Fiat 500 (facelift p.43)

veiligste in zijn klasse....jaja
de koektrommelklasse ?

In deze klasse bestaan helemaal geen veilige auto´s !
Die zijn allemaal levensgevaarlijk !

ooit in een brabantia-pedaalemmer met 50km per uur tegen een muur gevlogen ?
probeer het eens !

Rolf met een Golf zei:
veiligste in zijn klasse....jaja
de koektrommelklasse ?

In deze klasse bestaan helemaal geen veilige auto´s !
Die zijn allemaal levensgevaarlijk !

ooit in een brabantia-pedaalemmer met 50km per uur tegen een muur gevlogen ?
probeer het eens !

Jouw boomkleefgolfje is echt niet veel veiliger hoor..... ik help je uit je droom.... Die NCAP sterren houden echt geen rekening met het formaat van de auto. Dus ja, een 5sterren 500 is veiliger een 4 sterren Golf.

Rolf met een Golf zei:
Mijn reactie omtrent prijzige VW's was op het feit dat je voor een gemiddelde 500 inderdaad een veiligere VW hebt (nieuwe Polo b.v, of instap Golf)

B%llsh&t: een gemiddelde 500 kost een keer 16 mille, dan heb je een Sport of Lounge met airco, goede audio (met stuurbediening, de Polo heeft niet eens standaard een radio), lichtmetalen wielen en de hele ratteplan, noem het allemaal maar op. Als je dat gaat vergelijken met een Polo of Golf heb je ECHT geen vergelijkbare auto. Op het werk van mijn vriendin hebben ze pas twee nieuwe Polo's aangeschaft en vrijwel alle opties moesten er bij besteld worden, niet normaal waar die op uit kwamen... Over de Golf maar helemaal niet hebben dan.

Ga je dus een kale Polo pakken moet je ook een kale 500 pakken en dan is het verschil wederom flink. Geen appels en peren vergelijken. Dat jij dan voor bijvoorbeeld een kale Polo zou gaan is je goed recht, wellicht een goede keus zelfs maar dat kun je ook in één bericht plaatsen. Echt moe van dat gezever. Als je vervolgens inhoudelijk geen antwoord kunt geven kom je met nogmaals vrijwel hetzelfde bericht of een leuke kreet.

Dat de 500 in zijn klasse erg veilig is is een feit. Dat'ie minder veilig is dan grote SUV's ook, na je eerste post is er geen nuttigheid meer aan toegevoegd.

Hij begint gewoon telkens weer...(n):rolleyes: Hij wil alleen maar wat opschudding veroorzaken met wat simpele niet kloppende teksten. Niet meer op reageren dus, en gewoon leuk en gezellig verder gaan over de 500! Discussieren mag, maar doe het dan wel op een goede manier en niet zo geforceerd.

ON-TOPIC.

Rolf met een Golf zou voor de lol dit lijstje eens moeten bekijken ( https://www.autoweek.nl/forum/search.php?0,author=75826,match_type=USER_ID,match_dates=0,match_threads=0 ). Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat je je punt inmiddels ruimschoots gemaakt hebt.
Het begint nu meer op drammen, zeuren en stoken te lijken, iets wat ik met gemak zou kunnen wegschrijven onder regel 2 van het forumregelement.

Prima dat je een eigen mening hebt, maar je hoeft daar niet pagina na pagina over te blijven beginnen, zeker als je doorhebt dat het anderen begint te irriteren.

Smith
Moderator

Doe me een lol, en ban me dan meteen, als ik nergens iets mag zeggen.

Op dergelijke verzoekjes ga ik graag in.

Mocht je weer op AutoWeek willen posten; ditmaal met een iets serieuzere insteek, dan zou je mij over twee weken een mailtje kunnen sturen met een verzoek weer toegelaten te worden: awcardozo@gmail.com

Nu weer back on-topic graag.

Cardozo!
Moderator.

Cardozo en Smith jullie zijn de grootste zuigsletten van dit forum. Stelletje afgekeurde homo's !!

u valt in de prijzen: 4 weken geen Autoweek-forum voor u.
Gefeliciteerd.

vectra2000-driver
AW-moderator

Nog een interieurfoto van de 'Kadhafi-500':

ettl76.jpg

Erg leuk, hij doet mij denken aan de oude Fiat 500 Jolly.

