Fiat 500 (facelift p.43)

Bij geen inruil zullen ze toch wel korting geven?

Zal ff wennen zijn voor de Fiatdealers. Eerst de Croma's, Stilo's, Idea's, Multipla's en Ullysse's aan de straatstenen niet kwijtraken en nu ineens hordes mensen in de showroom waar ze amper korting aan hoeven te geven.

Bravo doet et goed,
500 doet het super,
GP doet het redelijk,
Ik heb vernomen van onze dealer dat hij al 5! nieuwe croma's heeft verkocht in de eerste week....

Gaat denk ik toch meer een merk worden wat beter op de 'kaart' komt te staan.

Internationaal lijkt het wel goed te gaan met de Bravo, maar in Nederland valt het volgens mij wel mee met de verkopen. Ik hoop dat het ook in Nederland een breder gedragen merk zal worden. Dat verdiend het m.i. wel.

erikjuhh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bravo doet et goed,
> 500 doet het super,
> GP doet het redelijk,
> Ik heb vernomen van onze dealer dat hij al 5!
> nieuwe croma's heeft verkocht in de eerste
> week....
>
> Gaat denk ik toch meer een merk worden wat beter
> op de 'kaart' komt te staan.

En vergeet verkooptoppertje Panda niet! (y)

Die vijf Croma's gaan 't 'm inderdaad niet doen. De kleintjes hebben Fiat (traditioneel ook) weer op de kaart gezet!:D
PS, die matzwarte is wel erg mooi hoor!:cool:(y)

Ik heb m gisteren bij de dealer gezien. Binnen leek ie creme wit, met zo'n italiaanse vlag striping. Maar buiten was ie ineens lichtblauw. Best apart. Interieur voelde heel degelijk aan, maar met al die gladde delen moet je het wel veel poetsen (ivm vette vingers). Wat mij ook opviel is dat het nogal een 'dikke' auto is. Mijn seicento doet klein en vlot aan vind ik, terwijl de 500 plomper is. Volgens mij is ie ook hoger.

Verder wel een leuk autootje om te zien.

'k Zag vandaag voor het eerst in (de buurt van Badjedorp) een zwarte 500 rijden... Aan het einde van de middag, laag zonnetje er op. Mooi hoor!:):D

Toen ik vorige week een afspraak maakte voor de APK van mijn Panda (2004) kon ik natuurlijk de verleiding niet weerstaan: even naar de 500'tjes. Er staan er in Arnhem twee in de showroom, volgens mij een Naked en een Sport. Buitenkant inderdaad prachtig. Binnen vielen me de stoelen meteen op: erg mooi. Ik moest lachen om de kilometerwijzer: kek! Hoogte viel me mee. Ik ben 1.93 en het gaat, maar wat minder riant dan in de Panda. Ik had ook het geluk dat in deze versie een open dak zat. Nadeel blijft dat het een driedeurs is en de hoge prijs. Ik vermoed dat mijn volgende toch een Panda wordt. Ik zag in de showroom een zwarte staan, ook niet verkeerd.

Vorige week stonden er in Arnhem liefst 3. Een zwarte 1.4 Sport, een parelmoer 1.4 Lounge en een rode Lounge als demo-auto. Op de kleur parelmoer zit nu al 9 maanden levertijd.

pandaboy Schreef:
> Er staan er in Arnhem twee in de showroom, volgens
> mij een Naked en een Sport.

Ik dacht dat de Naked pas later naar Nederland kwam. Waren het soms een Pop en een Sport?

Ik weet bijna zeker dat 't een Pop en een 'Sport' betreft.......

Ik heb er helaas nog steeds niet in gezeten... Mooi is 'ie zeker!:D

vertmaori Schreef:
> Vorige week stonden er in Arnhem liefst 3. Een
> zwarte 1.4 Sport, een parelmoer 1.4 Lounge en een
> rode Lounge als demo-auto. Op de kleur parelmoer
> zit nu al 9 maanden levertijd.

