Waterlekkage vw polo 1999

Dat is ook zo.

Vandaag heb ik een paar emmers water over de auto leeggegoten en het lijkt er op dat het lek gedicht is. Er ligt nog wel water op de vloer ondanks dat ik de auto al een paar dagen laat luchten met open deuren, maar zo te zien komt er niks meer bij.

Ik zal later nog wel even een update plaatsen.

Drunkdriver zei:
Dat is ook zo.

Vandaag heb ik een paar emmers water over de auto leeggegoten en het lijkt er op dat het lek gedicht is. Er ligt nog wel water op de vloer ondanks dat ik de auto al een paar dagen laat luchten met open deuren, maar zo te zien komt er niks meer bij.

Ik zal later nog wel even een update plaatsen.

Volgens mij ben ik juist degene die altijd zal zeggen dat je m moet bewaren ;)
Maar roest rondom de voorruit kan best ver gaan. Bij een andere polo 6n die we een aantal jaar geleden in de familie hadden had die roest zich vanuit de rechter bovenhoek zich verspreid over het halve dak. Tis dat er nog lak overheen zat zegmaar. Maar het was goed te zien. Dan is de boel ook niet meer te redden zonder een hoop werk.

Wat betreft het water wat nog op de bodem staat:
De isolatielaag houdt het vocht heel lang vast.
Ik heb bij mij de isolatiemat er destijds uit gehaalt en een week buiten laten drogen (met droog weer uiteraard) of zelfs langer.
Eventueel water dat op de bodem is blijven staan kun je eruit halen met een nat/droog zuiger of met een paar goede vochtopnemende doeken.

In de auto laten drogen zorgt voor schimmelvorming en roest op de bodem (vooral rond die rubber doppen)

Ja, jij ben inderdaad degene die zegt de auto te houden beste Pobresh daarom vroeg ik me af of dat nog zo is. ;)

Dat die isolatielaag nat blijft heb ik gemerkt, maar hoe krijg je die er uit?

Deurreubber onderaan losmaken (trek je er in principe zo vanaf, wel opletten dat je het niet scheurt, in de hoeken beginnen is vaak het makkelijkste)
Tapijt optillen en de isolatiemat ligt er gewoon los onder. Kan wel wat vast zitten.

Ik kan me vaag herinneren dat de stoel er wel uit is geweest.
Mogelijk kom je er anders niet goed aan. Maar zeker weten doe ik dat niet meer (tis al een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb)

Vooraan schroef (midden) losmaken. Plastic kap(jes) achteraan de rails weghalen en dan de stoel als geheel naar achteren schuiven en uit de auto tillen.
Ik moet er binnenkort ook weer eens aan geloven. Mn stoel is aan vervanging toe na 250k km...

Ik heb er nog even naar gekeken maar zo te voelen kan je de isolatie mat er uittrekken zonder dat de stoel er uit hoeft. Echter vind ik het de moeite niet, want de mat is alleen nog wat damp. De afgelopen dagen had ik de deuren van de auto de hele dag open en de vloerbedekking aan de bijrijderskant opgerold en handdoeken onder de isolatie mat gelegd. Om voor dat laatste beetje vocht te riskeren dat ik de isolatie mat stuk scheur lijkt me onnodig. Vandaag heb ik nogmaals water over de auto gegoten en hij blijft droog. Kennelijk is lek drie ook gedicht!

Dank voor de hulp Pobresh en ook de anderen die hebben meegedacht. Ideaal zo'n forum!

Nog even een update betreffende de lekkage. Net was er sprake van een heuse hoosbui, maar mijn auto is nog droog vanbinnen! Dus, missie geslaagd!

hallo probesch, ik heb ook een waterprobleem met de polo 1.2 bj:2002 water aan linkerkant onder vloermat,ik woon in elsloo (limburg)
groetjes hhuub.

Nadat het lek tijdelijk gedicht was loopt er overnieuw water naar binnen via de bijrijderskant. Door er een nieuw voorruit in te zetten zal het probleem wel opgelost zijn, maar voor mij is het nu klaar. Ik zet de auto te koop en ga op zoek naar iets anders.

