Volkswagen Golf 6 koopadvies. VW TSI motor problemen?

S 8648182

Net ingestapt
Hallo,

Ik wil binnenkort misschien een nieuwe auto gaan kopen. Ik heb de Golf 6 op het oog. Ik werd door een vriend van mij ervoor gewaarschuwd dat de TSI en TSFI motoren van (o.a.) VW bekend staan dat er vaak motor problemen mee zijn. Ook op dit forum staat het vol met topics hierover. Ik heb deze gelezen en ook op andere sites waarschuwen ze hiervoor:
- https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2012/mei/golf-tsi-motoren-met-problemen
- https://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-reageert-op-falende-tsi-motoren

Mijn vraag is of dit bij alle Golf 6 varianten het geval is. Ik vind de Golf 6 een mooie auto en wil het liefste deze aanschaffen maar uiteraard niet één waarvan het bekend is dat er vaak problemen mee zijn.

Is het bij de TSI én TSFI het geval? Bij alle type 1.2 1.4 ....? Of bijvoorbeeld vanaf een bepaald bouwjaar niet meer, of bijvoorbeeld met een andere motor of ... dit probleem niet het geval? Ik lees op internet dat de 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TFSI alle hun specifieke eigenschappen en specifieke problemen hebben.

M.a.w.: zijn er golf 6 varianten die niet het 'bekende' motor probleem hebben? Wat is jullie advies? Helemaal wegblijven bij de Golf 6? Dat zou ik erg jammer vinden want ik vind het een mooie auto maar wil het risico niet lopen nadat bekend is dat er vaak problemen zijn met deze motoren.
 
Bij mijn weten zijn die van na 2011 prima. Die van voor die tijd zijn al "geholpen" lijkt me. Of zijn dus niet slecht als je nog steeds rijden.

Dé-adviezen van Opel knuffelaars dien je ook met een korrel zout te nemen. ;)
 
Je kunt een atmosferische 1.4 16V of 1.6 8V (zonder FSI/TSI) zoeken, die motoren zijn ongetwijfeld een stuk beter.
 
Nee jouw "bij mijn weten" is lekker vertrouwenwekkend. Jij geeft de garantie? ;)

Feit is dat in deze periode en dan met name de benzinemotoren in o.a. de Golf 6 gewoon niet best waren. Denk dat niemand exact weet welke motoren wel soort van veilig zijn.
Topicstarter weet dit ook en komt gelukkig nog om meer info vragen, zijn ook zat mensen die van niks weten en per ongeluk zo'n probleemversie kopen.
 
S Jansen zei:
Ik vind de Golf 6 een mooie auto en wil het liefste deze aanschaffen

het recept voor een miskoop is een auto kopen omdat ie mooi is, beter is er een te kopen die goed is :)

V.w.b. je vraag: ja, er is een motor in de Golf 6 geleverd die geen ellende geeft: de ouwerwetse 1.6 8V met 102 pk.
Alle andere motoren (atmosferische 1.4 met 80 pk, alle Tsi's etc) zijn een gok....

Die oude 1.6 is ook nog eens geleverd als BiFuel (met af-fabriek LPG), dat zou helemaal een goede keus zijn (financieel gezien).
 
Zo spannend is het laten vervangen van een ketting niet mocht het nodig zijn (meeste zijn wel vervangen inmiddels). Als je even zoekt naar ketting vervangen 1.2 of 1.4 tsi zul je genoeg vinden reken op +-700 euro voor de ingreep bij de bekende VAG specialisten.

Zoek een 1.4 tsi met handbak is een fijne combi, de 1.6 8v is een goede als je op lpg wil gaan rijden.
 
Naja, TS is in ieder geval gewaarschuwd. Is een VW Golf z'n droomauto, ik snap niet waarom, maar dan moet hij dit gewoon doen.
 
