Japanse sedan/coupe voor <€5000

Bassaa

Net ingestapt
Goedenavond,

Sinds een aantal weken ben ik op zoek naar een mogelijke opvolger voor mijn Mazda MX-5 Miata.
De MX-5 word komende tijd gelast (en gespoten) en daarna denk ik de auto te gaan verkopen.

Ik ben op zoek naar het volgende;
- Japanse auto
- €1000-€5000
- Sportief ( snelle 0-100 / hoge topsnelheid / sportieve uitstraling).
- Minder dan 1250kg vanwege de wegenbelasting.
- Verbruik maakt me niet uit
- Minimaal 4 stoelen

De auto's die mij wel wat lijken zijn de volgende:
- Subaru Impreza
- Mazda RX-8
- Honda civic Coupe
- Mitsubishi Galant 2.5L v6
- Hyundai Coupe (2004-2006)
- Lexus IS 200 (Zwaar)
- Honda Prelude (1996-2000)
- Honda Integra Type R (€5000-€8000)

Ik heb de auto nodig voor werk en in het weekend als hobby.

Wat ik van rx 8 weet dat de motor nogal vaak problemen heeft dus kijk hier goed na dat je niet heel veel kosten gaat krijgen. Is ook auto die graag slokje lust maar als leuk auto weet niet hoeveel km je rijd maar dan kan het in de papieren lopen

Klopt helemaal Koen.
Het nadeel van zo'n wankelmotor is dat ze sneller stuk gaan en dan gereviseerd moeten worden en dat kost ook weer een paar duizend euro.
Daar tegenover staat wel weer dat je hele hoge toeren kunt ( en moet) rijden ;)

Op zich is een wankel motor een goede motor, probleem is dat ze niet echt van veel korte stukjes rijden houden.
Heb er 2.5 jaar zonder problemen in gereden met een gemiddeld verbruik van 1:7 minimaal 1:5 en max 1:10.
Ander nadeel is dat ze olie gebruiken.

ik zie dat je graag japans wilt rijden.

de celica met de 1zz of 2zz is nog wel te vinden voor uw budget. maar is wel een tegen valler als je aan de lampjes staat.

de mx-3. met de mooie 1.8 kaboutertjes v6
wel roest gevoelig.

of als je vaak de mc ronald zoek. men man. dan moete een civic hebben, JONGE!!:p (zo praat de jeugd toch??)
de coupe is met 1.6vti toch redelijk.

Mx 3 dacht ik ook aan alleen die zijn dubbele van budget helaas

Het zijn wel allemaal bijzondere auto's op je lijstje; een RWD middenmotor, een boxer met AWD en een Wankel.

Uit Japan kan ik nog wel een paar FWD auto's bedenken (Prelude, Celica, 100NX) maar weet niet of je daar op zit te wachten. Zelf zou ik de mooiste BMW 3-serie Coupé kopen die ik kon vinden voor het geld. Of misschien een Coupé FIAT. Peugeot 406 Coupé kan er ook nog mee door of anders natuurlijk een Opel Calibra (y)

Ja heb er inmiddels ook paar goedkopere gezien op andere site. Had zelf ingegeven bij de zoek opties minimaal 6 cilinders en dan kwamen er maar 2 naar boven en die waren duurder. Kan dus wel ziet er leuke auto uit

Bedankt voor de reacties.

Japanse auto's hebben inderdaad wel mijn voorkeur.
Ik heb besloten dat ik toch wel graag een auto wil met 4-5 stoelen, omdat ik de gezelligheid mis die ik altijd had met mijn vriendengroep tijdens het auto rijden.

Voor de MX-5 heb ik een Mitsubishi Galant 2.0L uit 1998 gehad.
Helaas schade mee gereden en daardoor was ik uitgekeken op die auto en heb ik hem verkocht.
Er bestaat ook een Galant met 2.5L met V6 en aardig wat meer PK's dan de uitvoering die ik had, dat lijkt me wel wat.
Nadeel van deze auto is dat ze veel brandstof verbruiken en duur zijn in verzekering.

Bedankt voor zoveel suggesties Zadelsnuiver, een aantal daarvan lijken me wel interessant. Daar ga ik meer informatie over zoeken!

Van de Galant met V6 staan er 3 te koop waarvan je bij een hard moet weglopen.

