Is dit betrouwbaar?

Chocobolzz zei:
Zadelsnuiver zei:
Mag ik je MSN <3 ?

:D zonder gekheid, verstandig om nog even verder te kijken. Hou anders dit topic een beetje op de hoogte met welke auto's je wilt gaan bekijken, kost weinig moeite om zo wat waardevolle adviezen in te winnen. Veel succes! (y)
HIhihih mag hoor, maar msn bestaat toch niet meer? ;)

En oh graag zelfs, altijd fijn wanneer kenners zoals u en andere mee kijken. :)

Oh ja verdraaid, en nu denk je gelijk dat ik zo oud ben dat je maar "u" gaat zeggen :(

Lieve heren en enkele dames?

We gaan het weekend naar een Toyota Dealer.
We zijn wel gecharmeerd van de Auris en Yaris. Op zich wil ik een geheel nieuwe wagen kopen, maar mijn dochter is daar nog wat huiverig voor, omdat ze dus net pas sins 1,5j haar rijbewijs heeft. Ze rijdt keurig maar toch. Dus nog een maal een goede occasion....

Willen de lieve heren met expertise meedenken? En ons adviseren? Dat stellen we echt op prijs. Leasen willen we niet.

We zoeken het volgende:
Het liefst een hatcback of sedan
Lederen bekleding of alcantara
Automaat, panorama dak, parkeersensoren, of parkeerhulp, navigatie, radio, getint glas. Het liefst een sportieve auto.

Benieuwd naar jullie reacties heren

Echt enorm dank en knuffels van

Moeder en dochter die enorm veel van autos houden

X

Zadelsnuiver zei:
Chocobolzz zei:
Zadelsnuiver zei:
Mag ik je MSN <3 ?

:D zonder gekheid, verstandig om nog even verder te kijken. Hou anders dit topic een beetje op de hoogte met welke auto's je wilt gaan bekijken, kost weinig moeite om zo wat waardevolle adviezen in te winnen. Veel succes! (y)
HIhihih mag hoor, maar msn bestaat toch niet meer? ;)

En oh graag zelfs, altijd fijn wanneer kenners zoals u en andere mee kijken. :)

Oh ja verdraaid, en nu denk je gelijk dat ik zo oud ben dat je maar "u" gaat zeggen :(
Nee hoor geen zorgen! &#9786;

Jazzik zei:
mike 1834566 zei:
De stap van een Golf naar een auris of Insight hybrid lijkt mij voor sommige mensen onoverbrugbaar. Saaiere bakken zijn niet te bedenken ondanks hun goede reputatie.

Mike, je bent de eerste die een Insight als "saai" betitelt.
Als ik als (énige) minpunt in de ANWB occasiontest https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=honda/model=insight/occasiontest/d43358c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=honda/model=insight dit zie:
Minpunten
- Futuristisch, eigenzinnig model

Dan hebben we het niet alleen over het exterieur, maar ook het interieur:

145750e.jpg

145750c.jpg

Excuses, ik probeerde nog mild te zijn met saai. Lelijk is eerder het juiste woord.
Zet dit eens naast een absoluut niet saaie :rolleyes: Golf....

mike 1834566 zei:
Jazzik zei:
mike 1834566 zei:
De stap van een Golf naar een auris of Insight hybrid lijkt mij voor sommige mensen onoverbrugbaar. Saaiere bakken zijn niet te bedenken ondanks hun goede reputatie.

Mike, je bent de eerste die een Insight als "saai" betitelt.
Als ik als (énige) minpunt in de ANWB occasiontest https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=honda/model=insight/occasiontest/d43358c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=honda/model=insight dit zie:
Minpunten
- Futuristisch, eigenzinnig model

Dan hebben we het niet alleen over het exterieur, maar ook het interieur:

Excuses, ik probeerde nog mild te zijn met saai. Lelijk is eerder het juiste woord.
Zet dit eens naast een absoluut niet saaie :rolleyes: Golf....

Mike, hartelijk dank voor het nogmaals plaatsen van die fraaie foto's! ;)

Chocobolzz zei:
Lieve heren en enkele dames?

