Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Ik bedoel niet specifiek de riooljournalistiek van de telegrof.

Een van de zaken die meespelen bij het beïnvloeden van de mening van het publiek is de boodschap via de media zo vaak mogelijk laten horen. De onderzoeken laten ook zien dat het zo snel mogelijk overspoelen van het publiek met verhaaltjes er voor zorgen dat het publiek deze verhaaltjes zonder meer voor waarheid aannemen.
Dit is een van de redenen dat ik bij ieder verhaaltje waarvan ik graag wil weten of het werkelijk waar is op onderzoek uit ga of dat ook waar is.

Bijvoorbeeld: EV strooit minder CO2 rond in het milieu.
De 200.000 Wh die in een Tesla accu moet, zou uit zonnepaneeltjes moeten/kunnen komen. Een zonnepaneel levert bij zonnig weer 350 Watt. Dat zonnige weer duurt niet meer dan 5 uur, dus een Tesla helemaal opladen met één paneeltje duurt 114 dagen. In Nederland komt dat neer op ongeveer 1 jaar.
Ok, andersom rekenen. De 12 paneeltjes op mijn dak zullen dit jaar 3000 kwh opleveren (belofte van leverancier). Daar kan ik dus 15 keer een Tesla helemaal mee opladen. Iets meer dan een keer per jaar per paneel.

Zo ook met Corona. 17.000.000 mensen in Nederland, 1.700 ic-bedden. Corona is een ziekte waar (tijdens de eerste golf) mensen door op de ic terecht kwamen en Corona is hyperbesmettelijk...
Misschien zijn 1700 bedden niet voldoende.

Een ander ding is dat het soms erg lastig is de juiste informatie boven water te krijgen. Toen ik net geen puber meer was, geloofde het publiek dat Opel het merk was wat nooit problemen gaf en Toyota werd gezien als een goedkope Japanse imitatie-Opel.
Inmiddels heeft de statistiek aangetoond dat het vandaag de dag toch iets genuanceerder gezien moet worden. De statistiek was toen niet makkelijk te vinden, in die tijd werkte veel computers nog met ponskaarten.

Maar toch, een beetje JBF, een beetje Boer Koekoek en niet zonder meer geloven wat de mooie dansschoentjes vertellen, brengt je wel aan het twijfelen.

Interessante discussies. Ik had vorige week een collega aan de telefoon die vroeg wat ik op vakantie ging doen. Vertelde dat we netjes op tijd waren gevaccineerd en we naar Frankrijk zouden gaan. Toen bastte hij flink los en of ik iets afwist van de 'Agenda 2030' gedachten. Dat deze gehele pandemie in scene is gezet om de maatschappij te ontwrichten. Nee, ergens wel eens naar baudet-wappie geluisterd maar verder niet. Ik kreeg er een complele spreekbeurt over.
Ik wilde nog vragen: Pas wel op als je weer eens ver weg gaat vliegen, je valt zó van de aarde af ;-). maar OK het is best aardig eens naar hun gedachtengoed te luisteren. En natuurlijk ben ik een simpele ziel die uitgaat dat wat de media als NOS ons voorspiegelt naar eer en geweten is. Dat is natuurlijk gedeeltelijk zo.

Wij zitten dus in Bretagne en kunnen op de camping nog goed genieten van de mogelijkheden. Er zijn opvallend weinig Nederlanders, we hebben keurig netjes in Breda vlak voordat we NL uitreden de test gedaan (tenminste vrouw en kinderen dan die nog niet 1 week dubbel zijn gevaccineerd). In feite merk je er hier niets van, behalve dat je een mondkapje mpet dragen in drukke dorpjes en binnen in de winkels.

218393529_4088340254606689_6646810733258949019_n.jpg

219118112_4088340344606680_7751693951800983536_n.jpg

geen covid in Mont St. Michel

Fijne vakantie Joost ! Wij zitten in Brabant, ook leuk en zonder gedoe.
Het R getal is ineens weer onder de 1 gekomen. Blijkbaar toch als gevolg van geen grote mensenmassa’s.

Ergens in de wereld is de pest uitgebroken, maar dat zullen die wappies ook wel niet geloven. Volgens Willem Engel zijn de overstromingen de schuld van de niet wappies…..