Ik heb besloten om mijn zoekopdracht wat aan te passen.
Het bouwjaar maakt me niet zo veel meer uit, auto's vanaf 1998 kunnen ook leuk zijn ;)
Tegelijk heb ik ook besloten dat ik wel voor een Japanse auto ga.

Mijn zoekopdracht is nu;
- Japanse auto
- €1000-€5000
- Sportief ( snelle 0-100 / hoge topsnelheid / sportieve uitstraling).
- Minder dan 1250kg vanwege de wegenbelasting.
- Minimaal 4 stoelen
- Verbruik maakt me niet uit

Gisteren kwam ik de Honda Civic Accord tegen, deze vind ik (mits deze een spoiler heeft) een mooie auto om te zien.
Geen hele snelle auto of heel veel paardenkracht, maar wel binnen mijn budget. Deze voeg ik toe aan mijn lijstje.

Ik kreeg vandaag ook de Honda Legend doorgestuurd, maar ik vind deze wat te zwaar. Verder een mooie auto om te zien en erg snel ook.

Ik heb nog steeds geen auto gekozen, dus suggesties zijn welkom! :p

Deze is niet Japans maar uit Korea en 1 klasse te zwaar:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/hyundai/coupe/43954589
0-3a3e67aa-cd44-4352-b0b5-e623b0e52335.jpg

Deze voldoet aan je eisen:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/celica/42408705
0-8e5d3a5f-3fde-4490-9d25-97b6a15ef312.jpg

Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van de MX-6: veel luxe, comfort en goede looks voor weinig geld.

Die Hyundai is mooi! De 2.7L is wel de leukste uitvoering, maar de 2.0L ziet er wat mij betreft ook prima uit.
Deze auto voeg ik toe aan mijn lijstje! Bedankt (y)

De Toyota Celica zie ik regelmatig ergens staan of rondrijden, maar ik zou hem zelf niet willen. Ik vind de auto er van de achterkant niet mooi uit zien.

Xedos 6 met V6 blijft trouwens wel onder de 1250 kg. Maar dat zijn wel echt oude auto's inmiddels, vaak lage prijzen maar wel hoge kilometerstranden...

D Elzinga zei:
Xedos 6 met V6 blijft trouwens wel onder de 1250 kg. Maar dat zijn wel echt oude auto's inmiddels, vaak lage prijzen maar wel hoge kilometerstranden...
Is dat niet met alle auto's ouder dan 21 jaar ;)
Xedos 6 weegt 1250 kilo
Xedos 6
$_86.JPG

Tijdloze verschijning.

Ik heb de Lexus toegevoegd, mooie auto alleen wat zwaar.

De MX-6 heb ik even naar gekeken maar ik vind de spoiler die daar standaard op zit niet mooi. Er staat ook maar eentje te koop op het internet. Deze auto sla ik over.

De Celica is een leuke auto, maar ik vind de achterkant niet mooi. Deze voeg ik ook niet toe.

Mooie Subaru, ik heb hem vanmiddag ook op het internet te koop zien staan.

Ik ben eigenlijk meer van de Mitsubishi Lancer Evolution, maar die is voor mij nog niet te betalen.
Net als de Ford Mustang, eerst nog onbetaalbaar voor mij.
Over een paar jaar hoop ik een van deze 2 droomauto's te kunnen kopen :D

Tot die tijd zou een Impreza ook erg leuk zijn! :LOL:

Bedankt voor je reactie mx6.

De Plymouth vind ik geen mooie auto.

De Honda Integra is denk ik net boven mijn budget. Op marktplaats zie ik er 4 te koop staan van meer dan €7000 en op AutoScout24 tussen de €5000 en €7000. Ziet er wel als een hele leuke auto. Ik voeg hem toe mocht mijn budget het toch toelaten.

De Toyota mr2 heeft helaas maar 2 stoelen en ben toch echt op zoek naar minimaal 4 stoelen. Wel een gave auto, die volgens mij steeds in waarde stijgt :eek:

Wow die Integra is echt een koopje! En nog links gestuurd ook. Die gaat zeker in prijs stijgen de aankomende jaren.

Die Integra is wel een mooi investeringsopbject, zit wel wat werk in o.a. spuitwerk bij de wielkasten maar daar is de prijs dan ook naar.
Je zou met de stoute schoenen aan 5k kunnen bieden en kijken wat 'ie doet, en dan zoetjes aan de minpuntjes aanpakken. Ding gaat in de juiste handen zeker wel in waarde stijgen (y)

Ja, lijkt me een mooie auto die Integra.
Helaas kan ik nu nog geen geld bieden, dat kan pas als mijn huidige auto verkocht is ;)

Ik heb voorheen wel eens overhaaste beslissingen gemaakt wat betreft auto's en daarom ben ik nu alvast goed aan het oriënteren om dat te voorkomen.