Wat ik me nou afvraag:
- heeft hij airco?
- zit er een navigatiesysteem in?
- zit er een radio in
- is de bekleding voorbereid op binnenwaaiend zand?

Dit zijn wat andere versies van dezelfde carrosseriebouwer Castagna.

Tender2Jollyinspiredlaterale.jpg

016TenderTworear1.jpg

en met de inspiratie, de 600 Jolly.

03side600_TenderTworear.jpg

Ze hebben vooral ook veel dingen gedaan met de Mini en wat met Rolls-Royces, Bentleys en Mercedessen, maar die ga ik hier niet plaatsen natuurlijk.

jan626 zei:
Wat ik me nou afvraag:
- heeft hij airco? Zelfs climate control, zie foto
- zit er een navigatiesysteem in?Nee
- zit er een radio inJa, zie foto
- is de bekleding voorbereid op binnenwaaiend zand?Lijkt me sterk

Zijn er hier ook forummers die een 500 besteld hebben, maar waarvan de levering vertraagd is vanwege het navigatiesysteem dat in backorder staat bij de fabriek?

M'n collega heeft een 500 besteld. 1.2 start-stop dualogic sport in electroclash gray.

Deze dus:
attachment.php

attachment.php

Deze zou 3 weken geleden al geleverd worden, maar helaas, ze wachten in de fabriek op het navi-systeem.
Ik denk, even checken of jullie er meer van weten, want de dealer kan er weinig over zeggen... ;)

[size=large]Knalrood bommetje: Abarth 695 Tributo Ferrari[/size]

Fiat kan de band met dochterbedrijf Ferrari niet genoeg benadrukken. Op de IAA in Frankfurt komt Abarth daarom met de Abarth 695 Tributo Ferrari, de ultieme versie van de 500 Abarth.

De Abarth 695 Tributo Ferrari heeft een opgefokte 1,4-liter T-Jet motor aan boord. De ingenieurs weten 180 pk uit het blokje te peuren. Via een Manual Transmission Automated (MTA) versnellingsbak gaan de aandrijfkrachten naar de voorwielen. De MTA-bak is een gerobotiseerde handbak met flippers achter het stuur.
Het ontwerp van de 17-inch wielen is geïnspireerd op dat van de Ferrari-wielen. Speciale schokdempers en extra grote remmen zorgen ervoor dat de Abarth 695 Tributo Ferrari zich wel raad weet met de extra pk’s. De auto krijgt de kleur Scuderia Red mee, terwijl de wielen en de achterste luchtinlaten zijn afgewerkt in de kleur Racing Grey. Xenon verlichting behoort tot de standaarduitrusting.
Binnenin vallen de ‘Abarth Corsa by Sabelt’ stoelen op. Deze kuipen zijn van koolstofvezel en zijn afgewerkt met lederen bekleding. Per stoel zorgen deze voor een gewichtsbesparing van 10 kilogram. Ook het instrumentenpaneel is geïnspireerd op dat van Ferrari’s.
Alle exemplaren krijgen een plakkaat met het serienummer mee. Of er ook exemplaren naar Nederland komen en wat de prijs dan eventueel is, is nu nog niet bekend. Op de IAA in Frankfurt kunnen we het bommetje in ieder geval in het echt zien.
7a7ca7177a0ae340fd3a8ab7e758bac2.jpg

811442f673d2a7444a78638c4896d8ac.jpg

BOMMETJEEE!(y)

De Tributo

Engine
• 4 cylinders in line, 4 valves per cylinder, 1368 cc.
• Power output: over 180 HP at 5,750 rpm
• Peak torque 230 Nm at 3,300 rpm.
• Turbocharged with fixed geometry Garrett 1446 turbocharger.
Transmission
• 5-speed C510 gearbox.
Brakes
• Brembo fixed front calipers with 4 x ø 36/40 mm pistons
• Self-ventilated, multi-section front discs, diameter 285 x 28 mm.
• Floating rear calipers with single ø 34 mm pistons.
• 240 mm diameter x 11 mm rear discs.
• HP 1000 high performance front brake pads
Wheels
• Special Abarth Style 7”x17” ET 35 wheels
• 205/40 ZR17 tyres.
Performance
• Top speed – 225 km/h.
• Acceleration 0-100 km/h in under 7 seconds.

