Verbruiksmonitor

peter van Lokven

Net ingestapt
Sinds ik de nieuwe autoweek app heb kan ik mijn verbruiksmonitor en tankbeurten toevoegen niet meer zichtbaar krijgen!!
Als ik autoweek.nl invoer is hij wel zichtbaar en toe te voegen!!
Is er iemand die weet hoe en of het op de nieuwe app wel mogelijk is om dit te bekijken/toevoegen!!

Ik ben recent gestart met de verbruiksmonitor, maar nadat ik initieel twee tankbeurten heb ingevoerd, kan ik de monitor nergens meer vinden. Als ik bij 'Mijn auto's' op 'Verbruik bekijken' klik, zie ik alleen mijn autogegevens, verder niets om het verbruik te tonen dan wel in te voeren. Onder account zie ik niks, op de site zie ik niks, ik kan er gewoon niet meer bij.

Martijn 6531674 zei:
Ik ben recent gestart met de verbruiksmonitor, maar nadat ik initieel twee tankbeurten heb ingevoerd, kan ik de monitor nergens meer vinden. Als ik bij 'Mijn auto's' op 'Verbruik bekijken' klik, zie ik alleen mijn autogegevens, verder niets om het verbruik te tonen dan wel in te voeren. Onder account zie ik niks, op de site zie ik niks, ik kan er gewoon niet meer bij.

Een goede verbruiksmonitor? https://www.spritmonitor.de/
Weliswaar niet in het Nederlands, maar als je het Duits, Engels, Frans of Spaans een héél klein beetje machtig bent... (y)

Ik gebruik spritmonitor.de al sinds 2005 en het werkt prima voor mij. De site geeft werkelijke verbruikscijfers, geen meetgegevens en verreken-methodes die kant nog wal raken

Ik gebruikte ooit een home-made stukje software, vooral omdat deze homemade software ook de mogelijkheid had andere kosten naast brandstof in te voeren. Spritmonitor kent inmiddels ook de mogelijkheid onderhoudskosten in te voeren en de condities (welke brandstof, aanhangertje/sleurhut, opschieten of Opa-stijl).

Je kan tegenwoordig zelfs een, hoe kan het ook anders, app downloaden...

Als er wat checks ingebouwd zouden kunnen worden in de verbruiksmonitor zou dat ook fijn zijn, of in ieder geval een optie om fouten te rapporteren?

Deze verbruiksmonitor van een Subaru Forester E-boxer (een moderne mild-hybride) viel mij op door het opvallend hoge verbruik, en als je dan naar de tankbeurten gaat kijken, zie je:
- op 2 september 2020 werd 31,07 liter getankt voor 327,67 euro (10,546 euro per liter);
- op 28 augustus 2020 werd 1.000 liter getankt voor 327,67 euro (0,328 euro per liter); (daarmee werd vervolgens 299 km gereden)
- op 16 augustus 2020 werd 301 liter getankt voor 47,23 euro (0,157 euro per liter). (daarmee werd vervolgen 279 km gereden)

Ik vermoed dat er een bug zit in de verbruiksmonitor. Ik vulde net een bedrag van 77,95 euro in voor mijn laatste tankbeurt, maar toen ik daarna in de verbruiksmonitor keek zag ik een bedrag van 327,67 euro staan. Dat had ik absoluut niet ingevuld. En dat is toevallig precies hetzelfde bedrag uit de vorige post. Ik vermoed dat de Autoweek software dat er zelf van maakt in bepaalde omstandigheden.

Het is niet meer mogelijk om data in te voeren, bij klikken op opslaan komt er een foutmelding. Meer mensen dit probleem?

Dat zou zo maar kunnen. Vandaag heeft slechts 1 persoon een verbruik kunnen invoeren en gisteren 4, beide aantallen lijken erg laag gezien de tientallen van de dagen daarvoor.

En als ik zelf een tankbeurt wil toevoegen krijg ik ook een foutmelding bij het opslaan.

Ik krijg ook al een paar dagen onderstaande foutmelding. Opnieuw proberen heeft helaas geen zin.

Schermafbeelding-2021-02-04-112333.png

Aswin zei:
Ik krijg ook al een paar dagen onderstaande foutmelding. Opnieuw proberen heeft helaas geen zin.

