vervanger/opvolger voor BMW 523 E61 gezocht

bmw330

Net ingestapt
Momenteel rijdt ik een BMW 523i touring (E61) bj 2006
Inmiddels al weer een poosje in mijn bezit en het is tijd voor wat anders.

Ik kwam van een 330D en de 523 kon mij niet bekoren wbt koppel tov de 330D (waarom ik toen de 523 gekocht heb : we dachten dat n diesel niet uit kon met de kilometers die we reden en deze kwam min of meer toevallig op ons pad voor een goed prijs, dus tja:confused:

Wat is nu een goede vervanger voor een E61 ? Weet niet of ik weer BMW wil, technisch gezien is de E61 me tegengevallen, de E46 had een stuk minder problemen.

Wat zijn een beetje vergelijkbare autos wbt kofferruimte ?

De opvolger is een stuk betrouwbaarder. Maar wat zoek je precies in jr volgende auto?

Wil weer terug naar diesel. Rijdt regelmatig met een aanhanger(1500kg+) en een benzine auto lust dan wel wat.

Prijsklasse zo rond de 15000.

Het moet sowieso een station zijn en een dikke motor, een opgefokte 1.4 wil ik niet.
Automaat, leer,navien een sport pakket zijn wel must haves.

Een jaguar xf station?

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/125881115/Android?s=38-38-14-14-1-2

Heb kenteken en garage nog niet nagetrokken

jaguar-xf-sportbrake-2-2d-premium-business-edition-navi-leer.jpg

De Volvo V70 ligt dan denk ik het meest voor de hand, je hebt ook veel keus.

Hmm, opel valt af, familielid heeft een insignia en die is zeker niet probleemloos.

Zag zelf nog n Mercedes C klasse, weet alleen niet of die kwa kofferruimte in de buurt komt

bmw330 zei:
Hmm, opel valt af, familielid heeft een insignia en die is zeker niet probleemloos.

Zag zelf nog n Mercedes C klasse, weet alleen niet of die kwa kofferruimte in de buurt komt

De huidige C-klasse is ruimer dan zijn voorganger en de BMW 3 serie en Audi A4. Maar het is geen passat, Skoda superb of Mondeo.

Japanse premium auto's als Lexus en Infiniti hebben geen station modellen

Dus als je primium wil kom je uit op een Zweed (Saab of Volvo), een Duitser of een Brit

De E60/E61 stonden ook niet bekend om hun betrouwbaarheid. zeker de beginjaren werden aardig geplaagd met kinderziektes.

De opvolger, De F10/F11 schijnt aanzienlijk beter in elkaar te zitten. Is dat geen optie? Door de impopulariteit van diesel moet je voor 15.000 een prima exemplaar kunnen vinden

Voorbeeldje

zoek je de ruimte, sportief rijgedrag en veel auto voor weinig zou ik de mondeo eens bekijken

kan natuurlijk niet tippen aan een 5 serie qua materiaalgebruik en dergelijke, maar zijn beslist fijne betrouwbare auto's. Wat potente diesels word wel lastig zoeken (in NL)
Voorbeeld Ford Mondeo

Na mn 5 serie ben ik n beetje huiverig geworden voor BMW, had met mn 330d al een automaat probleem en met de 5 serie ook allerlei problemen, ze hebben me weliswaar nog nooit laten staan maar toch.
Zoek wel een beetje een sportieve auto, dus n M pakket, AMG pakket, R design etc.
Ook n beetje een zware motor is een must, ik rijdt vaak met een aanhanger van 1500kg + en dan is een licht motortje niet echt wat.

Das het mooie als je met voorbeelden komt IPV concreet, ts wil een automaat en jij komt met handbakken aanzetten.

voor het budget kun je ook prima automaatbakken krijgen, sterker nog; vrijwel alle 5 series hebben een ZF automaat. Per toeval had ik een uitzondering te pakken die met handbak geleverd is.

Na mn 5 serie ben ik n beetje huiverig geworden voor BMW, had met mn 330d al een automaat probleem en met de 5 serie ook allerlei problemen, ze hebben me weliswaar nog nooit laten staan maar toch.
Zoek wel een beetje een sportieve auto, dus n M pakket, AMG pakket, R design etc.
Ook n beetje een zware motor is een must, ik rijdt vaak met een aanhanger van 1500kg + en dan is een licht motortje niet echt wat.

Met een budget van 15000 euro en je wil een groter auto, liefst iets vergelijkbaars, en sportief, en een wat potente diesel en automaat. Dan kom je wel snel bij de iets oudere auto's uit. De kans dat daar wat probleemjes of duurder onderhoud om de hoek komt kijken is natuurlijk wel wat groter. Zo'n F10/F11 zou ik zo durven aanschaffen, maar ook dat is een auto van 8 á 9 jaar oud met de nodige kilometers, de kans dat daar extra onderhoud of reparatie aan kan komen is niet ondenkbaar natuurlijk.

zelfde geld voor de Volvo V70, die hierboven is genoemd.

AsconaGT zei:
Das het mooie als je met voorbeelden komt IPV concreet, ts wil een automaat en jij komt met handbakken aanzetten.

voor het budget kun je ook prima automaatbakken krijgen, sterker nog; vrijwel alle 5 series hebben een ZF automaat. Per toeval had ik een uitzondering te pakken die met handbak geleverd is.

Met een budget van 15000 euro en je wil een groter auto, liefst iets vergelijkbaars, en sportief, en een wat potente diesel en automaat. Dan kom je wel snel bij de iets oudere auto's uit. De kans dat daar wat probleemjes of duurder onderhoud om de hoek komt kijken is natuurlijk wel wat groter. Zo'n F10/F11 zou ik zo durven aanschaffen, maar ook dat is een auto van 8 á 9 jaar oud met de nodige kilometers, de kans dat daar extra onderhoud of reparatie aan kan komen is niet ondenkbaar natuurlijk.

zelfde geld voor de Volvo V70, die hierboven is genoemd.

Iets oudere auto maakt me niet zoveel uit, jaartje of 7 -9 is geen probleem.
Het liefst wel met een km stand onder de 180 voor n diesel

Terug
Bovenaan