Guest
Geacht forum,
Bij de aankoop van mijn nieuwe Skoda Yeti heb ik gevraagd hoelang gaat zo'n turbo mee, ik had daar geen ervaring mee. Nou daar hoef je je geen zorgen over te maken, levensduur van de auto. Nou dat valt dan niet tegen.
Ik rijd 12000 km per jaar, laat elk jaar bij de Skoda dealer, waar hij is gekocht, de service beurt uitvoeren.
Maar bij 37000 gaat het toch fout, ja hoor een defecte turbo !!! Volgens de garage is dit domme pech. Ik zelf denk dan, ja een mechanisch ding ka wel eens kapot gaan. De turbo werd vergoed door Skoda ik zelf moest 300 euro betalen voor de reparatie.
Maar op exact 75000 gaat de tweede turbo kapot. Dit is dan bijna exact op 2x37000 km. Ik was zeer verbaasd dat mij dat voor de tweede keer gebeurde. Er moest weer een nieuwe turbo in, koste 1300 euro. De vraag of ik nog garantie op de vorige reparatie had die was er niet omdat de eerste turbo door Skoda was vergoed. Ik hoefde nergens aan te denken, ik had gewoon weer pech.
Bij dit alles kan ik me niet indenken dat dit alleen maar pech is, er moet ergens een fout o.i.d. zitten.
Het kan toch niet waar zijn dat ik elke 37000 km een nieuwe turbo van 1300 euro moet kopen.
Ook van Skoda n.l is in hun schrijven niet veel te verwachten, die leggen het bij de garage en die heeft mij al duidelijk gemaakt niets te kunnen doen het is toch immers domme pech.!!!!!
Graag ontvang ik van u reacties.
vriendelijke groet
Jaap
Bij de aankoop van mijn nieuwe Skoda Yeti heb ik gevraagd hoelang gaat zo'n turbo mee, ik had daar geen ervaring mee. Nou daar hoef je je geen zorgen over te maken, levensduur van de auto. Nou dat valt dan niet tegen.
Ik rijd 12000 km per jaar, laat elk jaar bij de Skoda dealer, waar hij is gekocht, de service beurt uitvoeren.
Maar bij 37000 gaat het toch fout, ja hoor een defecte turbo !!! Volgens de garage is dit domme pech. Ik zelf denk dan, ja een mechanisch ding ka wel eens kapot gaan. De turbo werd vergoed door Skoda ik zelf moest 300 euro betalen voor de reparatie.
Maar op exact 75000 gaat de tweede turbo kapot. Dit is dan bijna exact op 2x37000 km. Ik was zeer verbaasd dat mij dat voor de tweede keer gebeurde. Er moest weer een nieuwe turbo in, koste 1300 euro. De vraag of ik nog garantie op de vorige reparatie had die was er niet omdat de eerste turbo door Skoda was vergoed. Ik hoefde nergens aan te denken, ik had gewoon weer pech.
Bij dit alles kan ik me niet indenken dat dit alleen maar pech is, er moet ergens een fout o.i.d. zitten.
Het kan toch niet waar zijn dat ik elke 37000 km een nieuwe turbo van 1300 euro moet kopen.
Ook van Skoda n.l is in hun schrijven niet veel te verwachten, die leggen het bij de garage en die heeft mij al duidelijk gemaakt niets te kunnen doen het is toch immers domme pech.!!!!!
Graag ontvang ik van u reacties.
vriendelijke groet
Jaap