Maar er is nog iets spannenders, de... 190 HP Abarth 500 1.4 16V turbo ‘Assetto Corse’. Helaas voor circuitgebruik bedoeld.
Engine
• 4 cylinders in line, 4 valves per cylinder, 1368 cc.
• 190 HP (140 kW) at 6500 rpm.
• Peak torque 300 Nm at 3000 rpm.
• Garrett GT 1446 fixed geometry turbocharger.
• Special reinforced water and air couplings.
Transmission
• M32 6-speed gearbox
Brakes
• Brembo radial front caliper with four M4X40 pistons.
• Perforated ventilated front bake discs, diam. 305 mm x 28 mm.
• Rear callipers with 36 mm diameter piston
• 264 mm x 11 mm rear brake discs.
• High performance racing brake pads.
Bodywork
• Rear spoiler and front bumper splitter.
Chassis
• Reinforcement cage structure welded to and incorporated in body shell.
Stripped interior, Sabelt Racing safety outfit.
• Driver’s seat optimised and moved towards the centre of the car.
Wheels
• Painted cast aluminium 7” a 17” wheels.
• 205/50 ZR17 tyres.
Weight
• 940 kg (da's 120kg minder dan de straatversie)

Echt een fantastisch apparaat die Tributo!!! Ben benieuwd wat het dingetje gaat kosten... Zal wel even schrikken worden denk ik. Maar wat een hebbuh-hebbuh-factor!

De Assetto Corse, is er al een tijdje hoor.

thumb.output.php

Best dik. :T

Er is ook een Hamann 500 Abarth, dingetje heeft 265(!)pk. :LOL:

[size=large]Rally Prepped Abarth 500 R3T Revealed in Sanremo[/size]

Fiat-owned racing tuner Abarth has introduced a new, race-ready version of the Abarth 500. Based on the new Fiat 500, the Abarth 500 R3T will be used as the principal car in a promotional rally slated for 2010.

Group R3T is the class for touring car racing with vehicles using turbocharged engines under 1.6-liters. Translation: do not expect this car to be street legal. Minimum unladen weight for these vehicles is fixed at 1080 kilograms, which engineers accomplished.

This version of the Abarth 500 uses a "Garret GT 1446 fixed geometry turbocharger" bolted to a 1.4-liter engine. The two combine for a maximum output of 180 horsepower. Mated to the engine is a six-speed sequential gearbox with a twin plate clutch and self-locking differential. The new suspension may be adjusted to fit "each driver's individual driving style."

17-inch multi-spoke OZ rims were also added. Brembo disc brakes have also installed, with ventilated discs up front. Six-point safety belts and a welded roll-bar help keep driver and navigator safe.

A schedule for the Abarth 500 R3T rally will be released in the next few weeks.

7867564.jpg

87082.jpg

[size=large]Fiat 500C geprijsd[/size]

We kunnen ons voorstellen dat u er vandaag niet zo voor in de stemming bent, als je zo naar buiten kijkt – maar toch brengen wij u de prijs van de zonnige cabrioletversie van de Fiat 500.
Fiat heeft al een prijs van één van de uitvoeringen van de 500C. Voor de 1.2-liter Rock Dualogic Start & Stop wordt een bedrag gerekend van 19.895 euro.
De kleine cabrio zit in deze uitvoering lekker in de spullen. Zo zijn er xenon-koplampen. De softtop is elektrisch bedienbaar en er is climate control en parkeersensoren aan de achterzijde. Verder zijn de buitenspiegels elektrisch te verstellen, verwarmbaar en zijn ze voorzien van chroomafwerking.
De 500C staat op 16 inch wielen, heeft een in hoogte verstelbaar stuurwiel, een radio/ cd-speler met MP3-mogelijkheid en zes speakers. Het Interscope Sound System is verder voorzien van een 100 Watt subwoofer.
a240be86214fd0bdcc100377eb1ef17b.jpg