De Golf 6 staat zeker niet bekend om de kwaliteit. Als je een Golf 6 wil kies dan de gewone 1.4 16v of nog beter gewone 1.6 8v. Op de site van Hartog Tuning leggen ze uit wat de problemen zijn met deze TSI motoren. Ik zou er zelf niet aan beginnen, Je betaald gewoon veel voor matige kwaliteit, met relatief veel kans op dure problemen.
 
Naast de "bemoedigende"
a014.gif
links die je zelf al vond van de ANWB en Autoblog, hier wat info van een bedrijf dat een goedbelegde boterham verdient aan VAG T(F)SI motoren:
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
 
Moosepower zei:
Zo spannend is het laten vervangen van een ketting niet mocht het nodig zijn (meeste zijn wel vervangen inmiddels). Als je even zoekt naar ketting vervangen 1.2 of 1.4 tsi zul je genoeg vinden reken op +-700 euro voor de ingreep bij de bekende VAG specialisten.

Zoek een 1.4 tsi met handbak is een fijne combi, de 1.6 8v is een goede als je op lpg wil gaan rijden.

Dank je. Mocht het dus echt ellende zijn (wat niet betekent dat ik niet naar het onderhoud kijk etc etc) dan is het dus wel te verhelpen in het ergste geval?

Ik weet dat er betere auto’s zijn waarbij ik minder het risico loop dat er iets mis is maar ik vind het inderdaad wel een mooie auto. Dus als ik er dan toch 1 koop wil ik natuurlijk wel nog zo min mogelijk risico lopen op een miskoop dus vandaar mijn vraag 😊

Is overigens de Golf 7 veel beter / minder risico op motor problemen?
 
S Jansen zei:
Moosepower zei:
Zo spannend is het laten vervangen van een ketting niet mocht het nodig zijn (meeste zijn wel vervangen inmiddels). Als je even zoekt naar ketting vervangen 1.2 of 1.4 tsi zul je genoeg vinden reken op +-700 euro voor de ingreep bij de bekende VAG specialisten.

Zoek een 1.4 tsi met handbak is een fijne combi, de 1.6 8v is een goede als je op lpg wil gaan rijden.

Dank je. Mocht het dus echt ellende zijn (wat niet betekent dat ik niet naar het onderhoud kijk etc etc) dan is het dus wel te verhelpen in het ergste geval?

Ik weet dat er betere auto’s zijn waarbij ik minder het risico loop dat er iets mis is maar ik vind het inderdaad wel een mooie auto. Dus als ik er dan toch 1 koop wil ik natuurlijk wel nog zo min mogelijk risico lopen op een miskoop dus vandaar mijn vraag 😊

Is overigens de Golf 7 veel beter / minder risico op motor problemen?

Risico is wat kleiner, maar aanschaf prijs is een stuk hoger. Als je een Golf 6 een mooie auto vind gewoon kopen, zijn er genoeg dus loont wel om er meerdere te bekijken. Over elke auto kun je wel horror verhalen vinden op internet zou me daar niet al te erg door laten leiden.
Mijn advies is een 122pk 1.4 tsi met handbak, vond ik een fijne combinatie. Succes met je keuze
 
Ik zou met een grote boog om een 160pk 1.4 TSI Twincharger lopen, vooral als deze ook nog een DSG heeft

Rest zou ik wel aandurven, rijden er genoeg rond
 
zombies zei:
Wat wil je nou, een in jou ogen mooie auto of een auto zonder risico?

Dit is het wel zo'n beetje inderdaad. Het is niet alleen de motoren die slecht zijn, ook de DSG versnellingsbak (mocht je automaat willen) en de algehele bouwkwaliteit is een stuk minder. De Golf V was te duur om te maken en is vrij snel vervangen door de VI. Hierbij heeft VAG echt de kantjes eraf gelopen qua ontwikkeling en materiaal gebruik. En dan bedoel ik niet een soft touch dashboard maar zwakke raamgeleiders e.d.

Wees wijs en kijk naar iets anders/betrouwbaarder.
 
