Nieuwe leaseauto uitzoeken

Welke van deze 4?

• Totaal aantal stemmers
    24
  • Opiniepeiling gesloten .

Marijn Hak

Net ingestapt
Goedemorgen allemaal,

De Short-lease auto mag/moet terug naar de leasemaatschappij, dus het moment is aangebroken dat er een auto besteld mag worden met de volgende randvoorwaarden (exact leasebedrag is nog niet met mij gedeeld). Wat ik nu al wel weet:

Lease 48 maanden
40.000 km per jaar
Brandstof: benzine
Referentieauto's: Opel Grandland X, Peugeot 3008, Skoda Octavia en Volkswagen Golf.

Ik weet echter dat de leasemaatschappij meer merken aanbiedt, dus ik ben zelf een beetje aan het zoeken geweest en hou hierbij een catalogprijs van €30000 - €35000 aan als 'range'. We hebben 2 jonge kinderen, een grote hond (Berner Sennen) én gaan op vakantie met een vouwwagen. Het zal dus geen hatchback moeten worden, maar een auto met een flinke kofferbak en een (vaste) trekhaak.

Zelf heb ik de volgende modellen al in het vizier. Ben benieuwd welke andere opties jullie interessant zouden vinden voor mij gezien mijn wensen, maar ik ben ook benieuwd welke voorkeuren jullie hebben op basis van mijn shortlist.

Zelf denk ik dus aan:
- Ford Focus Wagon (Titanium of ST-line)
- Kia Ceed Sports Wagon (Liefst GT-line of Executive-line)
- Toyota Corrola Sport Tourer (Liefst Business Plus)

Zelf even gaan vergelijken natuurlijk.
Zijn alle 3 (4) goede auto's, mooi vormgegeven maar wel met elk een andere aandrijflijn. Wat wij ervan vinden doet er niet zoveel toe in dit geval toch?

Persoonlijk zou ik voor de Kia gaan, gewoon omdat ik het een sympathieke en strakke auto vind. Maar als jij 'm niet fijn vind rijden of zitten moet je toch naar de andere auto's kijken.

Peugeot 308, Renault Megane, Hyundai I30, Opel Astra en weet niet wanneer je hem bestellen moet/mag maar er komt ook een nieuwe Seat Leon aan.

Ik vind de Octavia altijd wel een goede aanbieding als het je vooral om de ruimte te doen is. Net een slag groter dan Astra/Golf/Corolla.
De Octavia heeft een erg grote kofferbak en zit een beetje tussen C en D segment in

Marijn Hak zei:
Goedemorgen allemaal,

De Short-lease auto mag/moet terug naar de leasemaatschappij, dus het moment is aangebroken dat er een auto besteld mag worden met de volgende randvoorwaarden (exact leasebedrag is nog niet met mij gedeeld). Wat ik nu al wel weet:

Lease 48 maanden
40.000 km per jaar
Brandstof: benzine
Referentieauto's: Opel Grandland X, Peugeot 3008, Skoda Octavia en Volkswagen Golf.

Ik weet echter dat de leasemaatschappij meer merken aanbiedt, dus ik ben zelf een beetje aan het zoeken geweest en hou hierbij een catalogprijs van €30000 - €35000 aan als 'range'. We hebben 2 jonge kinderen, een grote hond (Berner Sennen) én gaan op vakantie met een vouwwagen. Het zal dus geen hatchback moeten worden, maar een auto met een flinke kofferbak en een (vaste) trekhaak.

Zelf heb ik de volgende modellen al in het vizier. Ben benieuwd welke andere opties jullie interessant zouden vinden voor mij gezien mijn wensen, maar ik ben ook benieuwd welke voorkeuren jullie hebben op basis van mijn shortlist.

Zelf denk ik dus aan:
- Ford Focus Wagon (Titanium of ST-line)
- Kia Ceed Sports Wagon (Liefst GT-line of Executive-line)
- Toyota Corrola Sport Tourer (Liefst Business Plus)

De Focus en Ceed kwamen hier in 2018 op de markt en de Corolla in 2019. Alle 3 zijn dus recente modellen en hebben hun eigen sterke punten, deze 3 auto's zijn bijzonder aan elkaar gewaagd.

De hybride Toyota heeft als enige standaard automaat. Mijn advies is om eerst eens te gaan proefzitten, misschien valt er dan al een af, en met de overgebleven auto's te gaan rijden. Als je graag een automaat wil dan is de hybride Corolla gewoon een goede en comfortabele aanbieding. Met de Hybride Corolla's mag je maximaal 750 kg trekken en met de gewone benzine 1300 kg. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Wat ik zelf een erg leuke auto vind in deze klasse is de Kia Xceed, je rijd dan voor niet al teveel geld in iets heel bijzonders. Toch zou ik ook aanraden om te kijken naar de zeer binnenkort gefacelifte Renault Mégane, die komt ook als zeer interessante, krachtige plug in hybride, nieuwe Skoda Octavia en de Opel Astra.