Mont st Micheal,

Mooi maar helaas erg toeristisch. En die toegangsweg die met vloed in de zee verdwijnt...

Wij gaan straks richting Portugal, richting Porto. Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen, de kleinkinderen gaan nog niet mee dus we hebben een ecologische camping geboekt. Ik ben reuze benieuwd.

Wat betreft die overstromingen, er zijn geluiden dat de mens over 100 jaar uitgestorven is. Ik moet eerlijk zijn, ik geloof nooit dat ik dat ga meemaken maar het gedrag van mensen wat betreft CO2 productie, mode, geld verdienen en dergelijke geeft wel aan dat dit een geluid is waar waarheid in kan zitten. De global warming en de klimaatveranderingen (de lokale) lijkt dit ook aan te geven.

Maar we blijven optimistisch. Misschien is dit uitsterven wel de oplossing om CO2 weer terug om te zetten fossielen.

rke zei:
Mont st Micheal,

Mooi maar helaas erg toeristisch. En die toegangsweg die met vloed in de zee verdwijnt...

Wij gaan straks richting Portugal, richting Porto. Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen, de kleinkinderen gaan nog niet mee dus we hebben een ecologische camping geboekt. Ik ben reuze benieuwd.

Wat betreft die overstromingen, er zijn geluiden dat de mens over 100 jaar uitgestorven is. Ik moet eerlijk zijn, ik geloof nooit dat ik dat ga meemaken maar het gedrag van mensen wat betreft CO2 productie, mode, geld verdienen en dergelijke geeft wel aan dat dit een geluid is waar waarheid in kan zitten. De global warming en de klimaatveranderingen (de lokale) lijkt dit ook aan te geven.

Maar we blijven optimistisch. Misschien is dit uitsterven wel de oplossing om CO2 weer terug om te zetten fossielen.

De verwachting is zelfs nog eerder. Tenminste als de opwarming met eenzelfde tempo doorgaat. De verwachting is dat grote gebieden op aarde binnen zeer afzienbare tijd onbewoonbaar gaan worden, zoals grote delen van India, omdat temperaturen dan de 60 graden kunnen halen. Omgevingstemperatuur van 60 graden is voor ieder mens dodelijk omdat er dan iets met het bloed gebeurt en dan is het einde oefening. De problemen worden dan ook enorm voor iedereen, omdat hele volksstammen dan op de loop gaan. Laten we nu nog maar genieten van die paar bootjes die nu naar Europa schommelen, het gaat nog veel en veel erger worden.
Ik ben zelf blij dat ik bijna 60 ben, dat betekent dat ik het allerergste niet zal meemaken.

Met pensioen over 8 jaar. Ik kan eerder (45 jaar gewerkt), dan kan ik met 63 eruit. Wel sigaar uit eigen doos, want minder pensioen

Vanmiddag weer teruggekeerd van de vakantie in Frankrijk. Een uitstekende vakantie welke we in Bretagne hebben doorgebracht.
We zijn op drie plekken geweest, de noordostkant net over de grens bij Normandië, Mont St. Michel, daarna naar de zuidwestzijde bij Concarneau en tot slot richting Nantes. Daar stonden we [al aan de kust, echt heel fraai.
Wat is het daar toch mooi, de kusten zijn prachtig, maar ook de binnenlanden. We hebben ook relaxte dagen gehad, het weer was soms iets minder en met onze nieuwe zakluifel met zijwanden konden we makkelijk 'binnen' zitten.

Enkele foto's:

228802223_4114889545285093_2895687763854547579_n.jpg

Op de camping

228694352_4120526078054773_7617333749326331987_n.jpg

soms prima weer

228752434_4125316287575752_3852924292290634035_n.jpg

Menhirstenen in Carnac

228764552_4128536320587082_3207224881304186838_n.jpg

Prachtige kustlijn in Penestin.

Bij Parijs

227959414_4133868890053825_8338230806944807806_n.jpg

Dank je wel Hans, jullie ook natuurlijk.