Vergeefse moeite.
Zoveel reacties in dit topic maar topicstarter geeft alleen een reactie op iemand die een voor hem positief antwoord geeft, de rest wordt volledig genegeerd.
Die Golf VI komt er dus gewoon.
 
Total Loss zei:
Vergeefse moeite.
Zoveel reacties in dit topic maar topicstarter geeft alleen een reactie op iemand die een voor hem positief antwoord geeft, de rest wordt volledig genegeerd.
Die Golf VI komt er dus gewoon.
Dan ook nog een 1.4 tsi 160pk met dsg, dat is dan de beste keus.
 
Zijn genoeg optics over geweest. Volgens mij was de conclusie dat de VW's uit deze periode met forse kostenbesparingen zijn gemaakt wat zich naarmate de auto's ouder worden word uitbetaald in forse reparaties. Niet alleen de motor of versnellingsbak, gewoon matige auto met matige kwaliteit in het algemeen. Ze sturen ook niet bijzonder, niet sportief ook niet heel comfortabel, zijn doorgaans niet rijk uitgerust, blinken werkelijk nergens in uit maar zijn ook nergens slecht in. Prijs voor een occasion is wel aan de hogere kant.

Vrijwel elke concurrent zoals een Astra, Focus, Megane, 308, Auris, Cee'd, i30, zijn stuk voor stuk betere auto's in zowel rijden als kwaliteit. Wil je echt per se graag een golf rijden, spaar dan door voor de 7; die zit aanzienlijk beter in elkaar. (y)

dat zijn de conclusies op de meeste topics op de meeste websites als het gaat om de golf 6
 
VW/VAG wagen werkt volgens de camouflage-methode; afwerking bovengemiddeld, maar de kwaliteit is doorgaans bedroevend. Vriend van me werkt bij PON en die onderstreept een kwaliteitsdip vanaf het jaar 2000 tot heden....Wil je een betrouwbare no-nonsense auto, kom je uit bij een Toyota.
 
Vroeger schreven ze in duitse autobladen bij de pluspunten: hohe Qualität, sinds een aantal jaren schrijven ze 'hohe Qualitätsanmutung' wat heel wat anders is.
 
Benz1 zei:
VW/VAG wagen werkt volgens de camouflage-methode; afwerking bovengemiddeld, maar de kwaliteit is doorgaans bedroevend. Vriend van me werkt bij PON en die onderstreept een kwaliteitsdip vanaf het jaar 2000 tot heden....Wil je een betrouwbare no-nonsense auto, kom je uit bij een Toyota.

Haha wat een onzin. Heb nu mijn 3e vag auto. Toledo 1M tdi, probleemloos naar de 340k km geregen. Golf V tdi, probleemloos naar de 200k gereden. Inmiddels een ibiza 6f met 1.5 tsi op de 32k staan, zonder 1 probleem te hebben gehad. Evenmin olieverbruik, waar ik huiverig voor was na al het soort berichten zoals die van jou hier.

Maar het is natuurlijk altijd van horen zeggen, en zelf 0 ervaring ermee. Nou die ervaring heb ik dus wel zoals je ziet, en mijn ervaringen staan haaks op wat jij pretendeert te weten :LOL:
 
Oveazibi zei:
Benz1 zei:
VW/VAG wagen werkt volgens de camouflage-methode; afwerking bovengemiddeld, maar de kwaliteit is doorgaans bedroevend. Vriend van me werkt bij PON en die onderstreept een kwaliteitsdip vanaf het jaar 2000 tot heden....Wil je een betrouwbare no-nonsense auto, kom je uit bij een Toyota.

Haha wat een onzin. Heb nu mijn 3e vag auto. Toledo 1M tdi, probleemloos naar de 340k km geregen. Golf V tdi, probleemloos naar de 200k gereden. Inmiddels een ibiza 6f met 1.5 tsi op de 32k staan, zonder 1 probleem te hebben gehad. Evenmin olieverbruik, waar ik huiverig voor was na al het soort berichten zoals die van jou hier.

