Welke A segment auto tot 4000-4500 euro

Angela P

Net ingestapt
Ik wil van mijn bijna 12 jarige Ford ka af en ben op zoek naar een nieuwere/ jongere kleine auto.
Mijn top 3 is nu: Hyundai i10, Toyota Aygo of Suzuki Alto.
Alledrie zuinig en betrouwbaar. Hyundai niet zo veel keuze vvoor die prijs. Ik kijk naar auto's va 2011 en liefst onder de 120.000 op de teller.
Mijn vraag: wat is slimmer; 2010 en minder op de teller of nieuwer va 2011 en meer op de teller?

Alvast bedankt voor advies.
Groetjes Angela

De suzuki Alto is er ook als Nissan Pixo. Omdat veel mensen dat niet weten is die iets goedkoper. De i 10 is zwaarder in de wegenbelasting in die zelfde klasse heb je ook auto's uit het b-segment.

Hoeveel km rij je per jaar? 2010 en 2011 maakt weinig uit, auto is dan 9-10 jaar en dan is algemene staat en onderhoud belangrijker dan werkelijke leeftijd.

Je maakt dan ook niet echt een sprong, over 3 jaar is deze "nieuwe" auto ook al 12 jaar of ouder.

Ik vind de Toyota Aygo / Citroen C1 en Peugeot 107 fijner dan een Suzuki Alto / Nissan Pixo. Hyundai van die tijd ken ik niet echt, de huidige is een verkoop topper.

Renault Twingo is een leuke optie.

Wij hebben zo'n Alto van eind 2009, inmiddels 189.000 op de teller. Veel kilometers en jong of weinig kilometers en oud, het heeft allebei zijn voors en zijn tegens.
Oja, die van ons staat overigens te koop. Dus als je 'ouder met meer km' ook overweegt... :) Goedkoper kan je iig niet rijden, dan met zo'n Alto.

Pixo: leuk, maar mij viel op dat de meesten niet eens elektrische ruitbediening hebben.

@vin cent; Bedankt voor je reactie. Wat mij door diverse mensen wordt verteld is nooit een Franse auto te kopen.
Dan zou de Twingo daardoor afvallen.

Ik rij ca 15.000 km per jaar. Alle werkdagen 31 km heen en weer 31 terug . Verder af en toe kleine stukjes tot 5 km.

Renault maakt een van de meest betrouwbare auto's op dit moment, in de bouwjaren die je zoekt is een Renault betrouwbaarder dan een VW.

Wat mij door diverse mensen wordt verteld is nooit een Franse auto te kopen.

Die kennissen hebben dus blijkbaar niet al te veel kennis van auto's dan in ieder geval. De Twingo (II) is gewoon een super betrouwbare fijne auto. Ik vind hem zelf ook wat volwassener rijden dan veel concurrenten. Wel is het nadeel dat dit altijd een 3 deurs is, voor zover het een nadeel is.

Je kijkt ook naar een Toyota aygo, maar je weet dat een Peugeot 107 en Citroen C1 exact de zelfde auto's zijn? Worden allen in dezelfde fabriek (in Tjechië) gemaakt. de zelfde motoren, zelfde techniek, zelfde onderstel,. Alles in het zelfde behalve kleine uiterlijke verschillen en een ander logootje. Dus hoe Japans is zo'n Aygo? Hoe Frans is een Peugeot 107 of een Citroen C1? Zijn alle 3 gewoon prima auto's. Wel vind ik ze relatief prijzig doordat ze populair zijn.

een Hyundai i10 of een Picanto (ook technische zusjes van elkaar) koop je doorgaans een iets frissere jongere auto voor jou budget omdat ze iets minder populair zijn.

Een overweging is ook, dat het verbruik van de Hyundai en Kia van die bouwjaren wel beduidend hoger ligt dan van bijvoorbeeld een Suzuki Alto of het hieronder genoemde autootje.
Geen idee hoeveel ruimte je nodig hebt, maar als je altijd alleen of met z'n tweeën rijdt is dit een heel leuk ding: de Toyota iQ.
Hoewel er een achterbank(je) in zit is het praktisch gesproken meer een twee- of driepersoons auto, met de achterbank (gedeeltelijk) plat heb je ook nog behoorlijk wat bagageruimte (max. 320 liter). Met de achterbank omhoog blijft er net ruimte voor je handtas (32 liter) ;).
Voorin ruimte zat: De IQ mag je dan ook een normale personenwagen noemen die gewoon halverwege is afgezaagd.
a048.gif

Wel is het ding zuinig: 1:18 á 1:20 is eenvoudig haalbaar en het rijdt verbazend goed!
Maar is 'ie ook een beetje goed? Hier de ANWB occasiontest: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=toyota/model=iq/occasiontest/21d055c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=toyota/model=iq (even helemaal lezen!)

