Fiat 500 (facelift p.43)

Volgens AMS:
3,55 x 165 x 1,49, wielbasis 2,30
Motoren 1,2 69 pk, 1,4 100 pk, 1,3diesel 75 pk
Handgeschakelde 5- of 6-bak

Hij is mij net TE retro... Juist die klassieke vorm met moderne accenten (dus niet die chromen bumpers, bijvoorbeeld) zou het nog beter doen. Misschien is dat met customizen mogelijk, want voor de rest echt een kikke karretje. Als ze dan nog een 100 HP maken, helemaal tof!

Voor wat betreft het interieur: mooi. Alleen de ventilatie had iets flitsender gemogen. De openingen lijken zo uit een Jap te komen.

yes, dat wordt weer lekker druk in de showroom! Ben alleen heel erg benieuwd naar de prijzen, een vanafprijs van net onder de 10k zou mooi zijn!

Maar op dit moment, Top auto'tje!:D

Wat een gaaf wagentje is het toch, interieur past re perfect bij! (y)

Ik kan me niet voorstellen dat dit geen succes wordt...! ... Zodat Fiat het geld heeft om de Lancia Fulvia ook op de markt te brengen! :)

Dit wordt een regelrechte hit!

Wat een leuk auto´tje! Nu de prijzen laag houden en Fiat kan de toekomst zonnig tegemoet zien.

@Sprint: klopt, alleen de 1.2 krijgt 62 pk i.p.v. 69. Verder meldt het persbericht geen opmerkelijke nieuwtjes.

ziet er echt super uit. we krijgen er al vragen over alleen weten we er nog weinig vanaf. We verwachten dat de auto tussen de panda en de gr.punto geposioneerd zal gaan worden.
Ik kan niet wachten tot hij er is.

Nu nog even de Bravo goed op de markt gaan zetten!

MzzL
IppeL
:D

British Racing Green Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk de chroomaccenten weg,
> denk de mistlichten weg,
> denk het glazen dakje weg,
> denk er plastic doppen bij ...
>
> en voor 10.000 EUR heb je een saai en uitgekleed
> ding ...

Dan nog houd je een hele fraaie basis over. En Fiat kennende leveren ze tegenwoordig niet van die hele saaie instapauto's meer af. Kijk bijvoorbeeld naar de Grande Punto, nette wieldoppen, en nog steeds een heel vrolijk interieur.

Vandaag geeft Fiat de eerste beelden vrij van de nieuwe 500. De vormen van de auto zijn na al het bij Fiat gelekte materiaal en de previews al niet echt meer een verrassing.

De Fiat 500 is de spirituele opvolger van de oude 500 die van 1957 tot 1975 in een oplage van 3.893.294 stuks is gebouwd. In juni start de verkoop van de auto in Italië. Nederland staat op de lijst voor oktober.
De moderne vijfhonderd heeft een lengte van 3,55 meter lang, is 1,65 meter breed en 1,49 meter hoog. De wielbasis is 2,30 meter. Daarmee is bij even lang als een Panda, maar wel wat lager en breder. Bij de komst van de 500 is er keuze uit een 1,2-liter viercilinder met 69 pk en een 100 pk sterke 1,4-liter die we kennen uit de Panda Sport. Ook is er een 1,3-liter Multijet diesel met een vermogen van 75 pk. Bij dit soort kleine diesels is het altijd nog even de vraag of die ook op de Nederlandse markt komt, omdat ons belastingklimaat ongunstig is voor dit soort kleine modellen.
De 500 wordt gebouwd in het Poolse Tychy, waar hij op de productielijn in de loop van 2008 gezelschap krijgt van de opvolger van de Ford Ka. Fiat verwacht dat de vanafprijs van de 500 iets boven die van de Panda komt te liggen. Verder zal bij de 500 ongebruikelijk veel keuze zijn uit kleuren en accessoires.

Bron: Autoweek.

--

Echt een supergeinige autotje wat haast wel een hit moet gaan worden. Zo te zien houden ze de prijs ook lekker laag.

Gepost door: 100% Audi-fan (IP gelogd)
Quote:
Ik wordt steeds meer trots op m'n merk Fiat, en ben blij dat ik in een Fiat rijd!!

Dat is dan weer onzin; zo mooi als deze 500 is, zo lelijk is bijvoorbeeld een Multipla...

Maar goed, on-topic: wat een súperleuk ding! Gelukkig wijkt 'ie weinig af van de conceptversie!

Wat een onzin uitspraak; hij kan dan toch nog wel trots op z'n merk zijn? Daarbij is de Multipla uit productie...

Ik wacht wel totdat de hype voorbij is en iedereen er een heeft, en dan koop ik er zelf een. Ik hoop dat de 1.4 100pk snel genoeg is hangt van het gewicht af, als dat <=900kg. En doe mij maar een rode witte of zwarte.