Ik ben druk bezig met het vakantieboek. Deze is wel opvallend, Mont St. Michel is de laatste jaren behoorlijk veranderd. Wij zijn er in 2010 geweest en toen was er een megagrote parkeerplaats in het deltagbied naast de toegangsweg. Dat is nu compleet anders. Dit gebied is weer teruggegeven aan de 'natuur' en drie kilometer terug zijn grote parkeerplaatsen aangelegd. Je mag er even 15 euro aftikken, maar wordt wel netjes met het busje naar het eiland gebracht. De toegangsweg is verhoogd, zodat bij vloed het gebied weer helemaal nat wordt.
Veel drukte in het dorpje op het eiland, natuurlijk overal mondkapjes. Voor de toegang in de kerk erboven waren vreemd genoeg veel strengere regels. Met een positieve QR code kon ik deze wel bezoeken, mijn eega (die net 5 dagen ervoor haar tweede vacinatie had gehad) niet. Onze oudste van 17 mocht ook mee, die was vrijgesteld. Al met al vreemde regels.....

231194680_4141836182590429_1796301171102828278_n.jpg

situatie toen (helemaal rectsboven 5de auto van rechts is de zilvergrijze Verso ;-) )

234238684_4141836765923704_2490852253234483522_n.jpg

hoe het nu is

229050766_4141839872590060_1831443149430372492_n.jpg

Mooie aanblik, zeker een bezoekje meer dan waard.

Prachtige foto's Joost, fijn dat het een leuke vakantie was. Zelf net terug van drie weken Umzuhause en Bunnik Am Rhein.

Voordeel we is dat ik na 17k km's de Volvo nu 3.6L/100 km draait.

Prachtige foto's, Joost.

Ik ben hier nog bezig met de laatste voorbereidingen voor de grote sleurhuttenrace. Nog even een dertienpolig stekkertje aan de sleurhut gesoldeerd en ik ben nu bezig alle lampjes door led's te vervangen. Ook is de achteruit-rij-verlichting-draad doorgetrokken voor een cameraatje maar met deze auto is dat eigenlijk minder noodzakelijk (ik kijk door de caravan heen).
Mijn vrouw is ook nog even snel op zoek naar een hondje (schijnbaar hoort dat bij een koppeltje pensionado's met een sleurhut) en dan gaan we.
Ik hoop ook dat ik zonder opzet spiegels kan rijden, het lijkt alsof de auto zelf breed genoeg is daarvoor.

Wat het pissimistische betreft:
We maken CO2 alsof het werkelijk echt geen kwaad kan. Een autootje stoot CO2 uit,.
Weet je wat, we prutsen een acuu in de auto, dan stoot de auto geen CO2 meer uit. Dat die elektriciteitscentrale nog wel CO2 uitstoot.... in de ICT zegt men dan: "mijn stoepje is schoon" Maar eerlijk gezegd heb ik thuis ook moeite met mijn opvattingen.
Ik wil een grotere auto voor de sleurhut.
Ik wil een grotere sleurhut.
Ik wil dat jij de nieuwste mode van die relnicht aandoet,
ik wil een tuin met hele grote betonnen tegeltjes met potjes,
ik wil die vijver weg hebben,
ik wil die jaren 70 tegeltjes in de woonkamer vervangen hebben,
ik wil naar Indonesie en jij moet mee.
En ondertussen maken we CO2 alsof het niets kost.

Maar, wanneer was de laatste winter dat het ijsselmeer dichtgevroren was? Wanneer konden we voor het laatst over het ijs van Dordrecht naar Zwijndrecht rijden? Of, gewoon, wanneer was de laatste elfstedentocht?
Of, wat beter zichtbaar, wanneer was de laatste correcte voorspelling van buienradar?

Ik ben geen boomknuffelaar. Vooral niet omdat ik goed besef welke invloed ik (in mijn uppie) heb op de totale vervuiling en hoeveel moeite het kost om boomknuffelerig te leven. Maar we rennen als idioten af op ons uitsterven en dat is inmiddels zo overduidelijk dat er mensen in paniek beginnen te roepen. En dat roepen is niet van vandaag of gisteren, dat roepen duurt al meerdere jaren.

Klimaatverandering is jammer genoeg niet overal de kachel twee graden warmer zettten. Klimaatverandering is bij ons een eeuwige koude, natte moeson en in Turkije voortaan een tropisch Sahara klimaat. Maar de plantjes die voor voedsel moeten zorgen kunnen niet tegen een Sahara klimaat of een constante natte moeson.

