Fiat 500 (facelift p.43)

De stoelen in de sport zijn inderdaad veel beter dan in de lounge, echt een wereld van verschil. Ik geloof trouwens dat als je als optie leer neemt, dat je dan automatisch sport stoelen krijgt.

Dit is ook een leuke combinatie!
9115.jpg

Ik vind zwart persoonlijk een van de mindere kleuren voor de 500. De belijning springt er niet zo uit, zoals je bij rood of wit hebt. Het dashboard is daarnaast ook een stuk minder als je zwart als exterieur kleuk neemt.

Ik vind zwart persoonlijk een van de mindere kleuren voor de 500. De belijning springt er niet zo uit, zoals je bij rood of wit hebt. Het dashboard is daarnaast ook een stuk minder als je zwart als exterieur kleur neemt.

Blijft ook in zwart een heel vrolijk autootje.
Heb ook in zijj illustere voorganger gezeten en is me altijd bijgebleven.

Wellicht ooit nog eens als tweede auto voor het vrouwtje (moet ze wel eerst haar rijbewijs gaan halen :LOL:)

Timmerleon Schreef:
-------------------------------------------------------
> https://img412.imageshack.us/img412/6161/fiat500003
> bh0.jpghttps://img527.imageshack.us/img527/3766/fia
> t500005na9.jpg
>
>
> Hier is die dan, foto's van de buitenkant volgen
> nog:
>
> Dit is een 1.4 lounge met:
>
> dky wind
> audio upgrade (interscope)
> aut dimmende binnenspiegel
> 16 inch lounge 2 velgen
> rode remklauwen
> aut airco
> leer vintage
> blu and me
> parkeersensoren
> chromen instap
> leren pook
> mistlampen voor
> en wat ik vergeten ben
>
> Hij bevalt super, mijn vrouw en dochter gaan er
> mee rijden (ze zijn helemaal gelukkig)
>
> Leon

Mooie 500 man!
Wanneer had jij besteld of is het een wagen van voorraad?

hier nog wat foto's...

Wij hebben de 500 in augustus besteld, in het FIAT bestelsysteem werd de 500 officieel in november pas besteld. Wij waren nummer 2 bij deze dealer (HDMG in E'hoven)de optie Vintage leer en Sky dome zorgt in het algemeen voor een langere levertijd (in Dld zelfs 3 a 4 maanden)

Ik heb me behoorlijk verdiept in de mogelijkheden van de 500...dus als je vtagen hebt dan kan je ze stellen.....

fiat5000252xa9.jpg

fiat500new009jn9.jpg
fiat500new005pz3.jpg
fiat500new006of3.jpg
fiat500new008qb9.jpg
fiat500new010bi5.jpg

fiat500005nb3.jpg

@Timmerleon: Gast... Wat een mooie combinaties! 't Ziet er ERG mooi uit! (Alleen haal dat treurige 'baby on board' of 'pas op voor kangroe's' gele bordje achter je rechter achterraam van daan (of is dat een eis van je vrouw;))).Verder niets anders dan complimenten. ERG geslaagd!:D:D
(PS neee: en niet jaloers hooro_O)

bordje blijft lekker zitten, veel te trots op onze kleine....inderdaad eis van mijn vrouw!

Wow hé! Wat een schitterend combi is dit zeg!! Dit ziet er zeker wel goed uit. Zo is 'ie precies goed, vooral de lederenbekleding is erg fraai. Nogmaals, veel plezier ermee!:D

Damn... Het water loopt me gewoon uit de mond! Erg mooie combinatie, en veel plezier ermee!

Supergave car!

@Timmerleon: zijn dit nu ook de sportstoelen? Ik ben niet 1 van de kleinste/smalste personen. Bij het proefrijden in een Sport zat ik op de zijsteunen i.p.v. er tussen.

Zów vandaag voor 't eerst een rijdende 500 in NL gespot. Een pistache (ofzo)groene in A'dam Zuid. Prachtwagen!!!:D

Bij de KPN-winkel in de binnenstad staat vanwege de actie om een 500 te winnen een rode 500 in de winkel voor de etalage. Van het weekend even een foto-tje er van maken.

je 1000ste" post?... is niet echt iets om trots op te zijn. Hoe minder, beter de 'qualiteit' of niet?;):p:D"
Hoe dan ook. Als ik binnenkort weer 's in A'fort moet wezen zal ik zeker eens een blik werpen, want rood is mooi!

