Subaru Levorg

Curlew

Net ingestapt
subaru-levorg-prototype.jpg


subaru-levorg-prototype.jpg


subaru-levorg-prototype.jpg


Huidige:
25172524484_5ce1_o.JPG


25172524487_7c52_o.JPG


Alle info: https://www.motor1.com/news/377925/subaru-levorg-prototype-revealed/

Is nog een prototype (geen concept) dus hij gaat er zo 100% uitzien. Interieur willen ze nog niet laten zien
 
Zoals wel vaker bij Subaru vraag ik me af: is 'ie echt nieuw of is het een grondige facelift? Maar ik neem aan dat Subaru het modulaire platform van de Impreza, XV, Forester, nieuwe Legacy en Ascent als basis heeft gebruikt. Mooi kan ik 'm niet noemen, de oude was strakker vormgegeven. De oplopende raamlijn vind ik niet mooi en het front is wel erg druk, terwijl de koplampen te klein ogen. Hoop dat Subaru 'm ook de e-Boxer-aandrijflijn geeft, anders heeft importeren naar ons land weinig zin.
 
Ben benieuwd of die naar hier komt. Als ik op subaru.nl kijk, krijg ik de indruk dat de Impreza en BRZ ook al zijn geschrapt, hoewel ze nog wel genoemd staan inclusief prijslijst (uit 2019), zie je onder 'Subaru model line-up' slechts drie modellen staan: de XV, Forester en Outback.
 
20200519_Levorg1.jpg


20200422_lavorg.jpg


Bronnen: https://creative311.com/?p=89343 & https://creative311.com/?p=91496

De nieuwe Levorg is 4755 mm lang, 1795 mm breed en 1480 mm hoog; de wielbasis is 2670 mm. Interessant is de motor: een geheel nieuwe 1,8-liter benzinemotor met turbo en lean burn-technologie, een maximaal vermogen van 147 kW/200 pk en een koppel van 294 Nm. De motor is gekoppeld aan een CVT-automaat (Lineartronic in Subaru-termen) en AWD is uiteraard standaard. De vraag is natuurlijk of de Levorg ook naar Europa komt en of de brandstofbesparende technieken voldoende zijn om een forse BPM op de Nederlandse markt te vermijden. 200 pk is misschien wat veel van het goede om een groot publiek aan te kunnen spreken. Concurrenten zijn er nauwelijks, iets als een Kia Proceed GT 1.6 T-GDI (204 pk; vanaf € 42.450 en alleen voorwielaandrijving) komt misschien in de buurt. Subaru zal toch met serieuze hybride, plug-in hybride en volelektrische aandrijflijnen moeten komen om de negatieve verkooptrend eindelijk te doorbreken.
 
Toyota ontwikkelt met Subaru een EV platform en hebben ook al prototypes laten zien. Nog even geduld, verwacht de eerste serieuze EV's van Toyota en Subaru ergens vanaf 2022 tot 2025, waarschijnlijk dan direct met solid state accu's of de accu technologie van Byd/Toyota..... .
 
Armeo zei:
Toffe bak, veel leuker dan die wannebe Europeanen van Kia en consorten.

Echt lkkr eigenwjjs Japans, topkwaliteit maar daar is helaas geen vraag naar in Nederland, want gewoon heel fraaie wagen. Begrijp niet waarom dit merk zo slecht verkocht wordt, dito voor zo'n klasse wagen als de Mazda 6 en diverse Honda's en Toyota's/Lexus modellen. Kwaliteit van dit soort wagens/merken is zoveel beter dan de Europese merken, zogenaamde "premium" merken incluis.
 
CDVDP zei:
Begrijp niet waarom dit merk zo slecht verkocht wordt, dito voor zo'n klasse wagen als de Mazda 6 en diverse Honda's en Toyota's/Lexus modellen.
Subaru heeft nooit goed verkocht in NL. De USP's zijn maar voor een hele beperkte doelgroep relevant, en zoveel USP's zijn het ook niet. AWD en hoge bouwkwaliteit kan ik zo bedenken. De "eigenwijsheid" en de boxermotor zijn ook hele leuke USP's, maar wat heeft de gemiddelde consument daaraan? Daarentegen merkt de consument wel de nadelen van dit alles, hoog verbruik, hoog gewicht en dus hoge gebruikskosten. Verder heeft Subaru altijd al een klein dealernetwerk gehad, een klein modellengamma en een beperkte keus in motoren. Zo hebben ze bv. nauwelijks diesels geleverd. En veel punten waar Subaru goed in is, zijn andere merken ook goed maar dan met minder nadelen en vaak ook met veel meer voordelen. Betrouwbaarheid en bouwkwaliteit vind je ook bij bv. Toyota en Kia. En op geen van hun modellen (Toyota: 14, Kia 9) voegt een van de drie (3) Subaru-modellen echt iets toe, tenzij je AWD nodig hebt en/of het warm krijgt van een boxermotor en daar het een en ander voor over hebt.
 
