Heb ik een sjoemel diesel?

BamBam

Net ingestapt
Weet iemand hoe ik kan achterhalen of ik een sjoemel diesel heb?
Nu kan ik wel kijken of ik een update heb openstaan maar die heb ik niet.

De vraag is
Heb ik een sjoemeldiesel en is er een update uitgevoerd?

dit is de betreffende auto(Geen bleumotion maar bleutech dus zonder adblue)
https://www.autoweek.nl/auto/73052/volkswagen-golf-variant-16-tdi-110pk-highline

Je hebt nog een kleine 3 weken. Daarna zal er extra BPM geheven worden naar werkelijke uitstoot.

=Op www.volkswagen.nl kun je aan de hand van het chassisnummer zien of je een sjoemeldiesel hebt.
=als je een sjoemeldiesel hebt zou je een brief van PON gehad moeten hebben
=op www.rdw.nl kun je aan de hand van het kenteken zien of er een tergroepactie op je auto is.

Als al deze drie zaken niets opleveren kun je er van uitgaan dat je geen sjoemeldiesel hebt.

ScaniaV8 zei:
=Op www.volkswagen.nl kun je aan de hand van het chassisnummer zien of je een sjoemeldiesel hebt.
=als je een sjoemeldiesel hebt zou je een brief van PON gehad moeten hebben
=op www.rdw.nl kun je aan de hand van het kenteken zien of er een tergroepactie op je auto is.

Als al deze drie zaken niets opleveren kun je er van uitgaan dat je geen sjoemeldiesel hebt.

= Geachte Volkswagen klant,

Het voertuig dat u heeft opgegeven met chassisnummer ........................... is niet voorzien van software die mogelijk zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank.

Als u verder nog vragen heeft neemt u dan gerust contact op met de Volkswagen Klantenservice of met de Volkswagen dealer.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen
Maar betekent dit dat dit er ook niet heeft opgezeten?

= Ik heb de auto niet lang

= op de site van de rdw staan geen terugroep acties. Verdwijnen ze als er aan is voldaan of blijft het staan?

Zoek even in de kofferbak onder de mat bij de bandenbak, of in je onderhoudsboekje.
Als er een sticker in zit met actie 23R7, dan heb je een sjoemeldiesel.

Terug
Bovenaan