Mitsubishi Outlander

Curlew

Net ingestapt
2021-mitsubishi-outlander.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/373176/2021-mitsubishi-outlander-spied/

De Engelberg-Tourer Concept

mitsubishi-engelberg-tourer-2019.jpg

mitsubishi-engelberg-tourer-2019.jpg

Het gaat er in ieder geval weer een beetje fatsoenlijk uitzien. De eerste generatie vond ik best een geslaafd ding (meer crossover ala Subaru Forester), de tweede zeer fraai en daarna ging het bergafwaarts..

Dat de koplampen in 2 delen wordt, lijkt mij niet zo mooi. Voor de rest erg benieuwd.

In NL kunnen ze hem beter een andere naam geven, van het imago "profiteursbak" of Mitsubishi Metsubsidie komt de Outlander niet snel meer af :)

R107 zei:
In NL kunnen ze hem beter een andere naam geven, van het imago "profiteursbak" of Mitsubishi Metsubsidie komt de Outlander niet snel meer af :)

En dan was er, beste R107, nog de aanduiding "Foutlander".
Je houdt je hart vast, wat Tesla's Model 3 de komende jaren te verduren gaat krijgen... Ben benieuwd.

De Engelberg Tourer Concept was een half maatje groter dan de huidige Outlander en een heel maatje hoger (en een paar maatjes stoerder - maar wat wil je met een concept) .
De verschillen waren zo groot, dat er zelfs druk werd gespeculeerd of die Engelberg wellicht de voorbode voor de nieuwe. Pajero zou kunnen wezen...

Als voormalig Outlander rijder (één maal model 2007, twee stuks 2010 fighterjet facelift) ben ik blij te zien dat de komende Outlander werkelijk richting Tourer-concept gaat. Dat ie een beetje groeit en zich qua proporties weer in de regio van de laatste versies van het Kia/Hyundai duo Sorento/Santa Fe bevindt. Vind ik persoonlijk een ideaal formaat voor een grote gezinsauto. En dat dan als PHEV met 80 km op electra. Super!
Ga hem in Genève graag in het echt aanschouwen.

De renderings zijn wat liefdeloos gedaan. De zijkant zal wel ongeveer kloppen, de kont oogt bij de Russen wel erg RAV4, en dan de meer saaie variant daarvan.
Maar dat front... :cry: Laat we hopen dat de Russen daar een potje van hebben gemaakt, en dat er meer Engelberg overblijft

mvrgr, m'ns

Contouren op de spy shots zijn duidelijk te zien (anders klik even op de link bovenaan en daar kan je inzoomen). Vooral de achterlampen dus zo gaat ie er wel voor 95% uit zien. De lengtematen van de concept kan ik werkelijk nergens vinden. Maar blijkbaar heb jij ze wel..

Impressie:

mitsubishi-outlander-exclusive-motor1-renderings.jpg

Bron: https://www.motor1.com/news/414682/mitsubishi-outlander-renderings-new-design/

rohar zei:
De MItsubishi-designers zijn al jaren de weg kwijt....

Klopt. Ik schaam mij er bijna voor dat ik 10 jaar Mitsubishi heb gereden. De huidige designtaal ziet er werkelijk niet meer uit. Ik wil er in ieder geval niet meer mee gezien worden.

6kHiOmk.jpg

YYg2a8G.jpg

S7CxRig.jpg

Flinke auto! Stuk beter dan de huidige maar wel tikkie lomp. Heeft wel wat weg van de Rogue maar die vind ik wel wat fijner overkomen

2021-nissan-rogue-platinum-86.jpg

846_634_20201211170008998441605644289.jpg

Vind de X-Trail ook een stuk mooier, de Outlander oogt echter langgerekter. Toch jammer dat 'ie niet meer naar Europa komt.

Pfff, wat een misbaksel zeg. Mitsubish is qua design steeds meer de weg kwijt. Ook geen wonder dat de verkopen steeds verder teruglopen... blijf dat dit niet naar Europe komt...

vooruitgang. Ik haat de huidige outlander. Lelijk goedkoop stront interieur en de buitenkant ben ik ook al jaren zat.
Mitsubishi moet eens wat meer hun best gaan doen. Beetje zo'n merk aan het worden als Lancia, vroeger dikke performance auto's met een ziel, nu alleen maar goedkope koekblikken.

Terug
Bovenaan