Ik snap hem niet helemaal:p, maar ik vind het wel leuk om zoiets te vermelden.
Trots is dan weer zo'n overdreven woord.

Timmerleon, heb me ook redelijk verdiept in de Fiat 500. Heb in november een besteld in het parelmoer... ik moet dus nog eventjes wachten.
Ik heb ongeveer alle opties die er te krijgen zijn wel al eens gezien alleen heb ik de audio upgrade "interscope" nooit gezien of horen spelen... ben er toch toch redelijk nieuwsgierig naar.
Kan je mij al vertellen hoe hij klinkt? Hoeveel luidsprekers zitten er nu in de auto? Ik zie dat je een fotootje gepost hebt van een luidspreker, zit deze achteraan? En de "subwoofer" welke ik ook dacht dat erbij zat, waar zit deze? In de grotere fiat modellen zit deze in de zijflank van de koffer weggewerkt maar omdat de 500 nogal een klein koffertje heeft heb ik zo mijn twijfels.

@ Shady: Leuke impressie van de Fiat (500) stand in Bologna. Vooral in het geel met geblokt dak ziet' ie er strak uit. Die velgen, bij de rode 500 met witgelaarsde babe zijn ook mooi!

Interscope klinkt onderin al een stuk voller dan de standaard audio, voor een muziekliefhebber een absolute must. Het aantal speakers is hetzelfde, behalve de subwoofer welke onder de zitting van de rechtervoorstoel zit.
De versterker zit achter in de wielkast. De speakers zijn vervangen door andere exemplaren. Oh ja, als het hard moet is het ook nog zuiver. Het is te vergelijken met HK in een Mini.

W ij hebben ook nog zitten twijfelen over wit metallic, echter lange levertijd en eventueel bijspuiten bij schade hebben ons doen besluiten om een wit pastel te nemen. Wanneer ga je de wit metallic krigen?

Normaal gezien zou ik 'm kunnen verwachten vanaf augustus, maar dat is niet helemaal zeker. De wachttijd zou ongeveer tussen de 8-12 maanden kunnen duren.
Heb geen spijt van de keuze, maar nu de eerste 500-tjes geleverd worden begint het toch wel wat te kriebelen o_O

Het was mij ook niet heel duidelijk in de garage. Ze vertelde mij dat er maar 1 op 10 (geloof ik) parelmoer gespoten mochten worden om het toch een beetje exclusief te houden.
Is dat dan 1 op 10 per kleur? (want er zijn 10 kleuren + parelmoer)
Of zouden ze ééntje parelmoer spuiten als alle andere kleuren één keer geposten zijn? Dat lijkt het mij toch weer minder exclusief? Iemand die er het fijne van weet?

De wachttijd op zich vind ik nog niet zo erg, maar inderaad zoals je zegt, als ik ooit lakschade ga hebben kan dat wel eens duur oplopen.

Ik denk dat het niet extra duur is lakschade, echter het bijspuiten zal wel kleurverschil veroorzaken. Kijk maar naar de parelmoerkleur van Alfa! In Dld zag ik dat de levertijden voor deze kleur sterk teruglopen, dus dat geeft hoop. De reden da het lang duurt is omdat ze in verhouding tot een normale lak drie keer gespoten moet worden, hierdoor moet de lakstraat aangepast worden.

Wel knap hoor dat je zo lang kan wachten, heb je trouwens al eens een witte naast een parelmoer gezien? Wij hebben bij een bedrijf in Brabant in augustus 2007 de twee naast elkaar gezien (carstore)

Op het autosalon in Brussel heb ik ze allebei gezien, ze stonden in de buurt van elkaar, maar echt langs elkaar heb ik ze nog niet gezien.
Ik zou 'm graag eens in het zonlicht zien, en dan nog liefst langs elkaar. De parelmoer heb ik ook enkel nog maar op foto gezien in de zon, dan zie je wel goed dat het om n parelmoer gaat.

je ziet inderdaad goed dat het een metallic is, wit is gewoon de kleur voor de 500 metallic of niet.
Veel succes met het wachten!

Shady Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooie foto show

Mooie foto's!! Ben blij de metallic wit eens goed te kunnen zien in het daglicht.
Persoonlijk zie ik wel liever het zwarte interieur ipv het bruin... maar dat is smaak zeker :)
Bedankt voor de foto's te delen!

