Hallo allemaal,
Ik heb anderhalve maand geleden een Golf 6 1.4TSI 160pk met DSG uit 2009 gekocht.
Proefritje gemaakt, niks aan de hand.
Nog geen week later voelde ik ineens een klein hikje bij het schakelen van de dsg bak. Toen wist ik meteen dat het foute boel was. Dit werd ook steeds erger. Ook bij optrekken en schakelen van 1 naar 2 een hele trilling door de auto. Inmiddels een maand later is het bij bijna elke keer dat die overschakelt een enorme klap. Vooral als je in de 7 rijdt, en je geeft gas wanneer die terugschakelt van 7 naar 5 een enorme klap en schok door de auto. Ook is er een ratel bij koud starten ontstaan. Deze duurde nooit langer dan 3 a 4 seconden, maar laatst ratelde hij zeker 25 seconden achter elkaar.... hierna was het weer 3 a 4 seconden bij een koude motor... De DSG bak is inmiddels zo erg, dat met hard rijden op de snelweg de hele auto gaat stotteren, ook als die niet schakelt en je hem in "manueel" schakelen zet. Met als gevolg dat de auto eerst een check engine lampje geeft, en als je gas blijft geven komt de EPC lamp erbij en gaat de auto in een noodloop. Na herstarten van de auto verdwijnen deze weer, maar komen weer terug als je hard gaat rijden.
Nou is mijn vraag, komt dit door de motor of de dsg bak?
En wat moet ik hiermee aan? Is de dsg bak al te ver heen en moet deze compleet vervangen worden? En de distributie ketting?
Groet,
Miller.
------------------ UPDATE
Het blijkt dat het probleem heel erg meeviel. Het bleek dat 1 van de 4 bobines het aan het begeven was. Alle bobines en bougies vervangen en de auto rijdt weer als een zonnetje. Nooit meer problemen gehad naast de ratelende ketting, maar deze moet gewoon simpelweg vervangen worden. Voor de 4 steekbobines en 4 bougies + diagnose en montage waren we 350euro kwijt bij HongPaul in Duiven.
Ik heb anderhalve maand geleden een Golf 6 1.4TSI 160pk met DSG uit 2009 gekocht.
Proefritje gemaakt, niks aan de hand.
Nog geen week later voelde ik ineens een klein hikje bij het schakelen van de dsg bak. Toen wist ik meteen dat het foute boel was. Dit werd ook steeds erger. Ook bij optrekken en schakelen van 1 naar 2 een hele trilling door de auto. Inmiddels een maand later is het bij bijna elke keer dat die overschakelt een enorme klap. Vooral als je in de 7 rijdt, en je geeft gas wanneer die terugschakelt van 7 naar 5 een enorme klap en schok door de auto. Ook is er een ratel bij koud starten ontstaan. Deze duurde nooit langer dan 3 a 4 seconden, maar laatst ratelde hij zeker 25 seconden achter elkaar.... hierna was het weer 3 a 4 seconden bij een koude motor... De DSG bak is inmiddels zo erg, dat met hard rijden op de snelweg de hele auto gaat stotteren, ook als die niet schakelt en je hem in "manueel" schakelen zet. Met als gevolg dat de auto eerst een check engine lampje geeft, en als je gas blijft geven komt de EPC lamp erbij en gaat de auto in een noodloop. Na herstarten van de auto verdwijnen deze weer, maar komen weer terug als je hard gaat rijden.
Nou is mijn vraag, komt dit door de motor of de dsg bak?
En wat moet ik hiermee aan? Is de dsg bak al te ver heen en moet deze compleet vervangen worden? En de distributie ketting?
Groet,
Miller.
------------------ UPDATE
Het blijkt dat het probleem heel erg meeviel. Het bleek dat 1 van de 4 bobines het aan het begeven was. Alle bobines en bougies vervangen en de auto rijdt weer als een zonnetje. Nooit meer problemen gehad naast de ratelende ketting, maar deze moet gewoon simpelweg vervangen worden. Voor de 4 steekbobines en 4 bougies + diagnose en montage waren we 350euro kwijt bij HongPaul in Duiven.