Verbruiksmonitor werkt niet goed meer

GT1986

Net ingestapt
Sinds gisteren merk ik dat de verbruiksmonitor op de website niet goed meer werkt. Als ik bijv. voor € 65,97 getankt heb, wordt dit afgerond naar € 65. Hetzelfde geldt voor het aantal getankte liters: ook dat wordt afgerond naar het getal voor de komma. Dit is nooit eerder zo geweest en zorgt helaas ook voor flinke afwijkingen zodat de verbruiksmonitor weinig nut meer heeft.

Zijn er meer forumleden die dit probleem hebben?

Helemaal gelijk.
Helaas,ik ben een goede gebruiker van de monitor maar het is geen vooruitgang.

Als dit inderdaad bewust wordt gedaan en geen vergissing is, dan is dat een ongewenste verslechtering.
Geeft dan verkeerde cijfers af.
Ik gebruik altijd spritmonitor.de , geeft veel meer informatie en is veel gebruiksvriendelijker.

Hier ook het probleem: ik bleef het telkens corrigeren, maar de Verbruiksmonitor rond het gewoon naar onder af. Uiteindelijk geeft dat een vertekend beeld van het verbruik.

Ik vind het een belachelijke verslechtering om dingen af te ronden. Hierdoor is ook niet meer het onderscheid tussen serieuze gebruikers met echte liters en kilometers en onserieuze sukkels, selectieve zomergebruikers en afhakers te zien.

Met een LPG auto worden ook de benzine tankbeurten niet goed geregistreerd, of te wel een fout melding en een verbruik tov je vorige gas tankbeurt.

Ik ben het eens met ScaniaV8, ik ben een tijd geleden ook al overgestapt naar www.spritmonitor.de dat werkt echt stukken beter, en de app is ook gebruiksvriendelijk. Eigenlijk wel jammer dat het AutoWeek met de verbruiksmonitor niet lukt om een kwalitatief gelijkwaardig alternatief te zijn voor Spritmonitor.

kan Autoweek misschien ook eens reageren,
net ook gemerkt dat de standen afgerond worden,
daarmee zou hij ook voor mij afgedaan hebben.

Zojuist de VM van de Mondeo ingevoerd.

Raar, ik kan gewoon twee decimalen achter de komma noteren.:confused:

Edit: Er wordt inderdaad afgerond, dan was dit de laatste keer dat ik hem ingevuld heb.

GT1986 zei:
Als dit bewust gedaan is zou dat onbegrijpelijk zijn...

Wellicht dat door de tanende belangstelling voor het forum de exploitatie van de IT niet langer commercieel te rechtvaardigen is. Dan kun je twee dingen doen; Of functionaliteit verwijderen met gesputter door de gebruiker, of deze dusdanig verslechteren dat men er gewoon mee stopt.

Als het laatste het geval is, dan zijn ze bij mij in die opzet geslaagd.

Al jaren is autoweek hun eigen graf aan het graven.

Laast wilde ik een autoweek magazine kopen en toen zeiden ze dat ze met autoweek gestopt waren omdat niemand de magazine nog kocht.

Ik koop heel af en toe een autoweek. Maar ik kan ze bijna niet meer vinden. Dan ga ik alleen de website nog gebruiken.

Of AW zijn eigen graf aan het graven is weet ik niet. Wellicht is er minder markt voor het product dan voorheen.

Hier ook last van, denk dat dit voor iedereen geldt.

beremans zei:
niet de coma (,) gebruiken maar de punt(.)

Je kan de punt invullen zonder decimalen, maar na het invoeren van een decimaal wordt dit automatisch een komma.
Als je dan achteraf het bedrag corrigeert door de komma weer te verwijderen om een punt neer te zetten, wordt dit 1000 liter. :rolleyes:

Wat ik overigens ook mis is dat de autoweek verbruiksmonitor geen mogelijkheid heeft tot het invoeren van reparaties/onderhoud en dergelijke wat bij spritmonitor.de wel kan.
Daarbij kan je niet eens aangeven of je met of zonder airco/trailer rijdt, of je parkeerverwarming gebruikt en wat voor brandstof type. (E10, 95, 98 etc)

Ook valt het me op dat het toevoegen van notities wel een erg kleine hoeveelheid tekens toelaat en dat wijzigingen aan bestaande tankbeurten niet direct netjes worden gereflecteerd (geüpdatet) op de autoweek verbruiksmonitor pagina's. (zoals notities)
Ook jammer dat je niets mag verwijderen trouwens indien je een foutje hebt gemaakt.

