Tom Tom op telefoon naar autoscherm verplaatsen, mogelijk?

A

Anoniem

Guest
Ik heb een toyota hybride uit 2014, met een mooi scherm, ik kan de telefoon hier aan koppelen voor bellen, vraag is
Of het mogelijk om de Tom Tom op mijn samsung telefoon, te laten zien en werken via bleu tooth ofzo op dat scherm .
Volgens sommige kan dit absoluut niet, en zal het schade toebrengen en is de ingebouwde routeplanner beter, maarja die loopt jaren achter en
een update kost een flinke stuiver....

Denk het niet, maar ik ben ook geen Toyota hybride kenner.

Als je radio ‘Android auto’ aankan, dan kan je telefoon dit ook.
Het is alleen niet in de playstore beschikbaar en zal via een .APK bestand gedownload moeten worden.

Zorg ook voor een recente versie van TT Go mobile

Goed zoeken dus..

Toyota Hybride is geen type. Misschien handig om het model van je auto te vermelden als je een vraag hebt;)

Verder lijkt zoiets me vrij lastig, je zult compatibiliteit met AndroidAuto of Apple CarPlay nodig hebben, iets dat gezien de leeftijd van je auto hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk is.

Apple CarPlay is van maart 2014, Android auto ergens in 2015.
Denk daarom dat het niet compatibel is met jouw auris.
Misschien kan de toyotadealer je helpen met deze vraag. Een eventuele update van het infosysteem kan de oplossing zijn icm Android auto.

Hotdog zei:
Misschien kan de toyotadealer je helpen met deze vraag. Een eventuele update van het infosysteem kan de oplossing zijn icm Android auto.

Al met al toch lastig dus, mijn auris is van 1 mei 2014 , althans toen nieuw op kenteken gezet door lease bedrijf, mogelijk is het karretje al eerder gebouwd.
Misschien dus met een Apple telefoon. Bedankt voor het meedenken!

Tjeerds 1080275 zei:
Hotdog zei:

Al met al toch lastig dus, mijn auris is van 1 mei 2014 , althans toen nieuw op kenteken gezet door lease bedrijf, mogelijk is het karretje al eerder gebouwd.

als de wagen geen android auto of apple carplay in de connection menu heeft. dan heeft de wagen het helaas niet. en is het niet mogelijk. u kunt dan wel de geluid via aux of bluetooth afspelen.

snelle willy zei:
Tjeerds 1080275 zei:
Hotdog zei:

als de wagen geen android auto of apple carplay in de connection menu heeft. dan heeft de wagen het helaas niet. en is het niet mogelijk. u kunt dan wel de geluid via aux of bluetooth afspelen.

Ok duidelijk, zal het menu eens goed bestuderen en de gebruikershandleiding, wel zo’n 640 pagina’s groot... en anders jammer maar helaas.
Bedankt voor u reactie

De Auris kan het niet. Het geluid kan je afspelen dat is alles. De mirrorlink van de Aygo is van PSA. Andere Toyota’s hebben dit systeem niet. Toyota heeft niets met Carplay en Android auto. Volgens mij heeft de nieuwe Corolla de mogelijkheid nog steeds niet.

zeebra zei:
De Auris kan het niet. Het geluid kan je afspelen dat is alles. De mirrorlink van de Aygo is van PSA. Andere Toyota’s hebben dit systeem niet. Toyota heeft niets met Carplay en Android auto. Volgens mij heeft de nieuwe Corolla de mogelijkheid nog steeds niet.

Slechte zaak van toyota dan, had toch allang in hun zowiezo nieuwe auris moeten zitten lijkt me zo ,nouja jammer dan, dan maar
met mijn telefoon schermpje verder reizen...
bedankt voor de info

Als je er echt moeite in wil steken, er is vast een manier om een smartview achtige module in je scherm te pluggen.

https://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-2-series-f22-f23-f45/connecteddrive-retrofits/bimmertech-smartview.

(BMW heeft een redelijk eenvoudige HDMI input mogelijkheid, misschien kan zoiets bij Toyota ook)

Dit topic is al oud maar ik zie geen ander over hetzelfde onderwerp, vandaar dat ik hier maar even meldt dat ik sinds een week met genoegen TomTom Amigo gebruik icm Android Auto.
Het is nog de beta versie en er zitten nog bugs in, maar ik weet nu al: Voor mij geen Maps of Sygic meer! Nog meer met ervaring hiermee?

Ik ben benieuwd wat jij er zo goed aan vind. Ik heb die TomTom versie ook kort gebruikt met Android auto. Wat een aanfluiting vond ik dat.
Kaarten absoluut niet actueel bij mij in de buurt en op een rit van een half uur gaf hij meerdere keren gewoon 10 minuten teveel reistijd aan. Maps en Waze zijn zoveel accurater op dat gebied.
Heb TomTom na een paar dagen weer verwijderd om die reden.

Is er iets te doen met een adaptor?

Voor mijn Samsung A50 is er een adaptor te koop van USB naar HDMI (o.a. Coolbleu) terwijl ome Ali heel leuke monitoren verkoopt die je op HDMI kan aansluiten. Dan heb je zelf volledige controle over het scherm en kan je bijvoorbeeld Flitsmeister, Waze of spotify prominent in beeld hebben.
Of een camera die als achterkijkspiegel (altijd handig als je met de sleurhuttenrace bezig bent) of dashcam kan functioneren.

Zo"n extra scherm is vooral handig om de bolide efficient om een boom te frommelen, gewoon lekker netflixen achter het stuur.
Of je monteert het scherm pontificaal midden op de voorruit, dan heb je tenminste geen vervelende bloedspetters midden in je gezichtsveld...

Terug
Bovenaan