Ik ben ook zeker geen boomknuffelaar. Het feit dat ik van een V8 naar een V6 ben gegaan en daarnaast een hybride heb heeft niets met downsizen te maken. De eerste verandering was ingegeven door de fabrikant van de auto en de hybride, nou ja, dat is eens wat anders.

Het interesseert me wel, maar vooral als andere sterk vervuilende activiteiten hebben. Zoals een zogenaamde ruimtevlucht van 10 minuten. Dát zet wel zoden aan de dijk qua CO2-uitstoot. En ik snap dan ook niet dat dat aangemoedigd wordt.

Tja het rapport van de VN is best heftig. Als je het zo leest heeft de westkant van Nederland binnen 100 jaar misschien geen bestaansmogelijkheid meer en moeten we écht in Amersfoort aan Zee gaan wonen. En andere gebieden veranderen ook van een warm land in een woestijn. Het is lastig dat het geen absolute wetenschap is, er zijn vele aannames en die resulteren in een miljaren en miljaren kostende operatie. Niet dat ik niet gevoelig ben voor de signalen, maar het zou zoveel makkelijker zijn. Na 1953 wisten we dat we nieuwe dijken moesten bouwen, nu is dat toch anders.

Prachtig verbruik met de Volvo Idefiqs, het blijft een schitterende auto om te zien. De Utrechtse Heuvelrug is natuurlijk heel fraai. We zijn twee jaren in Leersum geweest, genoeg te beleven. Al is het wel erg lekker even geheel uit de vertrouwde omgeving te geraken, ik merk dat het wel wat moeite kost maar je komt dan pas echt tot rust.

RKE, succes met de voorbereidingen met de caravan. ook wij hebben wat groot onderhoud gepleegd, nieuwe banden (na 6 jaar) binenwerk dakraam vervangen, remmerij schoongemaakt, schoorsteentje lekdicht gemaakt, plankjes in de kast gemonteerd.

Twix, merk je wat in Amerika over hoe om te gaan met lagere CO2 uitstoot sinds er een nieuwe President is?

Inmiddels heb ik wat chemicaliën op de caravan gespoten om de zwarte strepen te verwijderen. Vandaag nog even poetsen en morgen gaat tie de stalling weer in.

Afgelopen week was ik een paar dagen in de Eifel. Wat is het daar prachtig! Er zit een bedrijf welke de vulkaanstenen levert voor de Nederlandse markt, dus daar moeten we vanuit het werk periodiek naartoe. De collega die dat voorheen deed is daar mee gestopt. en ik ging er voor het eerst naartoe.

Na afloop was er ook tijd voor ontspanning, zo bezochten we de geiser van Andernach, om er te komen maak je eerst een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn.....echt leuk en vervolgens kom je bij de koudwater geiser aan. Die is natuurlijk van oorsprong maar wordt voor de bezoekers wel wat gereguleerd. Dat scheelt weer een hoop wachten.... Als hij dan gaat spuiten dan duurt dat zeker 20 minuten.

243801279_4306438256130220_1683570391151734690_n.jpg

244081958_4306437812796931_369452904305784918_n.jpg

243807939_4306437276130318_5888220651236187443_n.jpg

Pure Spa rood wat uit de bron komt

244003310_4306437296130316_5655013385992628562_n.jpg

Hij was er ook.....

De terigreis verliep iets minder vlot. Ik was nog nooit bij de Nürnburgring geweest (ik dacht vroeger dat die bij Nürnburg lag, veel verder weg) en omdat de A61 in noordelijke richting gedeeltelijk was afgesloten moesten we toch binnendoor.

243691149_4306438202796892_3533405609618220995_n.jpg

Vanaf deze plek kun je hem zelf ook rijden, maar daar heb ik me niet aan gewaagd.

244205943_4306438709463508_4485447555149258378_n.jpg

Wel reden wel langs de dorpjes langs de Ahr, daar waar het in juli zo verschrikkelijk mis was gegaan met de enorme regenval en het opkomende water. Onvoorstelbaar wat de vernietiging is geweest. Men zit daar nog lang niet in de opouwfase en vele ondergrondse leidingen voor water, riolering, stroom en gas zijn nog defect. Dat gaat wat worden komende winter.

Langs de weg zijn depots ingericht waar al het afval van de dorpen is verzameld.