Drunkdriver zei:
Nadat het lek tijdelijk gedicht was loopt er overnieuw water naar binnen via de bijrijderskant. Door er een nieuw voorruit in te zetten zal het probleem wel opgelost zijn, maar voor mij is het nu klaar. Ik zet de auto te koop en ga op zoek naar iets anders.

Jammer dat je er zo lang achteraan moet blijven lopen en het dan alsnog niet tot resultaat leid.
Soms moet je nou eenmaal keuzes maken...

Tja zeker jammer! Sinds 2017 ben ik al bezig met uiteindelijk dus geen resultaat, maar misschien dat ik er als laatste nog een nieuw voorruit in te laat zetten. Zal het morgenochtend bespreken met de monteur. Afhankelijk van wat dat gaat kosten besluit ik.

In eerste instantie wou ik de auto nu verkopen maar na een nachtje erover geslapen te hebben lijkt dat me toch niet verstandig. Dus maandag a.s. gaan we het voorruit er uithalen en als dat niet stuk gaat er weer inzetten. Gaat het wel stuk, dan zetten we er een nieuw in.

Gisteren heeft iemand op locatie de voorruit van mijn Polo er uitgesneden en er weer ingeplakt. Toen de ruit er uitkwam was aan de kit duidelijk te zien waar het lek zat en feitelijk dat het prutswerk was dat waarschijnlijk nooit goed dicht is geweest.

Hoe dan ook, de voorruit is nu 100% waterdicht en vanochtend waren mijn autoruiten sinds lange tijd niet beslagen.

Vakman als die ruit er zonder schade uit kwam! Afhankelijk van de sterkte van de kit kan het een rotwerk zijn om die polo ruiten eruit te halen.
Als het met een snijdraad kan worden losgesneden heb je geluk als de monteur weet wattie doet.
Bij mij sneuvelde de ruit de eerste keer omdat de kit dusdanig uitgehard was, dat ze er met een soort broodmes doorheen moesten zagen. De ruit (die overigens vervangen werd omdat die al stuk was) heeft dat toen ook niet overleefd.

Hopelijk is de lekkage opgelost en kun je eindelijk rustig polo rijden zonder natte voeten (y):)

Respect dat je zo volhardend bent,ik had de auto allang een schop gegeven.
Als je de binnenkant van de ruiten moet gaan krabben in de winter is de lol er voor mij snel af

Pobresh zei:
Vakman als die ruit er zonder schade uit kwam! Afhankelijk van de sterkte van de kit kan het een rotwerk zijn om die polo ruiten eruit te halen.
Als het met een snijdraad kan worden losgesneden heb je geluk als de monteur weet wattie doet.
Bij mij sneuvelde de ruit de eerste keer omdat de kit dusdanig uitgehard was, dat ze er met een soort broodmes doorheen moesten zagen. De ruit (die overigens vervangen werd omdat die al stuk was) heeft dat toen ook niet overleefd.

Hopelijk is de lekkage opgelost en kun je eindelijk rustig polo rijden zonder natte voeten (y):)
De monteur heeft de ruit er inderdaad met een snijdraad uitgesneden. Het was een flinke klus, mede doordat mijn vorige monteur er siliconenkit had opgesmeerd.....

Droge voeten had ik sowieso wel, want het water liep naar binnen via de bijrijderskant, maar het is wel fijn om ook iets te kunnen zien als het regent. :)

MLL zei:
Respect dat je zo volhardend bent,ik had de auto allang een schop gegeven.
Als je de binnenkant van de ruiten moet gaan krabben in de winter is de lol er voor mij snel af
Het had zo lang niet hoeven duren als de voorruit er meteen opnieuw was ingeplakt Maar ja, ik had een monteur die dat niet kon en beweerde dat hij de auto zo wel droog kreeg.

Nou beste mensen, ik heb te vroeg gejuicht want de auto is nog steeds niet waterdicht. Het loopt nog steeds ergens naar binnen bij de bijrijderskant. Uiteindelijk ben ik vier jaar af en aan hiermee bezig geweest, heb er meerdere monteurs naar laten kijken. De voorruit is vervangen etc. etc. Alles is na te lezen in dit topic mocht het iemand interesseren. Niemand heeft het lek kunnen dichten. Had hetzelfde euvel met mijn Suzuki die ik hiervoor had en ook niemand kreeg dat lek gedicht. Ik heb geen verstand van auto's, maar wat ik wel weet is dat menig monteur een lekke auto niet waterdicht krijgt. Kennelijk is dat een niet te tackelen euvel.