De Hyundai Coupe vind ik een hele mooie optie, waarin ik zeker een keer in wil rijden om te kijken of het echt iets voor me is.

Anders word het denk ik een Honda, ik wil de Vtec wel eens ervaren :LOL:

Bedankt voor het meedenken, maar dat is niet waar ik naar zoek ;)

Ik zou best een hatchback willen rijden, maar dan moet hij er ook sportief uit zien.
Zoals een Honda Civic Type R bijvoorbeeld (y)

Goedemorgen allemaal,

Even een vraag over een auto die ik op het oog heb.
Het gaat om deze Honda Prelude;

Zeldzame Honda Prelude 2.2 VTI-S ATTS
€ 3.350,00
https://link.marktplaats.nl/m1449465910?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze 2.2L wordt in Nederland nog maar erg weinig verkocht en hier zoek ik naar sinds het ik dit topic heb aangemaakt.
Daarom is het voor mij erg verleidelijk om hier meteen een afspraak te maken om de auto te bekijken :D
Echter heb ik eerst een vraag waar een van jullie me hopelijk mee kan helpen.

Op de foto's is beginnende roest te zien bij de wielkasten, hoeveel kost het ongeveer als ik dit door een bedrijf laat restaureren?
De auto zal bij mij buiten komen te staan.

Is het verder een goede auto voor de prijs?
Een vriend van mij die meer verstand van auto's heeft (motorisch vooral) vind de prijs veel te hoog.

Ik hoor graag van jullie :LOL:

Geen idee of de prijs te hoog is, er staat er nog een te koop met bijna 3 ton op de teller met 4ws daar vragen ze bijna 5k voor. Ik heb geen idee of ze zeldzaam zijn maar er staan er amper met 2.2 te koop. Voordeel is wel dat hij een NAP rapport heeft en pas 2 eigenaren heeft gehad.

Epica zei:
Geen idee of de prijs te hoog is, er staat er nog een te koop met bijna 3 ton op de teller met 4ws daar vragen ze bijna 5k voor. Ik heb geen idee of ze zeldzaam zijn maar er staan er amper met 2.2 te koop. Voordeel is wel dat hij een NAP rapport heeft en pas 2 eigenaren heeft gehad.

Ik heb contact gehad met de verkoper;
De wielkasten voorop zijn nog goed, op een beetje oppervlakkige roest na bij een van de twee (zie foto; https://imgur.com/dm7SBuT)

De achterste wielkasten zijn wel aan vervanging toe.
Motorkap heeft wat plekjes en de blanke lak op de spoiler laat los.

Dan is er nog de 2.2L die ik al een hele lange tijd op het oog heb en die jij ook noemt.

Ik twijfel nou wat de beste optie is.
Een voor €4950 die 290dkm heeft, wel rijklaar is, nieuwe apk, geen roest of ander onderhoud nodig.

Of de andere voor €3350 met 180dkm, rijklaar, maar wel onderhoud nodig en APK van 5 maand.

Bassaa zei:
Goedemorgen allemaal,

Even een vraag over een auto die ik op het oog heb.
Het gaat om deze Honda Prelude;

Zeldzame Honda Prelude 2.2 VTI-S ATTS
€ 3.350,00
https://link.marktplaats.nl/m1449465910?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze 2.2L wordt in Nederland nog maar erg weinig verkocht en hier zoek ik naar sinds het ik dit topic heb aangemaakt.
Daarom is het voor mij erg verleidelijk om hier meteen een afspraak te maken om de auto te bekijken :D
Echter heb ik eerst een vraag waar een van jullie me hopelijk mee kan helpen.

Op de foto's is beginnende roest te zien bij de wielkasten, hoeveel kost het ongeveer als ik dit door een bedrijf laat restaureren?
De auto zal bij mij buiten komen te staan.

Is het verder een goede auto voor de prijs?
Een vriend van mij die meer verstand van auto's heeft (motorisch vooral) vind de prijs veel te hoog.

