Olieverbruik Avensis 2003 tot 2008

A

Anoniem

Guest
Goedendag

Ik overweeg een Toyota Avensis te kopen van 2003 tot 2007. Een 1.8VVti.
Wie kan mij aangeven welke jaren nog het olieverbruik probleem hadden?

Ik heb gelezen dat vanaf 2004 of bij de facelift van 2006 het probleem was opgelost.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Bert zei:
Goedendag

Ik overweeg een Toyota Avensis te kopen van 2003 tot 2007. Een 1.8VVti.
Wie kan mij aangeven welke jaren nog het olieverbruik probleem hadden?

Ik heb gelezen dat vanaf 2004 of bij de facelift van 2006 het probleem was opgelost.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Hoi! Ik ben er een beetje 'uit'. Ik heb het ook flink gegoogled jaren terug omdat ik toen geinteresseerd was in een MR2 met hetzelfde blok. Kan me haast niet voorstellen dat het probleem nog speelde vanaf die facelift zoals je zei.. Maar ik heb 'de verhalen' niet meer paraat. Overigens schijnt de 2.0 wel zonder issues te zijn.

De 2.0 heeft toch een duidelijk hoger verbruik.
Of toch maar een mazda6 zonder roest zoeken!

Bert zei:

Een Honda Accord 2.0? Die heeft geen last van roest of andere serieuze problemen.

Megatron zei:
Bert zei:

Een Honda Accord 2.0? Die heeft geen last van roest of andere serieuze problemen.

Die heb ik nog niet vergeleken.
En of er kinderziektes zijn.

Kan deze het zelfde rijcomfort en stilte geven als de Avensis?

Bert zei:
Megatron zei:
Bert zei:

Ik vind zo'n Accord behoorlijk stil; en rijdt heerlijk langere afstanden. Fijne stoelen ook.

Megatron zei:
Bert zei:
Megatron zei:
Bert zei:

Ik vind zo'n Accord behoorlijk stil; en rijdt heerlijk langere afstanden. Fijne stoelen ook.

Vandaag diverse dealers gemailt met de vraag.
Dus ff afwachten.

Ik heb nu enkele reacties terug en heb zelf meer onderzoek gedaan.
Sommige roepen dat vanaf 2004 het probleem opgelost was bij de 1.8 en andere roepen vanaf 2006 met de facelift!

En ze geven aan dat je niet snel een grote olieslurper met meer dan 2ton op de teller zal vinden.
Het bekende probleem was dan al binnen de 100000km bekend geweest en gemaakt of een andere motor.

als er 4.2 liter in kan is het een 'oud' blok
als er 4.7 liter in kan is het een nieuw

Een revise blok heeft groene verf op het peilstok.

Aan de buitenkant is er niets te zien dat het om een moderner blok gaat of een aangepast blok is.
Een globale regel is dat voor de Japanse productie versies zo is dat vanaf 2003 ze geen verbruik meer hebben, maar de auto's die in Europa geproduceerd zijn kan het probleem nog door lopen tot 2005 (De jongste auto's die wij binnen hebben gehad voor een revisie ivm olie verbruik waren van 2005)
Een 2006 model zou geen problemen moeten hebben.

Hoe lees je een chassisnummer?
Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen refereren de eerste drie karakters aan het land waar de Toyota is geproduceerd, de producent van het voertuig en het voertuigtype. De eerste letter staat vaak voor het land. Een ‘J’ verwijst naar Japan, een ‘S’ verwijst naar Engeland en een ‘V’ naar Frankrijk. Overige landen zijn Turkije (N), Thailand (M) of Zuid-Afrika (A). De tweede letter is vaak een T en staat voor Toyota. De derde letter geeft het voertuigtype aan.

De volgende zes cijfers verwijzen naar het carrosseriemodel, de motor en de versnellingsbak. Tenslotte sluit de code af met 8 karakters die beschrijven waar en wanneer de auto is geproduceerd.

Okee, je hebt het goed uitgezocht! Ik kan me zeker je op één na vorige bericht voorstellen. Ik weet nooit zo goed in hoeverre ik verhalen van dealers moet geloven, het blijven een stelletje verkopers.. Die vaak ook complete onzin uitslaan. De Honda Accord is inmiddels vrij zeldzaam geworden. Ik heb er nu één, maar ik wilde persé de 2.4 met handbak; helemaal zeldzaam en minder zuinig uiteraard.

Een 1.6VVti Avensis station 2003-2007 is ook zeldzaam.

Volgens mij heeft Toyota dit netjes opgepakt door onder garantie de onderblokken van de motoren te vervangen die het probleem hadden.

Terug
Bovenaan