PJVLB
Net ingestapt
Ik heb een Golf VII 1.6 TDI 4 motion uit 2015 met ongeveer 50k op de teller. Fijne auto maar rond de 80 km/pu trilt hij. Het lijkt mij van achteren te komen of wellicht uit een van de aandrijfassen. Hij trilt niet in het stuur. Ik verdacht eerst de banden/wielen maar die zijn inmiddels vervangen door een set winterbanden/velgen. Die zijn gebalanceerd en de banden zelf waren volgens de bandenman super rond. De trilling is nog steeds hetzelfde. Ook is er tijdens een recente onderhoudsbeurt door de garage naar het probleem gekeken. Daar heeft men de trilling eveneens geconstateerd en ook nog eens een andere set wielen geprobeerd. Zonder resultaat. Hun advies is nu om de schokbrekers te vervangen. Onder coulance, maar dat kost altijd nog 255 euro. Als het probleem daarme is verholpen dan heb ik daar geen moeite mee, maar eerlijk gezegd heb ik zo mijn twijfels over deze oplossing. Ik verdenk eerder de cardanas of iig iets in de aandrijving van de achterwielaandrijving.
Heeft iemand ervaring met deze problematiek of wellicht een oplossingssuggestie?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Heeft iemand ervaring met deze problematiek of wellicht een oplossingssuggestie?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!