Audi A4 2.4 V6

raycko

Net ingestapt
Goede avond,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze auto?
Of het 1 en ander ervan af weet.

Ik kan namelijk een mooie Audi A4 2.4 V6 met 175K NAP kopen voor 5975

Zie link : https://www.hrautos.nl/index.php?option=com_rdautos&view=detail&id=401:audi-a4-avant-24-v6
(fotos zijn slecht, auto ziet er goed uit)

Ik heb er een test rit in gemaakt en hij rijd echt als een tank!, GE-WEL-DIG

Ik heb een Volkswagen Jetta 1.6 uit 2006 voor inruil en ik kan er een mooie deal uit slaan.

Heeft iemand tips ?

Doen? niet doen? waar op letten?

Kijk even naar maandelijkse en jaarlijkse kosten. Meer bougies, meer olie, grotere remblokken, meer verzekeringspremie, meer verbruik, meer belasting, dure banden etc etc

Volgens mij waren dit prima wagens. Financieel is ouder kopen niet slim, maar als je er echt helemaal wild van bent én een paar duizend reparatiereserve aanhoudt... doen!

Mocht het de multitronic zijn, wat volgens mij zo is, informeer je maar even goed, zijn rampversnellingsbakken. 2.4 zuipt net zoveel als een 3.0 en de prijs van deze wagen is ook niet echt laag, kan je ook een 3.0 quattro voor kopen wat ik persoonlijk veel sneller zou doen. (zelf 1 gehad, een 3.0 quattro)

V0RQ zei:
Kijk even naar maandelijkse en jaarlijkse kosten. Meer bougies, meer olie, grotere remblokken, meer verzekeringspremie, meer verbruik, meer belasting, dure banden etc etc

Volgens mij waren dit prima wagens. Financieel is ouder kopen niet slim, maar als je er echt helemaal wild van bent én een paar duizend reparatiereserve aanhoudt... doen!

Onderhoud is altijd netjes geweest volgens boekjes.
Onderhoud zou zeker duurder zijn als een volkswagen Jetta,maar zou je werkelijk meer dan 1000 per jaar aan onderhoud uit geven?
Als de auto kapot loopt of dergelijke ja, maar ervan uitgaand dat hij gewoon de beurtjes moet zal het daarnaast toch wel mee vallen?

Smilespergallon zei:
Mocht het de multitronic zijn, wat volgens mij zo is, informeer je maar even goed, zijn rampversnellingsbakken. 2.4 zuipt net zoveel als een 3.0 en de prijs van deze wagen is ook niet echt laag, kan je ook een 3.0 quattro voor kopen wat ik persoonlijk veel sneller zou doen. (zelf 1 gehad, een 3.0 quattro)
Volgens mij is het onderhoud van een Quattro nog duurder wat ik zo links en rechts lees.

Ik zou doorzoeken naar een 3.0 V6. Die verbruikt en kost in alles nagenoeg hetzelfde, maar is wel vlotter en soepeler.

En anders de 1.8T

De 2.4 is traag, zwaar. Totaal onaantrekkelijk eigenlijk.

raycko zei:
Smilespergallon zei:
Volgens mij is het onderhoud van een Quattro nog duurder wat ik zo links en rechts lees.

Onzin, maar goed, zelf weten hoor, wat ik al zeg, kijk op google: audi multitronic

Quattro is onverwoestbaar, spreek uit ervaring.

Ik zou zelf liever voor zoiets gaan, moest een stationwagon worden. Veel ruimer ook met acceptabel verbruik. Oja, ietsje duurder.

Honda Accord 2.4 Type-S

honda-accord-tourer-2-4i-type-s-2e-eig-nap-navi-pdc-leder-topauto-apk.jpg

Een A4 3.0 is stukken rapper dan een A4 2.4 met weinig hoger verbruik. Maar dan wil je idd weer 4wd om de krachten kwijt te kunnen. En heb je toch wel weer een dure auto qua verbruik, die helemaal niet zo leuk rijdt. Dan kom je weer terug bij af, en dan is een BMW e46 320 of 323/325i met sportonderstel opeens weer de leukste?

De 2.4 V6 is eigenlijk de minst aantekkelijke motorisering. De kosten van een 3.0, en de prestaties van de 1.8T zou je bijna kunnen zeggen. Ik ken ze alleen wat ervaring betreft van de A6 en daar presteert hij prima. Niet snel, maar gewoon prima.