Wouter82 zei:
CDVDP zei:
Begrijp niet waarom dit merk zo slecht verkocht wordt, dito voor zo'n klasse wagen als de Mazda 6 en diverse Honda's en Toyota's/Lexus modellen.
Subaru heeft nooit goed verkocht in NL. De USP's zijn maar voor een hele beperkte doelgroep relevant, en zoveel USP's zijn het ook niet. AWD en hoge bouwkwaliteit kan ik zo bedenken. De "eigenwijsheid" en de boxermotor zijn ook hele leuke USP's, maar wat heeft de gemiddelde consument daaraan? Daarentegen merkt de consument wel de nadelen van dit alles, hoog verbruik, hoog gewicht en dus hoge gebruikskosten. Verder heeft Subaru altijd al een klein dealernetwerk gehad, een klein modellengamma en een beperkte keus in motoren.

Uitstekend verwoord. Je ziet het ook op de homepage met reacties "zo'n leuk eigenwijs merk!" Nou qua design zijn ze ook nog eens al jaren de weg kwijt en qua interieurs liepen ze ook erg lang achter. Iets leuk vinden puur omdat het wat anders is. Net als dat de saaie Camry helemaal opgehemeld wordt op de homepage. "Schitterende auto"... really..?
 
Nou ja, tijdens de 555 periode werd er wel redelijk (in verhouding) verkocht. De Forrester is redelijk populair geworden. Andere merken hebben die segmenten misschien wel een beetje overgenomen?

Succes van het merk was/is ook wel van de dealer afhankelijk. Naar mijn idee zijn enkele dealers in hun lokale omgeving succesvol (geweest).
 
pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxlZ2GpZehcyQVHzKyHJVv33N6BB1XEr9j6PWr_nFRUtuYAd0ruHYPi7lbQ7AJ5bJmhVJPaspqGCL7m6RkEPKEwvfi5GuFzNT-eFeqI-X7Hseq9ZahxgHbU78VCwhCf0zy


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxlZ2GpZehcyQVHzKyHJVv3yJ7g-zqr-boK4P3BpBkFz7Ul9i6nfp_CF6m56dGLM4iqU0uW0gbJiZz27Jy-R4QUd03y60M4ZYkKuu66SwVLPhzEArfQV8WRw5gXnYUFu8v


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxlZ2GpZehcyQVHzKyHJVv3xA4jy-DPeL47_l7xcHgqQoHTgafWx0PkZqp3wyE6PxkqyRXk_puxdXY69oPR0kRaq43gVK2Mu0jZ9Av_52iOlBT9lZBssH0qo8PUb_xP3wq


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxlZ2GpZehcyQVHzKyHJVv3-5tGDXDjg6qN1vtPCD6ygrtqAG-ur9idfEObBoFUQSASYuwjS2utNNdwAIGuT4iO6bfhy5WSM1UVDA9LE7xu4lMNEK9KySGvnXLFk-NvNLT


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxlZ2GpZehcyQVHzKyHJVv3w6T7I5Sqy5Te--GBHKMUjlSO4C5YCrLWEA_7WU50KypLArfqGw29LTEWUBZm8iYh9kzZW24KV32jEplIacc0ig27kIXke2fHKAdrJ4qk63a


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKx3cjvjIeIRpS_24iPVwta6l9jrOFmW2B2liY9uMYjM8e2j3Y9WxaZVjFWMkQpkvZXnGTle6seCDzCv2OQmsvCDQMxkZboDs-qLl9993G0bkPliPrz0ZKxiRpUYu1Rg8R4


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxfESAQ07LsOellWnnVS0uDjPKx60f0qgqAa-AiA0EUpXJKY3Y1DmNfc57bqFoAfMy9i4uXESu3wkleyBwyJs15wYnoDGyUDkKuaffo5xrT0OQQzZyEDR3hSB7T9bkQdz-


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxlZ2GpZehcyQVHzKyHJVv30-qTluebA_BwtQVtF55v96BLPiYotxqHBIuKSvWrVL_lvqckFND-aI1j54SvaYWfOMWo8HFeesm2-UnoNrI8ZjpLksAf2O0NjDjMWkWeZ6A


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKx3cwtydWkSkEIzrMgEmpXRSjF0PK6_fq7IpX8NPvRSC6xVz2GTh-PMqdyKbeKA-Wsh6d8QSk4N4idS4opoTsY23ElFWMevLEAjiGwa56LT5lUmKKqYI69-ScdeFM5DsEF