Schermafbeelding-2021-02-04-112333.png

Ik wilde net dezelfde opmerking plaatsen. Krijg hier namelijk ook telkens dezelfde melding, ook op mijn mobiel. Dacht ik geef het een aantal dagen, maar de foutmelding blijft komen. Andere gegevens/datum/cijfers invullen helpt niet.

Ik wil een moderator taggen, maar weet niet welke dat zijn. Kan iemand anders dat doen?

Moderators gaan alleen over het forum, die kunnen niets met de software van de website. Hiervoor zal je toch echt Autoweek zelf moeten berichten. Autoweek-werknemers zijn praktisch niet op het forum aanwezig, dus een mail lijkt me het meest handig.

Vandaag zie ik toch weer vele nieuwe tankbeurten in de verbruiksmonitor, dus het probleem lijkt te zijn gefixt.

Toch dit draadje maar even afgestoft, want...ik krijg m'n brandstofverbruik niet meer ingevuld in de verbruiksmonitor.

De schoen wringt bij het invullen van het type brandstof. Ik kan daar kiezen tussen 'niks' en 'leeg vakje'. Beide zijn natuurlijk geen valide input, en dus kom ik niet verder.

Bijzonder genoeg staat bij de specificaties gewoon dat het om een benzinegestookte auto gaat (andere uitvoeringen bestaan zelfs niet) dus eigenlijk is het een overbodige vraag!

Iemand een tip of work-around?

(Voor de nerds hier: Chrome op Android 11 device - en tot kort geleden werkte dat)

RJ R zei:
Toch dit draadje maar even afgestoft, want...ik krijg m'n brandstofverbruik niet meer ingevuld in de verbruiksmonitor.

De schoen wringt bij het invullen van het type brandstof. Ik kan daar kiezen tussen 'niks' en 'leeg vakje'. Beide zijn natuurlijk geen valide input, en dus kom ik niet verder.

Bijzonder genoeg staat bij de specificaties gewoon dat het om een benzinegestookte auto gaat (andere uitvoeringen bestaan zelfs niet) dus eigenlijk is het een overbodige vraag!

Iemand een tip of work-around?

(Voor de nerds hier: Chrome op Android 11 device - en tot kort geleden werkte dat)

Er gaat wel meer fout met de verbruiksmonitor. Ik ben zelf sinds 2 weken 73 tankbeurten kwijt. Mijn verbruiksmonitor is teruggezet naar een punt in april 2017 (!!).
Mailcontact gehad via het contactformulier onder op de autoweeksite en via mijn eigen mailbrowser naar autoweek@autoweek.nl. Je krijgt reactie dat het doorgestuurd wordt naar de betreffende redacteur; deze reageert niet maar enkele dagen later is het deels opgelost. Via autoweek@autoweek.nl opnieuw gemaild (zondagavond geloof ik) en nu zijn we weer terug bij af en is het zelfs niet meer deels opgelost.

Ik had in het topic 'forumproblemen, ook onder dit segment op het forum (Autoweek) een bericht geplaatst; zie quote.

eerste opel zei:
Zijn er meer mensen die (een deel van) hun verbruiksmonitor kwijt zijn?
Ik wilde een nieuwe tankbeurt toevoegen en zag tot mijn schrik dat er maar 32 tankbeurten in staan. Even verder gekeken en het lijkt net alsof ik na 6 april 2017 niet meer getankt heb. Ik weet zeker dat ik o.a. op 1 juli 2021 en eind januari (BP Ultimate) tankbeurten heb toegevoegd. Deze zie ik nu niet terug!

Op 1 juli zat ik bijvoorbeeld boven de 100 tankbeurten. Ik ben de afgelopen weken niet veel hier geweest dus ik zou niet zeggen dat ik zelf iets verkeerd gedaan heb, of in het ergste geval verwijderd heb.

Hallo, ik wilde met de verbruiksmeter beginnen.
Ik wilde nu beginnen met de totaalscore die ik zelf op papier heb bijgehouden.

Maar ik kan de getankte 2873,98 liter op km-stand 51061 niet invoeren.
En 90 tankbeurten afzonderlijk invoeren is ondoenlijk, daarbij heb ik er geen datums bij.

Zou aardig zijn als je een .cvs of zo kunt uploaden.

Probeer al maanden bij hybride auto (XC40) benzine als brandstof in te voeren ... helaas alleen Electrisch is mogelijk.
Ook al eens alle weggegooid en opnieuw begonnen: helaas en jammer.

Terug
Bovenaan