En mocht iemand zeggen: 'ik kan dat, ik ben die monteur' dan zou ik zeggen stap naar voren en bewijs het tegen een redelijke prijs en ik rijd maar al te gaarne naar je toe. Die laatste km maak ik dan nog graag maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Derhalve ga ik op zoek naar een andere auto en aangezien de Polo verder prima bevalt neem ik afscheid met pijn in het hart.

Het verschil tussen koelvloeistof en regenwater ruik je toch wel?....
Ik neem aan dat de auto geen schuifdak heeft, dat was de enige keer dat ik nogal vervelende lekkage had...

Het voelt wel als koelvloeistof wat er ligt maar aangezien het zoveel is en het koelvloeistof peil niets gedaald is lijkt dat me sterk. Kan het misschien uit de defecte airco lekken? Ik heb er ook geen zin meer in dit probleem nog te tackelen. Ben al aan het sparen voor een andere auto. Maar geen VW weer. ;)

Koelvloeistof ruikt wat zoetig en is inderdaad wat vettig tov regenwater.

Lekke kachelradiateur kan een oorzaak zijn. Maar bij een flinke hoeveelheid moet het vloeistofniveau wel dalen, lijkt mij.

Destijds had ik bij een lekke kachelradiateur in de herfst/winter vooral last van beslaande ramen die niet ontwasemt werd door de hoeveelheid van vochtigheid in de auto.

Ik denk dat het wel verstandig is om te sparen voor wat anders. Je hebt er al een hoop voor gedaan, op een gegeven moment is het wel klaar natuurlijk. Tenzij het een auto is waarmee je een heel bijzondere band hebt opgebouwd.

Durashift zei:
Tenzij het een auto is waarmee je een heel bijzondere band hebt opgebouwd.
Een auto is een gebruikersvoorwerp dus een band heb ik er niet mee, maar behalve lekkage heb k er geen noemenswaardige problemen mee gehad. En een auto die verder zeer betrouwbaar is wegdoen om lekkage vind ik wel zuur. Kan niet zeggen dat het vocht zoetig ruikt.

De stand van zaken is als volgt: een maat van mij die heel handig is met auto's wil zich er nog over buigen. Het leek mij wel de moeite hem dat te laten doen als laatste kans voor de auto, aangezien ik toch nog geen geld heb voor een andere. En hoewel ik sceptisch ben geworden na vier jaar proberen, weet je het nooit. Als mijn maat het lek kan dichten houd ik de wagen.

Het lek is niet boven gekomen en heb de auto vorige week verkocht. Wellicht dat het met een rookmachine duidelijk was geworden maar ik had er gewoon geen trek meer in mij nog over dit probleem te buigen.

Nu op zoek naar wat anders. Ik zit te denken aan een Mitsubishi Colt. Jawel, het wordt Japans.

Groet en dank voor alle geboden hulp!

Op zich was de Polo 1,6 best een fijn autootje, meine Muttie had een paarsblauwe Polo 1.6 met kenteken PS-ZJ-78 uit mijn hoofd.
Doordat het een 8 kleppertje was trok ie er bij lage toerentallen best wel aan, bij de Civic 1,4 die ze daarna had was het precies andersom.

Hetzelfde vermogen van 75pk maar totaal verschillend karakter. Ik kwam er later pas achter dat je er bij de Civic een vernauwing zat in het inlaattraject ,als je die verwijderde had je 90pk. Goedkope downtuning, internet stond toen nog in de kinderschoenen :)

Ik vond de Polo ook een fijne auto, maar de lekkage heeft de hele tijd als een donkere wolk boven de ervaring gehangen. Sinds een tijdje rijd ik in een Mitsubishi Colt 1.6 en die vind ik nog wat fijner rijden dan een Polo en hij is droog.

Terug
Bovenaan