Suzuki swift 1.3 semi automaat problemen!!

Sanne 1844551

Net ingestapt
Beste forummers,

Wie kan mij helpen want garages schijnen het niet te weten.
Een half jaar geleden hebben wij een suzuki swift semi automaat gekocht.
Wanneer je het gaspedaal niet indrukt zou een automaat gewoon door moeten rollen maar deze gaat vooruit dmv van schokken, tijdens file rijden is dit niet te doen de hele auto gaat tekeer. Ook wanneer je afremt en helemaal tot stilstand komt wilt de auto ook nog wel eens flink door schokken. Zodra je hem in z'n N zet verdwijnt het direct.
Pas naar de garage gebracht hebben ze hem ingeleerd (als ik het goed begrijp) toen heeft hij een week zonder problemen gereden, maar tijdens het inleren zijn geen storingen gevonden.
Afgelopen maandag bij de dealer laten inleren, vindt ook geen storingen. De auto rijdt weer normaal maar voor hoelang?
Hebben jullie misschien een idee wat dit kan zijn?
Het enigste wat de garage zegt is het zijn k*'t automaatbakken je kan hem beter weg doen.

Welk bouwjaar heeft de auto?

Sanne zei:
(..)
Wanneer je het gaspedaal niet indrukt zou een automaat gewoon door moeten rollen (..)

Ja, een conventionele automaat met koppelomvormer wel ja.. zo'n gerobotiseerde versnellingsbak niet..

Als e.e.a 'bokkig' gaat.. zal er toch iets niet helemaal goed gaan in het brein van de versnellingsbak.
Is het een zelflerende bak? Dat wil zeggen, wordt het schakelgedrag aangepast aan hoe de berijder ermee omspringt (hard/zacht gasgeven etc..)

Want dat zou misschien kunnen verklaren dat de versnellingsbak na (opnieuw ) programmeren bij de garage naar wens functioneert.. maar dit na enkele dagen ophoudt.
Kennelijk registreert de elektronica dan een ander gebruikspatroon??

Sanne zei:
Ook wanneer je afremt en helemaal tot stilstand komt wilt de auto ook nog wel eens flink door schokken. Zodra je hem in z'n N zet verdwijnt het direct.

Dat is logisch, want omdat je geen echte automaat hebt maar een semi-automaat (dus een omgebouwde handgeschakelde bak) gedraagt je auto zich precies als een auto met een gewone handbak als je hem bij het uitrollen in D (en dus in z'n versnelling) laat staan. De remedie is dus om hem kort voordat je tot stilstand komt in N te zetten. Er is dus voor zover ik begrijp helemaal geen technisch probleem met je auto, het is gewoon een eigenschap waarmee je op een andere manier moet omgaan dan je gedacht had. In die context zou de opmerking van je garage voor mij genoeg reden zijn om naar een ander bedrijf te gaan.

Onze Fiat 500 Dualogic heeft ook een gerobotiseerde versnellingsbak (automaat). Die hoef je echt niet vlak voordat je stil staat (bv voor stoplicht) in N te zetten. Als je op het stoplicht afkomt dan schakelt hij terug van 3 naar 2 en als je dan bijna tot stilstand komt schakelt trapt de automaat zelf de koppeling in en schakelt vast naar 1. Als het weer groen is dan kun je gewoon gasgeven en vertrek je weer vanuit 1.

Het is overigens ook niet de meest comfortabele versnellingsbak maar door iets gas terug te nemen als de auto wil schakelen gaat het gewoon erg soepel.

Het bouwjaar is 2008. Of het een zelflerende bak is, ik heb geen idee. Toch blijf ik het vaag vinden dat de auto niet normaal door rolt in zijn 1 maar hij vooruit gaat met schokken en zodra hij opnieuw is ingeleerd kan dit wel. Mag ik vraag hoe dat bij jullie gaat dan als jullie bijvoorbeeld file moeten rijden en dus in een laag toerental moet rijden? Gaat dat ook gepaard met schokken? Ja sorry hoor ik ben een vrouw en zoals je begrijpt heb ik totaal geen verstand van auto's. Ben een beetje ten einde raad dat iedereen maar zegt dat we hem weg moeten doen.