En dan komt de bottleneck: ze zijn niet echt goedkoop! De iQ volgt het gezegde "alle waar is naar zijn geld". Voor een leuke zul je al gauw net boven je budget betalen...
Gewoon twee voorbeeldadvertenties, beiden wat boven budget. Eentje met weinig kilometers van 2010: https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/iq/48850080
en eentje van 2011 met meer kilometers: https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/iq/39885046

En wat foto's om aan het model te wennen ;) :
0-1d81d51d-9d92-4fc6-b8db-3bad70b67ed4.jpg

0-92c53d17-74dd-4f00-87c8-418b143f51fc.jpg

0-80884eb5-640d-4f74-a0ea-531a44e84379.jpg

Je rijdt met een iQ in ieder geval niet in een dertien in een dozijn auto, maar het moet natuurlijk wel passen!
a057.gif

[size=x-small].[/size]​

AsconaGT zei:

Die kennissen hebben dus blijkbaar niet al te veel kennis van auto's dan in ieder geval. De Twingo (II) is gewoon een super betrouwbare fijne auto. Ik vind hem zelf ook wat volwassener rijden dan veel concurrenten. Wel is het nadeel dat dit altijd een 3 deurs is, voor zover het een nadeel is.

Je kijkt ook naar een Toyota aygo, maar je weet dat een Peugeot 107 en Citroen C1 exact de zelfde auto's zijn? Worden allen in dezelfde fabriek (in Tjechië) gemaakt. de zelfde motoren, zelfde techniek, zelfde onderstel,. Alles in het zelfde behalve kleine uiterlijke verschillen en een ander logootje. Dus hoe Japans is zo'n Aygo? Hoe Frans is een Peugeot 107 of een Citroen C1? Zijn alle 3 gewoon prima auto's. Wel vind ik ze relatief prijzig doordat ze populair zijn.

een Hyundai i10 of een Picanto (ook technische zusjes van elkaar) koop je doorgaans een iets frissere jongere auto voor jou budget omdat ze iets minder populair zijn.

Je kennissen hebben (denk ik) niet veel verstand van auto's, de Renault Twingo 2 is gewoon een hele betrouwbare auto, de auto is ruim voor deze klasse, rijdt goed, en biedt veel auto voor het geld. Binnen het budget staan mooie exemplaren uit 2012 en 2013. De Twingo 2 rijdt duidelijk fijner en comfortabeler dan de vrijwel identieke drieling Aygo, 107, en C1. Deze drieling vind ik ook prijzig.

De Kia Picanto en Hyundai I10 zijn ook prima opties, en goede keuzes. Ook een goede optie is de Ford Ka 2, deze in Polen gebouwde Ford met Fiat genen is ook heel betrouwbaar, en heeft een degelijke 1.2 Fiat Fire 4 cilinder motor.

Angela P zei:
@ auto encyclopedie ; Is Nissan ook een betrouwbare auto?

Ja de pixo is gewoon een alto net als de Citroën c1 en Peugeot 107 een Toyota aygo is.

Als je voor budget wil, ga dan voor de laatste generatie Daihatsu cuore, die heeft de zelfde motor als de Toyota aygo. En het is de laatste 5 deurs auto die minder weegt dan 750 kg. De cuore is €15 in de maand aan wegenbelasting, is altijd 5 deurs en de luxere uitvoering heeft een verschuifbare achterbank.

Er zijn toch ook ruimere en net zo goed extreem betrouwbare zuinige auto's dan die kleinste koekblikken? Een Daihatsu Sirion 2 bijv is toch wat meer auto dan een Aygo?

Sirion 2

Let op €4500 is de standaard Bovag garantiegrens. Vergelijk dus niet zonaar een vage occasion van 4450 met een zeer nette gegarandeerde maar oudere wagen voor 4550. En niet alle partijen zijn aangesloten bij bovag natuurlijk.

Als je weinig rijdt (10.000km) en lang een auto wilt houden (dat is ook het goedkoopste) dan kies je voor de jongste auto's. Als er al 2 ton op staat is dan eigenlijk alleen maar voordeliger voor de aanschaf.