M'n schoonzus heeft m 2 weken geleden besteld en ze krijgt m in september 2008. Ja idd, parelmoer...

Mij collega zag vanochtend een nieuwe 500 rijden op de A10 ring A'dam vlakbij de Rai, welke geheel was voorzien van KLPD bestickering incl. zwaailicht. Hij reed (met zwaailicht aan) onder begeleiding van een tweetal KLPD-motoren langs het verkeer heen.

Nóel Azibi Schreef:
> pandaboy Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Er staan er in Arnhem twee in de showroom,
> volgens
> > mij een Naked en een Sport.
>
> Ik dacht dat de Naked pas later naar Nederland
> kwam. Waren het soms een Pop en een Sport?

Het was de Lounge. Ik zei met "open dak", maar dat zal het "panoramisch glazen dak" zijn.

Voorlopig delft hij volgens AW qua alledaags bezit het onderspit tegenover de Twingo.

Ben alleen voor Renault bang dat de aibaarheidsfactor van de 500 het zal winnen van de Twingo.

Patrique Schreef:
> Mij collega zag vanochtend een nieuwe 500 rijden
> op de A10 ring A'dam vlakbij de Rai, welke geheel
> was voorzien van KLPD bestickering incl.
> zwaailicht. Hij reed (met zwaailicht aan) onder
> begeleiding van een tweetal KLPD-motoren langs het
> verkeer heen.

Bij Fiat is deze 500 gespot in Amsterdam. Het aloude adagium ‘Die pet past ons allemaal’ is er helemaal op van toepassing.

Nee. De Amsterdamse politie heeft geen plannen om de gelauwerde mode-auto Fiat 500 als dienstauto te gaan inzetten. Deze wegluis is voor de gelegenheid voorzien van politiestrepen en zwaailicht. Als hij klaar is met zijn rit krijgt hij zijn gewone burgerkloffie weer aan.
Het aaibare vijfhonderdje zou niet zo’n best figuur slaan in de spierballencultuur van het Amsterdamse corps maar uiteindelijke past de politiepet ons allemaal. Dus ook modieuze Italiaantjes.

7ab829f86dae8d91a09bdf3153c9de53.jpg

4e262d7dd06449d7830d7ee141c4d0a5.jpg

Gevalletje tijd te veel.

Smith

Tijd te veel, maar toch ook geld te veel. De begeleiding, de stickers, twee man er in...Misschien iets i.v.m. de staking.

Ontzettend jammer dat ze de 5oo niet écht gaan inzetten, al was het maar voor promotiedoelen!

... ik vond 'm in elk geval leuk genoeg voor een postertje (klik!)! ;)

Goed nieuws wat betreft de levertijden. Mijn schoonzus zou haar 500 eerst pas in september krijgen, maar dat is bijgesteld naar juli (het betreft hier de kleur parelmoer). Dus de productie wordt aardig opgevoerd.

Inderdaad de productie is goed ingekocht door Fiat NL, die van wordt week 2 op de band gezet....

Leon

Kan geen kwaad, dat Fiat de productietijden verkort heeft. Voor zover ik begrepen heb zijn de wachttijden (ondanx dat) nog steeds flink (maar de moeite waard:D)
Ik dacht dat die 0.9 liter turbo pas eind 2009 kwam. Ik ben wel benieuwd naar de werkelijke verbruikswaarden van dat machientje in de praktijk.

Precies 500 uur in het jaar 2008 (21 januari om 20.00 uur) maakt de Fiat 500 een ‘vlucht’ in een van de capsules van ‘the London Eye’, het bekende reuzenrad aan de rand van de rivier de Theems. Overigens zal de kleine Italiaan twee weken in de capsule blijven.
Naast deze spectaculaire introductie van de ‘Auto van het Jaar’ in Engeland, zullen bekende dj’s en zangsensatie Mika (bekend van o.a de hit ‘Relax’) optreden. Tevens zal een indrukwekkende lichtshow het evenement completeren.
Image1-20080110094129.jpg