Maar het is natuurlijk altijd van horen zeggen, en zelf 0 ervaring ermee. Nou die ervaring heb ik dus wel zoals je ziet, en mijn ervaringen staan haaks op wat jij pretendeert te weten :LOL:

Je kunt het natuurlijk ook als ornitholoog bekijken: Oveazibi is een geluksvogel
k040.gif
. Helaas zijn er, statistisch gezien, wat (te) veel pechvogels.
r034.gif
https://www.reliabilityindex.com/manufacturer
 
@Oveazibi

Die Toledo 1m had de zeker de uiterst betrouwbare 1.9 TDi onder de kap? Wellicht zelfs nog zonder pompverstuiver... Die waren idd echt heel erg goed.

Zou ook nog wel het dubbele aankunnen.

Maar waar het hier meer om gaat is de periode dat de Golf 6 is gebouwd met de matige TSI motoren en DSG problematiek. Dit was echt een veel minder goede auto dan bijvoorbeeld de Golf 4.

Ik heb het vermoeden dat de huidige 1.5 weer een stuk beter is. Hopelijk voor jou is dat ook echt zo.

32.000 is natuurlijk nog erg weinig, maar is in ieder geval een goede start! Hopelijk door naar 2 ton zonder gekkigheid.
 
De Buurvrouw zei:
Naja, TS is in ieder geval gewaarschuwd. Is een VW Golf z'n droomauto, ik snap niet waarom, maar dan moet hij dit gewoon doen.

Nachtmerries zijn ook een vorm van dromen.
 
Blue Knightrider zei:
@Oveazibi

Die Toledo 1m had de zeker de uiterst betrouwbare 1.9 TDi onder de kap? Wellicht zelfs nog zonder pompverstuiver... Die waren idd echt heel erg goed.

Zou ook nog wel het dubbele aankunnen.

Maar waar het hier meer om gaat is de periode dat de Golf 6 is gebouwd met de matige TSI motoren en DSG problematiek. Dit was echt een veel minder goede auto dan bijvoorbeeld de Golf 4.

Ik heb het vermoeden dat de huidige 1.5 weer een stuk beter is. Hopelijk voor jou is dat ook echt zo.

32.000 is natuurlijk nog erg weinig, maar is in ieder geval een goede start! Hopelijk door naar 2 ton zonder gekkigheid.

Dat klopt. Mijn toledo was een vp, asv. Liep met 340k gewoon nog als nieuw. De golf 4 was de beste golf ooit. Beide auto's waren rond 2000 op de markt. De periode waarvan Benz1 beweert dat alle vag auto's al bagger waren dus.

Ik liet hem dus even weten dat ik ervaringsdeskundige ben en mijn ervaringen precies het tegenovergestelde zijn van wat hij beweert. Maar daar valt de anti-vag brigade weer over uiteraard, want vag kan en mag niets goed doen in de ogen van deze, nouja, ik weet niet hoe ik ze moet benoemen eigenlijk. Autoliefhebbers zoals mij in elk geval niet, want ik heb interesse in elk merk namelijk. Maakt mij niet uit watvoor logo erop zit. Als ik goede ervaringen ergens mee heb dan benoem ik dat. Net zo goed als slechte.

Ik heb nu dan de 1.5 tsi en nog geen enkel probleem gehad. Ook geen olieverbruik zoals dat altijd hoog opgevoerd wordt door de anti's.

En dan komen ze met argumenten als 'Heb je de auto al opgegeven voor klokje rond'. Verder niets inhoudelijks te melden blijkbaar.

Ook niet over vorige vag auto's die ik gehad heb waar wel tonnen op stonden.

Volgens mij ging het hier over tsi problemen. Nou, ik heb een tsi en die van mij doet het perfect! Mag ik dat dan melden of niet total loss?