Nee hoor, file rijden gaat zonder schokken in onze 500. Het is wat dat betreft vergelijkbaar qua gevoel als een reguliere schakelauto.

basvijn zei:
Nee hoor, file rijden gaat zonder schokken in onze 500. Het is wat dat betreft vergelijkbaar qua gevoel als een reguliere schakelauto.

Geef je dan een klein beetje gas? Of doe je dit op de "koppeling"?

Nee je moet een beetje gasgeven om vooruit te komen. De koppeling bediend de automaat natuurlijk.

Verschilt ook per auto: ik heb regelmatig gereden met een Fiat Punto 1.2 8v uit 2000, en die bokte ook heel veel bij lage belasting (handbak). Ik zie het als producteigenschap. Punt was dat je dan de koppeling in kon trappen bij het vooruitkruipen in de file. Bij een semi-automaat gaat dat niet dus verwacht ik ook dat de techniek zoiets zelf oplost.

^^ nou ja, als de auto na bezoek aan de garage wél vloeiend wil uitrollen tot bijna stilstand én file rijden gewoon zonder 'bokken' kan.. en dit gedrag na een week of wat anders is.. lijkt mij dat er toch iets aan de hand moet zijn.

Onderstaande review spreekt over matige bescherming tegen vuil aan de (onderkant?) van de bak.. (daar waar mogelijk een stuk regeltechniek zit?) en dat dit met een vuilwerend scherm verholpen zou zijn..

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/suzuki-swift-15-exclusive-2008-4/

Wat doet de versnellingsbak als je de auto laar uitrollen tot zo'n 15 - 10 kilometer per uur en dan kort de rem (licht) intrapt.. Gaat de elektronica dan een schakelactie uitvoeren?

Als er niet geschakeld wordt indien de rem niet aangeraakt wordt.. kán er misschien een snelheidssensor verkeerde waarden doorgeven waardoor er niet tijdig ontkoppeld word?

Ik heb het stukje gelezen, wellicht een hele interessante voor de garage om dit even na te checken, in plaats van de auto maar weg doen. Want het lijkt mij niet goed voor de bak als er al jaaarenn vuil bij komt.

Mmm dat is een hele goede vraag want wat mij al meerdere malen opviel was inderdaad als je de rem lichtjes in trapt hij niet terug schakelt. Ik zal dit morgen ook even checken wanneer ik hem laat uitrollen tot 10/15km per uur en kijken dat de bak dan doet.
Dit zijn wel twee goede punten waar ik morgen even mee naar de garage ga. De garages die roepen dat de auto maar weg moet omdat je achter de feiten aan blijft lopen, denken dan wel dat er een nieuwe koppeling in moet... Wat volgens mij totaal geen zin heeft voor het probleem wat er nu is.

Eigenlijk moet je eerst weten hoe die bak nou daadwerkelijk zijn werk doet en hoe de schakelmomenten bepaalt worden. Is er geen Suzuki (Swift) forum waar wat merkspecifieke kennis zit?

Kijk, de finesse van een conventionele automaat (met koppelomvormer dus) heeft zo'n elektronisch aangestuurde, mechanische, versnellingsbak niet. Er valt best mee te rijden indien de techniek begrepen wordt.. en dat geldt dus zowel voor de bestuurder(s) als garagisten. ;)

Succes ermee.

het merkwaardige is dat die generatie swift geleverd is met een 1.3 die een semi automaat heeft en een 1.5 die een vol automaat heeft. De ocasion prijzen zeggen genoeg, de semi automaten staan voor dumpprijzen te koop. op het occasion advies hier ,waarschuw ik iedereen die een automaat wil.