Ik hoor graag van jullie :LOL:

Er staan er gewoon heel weinig te koop, je ziet op verschillende plaatsen roestbobbels, dit is vaak wel het topje van de ijsberg. Als de auto buiten staat dan roest dit gewoon heel snel verder. Ik zou eens informeren bij een schadebedrijf, ik denk dat het voorspatbord vervangen moet worden. Als je het goed en duurzaam wil laten repareren dan kan het in totaal best tegenvallen wat betreft kosten.

Zelf ben ik geen fan van spoilerkits omdat hier heel veel roest achter kan zitten, gezien de zichtbare roestschade en de prijs zou ik denk ik verder kijken. Ik heb zelf het vermoeden dat de auto al een keer is overgespoten, dit kun je echter pas goed beoordelen als je gaat kijken. De auto is helaas niet orgineel meer, dit drukt in de toekomst denk ik de prijs.

De auto was toen een goede auto, maar inmiddels wel erg oud, je kunt dus ook veel roest en veroudering tegen komen maar misschien valt het mee.

Bassaa zei:
Epica zei:

Ik heb contact gehad met de verkoper;
De wielkasten voorop zijn nog goed, op een beetje oppervlakkige roest na bij een van de twee (zie foto; https://imgur.com/dm7SBuT)

De achterste wielkasten zijn wel aan vervanging toe.
Motorkap heeft wat plekjes en de blanke lak op de spoiler laat los.

Dan is er nog de 2.2L die ik al een hele lange tijd op het oog heb en die jij ook noemt.

Ik twijfel nou wat de beste optie is.
Een voor €4950 die 290dkm heeft, wel rijklaar is, nieuwe apk, geen roest of ander onderhoud nodig.

Of de andere voor €3350 met 180dkm, rijklaar, maar wel onderhoud nodig en APK van 5 maand.
Ik denk dat je voor 1600 euro wel alles voor elkaar hebt spuiten en beurt en apk en dan heb je nog steeds 110dkm minder op de teller.
Je hebt dan geen 4ws maar die auto heeft al 4 eigenaren gehad, maar die heeft al 2 jaar geen apk meer en daar heeft de vorige eigenaar dus niet heel lang mee gereden aangezien hij pas in 2016 op zijn naam kwam.
Ik persoonlijk zou gaan kijken bij die van 3350 om te zien hoe ernstig de roest is en om een proefrit te maken.

ak2 zei:
Er staan er gewoon heel weinig te koop, je ziet op verschillende plaatsen roestbobbels, dit is vaak wel het topje van de ijsberg. Als de auto buiten staat dan roest dit gewoon heel snel verder. Ik zou eens informeren bij een schadebedrijf, ik denk dat het voorspatbord vervangen moet worden. Als je het goed en duurzaam wil laten repareren dan kan het in totaal best tegenvallen wat betreft kosten.

Zelf ben ik geen fan van spoilerkits omdat hier heel veel roest achter kan zitten, gezien de zichtbare roestschade en de prijs zou ik denk ik verder kijken. Ik heb zelf het vermoeden dat de auto al een keer is overgespoten, dit kun je echter pas goed beoordelen als je gaat kijken. De auto is helaas niet orgineel meer, dit drukt in de toekomst denk ik de prijs.

De auto was toen een goede auto, maar inmiddels wel erg oud, je kunt dus ook veel roest en veroudering tegen komen maar misschien valt het mee.
Dat de spoiler kit de prijs zal drukken klopt niet, de auto is al zo zeldzaam dan als hij eenmaal goed is dit soort dingen de prijs niet meer bepaald.

Bedankt voor het meedenken heren.

Misschien kan ik wel op 1 dag bij beide auto's gaan kijken om een beter beeld te krijgen.
De €4950 is al 1,5 rijden en de €3350 is bijna 2,5uur rijden :p
Dan ga ik in elk geval niet voor niks op pad :)

Het is ver rijden, maar als je zo'n auto wilt dan moet je er iets voor over hebben.

Goedemiddag,

Helaas heb ik niet bij de bovengenoemde Honda Prelude kunnen kijken, omdat deze verkocht was voordat ik daarheen kon.

Vanochtend ben ik bij onderstaande Prelude geweest;
https://www.dpsautos.nl/occasions/120894-honda-prelude-2-2i-vtec-vti-s-4ws-atts-191pk-handgeschakeld/

Deze auto heb ik niet gekocht om de volgende reden:
De auto ziet er netjes uit en is niks op aan te merken. Ik heb daar ter plekke gezegd dat ik de auto wil kopen, maar alleen als ik nog een proefrit mocht maken. Dit was niet mogelijk en de verkoper was daar enigszins vaag over dat ik eerst moest kopen en dan mocht rijden. Voor €5500 ga ik geen auto kopen zonder daarin gereden te hebben.