Hou je opties open en bekijk de online betrouwbaarheidsraporten. En dan nog steeds: liever een doorsnee betrouwbare auto bij een betrouwbare garage in je dorp dan een statistisch betrouwbare wagen bij boeven op een uur rijden.

Jan 7171015 zei:
Er zijn toch ook ruimere en net zo goed extreem betrouwbare zuinige auto's dan die kleinste koekblikken? Een Daihatsu Sirion 2 bijv is toch wat meer auto dan een Aygo?

Sirion 2

Bij een sirion 2 wel voor de 1.3 gaan, en als angela geen 65+ is dan altijd voor de sport gaan, das gelijk een heel ander gezicht.

In 6 jaar tijd 75000 km gereden met onze Renault twingo 1.2 16v van 2009. In die tijd buiten het normale onderhoud alleen een paar kapotte lampjes vervangen. Auto is erg betrouwbaar gebeleken en rijdt erg volwassen. In 2018 een trip gemaakt naar het gardameer met 4 personen inclusief bagage. Kied voor de optie met 2 losse stoelen achterin, deze zijn volledig om te klappen en te verschuiven waardoor je of een flinke kofferruimte creert of een flinke beenruimte. Onze kids noemen de auto gekscherend de legend car. Dat zegt genoeg.

ak2 zei:
AsconaGT zei:

Je kennissen hebben (denk ik) niet veel verstand van auto's, de Renault Twingo 2 is gewoon een hele betrouwbare auto, de auto is ruim voor deze klasse, rijdt goed, en biedt veel auto voor het geld. Binnen het budget staan mooie exemplaren uit 2012 en 2013. De Twingo 2 rijdt duidelijk fijner en comfortabeler dan de vrijwel identieke drieling Aygo, 107, en C1. Deze drieling vind ik ook prijzig.

De Kia Picanto en Hyundai I10 zijn ook prima opties, en goede keuzes. Ook een goede optie is de Ford Ka 2, deze in Polen gebouwde Ford met Fiat genen is ook heel betrouwbaar, en heeft een degelijke 1.2 Fiat Fire 4 cilinder motor.

Ford Ka rij ik nu maar dat zijn roestbakken dus die koop ik niet meer ;)
Hyundia i10 is niet veel aanbod helaas.
Kia Picanta ga ik in mijn achterhoofd houden.

Bedankt voor je reaktie!

Jazzik zei:
Een overweging is ook, dat het verbruik van de Hyundai en Kia van die bouwjaren wel beduidend hoger ligt dan van bijvoorbeeld een Suzuki Alto of het hieronder genoemde autootje.
Geen idee hoeveel ruimte je nodig hebt, maar als je altijd alleen of met z'n tweeën rijdt is dit een heel leuk ding: de Toyota iQ.
H
En dan komt de bottleneck: ze zijn niet echt goedkoop! De iQ volgt het gezegde "alle waar is naar zijn geld". Voor een leuke zul je al gauw net boven je budget betalen...
Gewoon twee voorbeeldadvertenties, beiden wat boven budget. Eentje met weinig kilometers van 2010: https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/iq/48850080

Je rijdt met een iQ in ieder geval niet in een dertien in een dozijn auto, maar het moet natuurlijk wel passen! quote]

bedankt voor je reaktie! iq zat ik ook aan te denken en ik rij eigenlijk 99% alleen dus ik hoef geen grote auto gelukkig.
maar als ze boven de 5000 kosten houdt mij dat wel weer tegen :(

Auto encyclopedie zei:
Jan 7171015 zei:

Sirion 2

Bij een sirion 2 wel voor de 1.3 gaan, en als angela geen 65+ is dan altijd voor de sport gaan, das gelijk een heel ander gezicht.

Ik ben bijna 50 hahaha, maarre hoe zuinig is die Sirion1.3 sport dan? want het gaat mij er ook om om zuinig te rijden, zuiniger dan nu. Ik rij nu met Kaatje 1 op 15 en ik wil richting de 1 op 18 omdat mijn werkgever niet volledige reiskostenvergoeding geeft en ik niet steeds bij moet betalen om op mijn werk te komen. En qua salaris kan ik ook geen dure auto veroorloven.

Bedankt voor je reaktie!!

Auto encyclopedie zei:
Angela P zei:
@ auto encyclopedie ; Is Nissan ook een betrouwbare auto?

Ja de pixo is gewoon een alto net als de Citroën c1 en Peugeot 107 een Toyota aygo is.