De semi automaten van citroen en peugeot kennen ook een hoop problemen en ook die van het merk smart zijn niet best , deze zitten ook in de colt.

Zo snel mogelijk laten maken en dan inruilen op een vol automaat. Het wordt alleen erger en als je het duur laten maken is het binnen now time weer terug.

Durashift zei:
^^ nou ja, als de auto na bezoek aan de garage wél vloeiend wil uitrollen tot bijna stilstand én file rijden gewoon zonder 'bokken' kan.. en dit gedrag na een week of wat anders is.. lijkt mij dat er toch iets aan de hand moet zijn.

Onderstaande review spreekt over matige bescherming tegen vuil aan de (onderkant?) van de bak.. (daar waar mogelijk een stuk regeltechniek zit?) en dat dit met een vuilwerend scherm verholpen zou zijn..

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/suzuki-swift-15-exclusive-2008-4/

Wat doet de versnellingsbak als je de auto laar uitrollen tot zo'n 15 - 10 kilometer per uur en dan kort de rem (licht) intrapt.. Gaat de elektronica dan een schakelactie uitvoeren?

Als er niet geschakeld wordt indien de rem niet aangeraakt wordt.. kán er misschien een snelheidssensor verkeerde waarden doorgeven waardoor er niet tijdig ontkoppeld word?

das de 1.5 die heeft een 4 traps, de 1.3 heeft de semi

Sanne 1844551 zei:
Ik heb het stukje gelezen, wellicht een hele interessante voor de garage om dit even na te checken, in plaats van de auto maar weg doen. Want het lijkt mij niet goed voor de bak als er al jaaarenn vuil bij komt.

Mmm dat is een hele goede vraag want wat mij al meerdere malen opviel was inderdaad als je de rem lichtjes in trapt hij niet terug schakelt. Ik zal dit morgen ook even checken wanneer ik hem laat uitrollen tot 10/15km per uur en kijken dat de bak dan doet.
Dit zijn wel twee goede punten waar ik morgen even mee naar de garage ga. De garages die roepen dat de auto maar weg moet omdat je achter de feiten aan blijft lopen, denken dan wel dat er een nieuwe koppeling in moet... Wat volgens mij totaal geen zin heeft voor het probleem wat er nu is.

het stukje gaat over de 1.5 die heeft een volle automaat, en jij hebt een 1.3 das een semi automaat. sorry als ik een beetje doorsla , maar ik spreek uit praktijk ervaring.

Auto encyclopedie zei:
het merkwaardige is dat die generatie swift geleverd is met een 1.3 die een semi automaat heeft en een 1.5 die een vol automaat heeft. De ocasion prijzen zeggen genoeg, de semi automaten staan voor dumpprijzen te koop. op het occasion advies hier ,waarschuw ik iedereen die een automaat wil.

klopt inderdaad dit was mij ook opgevallen toen ik even op marktplaats wilde kijken voor verkoopprijzen

De semi automaten van citroen en peugeot kennen ook een hoop problemen en ook die van het merk smart zijn niet best , deze zitten ook in de colt.

dat die van citroen en Peugeot niet best waren wist ik, omdat dat daar op internet heel veel over te vinden is, net zoals bij de Opel corsa semi automaten lees je ook alleen maar klachten over. Suzuki swift aas nogal moeilijk een klacht over te vinden.

Zo snel mogelijk laten maken en dan inruilen op een vol automaat. Het wordt alleen erger en als je het duur laten maken is het binnen now time terug.

maar wat moeten we er dan volgens jou snel aan laten maken? De garages kunnen niks vinden en die zeggen eigenlijk precies wat jij zegt. Inruilen dat is ook onze laatste optie alleen hebben we deze auto een half jaar geleden van onze hard gespaarde centen gekocht we hebben nu niet weer een bedrag van 5150euro liggen, helaas. En op marktplaats ga ik hem niet zetten want dan zitten andere hardwerkende mensen ermee en inruilen bij een dealer.. Dan krijgen we er misschien geen kl*te meer voor. Van schande en schade wordt men helaas wijs

Maar, hoe is het nu met de auto? Je bent een aantal dagen verder na het inleren bij de dealer.. gaat het rijden nog probleemloos?

