johan1989
Net ingestapt
Besten,
Ik ben aan het oriënteren om een Land Cruiser 100 (of LX470) te importeren uit het Midden Oosten.
Nu heeft dat nogal wat voeten in de aarde, want met een GCC spec auto, ga ik een CVO niet voor elkaar krijgen natuurlijk, dus word het een uitgebreide keuring in Lelystad waar men tegen uurtarief regeltjes checkt.
Naar schatting van het RDW zou dat zo'n €800 tot €1000 kosten.
Ik ben me daarom volop aan het oriënteren op de moeilijkheden die ik in dit proces tegen zal komen.
Ik ben al een eind, qua export en exportkenteken regelen zou het niet zo moeilijk zijn.
Een aantal vragen:
1. Welke moeilijkheden ga ik tegenkomen aangaande de import?
Ik verwacht dat ik de koplampen en de achterlichten zal moeten vervangen voor Europese omdat er een E goedkeuringsteken in moet staan. Ik verwacht dat die er niet in staan in GCC (of USA) modellen, dus moeten er anderen in. Daarmee direct het mistachterlicht manco verholpen.
Maar ik ben bang dat ik dingen als emissie vereisten over het hoofd zie. Iemand ervaring hiermee?
Welke moeilijkheden kan ik verwachten tijdens de reis huiswaarts? Het plan is om rijdend naar huis te gaan en daarbij ook de auto vol te laden met onderdelen die we op sloperijen bij elkaar sprokkelen. Is duurder dan de boot, maar ook leuker.
2. Denken jullie dat ik de grenzen over kom met 1. mijn arabische verzekerings en kentekenpapieren?
3. Denken jullie dat ik de grenzen over kom als ik loaded ben met allerlei autoonderdelen in de kofferbak?
Ik ben aan het oriënteren om een Land Cruiser 100 (of LX470) te importeren uit het Midden Oosten.
Nu heeft dat nogal wat voeten in de aarde, want met een GCC spec auto, ga ik een CVO niet voor elkaar krijgen natuurlijk, dus word het een uitgebreide keuring in Lelystad waar men tegen uurtarief regeltjes checkt.
Naar schatting van het RDW zou dat zo'n €800 tot €1000 kosten.
Ik ben me daarom volop aan het oriënteren op de moeilijkheden die ik in dit proces tegen zal komen.
Ik ben al een eind, qua export en exportkenteken regelen zou het niet zo moeilijk zijn.
Een aantal vragen:
1. Welke moeilijkheden ga ik tegenkomen aangaande de import?
Ik verwacht dat ik de koplampen en de achterlichten zal moeten vervangen voor Europese omdat er een E goedkeuringsteken in moet staan. Ik verwacht dat die er niet in staan in GCC (of USA) modellen, dus moeten er anderen in. Daarmee direct het mistachterlicht manco verholpen.
Maar ik ben bang dat ik dingen als emissie vereisten over het hoofd zie. Iemand ervaring hiermee?
Welke moeilijkheden kan ik verwachten tijdens de reis huiswaarts? Het plan is om rijdend naar huis te gaan en daarbij ook de auto vol te laden met onderdelen die we op sloperijen bij elkaar sprokkelen. Is duurder dan de boot, maar ook leuker.
2. Denken jullie dat ik de grenzen over kom met 1. mijn arabische verzekerings en kentekenpapieren?
3. Denken jullie dat ik de grenzen over kom als ik loaded ben met allerlei autoonderdelen in de kofferbak?