Als je voor budget wil, ga dan voor de laatste generatie Daihatsu cuore, die heeft de zelfde motor als de Toyota aygo. En het is de laatste 5 deurs auto die minder weegt dan 750 kg. De cuore is €15 in de maand aan wegenbelasting, is altijd 5 deurs en de luxere uitvoering heeft een verschuifbare achterbank.

Ik ben gelijk voor de Cuore gaan kijken, want ook zuinig las ik.. maar.... helaas niets in de straal van 50 km te koop en ik ga er geen 100 km voor rijden dus of ik moet geduld hebben en gelijk toehappen als ik er 1 te koop zie of alle garages af, want sommige adverteren misschien niet, of toch een andere auto kopen.

Keuzestress! auto kopen.. niets voor mij.. pfff

bedankt voor je reaktie!

Angela P zei:
bedankt voor je reaktie! iq zat ik ook aan te denken en ik rij eigenlijk 99% alleen dus ik hoef geen grote auto gelukkig.
maar als ze boven de 5000 kosten houdt mij dat wel weer tegen :(

Gelukkig zitten beide voorbeelden dus onder die € 5000,- ...
a068.gif

Mijn eisenlijstje voor de zekerheid:

Moet 1 op 18 minimaal rijden, ik rij voornamelijk 80km wegen, 62 km op een dag.
Ik rij er voornamelijk alleen in dus klein is prima
Auto mag degelijk eruit zien, echter beetje sportief rijden vind ik ook wel leuk
4500 euro is echt maximum!

En nu maar hopen dat ik nog wat voor mijn Kaatje uit 2008 vang :)
Dus als jullie iemand weten ;)

De sirion 1.3 zal als je veel op 80 km wegen rijden wel zuinig rijden, Ik gok tussen de 1 op 16 en 1 op 18, maar mede forumer Jazzik gaat hier over de verbruik cijfers, en komt meestal als ik er naast zit met de verbruikscijfers. Ik heb er zelf 1 , maar das een automaat en die heeft veel invloed op het verbruik.

bij een cuore ook om het basis model heen, daar zit echt niks op.

De daihatsu trevis is ook een leuke auto, maar die heeft nog een oud blok en heeft daardoor weinig vermogen en weet niet of die wel op euro 95 kan.

In 2007 claime daihatsu dat ze de zuinigste auto hadden met de cuore

Angela P zei:
Auto encyclopedie zei:
Jan 7171015 zei:

Sirion 2

Ik ben bijna 50 hahaha, maarre hoe zuinig is die Sirion1.3 sport dan? want het gaat mij er ook om om zuinig te rijden, zuiniger dan nu. Ik rij nu met Kaatje 1 op 15 en ik wil richting de 1 op 18 omdat mijn werkgever niet volledige reiskostenvergoeding geeft en ik niet steeds bij moet betalen om op mijn werk te komen. En qua salaris kan ik ook geen dure auto veroorloven.

Bedankt voor je reaktie!!

Ja, ik wist niet dat het je eigenlijk alleen om zuinigheid ging. Ik schat dat zo'n Sirion ook 1 op 15 doet gemiddeld, maar heeft wat meer binnenruimte dan een Ka. Misschien dan maar beter een 1.0 litertje kiezen (Cuore, Alto, etc.)

Angela je hebt nu denk ik een Ford Ka 1, die zijn inderdaad heel gevoelig voor roest. De Ford Ka 2 werd in de Fiat fabriek in Polen gemaakt, en is juist opvallend goed tegen roest behandeld. De Ka 2 is wat betreft bescherming tegen roest een van de beste Fords van de afgelopen jaren.

Kijk ook zeker naar de Renault Twingo 2, de auto heeft een degelijke 75 pk 4 cilinder, is heel goed tegen roest behandeld, en is gewoon een erg goede auto.

ak2 zei:
Angela je hebt nu denk ik een Ford Ka 1, die zijn inderdaad heel gevoelig voor roest. De Ford Ka 2 werd in de Fiat fabriek in Polen gemaakt, en is juist opvallend goed tegen roest behandeld. De Ka 2 is wat betreft bescherming tegen roest een van de beste Fords van de afgelopen jaren.

Kijk ook zeker naar de Renault Twingo 2, de auto heeft een degelijke 75 pk 4 cilinder, is heel goed tegen roest behandeld, en is gewoon een erg goede auto.

Ford ka 1 en Ford ka 2??
Ik vermoed dat je eerste en tweede generatie bedoeld?
Dit is oude model dus zal id wel Ford ka 1 zijn.