244177014_4306438302796882_980430450530434439_n.jpg

Al met al een aantal drukke maar zeker interessante dagen.

Hansje58 zei:
De nieuwe Mercedes laat op zich wachten, levering van Chips. Word hopelijk oktober.

Inmiddels al een datum bekend?

EDIT: laat maar, ik zie dat je op het MB-forum december noemt. Balen dus....

Skeep zei:
Inmiddels al een datum bekend?

EDIT: laat maar, ik zie dat je op het MB-forum december noemt. Balen dus....

Het zou mij niks verbazen als het januari of februari word.
Ik zie het maar positief in : de inruilprijs blijft staan, terwijl ik er dan 4 a 5 maanden langer mee heb gereden en meer kilometers op de teller.
Nadeel: de BPM gaat in januari omhoog.

Ik verbaas mij qua levertijd ook nergens meer over. Als ik zie wat er op het MB-forum allemaal voorbij komt dan is een betrouwbare leverdatum absoluut niet te noemen.
Daarnaast is het soms zelfs de vraag of de gewenste opties aanwezig zijn. Je kan je er druk over maken maar dat heeft inderdaad geen zin. Sterkte met wachten (y)

Nou Hans, je geduld wordt wel op de proef gesteld. Komt het door het chiptekort?
Inderdaad, hoe langer je met de huidige doorrijdt, hoe voordeliger het is.

Collega haar A is inmiddels al naar april-mei als mogelijke leverdatum gezet. (Zou 2 januari geleverd worden en is 3 maanden geleden besteld)

Vandaag contact met de dealer gehad……..productie begin november…..levering bij de dealer begin december……compleet geleverd, dus alle bestelde opties

#
Skeep zei:
Fijn! Gaat hij dit jaar nog op kenteken of volgend jaar?

Daar twijfel ik nog over.
Enerzijds is hij na een paar weken een jaar oud, anderzijds is er de verhoogde BPM en de prijsverhoging.

Als het kenteken nog dit jaar wordt aangevraagd en aflevering plaatsvindt voor 1 maart van het nieuwe jaar dan geldt de oude BPM. Toch snap ik MB ook wel als zij in dit geval aansturen op aflevering voor 1 januari.
Leuk in ieder geval dat er nu echt iets is om naar uit te kijken.

Nou Hans nog even geduld. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit op welk jaar het kenteken staat, tenzij je hem weer snel inruilt. Maar dat is voor de restwaarde nooit verstanndig.

Leuk om de twee reviews te lezen van Solo en j.ko.

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/toyota-camry-2-4-16v-vvt-i-linea-sol-2003/

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/toyota-verso-1-8-16v-vvt-i-business-2010/

j.ko, je geeft aardig wat kririekpunten aan en dat mag natuurlijk. Ze domineren het verslag wel. Klopt dat ook met de werkelijkheid?
Of is het meer van 'als je niks hoort gaat het goed'?

RAV4 zei:

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/toyota-camry-2-4-16v-vvt-i-linea-sol-2003/

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/toyota-verso-1-8-16v-vvt-i-business-2010/

j.ko, je geeft aardig wat kririekpunten aan en dat mag natuurlijk. Ze domineren het verslag wel. Klopt dat ook met de werkelijkheid?

Ben een beetje geschrokken van de review van J.Ko. Maar ik moet wel eerlijk zeggen, ik krijg van de garage vaak kleinere Toyota's mee van de garage en de gewoonheid straalt er wel vanaf. Ook bij het rijden. De Camry heeft een totaal andere rijstijl. Ik had een keer toen ik boodschappen moest doen met een vervangende auto. Toen ik de klep opendeed moest ik even krabben aan mijn hoofd. Daar paste misschien net een soepblik in en een half brood. (Was een Aygo, ik dacht, wat doen ze de mensen met dit ding aan?)

Aan de ene kant snap ik het ook wel, Toyota's van een jaartje of 10 terug waren niet de rijdersauto zoals de Mazda die j.ko gewend was. Dat is met de huidige generatie zeker anders, alleen jammer dar de Verso nooit een echte opvolger heeft gehad. Ben benieuwd als hij een stukie toert in de RAV4 of dezelfde pijnpunten dan ook naar voren komen.
Het verhaaltje is nu alleen erg gekleurd door de negatieve puntjes en het stukje leest niet zo prettig met al die zinnen aan elkaar, hij kan misschien dit nog nader aangeven.