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxfESAQ07LsOellWnnVS0uDrCYOPX8F32ACSApmG8jzrowCYLJ9XbT7WOcCbIKtex3mVO8TWnDceh9NQQAjO48LC-okLXiPF0vwFR7l7OlVWJs6ZsJkbkrt87O0LbwjVII


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxfESAQ07LsOellWnnVS0uDlYmNc9GRjPBboFoiaYC3EW9XNtgsomUtPZ1LUFIL0wfh6a0YgB9FqBLoBk3B2Wo2tI5fCGKXdz5PiKoWvg5PZkGqHAl6KEKt6nKFXsw_NhR


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxfESAQ07LsOellWnnVS0uDiINoSDCoX-8rPUGn08MwNw-wGLtNvt1xm6qC5QC5CPIB7lHLmQDFKPRRJ_q_sFjR5A7XmZ3uanL5dP8D1Gxpv-Ml9Oj3qsR0ldo00Juemwp


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKx3cwtydWkSkEIzrMgEmpXRcdtMPj4OxC2_0i8qYYg5G4Soz-FjrDaTT2VZL_cvaE8q1cd3raSJ3LcDbHzm0NUXN8Lu4K5oaWQOofG4Ml4huX8mENtrTkK-gIeM0W1v8Le


pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zH2H2TPu16v1dU74fCW-MKxAWYd-OQaZHdA90EFGtXH-rK1u46GMOaauTu-qSwZqfm0zqDpLWoJbxymHagygjvzlJqtZMsRoJDxa9vSc_gRF0mdhfZoNic0B80TE38mE3ASDcYXzLJdg9WH-t73DTy4


Meer pics: https://carview.yahoo.co.jp/article/detail/935c3d17e22c2ee6d64b737175f1d83e1915c562/photo/?page=14

002_o.jpg


006_o.jpg


002_o.jpg


008_o.jpg


048_o.jpg


Meer pics: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1271498.html
 
Vind het ook een mooie wagen die kwaliteit uitstraalt, mooi interieur, en voor zover je dit kan afleiden uit de foto's mooie materialen. Zo jmmr dat geen hybrid motor wordt geleverd, dan zou de Levorg zeker kans maken, veel zuiniger zijn waarschijnlijk.
 
Hij komt bij ons hoogstwaarschijnlijk als hybride. Het is de bedoeling dat alles mogelijk wordt op elk type auto. Ze hebben ook alles al klaar. Heel jammer dat autoweek dan ook niks vermeld wat de wagen als technische kenmerken heeft.
Het is een ongelofelijke sprong voorwaarts. Zijn ADAS systeem is denk ik, het meest geavanceerde ter wereld. Rijstroken automatisch veranderen, zelfstandig rijden tot 50km/h. Driver monitoring systeem die ook ingrijpt wanneer de bestuurder niet meer kan...Een motor met +40%rendement, elektronisch afregelbare dempers.... Een topwagen en alles in-house ontwikkeld.
 
Ik vind het zelf wel een onderscheidend model eigenlijk. De proporties zijn niet altijd even lekker, maar als geheel vind ik 'm wel... boeiend. Dat kan ik niet van iets als een Octavia Combi, Ceed SW of Focus Wagon zeggen. Hopelijk krijgt de Levorg, als 'ie inderdaad naar Europa komt, niet de aandrijflijn die nu in de XV en Forester (en elders de Impreza) wordt geleverd, want die mildhybride-aandrijflijn krijgt maar weinig handen op elkaar. Ongeraffineerd en onzuinig, zowel in theorie (veel te hoge BPM!) als praktijk.
 
Toyota heeft flinke vinger in de pap bij Subaru en ontwikkelt met of voor dit merk het nieuwe EV platform. Waarom niet de uitstekende hybrid 180pk motor in de Levorg leveren naast de boxer motoren.
 
Cd4Lop zei:
Toyota heeft flinke vinger in de pap bij Subaru en ontwikkelt met of voor dit merk het nieuwe EV platform. Waarom niet de uitstekende hybrid 180pk motor in de Levorg leveren naast de boxer motoren.

Ik gun Subaru een toekomst in Europa, als Subaru daar wat merkwaarden voor moet opgeven zij dat zo. Een Levorg hybride klinkt heel aantrekkelijk. Desnoods biedt Subaru hier de Harrier/Venza Hybrid en/of Corolla Cross Hybrid aan naast het eigen repertoire, als Toyota er hier toch niets mee doet.
 
In Australie hebben ze de WRX Sportswagon, oftewel de Levorg.

uhpcgdh35iigimjhzkev


x1hbu3rsgyhmb9brh0hl


s1pgmhdvwtux6okuzbl6


Bron: https://www.drive.com.au/news/2022-subaru-wrx-sportswagon-confirmed-australia/

Wellicht kan een mod de topics samenvoegen
 
Terug
Bovenaan