Ben nu idd naar Twingo aan het kijken va bouwjaar 2011. Is dat dan Twingo 2?

Ik wil toch maar geen auto met 1.0 motor. Vind dat ik dan achteruit ga met rijcomfort. Maken ook meer lawaai op de snelweg lees ik veel.

Volgens mij heb jij de eerste generatie Ford Ka. De Renault Twingo 2 kwam in 2007 op de markt,
rond juli 2011 kwam er een flinke facelift. De facelift uitvoering ziet er moderner en luxueuzer uit, en is gewoon een erg leuke auto. In 2011 heb je dus de pré facelift en facelift uitvoering.

In 2014 kwam de Twingo 3 op de markt. Die heeft achterwiel aandrijving en de motor achterin.

Bij nieuwere modellen zijn de motoren compacter, en vaker met een turbo uitgerust. De grote van de motor zegt helemaal niets over het geluidsniveau in het interieur. Met bijvoorbeeld meer/ betere isolatie, en andere versnellingsbak verhoudingen, betere/dubbel uitgevoerde deurrubbers, etc. kan een fabrikant het geluidsniveau in het interieur enorm verminderen. Een 4 cilinder heeft van nature een evenwichtiger loop dan een 3 of 2 cilinder. Bij een 4 cilinder volgen de slagen elkaar precies op. Bij 3 cilinders kunnen fabrikanten door toepassing van bijvoorbeeld balansassen of zwaarder uitgevoerde vliegwielen de natuurlijke onbalans/ iets rauwer loop proberen te compenseren. Sommige fabrikanten is dat best goed gelukt.

Als je voor een sirion gaat van de 2e generatie , dan is de 1.3 bullet proof, als jij een keurige vindt dan heb je nog jaren lang rijplezier. 1e generatie is ook goed, maar die zijn zeldzaam met de 1.3 en hebben vaak geen airco en niet geschikt voor euro 95 vermoed ik

Angela P zei:

Ligt er soms wel aan wat je wilt kopen, maar in het A segment is daar niks aan de hand. Peugeot 107 schijnt de betrouwbaarste Peugeot te zijn die er is vanwege de Toyota/Daihatsu techniek.

ak2 zei:

Inmiddels in een Twingo 1.2 uit 2011 proef gereden, Auto ziet er top uit, als nieuw. 129.000 op de teller. Had liever minder gewild maar ja dan vragen ze gelijk minimaal 500 euro meer. Ik ga er vanuit, als leek zijnde, dat die auto toch wel 2 keer klokje rond kan rijden. Ik rij ca 12000 per jaar dus ik zou er nog jaren plezier van moeten kunnen hebben, ALS ik hem koop. Hij reed op zich goed, alleen wel zo traag als stont tussen de 80 en 120 . Leek mijn Opel wel, die had dat ook, wilde je gewoon aan gaan duwen als je er in reed. Ik heb nu dus een KA en die trekt gewoon heerlijk snel op, en dat terwijl er voor mij een bejaarde man in heeft gereden 10 jaar lang.
De Twingo staat te koop voor 3.750 en ziet er echt mooi uit, geen kras te vinden. geblindeerde ramen en sportieve banden. Echt meer auto dan mijn KA sowieso!

Ik ga zaterdag in een Hyunda i10 proefrijden, staat te koop voor 4.250, uit 2011 ook en 29.000 op de teller! Ik ben erg benieuwd hoe die rijdt. Is ook een 4 cilinder net als de Twingo, alleen dan 1.0 motor.

De Twingo ziet er wel leuker uit dan die i10, ze zijn beste en beetje saai. Maar ja stel hij rijdt beter??

Ik denk dat i10 het zelfde heeft tussen de 80 en 120 km. Als je dat belangrijk vindt kun je beter voor een lichte auto uit het b-segment gaan, dan kom je snel uit bij een Daihatsu Sirion 1.3 of een Mitsubishi colt 1.3. Deze zijn qua wegenbelasting net zo duur als de i10. Andere auto's uit het b-segment zijn over het algemeen zwaarder dan 950 kg. Je hebt de sirion en de colt ook met lichtere motoren, maar die moeten hard werken om voor uit te komen.