Nou is mijn vraag, wat zouden jullie in deze situatie doen?
Of misschien een betere vraag, heeft iemand ervaring met deze autohandelaar?

De garage is niet BOVAG en levert geen garantie zwart op wit, maar zegt wel toe dat als er iets mis is dat ik altijd langs kan komen om het erover te hebben. Het is een auto die zelden te koop is en in deze roestvrije staat ben ik hem nergens eerder tegengekomen.

Barri zei:
Als ie zo vaag doet zou ik daar nooit 5k achterlaten. Op zoek naar een andere dus.

Bedankt voor je reactie.

Zo denk ik er ook over, echter zoek ik sinds april al en is dit 1 van de 4 modellen in 2.2L die ik tegen kom sindsdien. Zijn erg zeldzame auto's en zo netjes als deze zijn ze nog zeldzamer.
De 4wheel steering werkt nog, schuifdak werkt nog super. Wielkasten zijn rondom keihard. Dit zie je bijna niet.

Misschien dat een van jullie wel ervaring heeft met deze autohandelaar?

Zo meenemen voor 4950 en dan een verkoopprijs van 5750, maar je betaalt geen afleveringskosten.
Als hij helemaal goed is gewoon meenemen voor 4950.

Epica zei:
Zo meenemen voor 4950 en dan een verkoopprijs van 5750, maar je betaalt geen afleveringskosten.
Als hij helemaal goed is gewoon meenemen voor 4950.

Zonder proefrit en apk?

Voor €5500 krijg ik de auto met APK.

Pas na aankoop een proefrit mogen maken is imo bijna altijd onredelijk, al kost de auto 50.000, 5.000, of 500 euro. Zo gek is het toch niet dat je eea wilt ervaren voor je overgaat tot aanschaf? Als je wat zekerheden omtrent de koper wilt hebben kun je altijd nog meegaan bij de proefrit of een borg vragen oid.

D Elzinga zei:
Pas na aankoop een proefrit mogen maken is imo bijna altijd onredelijk, al kost de auto 50.000, 5.000, of 500 euro. Zo gek is het toch niet dat je eea wilt ervaren voor je overgaat tot aanschaf? Als je wat zekerheden omtrent de koper wilt hebben kun je altijd nog meegaan bij de proefrit of een borg vragen oid.

We hebben daar ter plekke ook voorgesteld dat hij zelf wel mocht rijden, we wouden gewoon weten dat de auto goed is. Ook met vtec en dergelijke, maar daar deed hij eigenlijk ook geen moeite voor.

Grappig bedrijf! Uit de advertentie:

"TESTPILOTEN EN GELUKZOEKERS KUNNEN THUIS BLIJVEN".

en dan, onderaan:

"Wilt u meer weten, een proefrit maken, een inruilvoorstel ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!"

Bassaa, de volgende keer je vliegoverall uittrekken en de helm afdoen!
a048.gif
Zonder mag je een proefrit maken...​
7755@2x.jpg

Barri zei:
Als ie zo vaag doet zou ik daar nooit 5k achterlaten. Op zoek naar een andere dus.

Ik denk er het zelfde over, het lijkt erop dat de verkoper wat te verbergen heeft. Voor het zelfde geld is bijvoorbeeld de versnellingsbak kapot. Ik zou ook op zoek gaan naar een andere auto.

Je wil toch niet voor ruim 5K de miskoop van de maand kopen. Probeer vooral niet te gretig te zijn.

Haha, bedankt voor jullie mening heren.

Ik had de stille hoop dat een van jullie deze handelaar al zouden kennen, waardoor hij wel wat beter te vertrouwen is.

Dan ga ik mijn zoektocht vervolgen :)

De auto staat al bijna 3 jaar stil en de APK is verlopen sinds 2017.
Bij de vorige APK is overmatige vloeistoflekkage geconstateerd.
Een open luchtfilter en zo'n sportuitlaat zijn meestal geen goed teken.

De auto is overgespoten, waarbij de spatborden zijn vervangen.
Of er op andere plaatsen ook roest zat en of dit ook is aangepakt, blijft onduidelijk.
Gewoon verder zoeken er is genoeg leuks te vinden.

Terug
Bovenaan