raycko
Net ingestapt
Beste lezers!
Even een persoonlijke mening van jullie gevraagd.
Ik zit met een dubio, ik heb een Jetta uit 2006 met 200K op de klok.
Binnenkort zit er weer aardig wat onderhoud aan (bandjes/remmen/beurtje)
Ik heb sinds Oktober een nieuwe baan (11KM van mijn huis)
Ik kan hier geheel binnendoor naartoe rijden (boeren land weggetjes)
Nou is mijn vraag, ik heb een prachtige Opel Ampera gezien van 12.000 euro, echt heb ik dat niet op de bank staan.
Ik hoop dat ik nog 4500 voor mijn Jetta krijg en dat ik zelf nog eens 2000 euro toevoeg.
Dan kom ik nog steeds 5,500 tekort.
Maarrrrrrrrr
De Opel Ampera rijd +- 50KM vol elektrisch en ik kan hem op zaak aan de lader leggen.
Als ik de maandelijkse brandstof kosten zie wat ik nu heb (rond de 150 euro) wegstreep tegen elektrisch rijden dan zie ik mijn voordelen.
De wegenbelasting ligt wel hoger maar dan nog zou ik maandelijks goedkoper uit zijn.
Zouden jullie in dit geval 5500 euro lenen zodat je een mooie nieuwe auto hebt en goedkoper in de maand rijd of toch het onderhoud doen en blijven sparen.
Ik verwacht de lening binnen 1,5 jaar te kunnen afbetalen.
Wat zouden jullie doen ?
Even een persoonlijke mening van jullie gevraagd.
Ik zit met een dubio, ik heb een Jetta uit 2006 met 200K op de klok.
Binnenkort zit er weer aardig wat onderhoud aan (bandjes/remmen/beurtje)
Ik heb sinds Oktober een nieuwe baan (11KM van mijn huis)
Ik kan hier geheel binnendoor naartoe rijden (boeren land weggetjes)
Nou is mijn vraag, ik heb een prachtige Opel Ampera gezien van 12.000 euro, echt heb ik dat niet op de bank staan.
Ik hoop dat ik nog 4500 voor mijn Jetta krijg en dat ik zelf nog eens 2000 euro toevoeg.
Dan kom ik nog steeds 5,500 tekort.
Maarrrrrrrrr
De Opel Ampera rijd +- 50KM vol elektrisch en ik kan hem op zaak aan de lader leggen.
Als ik de maandelijkse brandstof kosten zie wat ik nu heb (rond de 150 euro) wegstreep tegen elektrisch rijden dan zie ik mijn voordelen.
De wegenbelasting ligt wel hoger maar dan nog zou ik maandelijks goedkoper uit zijn.
Zouden jullie in dit geval 5500 euro lenen zodat je een mooie nieuwe auto hebt en goedkoper in de maand rijd of toch het onderhoud doen en blijven sparen.
Ik verwacht de lening binnen 1,5 jaar te kunnen afbetalen.
Wat zouden jullie doen ?