Guest
Hallo allen,
Ik hoop hier wat mensen te vinden die me wellicht wat meer inzicht kunnen geven in het volgende: Ik vind de nieuwe drieling (C1, Aygo en 108) best guitige autootjes en wil m'n huidige auto binnenkort vervangen voor liefst een tweedehands Peugeot 108 of Citroen C1. Nu zijn de 68pk sterke motortjes niet écht geweldig voor op de snelweg, en zijn de 1.2/82pk motoren niet echt vaak te vinden als tweedehands (plus dat ik daar nog wel eens wat klachten over hoor m.b.t. een "dip" tussen de 1e en 2e versnelling).
Nu hoor ik om me heen best veel verhalen over het chiptunen van de 68pk motor, wat 'm ongeveer 75-78pk geeft met een koppel wat omhoog gaat van ±95nm naar 105nm. Het is me niet te doen om disscussies te gaan voeren dat dat allemaal niet zoveel is, want daar ben ik me van bewust. Een auto met turbo of diesel wint daar makkelijk +20% vermogen bij, wat niet het geval is met deze motoren.
Waar het me meer om gaat, is of je tussen de 100-130km/u ook daadwerkelijk iets gaat merken van de extra pk's en koppel. Ik hoef namelijk geen racemonster, maar wil tussen deze snelheid wel erg graag wat beter meekomen met het verkeer. En nee, ik wil ook niet noodzakelijk een grotere auto kopen
Zijn hier toevallig mensen die persoonlijke ervaringen willen delen met het chiptunen van deze drieling? En of en hoeveel je daar tussen de 100-130 iets van merkt?
Alvast bedankt allen! Het zijn guitige wagentjes die leuk zijn aangekleed qua accessoires, en qua formaat en accessoires precies hebben wat ik nodig heb met mijn ±13.000km per jaar... alleen het motortje mag nét even wat meer "oomph" hebben op de snelweg
Ik hoop hier wat mensen te vinden die me wellicht wat meer inzicht kunnen geven in het volgende: Ik vind de nieuwe drieling (C1, Aygo en 108) best guitige autootjes en wil m'n huidige auto binnenkort vervangen voor liefst een tweedehands Peugeot 108 of Citroen C1. Nu zijn de 68pk sterke motortjes niet écht geweldig voor op de snelweg, en zijn de 1.2/82pk motoren niet echt vaak te vinden als tweedehands (plus dat ik daar nog wel eens wat klachten over hoor m.b.t. een "dip" tussen de 1e en 2e versnelling).
Nu hoor ik om me heen best veel verhalen over het chiptunen van de 68pk motor, wat 'm ongeveer 75-78pk geeft met een koppel wat omhoog gaat van ±95nm naar 105nm. Het is me niet te doen om disscussies te gaan voeren dat dat allemaal niet zoveel is, want daar ben ik me van bewust. Een auto met turbo of diesel wint daar makkelijk +20% vermogen bij, wat niet het geval is met deze motoren.
Waar het me meer om gaat, is of je tussen de 100-130km/u ook daadwerkelijk iets gaat merken van de extra pk's en koppel. Ik hoef namelijk geen racemonster, maar wil tussen deze snelheid wel erg graag wat beter meekomen met het verkeer. En nee, ik wil ook niet noodzakelijk een grotere auto kopen
Alvast bedankt allen! Het zijn guitige wagentjes die leuk zijn aangekleed qua accessoires, en qua formaat en accessoires precies hebben wat ik nodig heb met mijn ±13.000km per jaar... alleen het motortje mag nét even wat meer "oomph" hebben op de snelweg