. Hij reed op zich goed, alleen wel zo traag als stont tussen de 80 en 120 . Leek mijn Opel wel, die had dat ook, wilde je gewoon aan gaan duwen als je er in reed. Ik heb nu dus een KA en die trekt gewoon heerlijk snel op, en dat terwijl er voor mij een bejaarde man in heeft gereden 10 jaar lang.

jou Ka heeft 60PK en gaat in 15,4 seconden naar de 100, de twingo 1.2 uit 2011 heeft 75PK en gaat 12,3 seconden naar de 100. De Twingo heeft dus meer vermogen en is dus echt wel sneller! De KA heeft korte versnellingsbakverhoudingen (CR) (vergelijk het met een fiets, veelal lage versnellingen). Je komt daardoor snel van de plek en het motortje voelt lekker levendig aan. Daarnaast is de Ka ook iets lawaaieriger waardoor de snelheidsbeleving nog hoger is.

De twingo heeft lange bakverhoudingen (WR). Fabrikanten doen dit om het verbruik nog verder te drukken, de meeste fabrikanten doen dit tegenwoordig. Zeker met turbo blokjes heb je er niet veel last van maar die heeft deze twingo dus niet en daarvoor voelt het minder levendig aan. Daarnaast is de twingo ook stiller wat het ook langzamer doet lijken.

Een spark 1.2 misschien nog een optie die heeft 82 pk aan boort en is een auto uit het a-segment

Gewoon even 2 voorbeelden

https://www.autowereld.nl/chevrolet/spark/1-2-16v-lt-nette-staat-bwjr-2010-airco-32744012/foto.html

Liever baby blauw ipv kikker groen

https://www.autowereld.nl/chevrolet/spark/1-2-16v-lt-nieuwe-apk-bij-aflevering-airco-nap-km-stand-aux-31884118/details.html

Sirion 1.3 geen sport helaas

https://www.autowereld.nl/daihatsu/sirion-2/1-3-16v-sense-airco-5-drs-33038202/details.html

Colt 1.3

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/colt/1-3-edition-two-33099521/details.html

AsconaGT zei:
. Hij reed op zich goed, alleen wel zo traag als stont tussen de 80 en 120 . Leek mijn Opel wel, die had dat ook, wilde je gewoon aan gaan duwen als je er in reed. Ik heb nu dus een KA en die trekt gewoon heerlijk snel op, en dat terwijl er voor mij een bejaarde man in heeft gereden 10 jaar lang.

jou Ka heeft 60PK en gaat in 15,4 seconden naar de 100, de twingo 1.2 uit 2011 heeft 75PK en gaat 12,3 seconden naar de 100. De Twingo heeft dus meer vermogen en is dus echt wel sneller! De KA heeft korte versnellingsbakverhoudingen (CR) (vergelijk het met een fiets, veelal lage versnellingen). Je komt daardoor snel van de plek en het motortje voelt lekker levendig aan. Daarnaast is de Ka ook iets lawaaieriger waardoor de snelheidsbeleving nog hoger is.

De twingo heeft lange bakverhoudingen (WR). Fabrikanten doen dit om het verbruik nog verder te drukken, de meeste fabrikanten doen dit tegenwoordig. Zeker met turbo blokjes heb je er niet veel last van maar die heeft deze twingo dus niet en daarvoor voelt het minder levendig aan. Daarnaast is de twingo ook stiller wat het ook langzamer doet lijken.
De 0-100 tijden zijn niet echt belangrijk voor de tussensprintjes, maar heel veel Twingo's en Clio's zijn ECO2 uitvoeringen en die zijn inderdaad voor het gevoel een stuk trager op de tussensprintjes.

Serion 1.3 rijdt hooguit 1 op 17.. iets zuiniger dan mijn KA maar i10 en Twingo zijn zuiniger.
Ik vermoed dat mijn KA 70 pk is want hij is echt niet traag, ik kan echt vlot mee komen en snel wegkomen bij stoplicht.
Twingo staat er volgens mij bekend om dat hij traag in zijn 5 is, je moet hem flink doortrekken om op 100 te komen in zijn 4....
volgens mij had ik dat ergens ook gelezen.. maar kan in de war zijn met een andere auto want heb al zoveel anwb reviews gelezen en rijtesten bekeken.

De i10 schijnt te rijden als een b segment, hij heeft al 2 keer gewonnen ten opzichte van de drieling. Ook test tegenover Twingo komt de i10 er iets beter uit alleen hij is zo saaaaiiii.. maar ja comfort wil ook wat.

De groene spark!! zou ik zo kopen, wat een leuk dingetje en geweldige kleur.Maar... ik heb gelezen dat hij maar 1 op 14 rijdt gemiddeld.. nou dat is echt veel te onzuinig helaas anders had ik die zeker serieus overwogen.

bedankt voor de reakties weer.
ik ben een echte twijfelkont en doe altijd veel research voor ik iets koop. Een auto gebruik ik veel dus moet aan vele eisen voldoen, ja ook een beetje leuk eruit zien. Heb al 2,5 jaar naar die lelijke rode KA moeten kijken helaas...