Had je verhaal idd niet goed gelezen, maar idd indien nodig nog een x inleren en weg er mee maar als je hem nu rijdend kan inruilen is dat ook goed. ik kende iemand met een Colt semi automaat, die ging niet meer in de achteruit en op een duur ook niet meer goed in zijn 2, had er ook al een gods vermogen in gestoken, en was na 1 x inleren weer ff goed en binnen een maand rijp voor de sloop.

Swift is gewild en daardoor duurder dan bijvoorbeeld Daihatsu sirion/ materia met een degelijke 4 traps of de Hyundai Getz ook 4 traps

Mitsubishi Colt heeft ook een semi bak , dus die laten staan

De semi automaat staat niet bekend om z’n souplesse en dit kan in de loop van de jaren erger worden. Bovendien kan de actuator het begeven, wat meteen het duurste probleem is dat je kan hebben á €500 euro. Sommige garages denken met je mee en zetter er 1 van een sloopauto op, om de kosten voor je te minderen, maar dan heb je een 2e hands.

Auto encyclopedie zei:
Had je verhaal idd niet goed gelezen, maar idd indien nodig nog een x inleren en weg er mee maar als je hem nu rijdend kan inruilen is dat ook goed. ik kende iemand met een Colt semi automaat, die ging niet meer in de achteruit en op een duur ook niet meer goed in zijn 2, had er ook al een gods vermogen in gestoken, en was na 1 x inleren weer ff goed en binnen een maand rijp voor de sloop.

Swift is gewild en daardoor duurder dan bijvoorbeeld Daihatsu sirion/ materia met een degelijke 4 traps of de Hyundai Getz ook 4 traps

Mitsubishi Colt heeft ook een semi bak , dus die laten staan

Haha nou ik neem NOOIT meer een semi bak, echt nooit meer. Ja hij rijdt na het inleren goed, dan gaan wij hem inruilen bij een dealer en de dealer komt er na verloop van tijd achter wat dan? Dan voel ik me net zo'n oplichter als de mensen die ons de auto verkocht hebben. Wat denken jullie hebben zij van het probleem af moeten weten ten tijde van verkoop? Of kan dit ineens binnen een half jaar ontstaan. Ik denk dat ik de verkoper een aangetekende brief stuur met alle gebreken. Want op WhatsApp bericht reageert meneer niet, dat zegt mij eigenlijk al genoeg. Particulier kopen doe ik ook nooit meer, de mensheid is echt verschrikkelijk bah.....

Durashift zei:
Maar, hoe is het nu met de auto? Je bent een aantal dagen verder na het inleren bij de dealer.. gaat het rijden nog probleemloos?

Vooralsnog rijdt de auto probleemloos... Heb er deze week ook niet heel veel ingereden moet ik zeggen. 🙂

@ sanne diepe buiging voor jou dat je hem niet op marktplaats zet , zodat andere mensen er mee opgezadeld zit. Inruilen hoef jij je niet schuldig voor te voelen , garages verkopen ook auto's die lang niet altijd goed zijn, of ze doen hun auto's die niet meer goed zijn aan de handel en de handel verkoopt ze weer aan hardwerkende mensen. Dus elke garage doet mee aan deze visuele cirkel. JIj hebt deze auto immers ook gekocht en voelt je bekocht, en jij hebt het laten maken en je ruilt hem in, hij rijdt nu heerlijk dus jij kan hem zonder schuld gevoel inruilen. Suzuki moet zich helemaal schamen want de semi automaat zit zelfs nu nog in nieuwe modellen van Suzuki. Suzuki ignis en celerio, ik denk niet dat ze bij elke suzuki dealer zeggen als je er 1 besteld van dat moet je niet doen want het is drie keer niks een semi automaat want tegen de tijd dat de fabrieksgarantie afloopt is je automaat in de soep gedraaid en dat ze bij suzuki niet zeggen van je kan beter naar een ander merk gaan kijken, tenzij ze zelf ook dat andere merk verkopen.