@ Blue Knightrider, denk wel dat de 1.5 een heel stuk beter is. Het is een doorontwikkeling van de 1.4 tsi van de jaren ervoor, die eveneens betrouwbaar was. De tsi is een paar jaar onbetrouwbaar geweest inderdaad. En zo heeft elke auto en elk merk wel wat.

Mijn ervaringen met vag auto's zijn in elk geval louter positief. Als je hier zo nu en dan wat leest zou je denken dat het waardeloze, oliezuipende galbakken zijn. Enkel en alleen door een paar gefrustreerde gasten die hier hun gal moeten spugen over het vag concern. Enfin, de verkopen zeggen eigenlijk ook al voldoende. Als het echt zo triest gesteld zou zijn zou vw al niet zo lang aan de absolute top staan qua verkopen. Ja, nu zullen de verhalen zeker weer komen dat er industrieterreinen vol volkswagens staan etc. Hahaha, ken de verhalen inmiddels wel, na een jaar of 18 hier aanwezig te zijn.

Laat gewoon alles en iedereen in zijn waarde. Je bent autoliefhebber of hater. Zoek dan een andere site/forum op, of zoek een hobby.
 
Oveazibi zei:
Ja, nu zullen de verhalen zeker weer komen dat er industrieterreinen vol volkswagens staan etc. Hahaha, ken de verhalen inmiddels wel, na een jaar of 18 hier aanwezig te zijn.

Je bedoelt deze in Berlijn?
a040.gif

cars_parking_shutterstock_581516668.jpg


https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-zoekt-parkeerplaats-voor-20-000-passats-95935

https://www.dw.com/en/volkswagen-to-store-cars-at-delayed-berlin-airport/av-44446169

Of deze in de VS?
a041.gif

152718-volkswagen-victorville-desert-7.jpg


https://www.autowereld.com/multimedia/fotogalleries/id/26516

https://www.youtube.com/watch?v=7BPrp7PBY3k

Enz. enz. enz......

No offend!​
a068.gif

[size=x-small].[/size]​
 
Mag ik dat dan melden of niet total loss?

Natuurlijk mag jij dat jongen, net zoals dat ik best een grapje mag maken over je TSI die al 32k gereden heeft zonder problemen.;)
Hoop dat het laatste ook zeker zo blijft hoor, begrijp me niet verkeerd.(y)
 
Total Loss zei:
Mag ik dat dan melden of niet total loss?

Natuurlijk mag jij dat jongen, net zoals dat ik best een grapje mag maken over je TSI die al 32k gereden heeft zonder problemen.;)
Hoop dat het laatste ook zeker zo blijft hoor, begrijp me niet verkeerd.(y)

Ghehe gelukkig. Ik bedoel er ook niets mee richting jou verder, zou ook raar zijn want ken je verder niet eens. Het is alleen zo dat ik af en toe moe wordt van de negatieve vag verhalen. Terwijl ik nog nooit problemen gehad heb ermee.

En dan zijn er nog steeds mensen die het niet opgeven zoals @Jazzik die stug vol blijft houden dat ik dan gewoon geluk heb en met niet te verifieren foto's aan komt zetten: Jongen, bespaar je de moeite, want ik trap niet in die onzin. Ik ga af op mijn eigen ervaring en op de verkopen. Mijn ervaring en de verkoop statistieken zeggen mij meer dan een heel volgespamd forum met jou zgn. 'bewijzen' en 'ervaringen'.

Compleet nutteloze en vergeefse moeite.
 
Het begint ook in dit forumgedeelte steeds meer op de frontpage te lijken met al dat VAG-gezeik... :cry:
 
Niet te zwaar aan tillen hoor, ieder heeft zijn ervaringen en eigen voorkeur wat dat betreft. Vergeleken met andere fora gaat het er hier volgens mij best nog wel gemoedelijk aan toe. :cool:
 
Daar gaat het niet om. Ts stelt een vraag en oogst vooral offtopic omdat VAG. Gaat bij de 1e reactie al fout.
 