We gaan het weekend naar een Toyota Dealer.
We zijn wel gecharmeerd van de Auris en Yaris. Op zich wil ik een geheel nieuwe wagen kopen, maar mijn dochter is daar nog wat huiverig voor, omdat ze dus net pas sins 1,5j haar rijbewijs heeft. Ze rijdt keurig maar toch. Dus nog een maal een goede occasion....

Willen de lieve heren met expertise meedenken? En ons adviseren? Dat stellen we echt op prijs. Leasen willen we niet.

We zoeken het volgende:
Het liefst een hatcback of sedan
Lederen bekleding of alcantara
Automaat, panorama dak, parkeersensoren, of parkeerhulp, navigatie, radio, getint glas. Het liefst een sportieve auto.

Benieuwd naar jullie reacties heren

Echt enorm dank en knuffels van

Moeder en dochter die enorm veel van autos houden

X

Oei, je wil een sportieve auto en gaat naar de Toyota dealer? Probeer het eens bij de Lexus dealer (is ook een Toyota onderhuids) en zoek naar een CT200H (als dat binnen budget ligt, maar aangezien je ook over nieuwe auto's praat lijkt 't me wel te betalen).

Dan heb je een auris/Prius, maar dan een sportieve versie. Ligt strak in de bochten, het interieur staat op een hoger plan en is met 136pk niet bepaald langzaam (maar ook niet supersnel).

En 't is een hele betrouwbare wagen. :)

Trol topic?
Van een knakenbak naar een 3.5k auto naar een 7k auto naar een nieuwe auto van 20k plus?
Ik ben benieuwd naar de afloop. (y)

SSander zei:
Trol topic?
Van een knakenbak naar een 3.5k auto naar een 7k auto naar een nieuwe auto van 20k plus?
Ik ben benieuwd naar de afloop. (y)
Ja of jij bent graag een trol.

Volgens mij ben ik je geen uitleg verschuldigd. Maar een jonge bestuurder met net een rijbewijs, gaat die meteen in een 20k wagen praktijk ervaring opdoen? Nee niet naar mijn mening. Dus noem ons wat je wilt en geloof wat je wilt. Laat maar verder, ik heb hier thans geen zin in om voor trol uitgemaakt te worden Klojo.

Gullwing zei:
Chocobolzz zei:
...Laat maar verder, ik heb hier thans geen zin in om voor trol uitgemaakt te worden Klojo.

zucht,

Ja inderdaad tenenkrommend dat als iemand niet reageert zoals 'wij' het verwachten, diegene direct maar als troll weggezet moet worden.

plaatsvervangende schaamte hier als ik het topic doorlees.

@TS, Hou de eer aan jezelf en laat dit forum voor wat het is. Allemaal lastige mensen hier (op een aantal uitzonderingen na dan).

Jammer dat het weer zo moet gaan, soms is het hier nog best gezellig maar dit topic lijkt verdoemd.

Een nieuwe auto kopen voor een beginnend bestuurder is misschien niet iets wat ik direct zou doen, maar ik kan niet in jouw portomonee kijken natuurlijk. Het idee van een Lexus CT200h is best een goede, prijzen liggen tussen de 10 en 20k en voor zo'n 12-13 koop je al een hele mooie met heel veel fijne opties. Het is een hybride, onderhuids dezelfde techniek als de Toyota Prius (superbetrouwbaar dus) maar in een veel sportiever en premium jasje. Hogere kilometerstanden zijn voor deze auto's ook echt geen probleem, al zou ik wel voor een origineel Nederlands exemplaar gaan.

Joop Passchier zei:
Ja inderdaad tenenkrommend dat als iemand niet reageert zoals 'wij' het verwachten, diegene direct maar als troll weggezet moet worden.

+1
(y)

Wat een bijzonder topic. Ik zou je eigenlijk aanraden om eens wat grote autobedrijven langs te gaan om eens te kijken wat je ongeveer wil. Een rondje lopen bij CarNext in Breukelen of Smeeing in Soest bijvoorbeeld, dat werkt altijd wel verhelderend. Dan kan je de selectie wellicht wat kleiner maken.
Wat met de eisen die er nu liggen kan het een Fiat 500 zijn, maar ook een grote Volvo.