6d6d181b402b138a2fd0c8b794b92c12.jpg

cd894c39d1dee169cdaabc85634be1ff.jpg

328d5393727009ac5f7aa3150325c5a9.jpg

[size=large]Vanafprijs Fiat 500C[/size]

Gisteren meldden we al de prijs van één uitvoering van de Fiat 500C. Nu is ook de prijs van de simpelste versie bekend.
De prijslijst van de Fiat 500C start bij 15.795 euro. Voor dat geld wordt de 500C Pop geleverd. Die is voorzien van de 69 pk sterke 1,2-liter met een start-stop-systeem de Dualogic versnellingsbak. Deze cabrio is te rijden zónder wegenbelasting en met veertien procent bijtelling. Ook wordt de auto BPM-vrij verkocht. Overigens is ook de 1,4-liter leverbaar in de 500C.
Tot de standaarduitrusting van de simpelste uitvoering behoren elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels en een radio/ cd-speler met MP3-mogelijkheid. Ook heeft hij standaard parkeersensoren aan de achterzijde.
Om de introductie van de openlucht-500 te vieren, heeft Fiat de Rock-uitvoering in het leven geroepen. Die heeft standaard onder meer xenon koplampen, 16 inch lichtmetalen wielen, buitenspiegels met verchroomde kappen en stootstrips met verchroomde logo’s. Binnenin zijn er onder meer sportstoelen met lederen bekleding. De prijzen van de Rock beginnen bij 19.895 euro.
1e0eb88c164e6b113bbb63018d9c567f.jpg

b660550a473bd105fd14462354504bd2.jpg

Leuk filmpje op fiatblog. Krijg 't er warm van ;-)

https://www.fiatblog.nl/?p=3386

Het is en blijft een zielig auto'tje. Mensen die er in rijden zitten ook te kijken van: kijk mij eens even stoer en trendy zitten te wezen. Jongens, laat je niet gek maken, reken eens om in guldens wat je betaalt voor zo'n hok. Koop lekker iets tweedehands voor dat geld wat gewoon een echte auto is.

Het is en blijft een zielig auto'tje. Mensen die er in rijden zitten ook te kijken van: kijk mij eens even stoer en trendy zitten te wezen.

En een Mini dan?

Jongens, laat je niet gek maken, reken eens om in guldens wat je betaalt voor zo'n hok

Als je dan toch om gaat rekenen. Kijk even wat een leuke 3 serie kost. Die overschrijdt de 110.000 gulden grof. Om even bij de trendy auto's te blijven, een Mini Cabrio. 100.000 gulden kan je er makkelijk op stuk slaan.

Ja, Mini is ook duur, maar is een premium auto van een heel ander niveau dan een Fiat. Ben met je eens dat het allemaal erg duur is vooral als je omrekent.

Assepoester zei:
Leuk filmpje op fiatblog. Krijg 't er warm van ;-)

https://www.fiatblog.nl/?p=3386

Er staat dat het een bikini contest is. Maar wie heeft er dan gewonnen? Wat mij betreft de 500C, want dat was de enige die topless durfde...

Caterpillar zei:
Het is en blijft een zielig auto'tje. Mensen die er in rijden zitten ook te kijken van: kijk mij eens even stoer en trendy zitten te wezen. Jongens, laat je niet gek maken, reken eens om in guldens wat je betaalt voor zo'n hok. Koop lekker iets tweedehands voor dat geld wat gewoon een echte auto is.

Und?

Caterpillar zei:

Sommige mensen kunnen niet tegen dat Fiat met zijn 500 succes heeft.(n)

Nou, dat interesseert mij niks. Fiat dealers kunnen wel een succesje gebruiken trouwens.

Caterpillar zei:
Nou, dat interesseert mij niks. Fiat dealers kunnen wel een succesje gebruiken trouwens.

Je doet nu als of alleen met de fiat dealers slecht gaat, maar met andere merken gaat het net zo slecht. Maar nu gaan ze met andere merkdealers weer met stijgende lijn omhoog om uit de dal te komen.(y) Dat heeft alleen er mee te maken dat de kredietcrisis bijna afgelopen is.