Solo, prachtig hoe de Camry nog altijd in de familie zit, je had het er een tijdje geleden over hem weg te doen, mooi dat tie er nog staat.
Verder alles goed bij jullie?

De RAV4 staat inmiddels op 100.000 km en het is nog altijd een fijne auto. Hij moet nog even mee, hopeljk kan ik dat nog even rekken. Want ik weet niet wat de keuze erna gaat worden, ik zou best een elektrische auto willen, maar de sleurhut moet ook mee. Misschien dan toch een RAV4 plug in, maar die is zomaar 15 mille duurder.
Misschien moet de sleurhut wijken voor een wat lichter exemplaar, de huidige mag beladen worden tot 1500 kg. Aan de andere kant willen we straks ook wat anger samen weg met het ding en dan is een kleintje wat minder wenselijk. En ondanks zijn leeftijd van 16 jaar ziet tie er nog prima uit.
Nou we zullen verder wel zien. Gisteren was ik weer voor het werk in België, in een stadje tegen Antwerpen aan. Laatst nog een keer in Duitsland geweest, in de Eiffel. Dat is wel leuk van mijn werk.
Intussen hebben we een student toegepaste wiskunde thuis lopen, dat gaat mijn wiskunde te boven......

Soloman zei:
Ik had een keer toen ik boodschappen moest doen met een vervangende auto. Toen ik de klep opendeed moest ik even krabben aan mijn hoofd. Daar paste misschien net een soepblik in en een half brood. (Was een Aygo, ik dacht, wat doen ze de mensen met dit ding aan?)

Wat ze je aan doen ? Een compacte auto, die bijna geen drol kost in de MRB en verzekering en zonder er moeite voor te doen 1 op 20 rijd.
Mijn man heeft er een , voldoet prima met woon-werkverkeer. Ik pak hem ook af en toe mee. Guitig karretje met een pittig motortje . Klein maar fijn.

Ik zit nog steeds te wachten op de nieuwe C-klasse

Hansje59 zei:
Soloman zei:
Ik had een keer toen ik boodschappen moest doen met een vervangende auto. Toen ik de klep opendeed moest ik even krabben aan mijn hoofd. Daar paste misschien net een soepblik in en een half brood. (Was een Aygo, ik dacht, wat doen ze de mensen met dit ding aan?)

Wat ze je aan doen ? Een compacte auto, die bijna geen drol kost in de MRB en verzekering en zonder er moeite voor te doen 1 op 20 rijd.
Mijn man heeft er een , voldoet prima met woon-werkverkeer. Ik pak hem ook af en toe mee. Guitig karretje met een pittig motortje . Klein maar fijn.

Ik zit nog steeds te wachten op de nieuwe C-klasse
Ik ben een beetje verwend Hans. :cool:
Moest ook gelijk aan de slag in de Aygo (schakelen) en moest de auto even aanmoedigen om op snelheid te laten komen om de snelweg op te komen.
Ik schrok alleen van het kofferbakje. Daar past alleen een aktetas in (staand).

@RAV4:
Ja, ik dacht ik krijg er niks meer voor (alhoewel, ik zat laatst te kijken, maar deze type auto staat met die ouderdom en kmstand meermalen op internet voor 5.000 euro. Ik was verbaasd. Een 18-jarige auto!)
Maar we hebben besloten ermee door te gaan tot de kosten te hoog worden, dan gaat hij de garage in, ik doe hem niet weg.
Dan kopen we een elektrische.

Vrouwlief is inmiddels met pensioen. Dat was voor mij even wennen. Ik werk thuis en ik kom om in het werk. En zij hoeft niks te doen. (Dus soms een jaloerse blik van mij).
Ik moet nog acht jaar.

Nou Hans nog even geduld, het zou wel fijn zijn als je een 2022 kenteken krijgt. Als je dan toch zo lang moet wachten kunnen die extra weken er ook wel bij.
Solo, wellicht heb je in de eerste Aygo gereden, dat is toch wel een wat koekblikkerige auto dan de tweede. Maar zoals Hans al terecht zegt: het is een superlicht en superzuinige auto, dat ga je met sommige zaken merken. Al hebben wij een eersre model Yaris gehad (2000) die van hetzelfde formaat is als de huidige Aygo.
Hans, gaat Sjaak ook de Aygo nog verruilen voor een AygoX?