002.jpg

001.jpg

003.jpg

004.jpg

100.jpg

101.jpg

102.jpg

103.jpg

104.jpg

105.jpg

hij is super
de console midden bovenaan heeft iets weg van zo'n ouderwetse radio..
waarom is dit ding ooit UIT productie gehaald?

zal deze op de rai komen te staan? ik hoop het zo!

Ook leuk dat ze er een kilometerteller ala een oud Fiat 500 type in hebben gemaakt en dat er ouderwetse modellen van deuropeners opzitten. Verder komt het midden van het stuur mooi overeen met dat van het oude model, en is het een 3 spaaks stuurwiel. (y):D

Eindelijk een kleine auto waar eens niet op het interieur is bezuinigd.
Van buiten fraai om te zien en minder klein dan je denkt en van binnen 10x beter
dan een smart of een aygo ( aygo stond op m'n lijst maar is van binnen geen feest)
dit word een opvolger voor mijn prelude want het moet klein en zuinig van
onze regering en een 100pk op ongeveer 950 kilo is voldoende.(y)

Dit gaat een verkoophit worden van de bovenste plank. Nu de Mini niet alleen net iets te groot is geworden (3,70 t.o.v. 3,55 voor deze 500), maar ook net iets te duur, kan deze 500 zich prima hieronder positioneren. Bovendien ziet deze tenminste er ook een beetje kek uit: hokken als de Getz, Alto en Cuore hebben we al genoeg! Jammer alleen dat hij met 1,49m wel wat hoog is: daarmee is hij zelfs nog een luttel centimeterje hoger dan een BMW 7-serie...

Ik heb die aandeeltjes Fiat Group een tijdje geleden niet voor niets gekocht (beurstip: gratis en voor niets).....Daarvan kan ik tezijnertijd misschien wel een Fiat 500 Abarth van kopen…:T

Ik vind het een zeer leuk, hip, stadswagentje(y)...

De Fiat 500 heeft een geschienis, en dat maakt hem ook zo sterk en populair:D...

Prachtig autootje!
Het interieur is, in tegenstelling tot de mini, wel geslaagd. Wat doet dat Windows-logo op het stuur?

Ik zou de pook ook vervangen door een langer en dunner exemplaar, voor het oldtimer gevoel, verder, kom maar op met dat ding! Super wagen!

Hij is weer lekkerrrr! Het is dat ik geen geld heb. Iemand interesse in een riant zuinige en goed uitziende Swift 1.0 GLS? ;)

De 500 staat met zekerheid niet op de autoRai 2007. Het model wordt officieel getoond aan de pers op 4 juli 2007 (mijn trouwdag!(2003)) en dat is precies 50 jaar na de de introduktie van het eerste rugzakje!

Als de 500 al op de Rai zou staan dan zou de Bravo wat onder sneeuwen en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Wat een heerlijke wagen,ben er lyrisch over.Ik ergerde me de afgelopen tijd dood aan nieuwe stadsmini's (denk aan de C1's,107's, Aygo's,Cuore's) waar het budgetimago werkelijk overal van afdroop,nu laat Fiat ook zien dat een stadsmini ook behoorlijk chique maar tegelijkertijd guitig kan zijn zonder dat er bezuinigd is op materiaalgebruik en vormgeving.De laatste lichting stadsmini's zoals de nieuwe Twingo,ForTwo en dus nu ook deze 500 hebben gelukkig geen budgetuitstraling.Ik kan niet wachten totdat ik 'm oktober kan bewonderen in de vaderlandse showrooms:D!

sw_auto

fabia sdi Schreef:
> De 500 staat met zekerheid niet op de autoRai 2007.

En het zou wat worden, als de 500 hier wel op de AutoRai zou staan, maar niet op de Autosalon van Geneve. Dat is de omgekeerde wereld.

john1962 Schreef:
> Eindelijk een kleine auto waar eens niet op het
> interieur is bezuinigd.
> Van buiten fraai om te zien en minder klein dan je
> denkt en van binnen 10x beter
> dan een smart of een aygo ( aygo stond op m'n
> lijst maar is van binnen geen feest)
> dit word een opvolger voor mijn prelude want het
> moet klein en zuinig van
> onze regering en een 100pk op ongeveer 950 kilo is
> voldoende.(y)

Waarom geen Lancia Ypsilon???

sw_auto Schreef:
> Wat een heerlijke wagen,ben er lyrisch over.Ik
> ergerde me de afgelopen tijd dood aan nieuwe
> stadsmini's (denk aan de C1's,107's,
> Aygo's,Cuore's) waar het budgetimago werkelijk
> overal van afdroop,nu laat Fiat ook zien dat een
> stadsmini ook behoorlijk chique maar
> tegelijkertijd guitig kan zijn zonder dat er
> bezuinigd is op materiaalgebruik en vormgeving.De
> laatste lichting stadsmini's zoals de nieuwe
> Twingo,ForTwo en dus nu ook deze 500 hebben
> gelukkig geen budgetuitstraling.Ik kan niet
> wachten totdat ik 'm oktober kan bewonderen in de
> vaderlandse showrooms:D!
>
> sw_auto

Waarom geen Lancia Ypsion???