Ik heb niet gestemd omdat de auto's enorm aan elkaar gewaagd zijn, en de uiteindelijke keus afhangt van eigen voorkeuren.

Guus Leferink zei:
Ik vind de Octavia altijd wel een goede aanbieding als het je vooral om de ruimte te doen is. Net een slag groter dan Astra/Golf/Corolla.
De Octavia heeft een erg grote kofferbak en zit een beetje tussen C en D segment in

Dat had je beter eerst even kunnen checken voor je het schreef, Guus. De Astra en de Golf staan niet in het lijstje van Marijn, dus daar hoef je niet mee te vergelijken.
De Kia Ceed GT-Line heeft 15 liter méér bagageruimte dan de Octavia, de Focus heeft 2 (twee...) liter minder en de Corolla Hybrid TS heeft (maar liefst
midi.gif
) 12 liter minder.
Met andere woorden: Eén pot nat (althans wat bagageruimte aangaat). Qua brandstofverbruik (wat toch écht behoorlijk gaat tellen bij 40k per jaar) is het niet bepaald één pot nat....
c086.gif

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=97960&id2=99506&id3=94273&id4=96162

Bedankt voor de tips!

En je hebt gelijk, uiteraard zelf vergelijken e.d., naar gewoon nieuwsgierig wat anderen leuk vinden 😊

Jazzik zei:
Guus Leferink zei:

Dat had je beter eerst even kunnen checken voor je het schreef, Guus. De Astra en de Golf staan niet in het lijstje van Marijn, dus daar hoef je niet mee te vergelijken.
De Kia Ceed GT-Line heeft 15 liter méér bagageruimte dan de Octavia, de Focus heeft 2 (twee...) liter minder en de Corolla Hybrid TS heeft (maar liefst
midi.gif
) 12 liter minder.
Met andere woorden: Eén pot nat (althans wat bagageruimte aangaat). Qua brandstofverbruik (wat toch écht behoorlijk gaat tellen bij 40k per jaar) is het niet bepaald één pot nat....
c086.gif

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=97960&id2=99506&id3=94273&id4=96162

Je Corolla mag maar 750kg trekken, kan wel eens een probleem worden met die vouwwagen van TS, de Focus zit ook maar op 1000kg.

Jazzik zei:
Guus Leferink zei:

midi.gif
) 12 liter minder.
c086.gif

Ik vind het leuk om jullie meningen en ideeën te lezen hoor, dus hou jullie ook niet in qua alternatieven! Denk alleen dat het keuzestress wordt als ik alles weer in ogenschouw neem.

Qua brandstofgebruik ben ik daarom erg benieuwd wat de leasemaatschappij vindt van de Corolla en of dit voor hun ook een optie is. Standaard automaat is een potentiële pré, vooral omdat de catalogus waarde redelijk gelijk is aan de andere twee.

Qua trekgewicht viel mij ook het lagere gewicht van de Corolla op, maar onze vouwwagen valt binnen de range waarbij ik met de Corolla ook weg zou kunnen komen.

Qua rijden hebben we gisteren alleen met de Focus kunnen rijden (Titanium), daarna kreeg de vrouw een griepje. Anders had ik ze graag allemaal gereden op dezelfde dag.

Jazzik zei:
Guus Leferink zei:

midi.gif
) 12 liter minder.
c086.gif

Ja je hoeft minder te tanken, maar met een auto van de zaak zou ik de brandstofkosten het minst belangrijk vinden.

Marijn Hak zei:
Qua brandstofgebruik ben ik daarom erg benieuwd wat de leasemaatschappij vindt van de Corolla en of dit voor hun ook een optie is. Standaard automaat is een potentiële pré, vooral omdat de catalogus waarde redelijk gelijk is aan de andere twee.

Met de Corolla TS 1.8 rijden momenteel 42 mensen gemiddeld ruim 1:20
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=118&power_e=125&minkm=5000&exactmodel=TS&powerunit=2

Zelf zou ik ook de nieuwe Octavia en Leon aan het lijstje toevoegen. Verder kan ik niet direct plussen en minnen van de genoemde modellen benoemen. Het zijn allemaal, de Toyota, Kia en Ford, auto's die ik ook zeker zelf zou overwegen.

Over de ruimte: in de kofferbak is er misschien niet direct verschil, maar op de achterbank is een Octavia wel iets ruimer dan de concurrentie.

Epica zei:
Jazzik zei:
Guus Leferink zei:

midi.gif
) 12 liter minder.
c086.gif

Ja je hoeft minder te tanken, maar met een auto van de zaak zou ik de brandstofkosten het minst belangrijk vinden.

Het kan helemaal geen kwaad als een werknemer dat als criterium heeft in plaats van zo veel mogelijk opties binnen het beschikbare budget. Iemand betaalt de rekening uiteindelijk.