Hier een artikel over F1 coureurs die aan een ijsrace deelnemen in een Carzone aangepaste 500.
https://www.autoblog.nl/archive/2008/02/08/vrijmivideo-f1-coureurs-rijden-in-de-carzone-fiat-500-challenge#post-13307

Vandaag te horen gekregen dat de productie van mijn 500 voorzien is voor week 19. Dat is eind mei.
Ga 'm dus waarschijnlijk sneller krijgen dan verwacht. Zolang zal he niet duren om 'm te fabriceren...

Had nog een bijkomende vraag; op de site fiat500.com staat bij de configurator een gele fiat met zwarte striping. Deze is in de configurator van 500.com terug te vinden, maar niet in de 500.be of .nl variant. Zou deze striping dan verkocht worden in aftersales?

500 Aria concept car
De Autosalon van Genève markeert tevens de wereldwijde première van de 500 Aria conceptauto die de ontdekkingsreis naar de nieuwe ecologische grenzen in de automobielsector een stap verder brengt.

Het model, dat is gebaseerd op de Fiat 500, is het eerste in zijn segment die beschikt over een complete reeks motoren die al gereed zijn voor Euro 5. Het 500 Aria studiemodel beschikt over de allernieuwste features die zorgen voor een belangrijke brandstofbesparing en emissiebeperking. Dankzij deze oplossingen realiseert deze auto een recordwaarde van 98 g/km.

Het prototype is uitgerust met een 1.3 16V Multijet Euro 5 dieselkrachtbron (met roetfilter) die is gekoppeld aan een gerobotiseerde Dualogic versnellingsbak. Daarnaast kan de auto vertrouwen op het innovatieve Stop&Start systeem, dat de motor vooral in de stad tijdelijk kan uitschakelen en weer starten. Dankzij die combinatie realiseert de 500 Aria volgens de stadcyclus een brandstofbesparing van 10%. Daarnaast is het vermeldenswaardig dat alle middelen die hier worden getoond integraal deel uitmaken van het ontwikkelingsproces waarvan in 2008 al de eerste resultaten in de normale productieauto’s zijn terug te vinden.

In het interieur van het prototype is gebruikgemaakt van recyclebare materialen. Zo bestaat het gerecyclede rubber, dat voor de bodemplaat is gebruikt ,uit rubberstukjes die afkomstig zijn van banden en die zijn samengesmolten met poly-urethaan bindmiddelen. De stoelen zijn bekleed met gerecycled en geweven leer (‘mataleer’ genoemd, naar de leverancier Matamata), terwijl de stoffen – die zijn voorzien van het Ecolabel merk – uit polyester bestaan. Ecolabel is het Europese ecokwaliteitsmerk dat de beste producten vanuit een ecologisch standpunt beloond - waarbij de complete levenscyclus in beschouwing wordt genomen – terwijl tegelijkertijd een maximaal kwaliteitsniveau wordt gegarandeerd.

Tot slot zijn diverse onderdelen in het interieur vervaardigd uit materialen die bestaan uit thermoplastische en natuurlijke vezels.
Image1-20080219152343.jpg

500aria2jx1.jpg

500aria3cd4.jpg

Vraag voor de kenners hier,

-
'T interrieur, heeft dat altijd de kleur van de carosserie? of is het mogelijk om een andere kleur te selecteren? (bedoel paneel in het dashboard)

Er rijden denk ik al wel 10 stuks rond in Putten:D

Echt supergaaf, alle kleuren van de regenboog al wel gezien;)
Gisteren een zwarte, dat zag er niet uit, veels te anoniem!!

De flank in het interieur heeft de kleur van de buitenkant.
Dit omdat dat vroeger een stuk van de carossarie was.

ik zie onderweg naar mijn werk altijd een witte geparkeerd staan. Die staat ook echt zo geparkeerd van zie mij hier staan :) is wel gewoon in een woonwijk.

In mijn dorp staat een witte met de italiaanse vlag er overheen van voor naar achter (strook van 10 cm breed en dan niet in het midden maar aan de zijkant, wel over het dak heen)

Heb ook al (vooral) veel witte zien rijden, mooiste vind ik. Heb daarnaast eigenlijk alleen maar een lichtblauwe zien rijden, maar wit is echt het mooiste vind ik!!!! Wit is zeker wel een goede kleur qua trend in autoland. Ooit zijn beige en bruin als modekleur gepresenteerd, maar de witte kleur is ook echt een kleur die is doorgekomen. Vond wit eerst afschuwelijk op auto's maar nu nietmeer :)

Terug
Bovenaan