Mocht je hulp nodig hebben in opzoek naar een andere auto , dan moet je hier op het forum zijn in het onderstaande kopje

advies o.a. tweedehands auto

Om nog even open deuren in te schoppen, als je toen had gevraagd of een swift 1.3 met semiautomaat een verstandig keuze was, hadden ik en ook een paar andere forumcollega's jou sterk aangeraden om een swift 1.5 te kopen met de 4 traps automaat.
Mocht je besluiten om weer voor een automaat te gaan bij je eventuele volgende auto ga met een grote boog om de automaatbakken van volkswagen, seat en skoda heen. De zogenaamde dsg bakken, dan haal je wederom alle ellende in huis, Daarnaast zijn deze merkpen ook geplaagd door de tsi blokken.
Peugeot en Citroen hebben ook vaak semi automaten, jij als ervaringsdeskundige weet inmiddels dat je die niet moeten hebben, en worden daarnaast geplaagd door de thp blokken.
Semi automaten zitten ook in het merk smart en in de Mitsubishi colt.

wil je voor budget en vind je betrouwbaar heel belangrijk , koop dat een Daihatsu sirion die hebben een ouderwetse 4 traps automaat.
Daarnaast een swift 1.5 automaat 3 deurs is iets goedkoper in het algemeen dan een 5 deurs.

Daarnaast is het forum ook goed voor je kennis je stapt daardoor sterker in je schoenen een garage binnen.

Sanne 1844551 zei:
Wat denken jullie hebben zij van het probleem af moeten weten ten tijde van verkoop? Of kan dit ineens binnen een half jaar ontstaan. Ik denk dat ik de verkoper een aangetekende brief stuur met alle gebreken. Want op WhatsApp bericht reageert meneer niet, dat zegt mij eigenlijk al genoeg. Particulier kopen doe ik ook nooit meer, de mensheid is echt verschrikkelijk bah.....

Neuh. Je hebt een half jaar geleden een auto van een particulier gekocht, en die auto heeft nu problemen. Heel vervelend, maar in een dergelijke situatie kun je vanwege wijze van aankoop en verstreken tijd geen aanspraak maken op wat dan ook.

Auto encyclopedie zei:
@ sanne diepe buiging voor jou dat je hem niet op marktplaats zet , zodat andere mensen er mee opgezadeld zit. Inruilen hoef jij je niet schuldig voor te voelen , garages verkopen ook auto's die lang niet altijd goed zijn, of ze doen hun auto's die niet meer goed zijn aan de handel en de handel verkoopt ze weer aan hardwerkende mensen. Dus elke garage doet mee aan deze visuele cirkel. JIj hebt deze auto immers ook gekocht en voelt je bekocht, en jij hebt het laten maken en je ruilt hem in, hij rijdt nu heerlijk dus jij kan hem zonder schuld gevoel inruilen. Suzuki moet zich helemaal schamen want de semi automaat zit zelfs nu nog in nieuwe modellen van Suzuki. Suzuki ignis en celerio, ik denk niet dat ze bij elke suzuki dealer zeggen als je er 1 besteld van dat moet je niet doen want het is drie keer niks een semi automaat want tegen de tijd dat de fabrieksgarantie afloopt is je automaat in de soep gedraaid en dat ze bij suzuki niet zeggen van je kan beter naar een ander merk gaan kijken, tenzij ze zelf ook dat andere merk verkopen.