Joop Passchier zei:
Gullwing zei:
Chocobolzz zei:
...Laat maar verder, ik heb hier thans geen zin in om voor trol uitgemaakt te worden Klojo.

zucht,

@TS, Hou de eer aan jezelf en laat dit forum voor wat het is. Allemaal lastige mensen hier (op een aantal uitzonderingen na dan).
Nou zegt inderdaad wat meer over de leden, dan over mij. Ik leg het inderdaad maar naast me neer, en blijf hangen voor de wel aardige heren <3

Zadelsnuiver zei:
Jammer dat het weer zo moet gaan, soms is het hier nog best gezellig maar dit topic lijkt verdoemd.

Een nieuwe auto kopen voor een beginnend bestuurder is misschien niet iets wat ik direct zou doen, maar ik kan niet in jouw portomonee kijken natuurlijk. Het idee van een Lexus CT200h is best een goede, prijzen liggen tussen de 10 en 20k en voor zo'n 12-13 koop je al een hele mooie met heel veel fijne opties. Het is een hybride, onderhuids dezelfde techniek als de Toyota Prius (superbetrouwbaar dus) maar in een veel sportiever en premium jasje. Hogere kilometerstanden zijn voor deze auto's ook echt geen probleem, al zou ik wel voor een origineel Nederlands exemplaar gaan.
Ja je hebt gelijk. :)

Het is zo moeilijk, mijn dochter wil dus nog niet in een een dure nieuwe wagen, omdat ze zich zelf daar te licht voor vind. En omdat ze vind dat ik niet voor de kosten op hoef te draaien zolang ze nog niet werkt,nu maakt mij dit totaal niet uit en is de portemonnee breed genoeg. Ze studeert nog, en komt daarna in ons fam bedrijf werken. Dan denk ik ja laten we dan gewoon meteen een nieuwe wagen kopen die uiteindelijk zakelijk kan worden gereden, biedt weer wat voordeel. Maar dan komt de angst bij haar naar boven dat ze daar echt nog niet klaar voor is, voorts heeft ze daar een punt. Want zo heb ik ook nog een auto( BMW) zie foto die ik heb laten schorsen, en ik kan er nog geen afstand van doen. Ga daar in rijden, nee ma die is helemaal zo groot. Ja...nou wat dan?

Allemaal heel lastig wat nee ik wil nog eens een 'knakenbak' kopen om weer die ellende te hebben. Dus ik dacht nou dan haal mijn wagen uit de schorsing zet die te koop , en we kunnen waarschijnlijk die opel wel kwijt ook ( gek genoeg erg in trek bij Turkse/of mensen vanuit de balkan en daarmee bedoel ik niets verkeerd) snap ook wel opeltje kan aardig trekken.

Al met al zal het dus een hele zoektocht worden. En ik herhaal het nog maar eens, dat wij echt dankbaar zijn voor die heren en dames die er kennis van hebben en reageren. Want dat neem ik echt mee.

En ik leer ervan! <3

Chocobolzz zei:
Het is zo moeilijk, mijn dochter wil dus nog niet in een een dure nieuwe wagen, omdat ze zich zelf daar te licht voor vind. ...

Koop gewoon die auris zoals van vorige pagina, voor minder dan 10k heb je een goede auto, waar je de komende tijd geen kosten aan gaat hebben. Zodra je dochter zich zelfverzekerder voelt achter het stuur kan ze altijd nog wat moois kopen.

Barri zei:
Wat een bijzonder topic. Ik zou je eigenlijk aanraden om eens wat grote autobedrijven langs te gaan om eens te kijken wat je ongeveer wil. Een rondje lopen bij CarNext in Breukelen of Smeeing in Soest bijvoorbeeld, dat werkt altijd wel verhelderend. Dan kan je de selectie wellicht wat kleiner maken.
Wat met de eisen die er nu liggen kan het een Fiat 500 zijn, maar ook een grote Volvo.

Eigenlijk lijkt mij dit een hele handige tip, dan kun je in korte tijd veel auto's vergelijken, en gelijk zien wat je wel of niet aanspreekt. Dan heb je een idee over hoe groot de auto moet zijn. Bv een Toyota Aygo/ Kia Picanto/ Renault Twingo is A segment, een Toyota Yaris/ Kia Rio/ Renault Clio B segment, en een Toyota Corolla/ Auris/ Kia Ceed/ Renault Megane C segment.

Als je het budget geeft, dan denken we met je mee.

Terug
Bovenaan