Mofo Schreef:
> Ik wacht wel totdat de hype voorbij is en iedereen
> er een heeft, en dan koop ik er zelf een. Ik hoop
> dat de 1.4 100pk snel genoeg is hangt van het
> gewicht af, als dat <=900kg. En doe mij maar een
> rode witte of zwarte.
>
Hype is inderdaad het juiste woord. Waarom heeft de Lancia Ypsilon nooit het succes gekregen wat zij verdiende???

sw_auto Schreef:
> Wat een heerlijke wagen,ben er lyrisch over.Ik
> ergerde me de afgelopen tijd dood aan nieuwe
> stadsmini's (denk aan de C1's,107's,
> Aygo's,Cuore's) waar het budgetimago werkelijk
> overal van afdroop,...
>
> sw_auto

Deze gaat denk ik ook echt wat meer knaken kosten dan de door jou genoemde modellen.

Luap zei:
Hype is inderdaad het juiste woord. Waarom heeft de Lancia Ypsilon nooit het succes gekregen wat zij verdiende???

Om de simpele reden dat het geen goedkope auto is en het is en blijft een italiaan.

Leuke auto om te zien die fiat 500. Alleen ben ik wel weer bang dat als je hem een beetje leuk wilt aankleden je dan aardig wat geld kwijt bent.

de Yp is nogal duurder idd en heeft een vrij lelijke achterkant. De 500 is bloedjemooi. Het enige minpuntje zijn de buitenspiegels die op de Punto lijken.

5070322.001.Mini1L.jpg

5070322.001.Mini2L.jpg

5070322.001.Mini3L.jpg

5070322.001.Mini4L.jpg

5070322.001.Mini5L.jpg

5070322.001.Mini6L.jpg

5070322.001.Mini7L.jpg

5070322.001.Mini8L.jpg

5070322.001.Mini13L.jpg

5070322.001.Mini14L.jpg

5070322.001.Mini15L.jpg

5070322.001.Mini17L.jpg

5070322.001.Mini18L.jpg

5070322.001.Mini19L.jpg

5070322.001.Mini20L.jpg

5070322.001.Mini21L.jpg

5070322.001.Mini9L.jpg

5070322.001.Mini10L.jpg

5070322.001.Mini11L.jpg

5070322.001.Mini12L.jpg

5070322.001.Mini16L.jpg

Achtergrondinfo: https://www.worldcarfans.com/classics.cfm/country/ecf/classicID/5070322.001/fiat/new-fiat-500-50-years

Leuk die oude foto's! Zou prima zijn als Fiat ook een station variant gaat brengen. Hoe heette die ook al weer bij de 500? Giardinetta??

Mielcitrofiel Schreef:
> Gaidinera (Tuinman) in het italiaans..

Giardiniera(y)

Deze gaat denk ik ook echt wat meer knaken kosten dan de door jou genoemde modellen.

Laten we niet op de zaken vooruitlopen,natuurlijk heb je gelijk maar de vanafprijs van de 500 is vooralsnog onbekend.

sw_auto

Trouwens ook mooi dat ze de neus een stukje plat hebben gemaakt,dat er een verhoogde streep op de ,mmotorkamp zit, dat de knipperlicht- en/of stadslichtunits(??)los zijn van de koplampen, dat ze een chromen (sier)bumpertje op hebben gedaan, dat het glazen gedeelte van het dak net zo groot is als het leren vouwdak van het oude model enz enz. (y):D Hoop wel dat je er als optie een bullbarretje bij kan kopen.

Valt me nu pas op dat de oude 500 geen achteruitkijkspiegels heeft, lekker veilig:p

en tegenwoordig zetten ze op alle auto's van die enorme lelijke spiegels, net busspiegels...

Ik vind het echt een superleuk karretje. En ik geloof dat alle reacties unaniem zijn.

Ik durf hardop te denken dat Fiat em niet al te goedkoop in de markt gaat zetten. Dit om hem wat exclusief te houden... Maar misschien denk ik verkeerd.

Het straatbeeld gaat er echt mee opknappen zo :cool:

Weet iemand of ie ook in het oranje komt? Dan zou de Punto er wel eens op ingeruild kunnen worden :D

Terug
Bovenaan