Autoweek heeft nog flink te sleutelen aan de verbruiksmonitor om op het niveau van spritmonitor.de te komen.
Mijn inziens was de oude manier van invoeren ook een stuk meer gebruikersvriendelijk en solide dan de nieuwe manier.

Gewoon volgooien, rijden, tanken is geen optie? Worden jullie vrolijk van het op 6 decimalen bijhouden van het verbruik?

Pietzoveel zei:
Gewoon volgooien, rijden, tanken is geen optie? Worden jullie vrolijk van het op 6 decimalen bijhouden van het verbruik?

Nee niet perse vrolijk maar mensen kunnen zo een realistisch beeld opwerpen voor het praktische gemiddelde verbruik van een type voertuig en zo de keuze vergemakkelijken voor mensen die een auto willen kiezen.
Ook is het handig om zo in te zien of je auto naar verwachting scoort op verbruik in praktijk omstandigheden.
Soms kan je een mankement hebben wat overtollig verbruik kan veroorzaken en kunnen de cijfers een goed beeld geven wanneer dit is begonnen en dus een aanleiding zijn om dit te gaan navragen.

Ook is het fijn op deze manier gegevens bij te houden als extra op de tankbonnen en evt. reparatie facturen, net wat overzichtelijker.

Overigens kun je bij spritmonitor afbeeldingen van je verbruik aanmaken voor forum signatures, dat mis ik bij autoweek ook als functionaliteit.

Verbruiksmonitor is waardeloos sinds laatste wijziging, als er nu ook nog afgerond wordt haak ik af. Jammer dat Autoweek nooit zelf reageert.

Ik gebruik dat ding niet, maar kan het zo zijn dat 'ie bij het berekenen wel met de onafgeronde bedragen werkt?
En het zou nog een optie zijn om alles maal honderd te doen. Beetje omslachtig, maar je hebt wel correcte cijfers.

@De Schaduw
Ik heb het nog even voor je gecheckt, maar dat doet hij dus niet.
x100 is inderdaad wat omslachtig, en ook (voor mij persoonlijk) onhandig omdat ik de verbuiksmonitor gelijk gebruikte om mijn kilometers bij te houden...

Wat ik overigens nog was vergeten toe te voegen aan eerdere berichten is dat het wijzigen van oude tankbeurten nu ook niet bepaald vlekkeloos gaat.
Wil je bijvoorbeeld een notitie aanpassen op een andere pagina uit de lijst van tankbeurten, dan zullen de notities niet goed verversen en blijven staan van andere tankbeurten. :confused:

Kortom, slecht getest als er überhaupt al testers hieraan hebben gewerkt want dit moet direct opvallen.

Kom op autoweek, fix dit even !! Ben niet van plan om mijn 76 tankbeurten ergens anders in te gaan vullen ....

heho zei:
Kom op autoweek, fix dit even !! Ben niet van plan om mijn 76 tankbeurten ergens anders in te gaan vullen ....

Ik zou het maar doen, anders worden het straks 77 tankbeurten. Ik ben er nu mee gestopt.

Ik haak af, wat een gepruts van Autoweek. Een reactie zou ook wel prettig zijn.

Werkt inderdaad niet goed meer. Eerst werkte het met een punt nog wel, nu ook niet meer, alles wordt afgerond. Jammer, ga op zoek naar een alternatief, zal de hier genoemde spritmonitor eens bekijken. Zijn er nog andere alternatieven voor bijhouden verbruik?

Erik van Dijk zei:
Werkt inderdaad niet goed meer. Eerst werkte het met een punt nog wel, nu ook niet meer, alles wordt afgerond. Jammer, ga op zoek naar een alternatief, zal de hier genoemde spritmonitor eens bekijken. Zijn er nog andere alternatieven voor bijhouden verbruik?

Volgens mij heeft de ANWB ook een app.

En spontaan werkt het weer. Zonder enige reactie van Autoweek. Ben er wel klaar mee. Heb ondertussen een app geïnstalleerd, MyFuelLog2, gelukkig niet al teveel tankbeurten in moeten kloppen.

Ik heb het laatst teveel gereden km ingevuld, en ook verkeerde gereden afstand.
Nu rijd mijn Ford Ka uit 2003 : 0,21 l/100km (1 op 476,19)
Naja.... niet gek :)

Wil ik dit wijzigen, gaat dat niet :-( (Backspace werkt niet)
Bij mijn andere auto lukt die wel, en kan ik ook wijzigen.
Raar

Als je op "start verbruiksmonitor" klikt krijg je een wit scherm met deze boodschap al een tijdje:

Error 503 Backend fetch failed
Backend fetch failed

Guru Meditation:
XID: 73597871

Varnish cache server

Terug
Bovenaan