Mocht je hulp nodig hebben in opzoek naar een andere auto , dan moet je hier op het forum zijn in het onderstaande kopje

advies o.a. tweedehands auto

Om nog even open deuren in te schoppen, als je toen had gevraagd of een swift 1.3 met semiautomaat een verstandig keuze was, hadden ik en ook een paar andere forumcollega's jou sterk aangeraden om een swift 1.5 te kopen met de 4 traps automaat.
Mocht je besluiten om weer voor een automaat te gaan bij je eventuele volgende auto ga met een grote boog om de automaatbakken van volkswagen, seat en skoda heen. De zogenaamde dsg bakken, dan haal je wederom alle ellende in huis, Daarnaast zijn deze merkpen ook geplaagd door de tsi blokken.
Peugeot en Citroen hebben ook vaak semi automaten, jij als ervaringsdeskundige weet inmiddels dat je die niet moeten hebben, en worden daarnaast geplaagd door de thp blokken.
Semi automaten zitten ook in het merk smart en in de Mitsubishi colt.

wil je voor budget en vind je betrouwbaar heel belangrijk , koop dat een Daihatsu sirion die hebben een ouderwetse 4 traps automaat.
Daarnaast een swift 1.5 automaat 3 deurs is iets goedkoper in het algemeen dan een 5 deurs.

Daarnaast is het forum ook goed voor je kennis je stapt daardoor sterker in je schoenen een garage binnen.

Ja, wat je niet wilt dat u niet geschiedt doe dat ook een ander niet zeg ik altijd maar. Had beter voor ik die rot auto kocht een forumpje kunnen openen....maarja das achteraf. Hopelijk hebben volgende mensen er iets aan die van plan zijn zo'n semi automaat te kopen, wees gewaarschuwd.
En inderdaad belachelijk dat suzuki nog steeds zulke automaat bakken in gloednieuwe auto's stopt.

Wij hebben hiervoor inderdaad een daihatsu cuore gehad met 4 traps automaat. Ding was niet kapot te krijgen was 20jaar oud zoiets en kwam nog altijd zonder problemen door de keuring heen. Op 't laatst wilde hij bijna niet meer doorschakelen ondanks nieuwe transmissie olie e.d. Naar de sloop gebracht maar goh wat mis ik dat ding nu!

D Elzinga zei:
Sanne 1844551 zei:
Wat denken jullie hebben zij van het probleem af moeten weten ten tijde van verkoop? Of kan dit ineens binnen een half jaar ontstaan. Ik denk dat ik de verkoper een aangetekende brief stuur met alle gebreken. Want op WhatsApp bericht reageert meneer niet, dat zegt mij eigenlijk al genoeg. Particulier kopen doe ik ook nooit meer, de mensheid is echt verschrikkelijk bah.....

Neuh. Je hebt een half jaar geleden een auto van een particulier gekocht, en die auto heeft nu problemen. Heel vervelend, maar in een dergelijke situatie kun je vanwege wijze van aankoop en verstreken tijd geen aanspraak maken op wat dan ook.

Daar was ik al bang voor. Dan bespaar ik me de moeite.

Ik zou niet te snel opgeven. Automaat functioneert kennelijk op dit moment zoals die moet functioneren. Ja, dat is iets anders dan dat de Coure deed.. maar dat komt door verschil in techniek.

Enfin, als de storing straks weer optreed.. dán toch eens een specialist in dit type transmissie opzoeken en kijken wat er nou gebeurt waardoor de techniek van slag raakt.
De techniek heeft namelijk bewezen dat het goed kan functioneren.. duss ergens gebeurt er iets waardoor e.e.a. van slag raakt.. Rararara. wat en waar is dat dan??

Voorbeeldje:

https://www.schakelrobot.nl/schakelrobot-en-semi-automaat-reparatie/

Geen idee over de kwaliteit van deze zaak / eigenaar... het is een voorbeeld dat na één zoekregel op google bij mij naar voren kwam.

