Audio in Suzuki Vitara 2017

Karel Koppakking

Net ingestapt
Ik wil graag de kwaliteit van de audio van mijn Vitara, bj. 2017, verbeteren. De ontvangst van de radio is slecht en het geluid blikkerig. Is dit betrekkelijk eenvoudig om zelf te doen, en zo ja wat? Of is het beter naar een professionele dealer te gaan om dit te laten doen? Bij voorbaat bedankt voor het advies. Karel.

Het audiogeluid in zowel de S-Cross als de Vitara is ronduit matig te noemen. Er bestaat bij de dealer voor de S-Cross een Pioneer speaker upgrade set van 2 zwaardere 170 watt boxen. Prijs is 200,- euro incl. montage. Kan mij voorstellen, dat de Vitara dezelfde (matige) standaardspeakers heeft als in de S-Cross.
3910P-UPGRD-SET Pioneer-speakers 2 x 170 Watt, met geïntegreerde tweeters 200,00
Of, jouw Vitara laten upgraden naar DAB audio. Kosten 249,- euro. DAB audio klinkt wel beter dan FM, maar de dekking is nog niet feilloos. Ontvangst valt regelmatig weg.
Ik zou eerst voor de betere speakers gaan.

Concours, bedankt voor de tip, ik ga zeker even bij de dealer langs. Wel enigszins teleurstellend voor een auto die alles bij elkaar E 31,000 heeft gekost.

Terug
Bovenaan