Mechanix zei:
Daar gaat het niet om. Ts stelt een vraag en oogst vooral offtopic omdat VAG. Gaat bij de 1e reactie al fout.

Wat een onzin. TS weet donders goed hoe het zit en vraagt naar de bekende weg, hoopt alleen op bijval, zijn beslissing staat toch al vast. Alle daarop volgende reacties bevestigen dat, bovendien bijna allemaal on-topic. Als je nu nog niet weet dat de TSI's vanaf zeg 2009 riskant kunnen zijn dan heb je onder een steen geleefd. Bovendien worden dezelfde vragen zowat wekelijks gesteld terwijl heel internet volstaat met de bepaalde specifieke problemen. Als je je vanwege dit soort ludieke antwoorden ( die gewoon waarheid bevatten) al op je tenen getrapt voelt kan je misschien beter het libelle of viva forum gaan bezoeken.

Edit: Mijn vorige bericht was overigens aan Oveazibi gericht, niet aan jou, misschien vandaar de verwarring/jouw reactie?
 
Oveazibi zei:
En dan zijn er nog steeds mensen die het niet opgeven zoals @Jazzik die stug vol blijft houden dat ik dan gewoon geluk heb en met niet te verifieren foto's aan komt zetten: Jongen, bespaar je de moeite, want ik trap niet in die onzin. Ik ga af op mijn eigen ervaring en op de verkopen. Mijn ervaring en de verkoop statistieken zeggen mij meer dan een heel volgespamd forum met jou zgn. 'bewijzen' en 'ervaringen'.

Compleet nutteloze en vergeefse moeite.


Niet te verifiëren foto's...
a055.gif
Onder ander foto's van Deutsche (Duitse dus...
midi.gif
) Welle nota bene. Autowereld, ook zo'n duister (nee, NIET Duitser) bronnetje... Nee hoor, écht niet te verifiëren...

Verkopen. Er zijn er miljoenen van verkocht. Net als hamburgers van McDonald's. Dat is dan dus ook haute cuisine?

Maar goed, als jij er blij mee/tevreden over bent, prima! Ieder zo zijn voorkeuren.

PS Waarom zit ik dit in vredesnaam nog uit mijn toetsenbord te kloppen....
c050.gif
:

Oveazibi zei:
Mijn ervaring en de verkoop statistieken zeggen mij meer dan een heel volgespamd forum met jou zgn. 'bewijzen' en 'ervaringen'.

Compleet nutteloze en vergeefse moeite.

Inderdaad al die "spam" foto's en video's bewijzen helemaal niets, toch? Dus bespaar ik me verder inderdaad de moeite maar.... Veel geluk (wat nou weer ongelukkig uitgedrukt...!!!) verder met je Ibiza. ([size=x-small]en dat meen ik ook nog eens echt![/size])

Welterusten en vast prettige Kerstdagen gewenst!
z700.gif
 
Total Loss zei:
Mechanix zei:
Daar gaat het niet om. Ts stelt een vraag en oogst vooral offtopic omdat VAG. Gaat bij de 1e reactie al fout.

Wat een onzin. TS weet donders goed hoe het zit en vraagt naar de bekende weg, hoopt alleen op bijval, zijn beslissing staat toch al vast. Alle daarop volgende reacties bevestigen dat, bovendien bijna allemaal on-topic. Als je nu nog niet weet dat de TSI's vanaf zeg 2009 riskant kunnen zijn dan heb je onder een steen geleefd. Bovendien worden dezelfde vragen zowat wekelijks gesteld terwijl heel internet volstaat met de bepaalde specifieke problemen. Als je je vanwege dit soort ludieke antwoorden ( die gewoon waarheid bevatten) al op je tenen getrapt voelt kan je misschien beter het libelle of viva forum gaan bezoeken.

Edit: Mijn vorige bericht was overigens aan Oveazibi gericht, niet aan jou, misschien vandaar de verwarring/jouw reactie?