Fiat Rider zei:
Caterpillar zei:

Je doet nu als of alleen met de fiat dealers slecht gaat, maar met andere merken gaat het net zo slecht. Maar nu gaan ze met andere merkdealers weer met stijgende lijn omhoog om uit de dal te komen.(y) Dat heeft alleen er mee te maken dat de kredietcrisis bijna afgelopen is.

Hier in Duitsland gaan er in 2010 heel wat omvallen. Verwachting is zo'n 10% in de min, dankzij de verkopen die naar voren zijn getrokken door de Abwrackpremie. Naja, gezien de kwaliteit van de dealers vind ik het allemaal niet heel zielig.

Shady zei:
[size=large]Knalrood bommetje: Abarth 695 Tributo Ferrari[/size]

.....De Abarth 695 Tributo Ferrari heeft een opgefokte 1,4-liter T-Jet motor aan boord. De ingenieurs weten 180 pk uit het blokje te peuren. ....
7a7ca7177a0ae340fd3a8ab7e758bac2.jpg

811442f673d2a7444a78638c4896d8ac.jpg

GAAAF (y)

[size=large]Voorzichtige stap: Fiat 500 Electric[/size]

Fiat zet zijn eerste voorzichtige schreden op het elektrische pad met de 500. Op de autoshow in Detroit was deze stoere verschijning te zien.
Fiat heeft is in het verleden al flink bezig geweest met elektrische auto’s. Dat heeft onder meer de Panda en Cinquecento elettra opgeleverd. Op de autoshow in Detroit is het de beurt aan de moderne 500. Het zijn voorzichtige schreden van Fiat, want enige informatie bij deze showauto, wordt niet vrijgegeven. Wel valt op dat de elektrische 500 een beetje à la Abarth is uitgevoerd en het interieur is aangekleed met lekker veel leer.
Het is dus nog maar de vraag of en op welke termijn Fiat met een elektrisch aangedreven 500 komt. Het verhaal gaat dat Fiat deze auto wil gaan bouwen in Mexico, waar in de nabije toekomst ook de normale 500’s voor de Amerikaanse markt worden gemaakt. De 500 zal de enige Fiat zijn die op het Amerikaanse continent te koop komt. Verder gaat de Fiat Group Alfa Romeo’s naar de overkant brengen en zullen Lancia’s als Chrysler worden verkocht.
172236fea316ca4a6bc769d073700e67.jpg

3c522cb5eec11fa44396f27d0879eceb.jpg

001cef22cbc640b13c1c4e649412c3ff.jpg

d87c27037e7c6ee217a43bd6b1f9aff2.jpg

67d1c085ef824fc65fadce558833bce3.jpg

[size=large]Gekke Brit lakt Fiat 500 volledig met roze nagellak[/size]

LONDEN - De Brit David Sheath probeert het Guinness Book of Records te halen door een Fiat 500 geheel te lakken met roze nagellak. Hij denkt er zeven dagen voor nodig te hebben.

Vermoedelijk heeft David zo'n 200 potjes nagellak nodig om de klus te klaren en zal hij circa 240.000 keer een streek moeten zetten met het kleine kwastje. Tijdens de poging, die hij mede onderneemt om over een gebroken relatie heen te komen, zal David in een speciale studio verblijven, waar zijn vorderingen te volgen zijn via de site pinkmyride.tv.

De ijverige schilder hoopt met zijn verrichtingen in het Guinness Book of Records te komen. Een woordvoerder van die organisatie zei dat "het een interessante claim kan zijn". Geheel toevallig kondigde Fiat in Groot-Brittannië deze week een roze actiemodel van de 500 aan, Pink genaamd, met extra uitrusting. Maar die modellen zijn niet uitgevoerd in nagellak. (Carros.nl)
media_xl_99513.jpg

media_xl_99514.jpg

Heeft die 500c Dualogic ook 14% bijtelling, of heeft die 20%? In het eerste geval is het wel een interessant ding!

edit: excuses, ik zie het antwoord hierboven al ergens in een tekstje staan! Misschien eens proefrijden (kijken of die dualogic echt zo erg is) en dan m'n moeder aanraden de Punto in te ruilen :)

Terug
Bovenaan