De multitronic automaatbakken staan bekend als grote probleembakken. Google er maar eens naar. De 2.4 V6 heeft als probleem dat de kettingspanners geluid kunnen gaan maken, bekend probleem bij deze motoren na verloop van tijd en redelijk forse kosten.

Ik zelf zou lekker voor een 1.8T gaan. Betrouwbaar, best vermogen en koppel en ook qua kosten wat fijner. Maar die zullen in aanschaf misschien wat duurder zijn dan de 2.4 V6.

Tja, ik kan eigenlijk alleen bevestigen dat de 2.4 van de 3 (1.8T, 2.4 en 3.0) de minste keuze is. Afhankelijk van hoeveel km je maakt zou ik de 3.0 V6 nemen (heb hem zelf ook). Heerlijk soepel blok en drinkt net zoveel als de 2.4. Het vermogen kom je overigens wel kwijt hoor, mits je normaal doet. Tenminste bij de A4 cabrio heb ik er geen moeite mee, maar rijd hem dan ook als 2e auto dus met (redelijk) mooi weer.

De 1.8T is een degelijk blok en stukje zuiniger als je meer km's zou gaan maken. Mocht je kracht tekort komen, dan is een krachtkuurtje voor de 1.8T ook prima te doen. Het blok kan veel hebben en bij een fatsoenlijke tuner houden ze rekening met leeftijd etc.

THXS! voor alle reacties! , ik rij slechts 26km per dag naar mijn werk (13km heen en terug) over provinciale wegen en maak slechts 10 a 12.000 km op jaar basis, dus brandstof verbruik nemen we maar voor lief.

-1.8t .... hoe is het met die turbo's gesteld? geen kwalen na 150K op de teller?
-3.0 zou ook een optie zijn ja.

Maar qua sturen en het liggen op het wegdek is het toch vrijwel het zelfde of? want ik vond die 2.4 echt mega strak en lekker op de weg liggen...

Het is niet de wegligging van de 2.4 maar het feit dat je net zoveel verbruik hebt als de 3.0 terwijl je net zoveel vermogen hebt als een 1.8t en toch meer gewicht en dus kosten en verbruik. Qua cruiser prima verder. Multitronic blijft een ramp, beter een schakel of de quattro, die heeft een rasechte automaat.

Smilespergallon zei:
Het is niet de wegligging van de 2.4 maar het feit dat je net zoveel verbruik hebt als de 3.0 terwijl je net zoveel vermogen hebt als een 1.8t en toch meer gewicht en dus kosten en verbruik. Qua cruiser prima verder. Multitronic blijft een ramp, beter een schakel of de quattro, die heeft een rasechte automaat.

dankje voor de tips!

Staat deze auto nou zo hoog op zijn pootjes?

Verder, Google eens op multitronic. De lamellen vliegen om je oren. Ik zo idd voor een 3.0 of 1.8T gaan. Die laatste is leuk te chippen.

De 3.0 komt ook met de Tiptronic, altijd te verkiezen boven de Multitronic i.v.m. de vele problemen.
De 3.0 is een heerlijk soepel blok en Smilespergallon vat het verder prima samen.

Zover bij mij bekend kan een net exemplaar 1.8T die mooi onderhouden is nog voldoende lang mee als je 12.000 km per jaar rijdt.

Ik heb een A4 cabrio 2.4 V6 MT gehad. Probleemloze auto, maar had wel wat hoog olieverbruik wat overigens niet standaard is voor de 2.4.

De 2.4 is geen strepentrekker, maar voldeed prima in de behoorlijk zware cabrio. Voor de MT-bak moet je navragen of deze een aanpassing heeft gehad (meer lamellen of zo), anders is er een grote kans op problemen.

Het feit dat iedereen de 3.0 wilt omdat ie meer power heeft geeft voor mij aan dat een 2.4 op leeftijd een betere keuze is. Die ook prima rijd trouwens, wil je power kijk dan verder voor de S of RS series. Kans is groot dat ze ook beter onderhouden zijn door de jaren vanwege het soort mensen wat ze rijd €€€€.

KRijn Kok zei:
Het feit dat iedereen de 3.0 wilt omdat ie meer power heeft geeft voor mij aan dat een 2.4 op leeftijd een betere keuze is. Die ook prima rijd trouwens, wil je power kijk dan verder voor de S of RS series. Kans is groot dat ze ook beter onderhouden zijn door de jaren vanwege het soort mensen wat ze rijd €€€€.
Weer zo iemand die oude topics ophoogt, er zit echt niemand meer op een post te wachten in een 1 jaar oud topic.

Terug
Bovenaan