Je kan in ieder geval wel goed voor ts denken.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit hele topic gewoon door Bofkont geënsceneerd is. Iedereen speelt z'n rolletje zo goed. :p
 
Dat anti-vag gezeik valt me nu ook wel erg op, dus ook eens met Oveazibi. Het hoeft maar over VAG te gaan en je krijgt een hele reeks met moraalridders er gratis bij. Ja, er waren slechte bouwjaren en motoren, maar bijna elke fabrikant heeft wel een slechte reeks. 'Ja de Japanners zijn altijd geweldig blablabla....' niet iedereen wil een Japanse auto rijden. Ik snap goed dat je voorzichtig moet zijn met sommige VAG auto's, maar kom op zeg om gelijk elke VAG de grond in te trappen en altijd maar met dezelfde alternatieven aan te komen zetten?
En @Jazzik, ook niet iedereen wil in dezelfde hybrides rijden die jij altijd voorstelt. Het spijt me zeer, maar de laatste tijd stoor ik me echt aan jouw posts waarbij je van mijlenver al kan voorspellen welke inhoud een post van je zal hebben. Als dit stukje teveel op de man is, excuus, verwijder het stuk dan maar, vind het zo onderhand heel erg eentonig worden.
 
Ach, steekt het hele forum zo niet in elkaar? Er is een groepje die steevast de Honda Jazz en Insight overal aanprijst, er is een groepje die zweert bij LPG, dan nog een groep die constant praat of diesel zo onbetrouwbaar als de pest is (“ja na 100dkm kun je onderdeel X al vervangen dat gebeurt alleen bij diese!”) en ga zo maar door.

Er is helaas maar een kleine groep die heel breed kijkt en heel gevarieerd suggesties hier neer zet.
 
Kijk, dat je ergens fan van bent en dat laat blijken kan ik goed mee leven. Beter dan met overal continu bepaalde merken af gaan lopen zeiken. Tot vervelens toe dus. Ik ben al geen frequente forumbezoeker, maar ik weet zeker dat vanwege dat oneindige gebash er al veel zijn die het forum, en waarschijnlijk de hele site links laten liggen.

Wat mij betreft mag de redactie daar best wel strenger naar kijken. Ongeacht over welk merk of groep het ook gaat. Een autoliefhebber gaat niet een bepaald merk continu afzeiken/bashen.

Objectief zijn is wat anders dan eeuwig afzeiken.
 
Oveazibi zei:
Kijk, dat je ergens fan van bent en dat laat blijken kan ik goed mee leven. Beter dan met overal continu bepaalde merken af gaan lopen zeiken. Tot vervelens toe dus. Ik ben al geen frequente forumbezoeker, maar ik weet zeker dat vanwege dat oneindige gebash er al veel zijn die het forum, en waarschijnlijk de hele site links laten liggen.

Wat mij betreft mag de redactie daar best wel strenger naar kijken. Ongeacht over welk merk of groep het ook gaat. Een autoliefhebber gaat niet een bepaald merk continu afzeiken/bashen.

Objectief zijn is wat anders dan eeuwig afzeiken.
Je kopen in het zand steken en roepen dat als jij iets niet hebt dat het probleem er dan niet is , dan is ook dom en toch doe je daar aan mee.
Maar goed daar gaat het hele topic niet over.
 
Het hoeft maar over VAG te gaan en je krijgt een hele reeks met moraalridders er gratis bij. Ja, er waren slechte bouwjaren en motoren, maar bijna elke fabrikant heeft wel een slechte reeks.

en die bouwjaren zijn precies de bouwjaren van de golf 6, dus logisch dat je deze reacties hier krijgt. Over de golf 7 word hier bij lange na niet zo negatief gereageerd hoor. Ja je hebt een groepje die bij vag altijd wel een negatief bericht plaatst maar heb het idee dat er ook altijd wel veel goede tips en alternatieven tussen zitten.
 
Terug
Bovenaan