De 0-100 tijden zijn niet echt belangrijk voor de tussensprintjes, maar heel veel Twingo's en Clio's zijn ECO2 uitvoeringen en die zijn inderdaad voor het gevoel een stuk trager op de tussensprintjes.

inderdaad, daar heb je gelijk in. Maar de eerste en tweede versnelling zijn in de twingo ook vrij lang waardoor hij niet echt gretig in toeren klimt en voor je gevoel alles vrij loom aan voelt. Hij word er wel lekker zuinig van.

De Ka heeft juist hele korte bakverhoudingen. Klimt lekker gretig in toeren daardoor, maakt ook meer lawaai. Maar voelt dan gelijk een heel stuk vlotter aan.

@ascona misschien heeft ze de 70 pk uitvoering van de Ford ka

dat kan inderdaad ook nog, maar ook de Ford Ka met 70PK is naar de 100 trager dan een Twingo 1.2 met 75PK. Denk ook op de tussensprintjes dat het elkaar allemaal niet veel scheelt. Daarom is de reactie van de topics starter op zich wel leuk, want zo zie je maar hoe het gevoel zo kan verschillen qua beleving. (wat overigens ook belangrijk is) terwijl de harde cijfers anders zeggen.

De i10 schijnt te rijden als een b segment, hij heeft al 2 keer gewonnen ten opzichte van de drieling. Ook test tegenover Twingo komt de i10 er iets beter uit alleen hij is zo saaaaiiii.. maar ja comfort wil ook wat.

dat geld wel voor de 2e generatie i10 (vanaf 2014 als ik mij niet vergis?) die won van de 3-ling, wat een hele goede auto is. Ik vraag mij alleen wel af hoeveel keus je hebt voor 4000-4500 euro voor een 2e generatie i10. Denk dat je ze op 1 hand kunt tellen, al dan niet met hoge km standen / schade of iets anders. Eigenlijk is je budget daar nét iets te laag voor.

@ascona november 2013 kwam de 2e generatie i10, maar wat jij zegt , die ga je denk ik niet vinden in het budget

Hyhundai en Kia zijn ook een keer op de vingers getikt door radar , omdat de picanto 1 op 13 reed ipv 1 op 20.

De gedroomde auto voor angela zou de spacestar 1.2 zijn , maar helaas die zijn er niet in het budget, en bij de 1.0 die er ook amper zijn binnen het budget, zal ze tegen de zelfde problemen aanlopen als andere sugesties die qua vermogen niet overhouden.

@ angela als jij iets van 1 op 18 zoekt en de Sirion doet 1 op 17 , dan is dat misschien wel te overwegen in jouw situatie. Daarnaast had ik ook 1 voor je gevonden die bij een officiële Toyota dealer staat.

deze misschien wat

Dacht doe ook nog even een 3 deurs omdat die er totaal anders uit ziet dan een 5

Heeft cruisecontrol, dat is ook altijd handig als je zuinig wil rijden.

Daarnaast heeft de auto een distributie ketting die een auto leven mee gaat. De twingo heeft een riem die elke 120.000 km vervangen dient te worden. Als je twingo koopt bij Handelaar altijd kijken vragen naar garage rekeningen of deze tijdig is vervangen. Iedereen kan in boekje schrijven dat deze vervangen is of ergens op een papiertje schrijven of dit gebeurd is , en dat dit niet echt is gebeurd met grote schade motor schade tot gevolg.

Maar een colt heeft geen riem maar een ketting.

mitsubishi-colt-1-3-edition-two-airco-cruise-control-radio-cd-elektrische-ramen-centrale-deurvergrendeling.jpg

mitsubishi-colt-1-3-edition-two-airco-cruise-control-radio-cd-elektrische-ramen-centrale-deurvergrendeling.jpg

Ja een 3 deurs Colt ziett er imo veel beter uit dan een 5 deurs.
Met een 1.3 haal je de 1 op 17 wel. Bij veel 80 km wegen ook wel 1 op 18.
Of een 1.1 echt veel zuiniger is weet ik niet.

haarr zei:
Ja een 3 deurs Colt ziett er imo veel beter uit dan een 5 deurs.
Met een 1.3 haal je de 1 op 17 wel. Bij veel 80 km wegen ook wel 1 op 18.
Of een 1.1 echt veel zuiniger is weet ik niet.