Barri zei:
Zelf zou ik ook de nieuwe Octavia en Leon aan het lijstje toevoegen. Verder kan ik niet direct plussen en minnen van de genoemde modellen benoemen. Het zijn allemaal, de Toyota, Kia en Ford, auto's die ik ook zeker zelf zou overwegen.

Over de ruimte: in de kofferbak is er misschien niet direct verschil, maar op de achterbank is een Octavia wel iets ruimer dan de concurrentie.

De Leon en de Octavia vind ik ook interessant (nieuwe modellen), maar ze zijn er voorlopig nog niet. Dus proefrit niet mogelijk. 🤔

Epica zei:
Jazzik zei:
Qua brandstofverbruik (wat toch écht behoorlijk gaat tellen bij 40k per jaar) is het niet bepaald één pot nat....
c086.gif

Iemand met 2 jonge kinderen (en een grote hond...) houdt waarschijnlijk/hopelijk niet alleen rekening met hoeveel hij/zij in de tank gooit, maar ook met wat er uit de uitlaat komt. Er schijnt een relatie te bestaan tussen in de tank en uit de uitlaat...
c050.gif

Je redt de wereld er niet mee, maar alle beetjes helpen, nietwaar?

Jazzik zei:
Epica zei:
Jazzik zei:
Qua brandstofverbruik (wat toch écht behoorlijk gaat tellen bij 40k per jaar) is het niet bepaald één pot nat....
c086.gif

Iemand met 2 jonge kinderen (en een grote hond...) houdt waarschijnlijk/hopelijk niet alleen rekening met hoeveel hij/zij in de tank gooit, maar ook met wat er uit de uitlaat komt. Er schijnt een relatie te bestaan tussen in de tank en uit de uitlaat...
c050.gif

Als je in die onzin gelooft misschien wel. Maar met 2 kinderen en een kalf is ruimte belangrijker. De opwarming van de aarde is iets natuurlijks.

Jazzik zei:

40000km jezelf kapotergeren omdat je een kloteauto rijdt maar wel met de gedachte 'ik deug!' of 40000km met plezier rijden met de gedachte 'ik deug iets minder'.

TS, ga gewoon kijken welke auto jou het beste bevalt en heb schijt aan het verbruik, jij betaalt de rekening niet maar maakt wel de kilometers.

Epica zei:
Jazzik zei:
Er schijnt een relatie te bestaan tussen in de tank en uit de uitlaat...
c050.gif

Als je in die onzin gelooft misschien wel. Maar met 2 kinderen en een kalf is ruimte belangrijker. De opwarming van de aarde is iets natuurlijks.

Beste Epica, de discussie over CO2 en opwarming van de aarde ga ik, na lezing van je reactie, wijselijk maar niet aan.
Alleen schijnen er nog wat stofjes uit die pijp te komen die niet echt goed voor de (ook jouw en mijn) gezondheid zijn...
o025.gif

Jazzik zei:
Epica zei:
Jazzik zei:
Er schijnt een relatie te bestaan tussen in de tank en uit de uitlaat...
c050.gif

Beste Epica, de discussie over CO2 en opwarming van de aarde ga ik, na lezing van je reactie, wijselijk maar niet aan.
Alleen schijnen er nog wat stofjes uit die pijp te komen die niet echt goed voor de (ook jouw en mijn) gezondheid zijn...
o025.gif

Gelukkig komt er uit de uitlaat van een hybride wel enkel zuivere lucht.

Bobslee zei:
Jazzik zei:

o025.gif

Gelukkig komt er uit de uitlaat van een hybride wel enkel zuivere lucht.[/quote]

Nee maar wel duidelijk minder smerig. En zoals je hierboven had kunnen lezen:
Jazzik zei:

Nog steeds niet donkergroen, maar beter dan niets doen, toch?

Lol @jazzmans

Kerel, je zit hier niet op de juiste plek.
Misschien had je het nog niet helemaal door, hopelijk nu wel...

(y)

Ontopic.

De Corolla is een knappe kar, maar ik verwacht dat je snel genezen bent als je een deur open trekt. Het plaatwerk lijkt wel heel erg dun, je zou de hendel er zowat zo vanaf trekken..

Als je de nieuwe Octavia overweegt... de Golf staat in maart in de showroom, de Ergo stoelen van de Golf zijn gelijk aan die van de Octavia.

Epica zei:
Jazzik zei:
Epica zei:
Jazzik zei:
c086.gif

c050.gif

Toppie, ga jij met 2 kinderen eventjes in een garage zitten waar een auto met draaiende motor staat? o_O

Intussen wat verder rondgekeken en gereden. Zaterdag nog de Ford Focus en Kia Ceed op het programma.

Kia begint aan populariteit te winnen hier op basis van prijs / uitrusting. Benieuwd hoe de auto rijdt!

Terug
Bovenaan