De review van j.ko is nog wat genuanceerd, de goede zaken worden wat onderbelicht. Toch ken ik best een aantal mensen die prima tevreden zijn met de Verso, zijn die minder kritisch? Hebben die geen rijdersauto als een Mazda gehad? Dat zou kunnen, je maakt toch onwillekeurig het vergelijk met de vorige auto.

De laatste berichten waren levering begin december….we gaan het zien.
Die AygoX ziet er inderdaad goed uit, in alle opzichten gegroeid.

RAV4 zei:

[www.autoweek.nl]

[www.autoweek.nl]

Het zijn beide wel met stijl geschreven reviews. Zouden er schrijvers zitten in de autorijders?:cool:

Dutch Finnatic zei:
RAV4 zei:

[www.autoweek.nl]

[www.autoweek.nl]

Het zijn beide wel met stijl geschreven reviews. Zouden er schrijvers zitten in de autorijders?:cool:
Inmiddels heb ik er weer een functie bij op het werk: tekstschrijver. Dat is best pittig, omdat ik opdrachten krijg waar ik geen kaas van gegeten heb, dus eerst op onderzoek uit moet. Het verhaalschrijven moet ik trouwens weer oppakken, dat is alweer een tijd geleden.

RAV4 zei:
Nou Hans nog even geduld, het zou wel fijn zijn als je een 2022 kenteken krijgt. Als je dan toch zo lang moet wachten kunnen die extra weken er ook wel bij.
Solo, wellicht heb je in de eerste Aygo gereden, dat is toch wel een wat koekblikkerige auto dan de tweede. Maar zoals Hans al terecht zegt: het is een superlicht en superzuinige auto, dat ga je met sommige zaken merken. Al hebben wij een eersre model Yaris gehad (2000) die van hetzelfde formaat is als de huidige Aygo.
Hans, gaat Sjaak ook de Aygo nog verruilen voor een AygoX?

De review van j.ko is nog wat genuanceerd, de goede zaken worden wat onderbelicht. Toch ken ik best een aantal mensen die prima tevreden zijn met de Verso, zijn die minder kritisch? Hebben die geen rijdersauto als een Mazda gehad? Dat zou kunnen, je maakt toch onwillekeurig het vergelijk met de vorige auto.

Dat was inderdaad alweer een tijdje geleden. Ik heb trouwens ook ooit eens IQ meegekregen als vervangende auto. Die zit in hetzelfde segement. Ik vond het een stijlvol karretje, hij reed ook beter en van binnen zag er het allemaal ietsje beter uit vond ik. Maar dan praat je ook over 6 a 7 jaar terug of zo?

Spannend Hans, nu valt het te overzien. Hoe lang heb je de huidige nu gehad?
Veel plezier met skiën, Idefiqs, Oostenrijk is toch dicht nu? Ga je ergens anders heen?

Hansje59 zei:
Zie hier

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mercedes-benz-c-180-luxury-line-2021/

Zojuist gekeken en wilde iets zeggen over mijn gebrek aan enthousiasme bij het zien van de foto's :-( Gelukkig las ik daarna het verhaal :)
Een week na aflevering (21 en 22 december) gaat de auto naar een poetsbedrijf hier in de buurt,waarbij hij word gewassen, gepolijst, in de wax word gezet en een glascoating krijgt. Ook ramen binnen/buiten, LM velgen, bekleding, etc word nagelopen.
Daarom aan de dealer (vraag van poetsbedrijf) om de auto niet te wassen en te poetsen. Dat word via mail bevestigd, geen gepoets of wassen.
...
Betere foto’s na het poetsen.

Goede zet (y) Die zachte lakken van tegenwoordig kunnen een goede bescherming in de vorm van glascoating goed gebruiken.

Getinte ramen achter (vind ik niet mooi)

Snap ik heel goed; op de sedan komt mij dat ook altijd een beetje vreemd over.

Veel fijne kilometers gewenst en ik wacht de nieuwe foto's met spanning af!

Terug
Bovenaan