Persoonlijk vind ik de 5 deurs van voor de facelift het mooiste met de soort van volvo 850 station achterlampen. Volgens mij heeft een colt standaard een board computer waar je kan zien of je zuinigt rijdt of niet. Ik denk niet dat het loont om voor een 1.1 te gaan

Hier nog een occasion video over de colt

https://youtu.be/RkjZgf8X5qs

https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/#q:mitsubishi+colt+1.3|PriceCentsTo:500000|constructionYearFrom:2010|constructionYearTo:2014|sortBy:pRICE|sortOrder:INCREASING|distanceMeters:25000|postcode:1544LB

Zoals jullie zien heel weinig keus en niets onder de 4500 euro. Of ik moet naar ouder kijken?
Ik ga liever niet verder weg omdaat als er dan iets mee is moet ik weer een heel stuk rijden om dat na te laten kijken.

Gelukkig heb ik geen haast dus ik blijf gewoon op mijn gemak verder kijken tot ik " Dit is m" gevoel heb.

Ondertussen heb ik ook proefrit in Hyundai i10 gehad maar vond m redelijk als een bromfiets klinken soms ondanks het 1.1 was.
Ik denk dat de Twingo toch dan meer voorkeur heeft en kan ik voor 3750 kopen. Bouwjaar 2011 met 124000 op de teller. In nieuwe raad, lak echt als nieuw, geen enkel krasje. En disributieriem is al vervangen. Ik zie ze wel met minder op de teller en goedkoper, maar zijn die dan ook zo met perfecte lak?

Angela P zei:
https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/#q:mitsubishi+colt+1.3|PriceCentsTo:500000|constructionYearFrom:2010|constructionYearTo:2014|sortBy:pRICE|sortOrder:INCREASING|distanceMeters:25000|postcode:1544LB

Zoals jullie zien heel weinig keus en niets onder de 4500 euro. Of ik moet naar ouder kijken?
Ik ga liever niet verder weg omdaat als er dan iets mee is moet ik weer een heel stuk rijden om dat na te laten kijken.

Gelukkig heb ik geen haast dus ik blijf gewoon op mijn gemak verder kijken tot ik " Dit is m" gevoel heb.

Ondertussen heb ik ook proefrit in Hyundai i10 gehad maar vond m redelijk als een bromfiets klinken soms ondanks het 1.1 was.
Ik denk dat de Twingo toch dan meer voorkeur heeft en kan ik voor 3750 kopen. Bouwjaar 2011 met 124000 op de teller. In nieuwe raad, lak echt als nieuw, geen enkel krasje. En disributieriem is al vervangen. Ik zie ze wel met minder op de teller en goedkoper, maar zijn die dan ook zo met perfecte lak?
ik zie 196 auto's dus weet niet wat jij weinig keuze vind. Maar als je een Colt koopt hoef je niet meer terug.

Veel succes met de proefritten, kijk gewoon welke auto het beste aanbod voor je is. Om een laag verbruik en lage CO2 uitstoot te krijgen hebben veel fabrikanten gekozen voor lange versnellingsbak verhoudingen. Dit zorgt ook voor minder verbruik, minder geluid en meer comfort, nadeel is dat je voor de trekkracht bij niet turbo motoren later moet opschakelen, of eerder moet terug schakelen. Bij een Twingo 1.2 16V ligt het maximale koppel bij 4250 toeren. Dan heb je dus het meeste trekkracht.

Epica zei:
Angela P zei:

ik zie 196 auto's dus weet niet wat jij weinig keuze vind. Maar als je een Colt koopt hoef je niet meer terug.

Oh ahum.. verkeerde URL blijkbaar. Bij mij in de buurt staan er maar 3 van bouwjaar 2011 en niet 1 onder de 4500 euro helaas. Alledrie al richting de 5000.

Als op de foto's en na een gesprek met de verkoper de auto goed lijkt zou ik overwegen om daar te kopen. Je shopt onder 4500 euro dus in principe heb je geen garantie.

Vin cent zei:
Renault maakt een van de meest betrouwbare auto's op dit moment, in de bouwjaren die je zoekt is een Renault betrouwbaarder dan een VW.

Onjuist. Maar uiteraard betrouwbaarder dan een Volkswagen, is niet zo moeilijk ook, gezien die onderaan bungelen bij de betrouwbaarheidsstatistieken.

Terug
Bovenaan