Toevallig heb ik van de week inderdaad zitten Googlen naar een bedrijf die er wel verstand van heeft en toen kwam ik uit op westtronics die schijnen ook gespecialiseerd te zijn in semi automaat hebben volgens hun zeggen al veel semi automaten aan de praat gekregen, het zijn dan wel Opel corsa's easy tronics. Dus hopelijk kunnen ze met die van ons ook wat en je krijgt een jaar garantie op de reparatie mochten ze iets vinden.
Zijn wegens vakantie helaas pas 2 september open anders had ik er eerder gister gestaan dan vandaag.
Maar opgeven doe ik zeker niet, er zijn toch ook zat van dit soort bakken 240000 km op de teller hebben. Net nog mee gereden vooralsnog reed hij prima.

Sanne 1844551 zei:
Toevallig heb ik van de week inderdaad zitten Googlen naar een bedrijf die er wel verstand van heeft en toen kwam ik uit op westtronics die schijnen ook gespecialiseerd te zijn in semi automaat hebben volgens hun zeggen al veel semi automaten aan de praat gekregen, het zijn dan wel Opel corsa's easy tronics. Dus hopelijk kunnen ze met die van ons ook wat en je krijgt een jaar garantie op de reparatie mochten ze iets vinden.
Zijn wegens vakantie helaas pas 2 september open anders had ik er eerder gister gestaan dan vandaag.
Maar opgeven doe ik zeker niet, er zijn toch ook zat van dit soort bakken 240000 km op de teller hebben. Net nog mee gereden vooralsnog reed hij prima.

Op gaspedaal staan 4 Suzuki Swiften automaten te koop die meer dan 200.00 km hebben gereden, alle 4 de 1.5 met viertraps. Geen 1 met semi

https://www.gaspedaal.nl/suzuki/swift/automaat?bmin=2000&kmin=200000&srt=df-a

Ook staat er een review van een nieuwe isuzuki gnis semi automaat , die mensen schakelen alleen handmatig omdat ze hem automatisch niet fijn vinden Schakelen. gaat om een nieuwe auto!

Het staat niet in het hoofd verhaal, maar door scrollen naar de reacties op de review.

Zelf geen ervaring mee, lees nu even mee. Mocht je niet zo lang kunnen wachten en je woont in de omgeving van Gelderland dan kun je ook langs gaan bij Autotransmission.

nlmobile zei:
Zelf geen ervaring mee, lees nu even mee. Mocht je niet zo lang kunnen wachten en je woont in de omgeving van Gelderland dan kun je ook langs gaan bij Autotransmission.

Bedankt voor de tip maar helaas woon ik niet in omgeving Gelderland.
Het is toch de koppeling, er wordt woensdag een hele nieuwe ingezet, en dan zijn we hopelijk van het probleem af.

Sanne 1844551 zei:
nlmobile zei:

Bedankt voor de tip maar helaas woon ik niet in omgeving Gelderland.
Het is toch de koppeling, er wordt woensdag een hele nieuwe ingezet, en dan zijn we hopelijk van het probleem af.

succes !

Sanne 1844551 zei:
(..)

Ik hoop het ook voor je.

Dit is door dezelfde garage geconstateerd die adviseerde 'het ding in te ruilen' ??

Wát wordt er precies bedoelt met 'nieuwe koppeling'? Welke onderdelen worden vervangen?
Want op basis van de hier te lezen klachten.. én dat het apparaat kennelijk wel goed kan functioneren voor enkele dagen.. lijkt mij het vervangen van de koppeling(s)plaat nou niet direct het ei van Columbus.

Als er bedoelt wordt dat er iets is de elektronische aansturing wordt vervangen.. klinkt mij dat al logischer in de oren.

Dag Sanne, ik rij ook een Swift 1.3 semi autonaat met precies hetzelfde probleem..Het schokken werd alleen zo erg dat ik er nu niet meer normaal in kan rijden. Nu staat de auto bij een automaat-revisie bedrijf en die willen de koppelplaat gaan vervangen. Alleen als ik bovenstaande lees lijkt dit niet de oplossing? Ik hoor graag hoe het bij jou nu gaat en wat er is gedaan om het probleem te verhelpen? Dank alvast, Eline

Terug
Bovenaan