Image2-20080110094129.jpg

Bron: Autorai.nl

Zeker geinig, maar ik betwijfel of dit wel zo realistisch is. Anders moeten ze het maar in praktijk brengen. Ziet er dan extra coo uit, omdat die hele attractie aan één paal hangt.
Heeft (helaas) verder weinig met de 500 te maken. Weet iemand, tussen twee haakjes, al iets over verkoopcijfers in NL?
Fijn weekend:D

Sorry jongens, ik zie het al AW heeft(zonder er ruchtbaarheid aan te geven) de cijfers van december op de site gezet en zo te zien zijn er al 47 500tjes verkocht. En dat terwijl ik er nog geen één hier in NL heb zien rijden...

Ze zien er toch net uit als snoepjes :) In België (en dan vooral in Brussel en Antwerpen) kom je ze overigens (al dan niet voorzien van reclame) steeds vaker tegen. In ieder geval, een erg leuk alternatief voor de doordeweekse mini's van andere merken (y)

Ik zie ze af en toe wel eens rijden. Maar ik woon dan ook niet zo gek ver vandaan bij de Fiat-dealer.

Als alles mee zit gaan wij aanstaande vrijdag rijden in onze nieuwe 500, eindelijk na al die maanden wachten!

Ik zal de nodige foto's plaatsen......

Ik heb er inmiddels ook een stukje in gereden, maar van kopen zal het niet komen. Ik pas er niet lekker in, ik ben te lang.

Betaald worden voor het rijden met een Ferrari-bolide is natuurlijk een absolute droombaan. Dat wil echter niet zeggen dat de coureurs hun neus ophalen voor ‘gewone’ auto’s. Eerder voelde Michael Schumacher zich happy met een Fiat Scudo, nu is het Felipe Massa die ‘trots’ poseert naast een opgeleukte Fiat 500.
Het Fiat concern wil de nummer vier uit het F1-kampioenschap niet afschepen met een huis-tuin-en-keuken-modelletje, dus daarom hebben de ingenieurs van Fiat Powertrain Technologies licht aan de Fiat 500 1.4 Sport gesleuteld. Deze viercilinder levert zodoende 120 pk. Massa’s nieuwe auto van de zaak staat op 16 inch lichtmetaal en heeft rode remklauwen.
Dat klinkt allemaal leuk, maar in juli komt 500 Abarth met 135 pk op de markt. Die heeft de bekende 1,4-liter T-Jet turbomotor aan boord. Dat zal voor een scheef gezicht zorgen bij Felipe Massa, die toch al staat te lachen als een boer met kiespijn.
9bef2e122abd228da6f1c1b49914cc31.jpg

e649041c51eec9b2ec13a326f9a616fa.jpg

fea1cc2bfc1820541588a07e5b3e1572.jpg

Live @ Brussel:
dscf0297way2.jpg

Hier nog een filmpje van de Fiat 500 in de U-Bahn van Berlijn. Om de verkiezing tot Europees Auto van het jaar 2008 te vieren, rijdt nog tot 27 januari elk weekend een trein rond met daarop twee witte 500's. Happy new car of the year everybody, zo luidt de ludieke boodschap.
https://www.youtube.com/watch?v=aciPS5zBnH0&eurl=https://www.autoscoops.eu/index.php?subaction=showfull&id=1200764658&archive=&start_from=&ucat=21&

fiat500003bh0.jpg
fiat500005na9.jpg

Hier is die dan, foto's van de buitenkant volgen nog:

Dit is een 1.4 lounge met:

dky wind
audio upgrade (interscope)
aut dimmende binnenspiegel
16 inch lounge 2 velgen
rode remklauwen
aut airco
leer vintage
blu and me
parkeersensoren
chromen instap
leren pook
mistlampen voor
en wat ik vergeten ben

Hij bevalt super, mijn vrouw en dochter gaan er mee rijden (ze zijn helemaal gelukkig)

Leon

gA eens in de sport zitten ,....... wereld stoelen. veel beter dan in lounge.
Jammer dat ze niet in de lounge geleverd kunnen worden.

Terug
Bovenaan