Peugeot 207 - Banden vervangen - Suggesties?

Guest
Helaas heb ik vandaag iemand gehad die dacht dat die erg geestig is door mijn ventieldoppen van mijn rechter banden eraf te halen. Het gevolg einde van de dag 2 lekker banden. ANWB was snel op locatie en waren gelukkig niet lek gestoken.

Nou gaf die aan dat mijn banden aan vervanging toe zijn, alleen wil ik niet heel veel geld uitgeven aan banden wil wel goeie banden maar hoeft niet mega duur te zijn. Dit omdat ik volgend jaar een nieuwe auto wil kopen.

Banden:
Bandenmaat voor:185/65HR14
Bandenmaat achter185/65HR14

Welke banden zouden jullie mij aanraden? Hoeven ook niet heel goedkoop te zijn ergens tussen-in.

Ik wil graag 4 nieuwe banden.

Bedankt alvast!

Indien in jouw maat Falken Sincera SN832 online kopen en vervolgens een montage punt zoeken. Banden doen het erg goed volgens test en labels. Is,een merk wat uit de Goodyear Dunlop stal komt.

Banden lopen normaal niet leeg als je alleen de ventieldoppen eraf draait ;)

Wel slecht dat je een ANWB-er nodig hebt om je te vertellen dat je banden op zijn, zoiets hoor je zelf te controleren:)

Advies ala goedkope bandjes:
https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=71075562.107.35154&sowigan=GAN&Breite=195&Quer=55&Felge=16&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=E-C-71-2&details=Ordern&typ=R-211959

€50,90
Verwacht geen wonderen van de grip, ik heb dit merk onder een tijdelijke auto gehad. 2 dagen toen was ik ze beu door het glijden in bochten. Maar he het is wel goedkoop

Ik heb deze gevonden:

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=36459836.107.72664&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search_DSAsea_rd_nl_Froogle_Shopping&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&m_s=3&Ang_pro_Seite=21&sort_by=preis_down&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-B-68-1&details=Ordern&typ=R-339061

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=36459836.107.72664&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search_DSAsea_rd_nl_Froogle_Shopping&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&m_s=3&Ang_pro_Seite=21&sort_by=preis_down&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=B-C-70-2&details=Ordern&typ=D-117039

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=36459836.107.72664&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search_DSAsea_rd_nl_Froogle_Shopping&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&m_s=3&Ang_pro_Seite=21&sort_by=preis_down&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-B-69-2&details=Ordern&typ=R-196601

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=36459836.107.72664&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search_DSAsea_rd_nl_Froogle_Shopping&sowigan=GAN&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&m_s=3&Ang_pro_Seite=21&sort_by=preis_down&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-B-67-1&details=Ordern&typ=R-290363

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=36459836.107.72664&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search_DSAsea_rd_nl_Froogle_Shopping&sowigan=GAN&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&m_s=3&Ang_pro_Seite=21&sort_by=preis_down&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-B-68-1&details=Ordern&typ=R-279680

Zijn een van deze goed?

Van wat je zelf gevonden hebt zou ik dan voor deze gaan:
https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=36459836.107.72664&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search_DSAsea_rd_nl_Froogle_Shopping&sowigan=GAN&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&m_s=3&Ang_pro_Seite=21&sort_by=preis_down&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-B-67-1&details=Ordern&typ=R-290363

Als je toch van plan bent de auto in te ruilen, zou ik alleen de banden vervangen die echt nodig zijn. Overigens, controleer je dat zelf dan niet, of geef je de auto geen beurt van tijd tot tijd?

speedtouch zei:
Als je toch van plan bent de auto in te ruilen, zou ik alleen de banden vervangen die echt nodig zijn. Overigens, controleer je dat zelf dan niet, of geef je de auto geen beurt van tijd tot tijd?

Ik controleer al mijn vloeistoffen 1x per week samen met mijn banden. Ik rij niet veel ongeveer 1000km per maand. Mijn banden waren 100% in orde, ventieldopjes waren overal aanwezig. maar ANWB monteur gaf aan dat deze eraf zijn gehaald en er moeite is gedaan mijn banden leeg te halen.

Erg kinderachtig dus. Ik heb een ANWB kortingsactie:

https://www.kwik-fit.nl/autobanden/michelin/crossclimate/mi185-65h14crosscl#eu-bandenlabel (deze)

4 stuks plus monteren 400 euro.

Wellicht hou ik hem +/- 10 maanden maar dan kan ik in ieder geval zonder problemen rijden.

En via de bovengenoemde vergelijker kwam ik op Falkens uit. Goede band. In jouw maat net twee stuks voor €116,- uit mijn hoofd inclusief montage. Maar de Kwik fit mag ook. Ik had ze onder de Megane en nu in jouw maat 2 onder de Space Star ter vervanging van 2 Chinese troep banden.

Ook Autobandenmarkt is best prijzig.

Weet je zeker dat je 14" moet hebben?
Standaard maat van de Peugeot 207 is 185/65R15.

da's toch inderdaad wel vreemd, je zeg eerst:
Mijn banden waren 100% in orde,
unquote

en later:
Nou gaf die aan dat mijn banden aan vervanging toe zijn
unquote

of is dat weer een ongelukkige zinsopbouw?

Nico GTR zei:
Daar is inderdaad helemaal niks mis mee, prima optie.

Persoonlijk zou ik ook nog even Vredestein T-Trac overwegen, echte no-nonsense banden en niet duur. Heb ze zelf bij 1 van mijn voorgaande auto's ook gehad en ze bevielen erg goed. Michelin claimt dat je met hun banden meer kilometers kunt rijden voordat ze aan vervanging toe zijn, maar dat is in dit geval toch niet relevant omdat TS aangeeft volgend jaar een nieuwe auto te willen kopen. Vredestein is ook gewoon een kwalitatief goed merk en bovendien nog Nederlands ook. ;)

Een beetje fatsoenlijke band kan ook helpen bij een eventuele verkoop. Persoonlijk zou ik een auto laten staan als er Sunny Boy's onder zitten, waar is er nog meer op bezuinigd denk ik dan...

Ik heb dit jaar Good-Year Duragrip banden onder mijn Grande Punto laten leggen, die erg goed bevallen.

https://banden.autoweek.nl/goodyear/duragrip/

Toetsje zei:
Een beetje fatsoenlijke band kan ook helpen bij een eventuele verkoop. Persoonlijk zou ik een auto laten staan als er Sunny Boy's onder zitten, waar is er nog meer op bezuinigd denk ik dan...

Ik heb 4 all-season van Michellin gevonden voor 80 euro per stuk bij Kwikfit plus 20 euro inbouw per stuk dus 400 euro in totaal.

Zijn die goed?

Wat is dat toch met die 4 seizoenen banden....troep is dat! Koop gewoon een goede set zomerbanden.

koop een setje gebruikte banden.
A-merk banden voor max 35 euro met +/- 5 mm

Nu zullen er misschien reacties komen om er nooit gebruikte banden onder te gooien, maar ik doe het met mijn auto al meer dan 15 jaar en nooit problemen mee gehad.

Ga gewoon voor een Koreaanse band als de Kumho KH27 Ecowing. In deze maat op de site Autobandenmarkt.nl al te krijgen voor EUR 42,00 de band. Tel daar nog eens 12,50 per band aan montage kosten op en je bent voor vier banden klaar voor EUR 218,-.

De Kumho's liggen ook op de vooras van mijn I20 Crdi maar dan in de maat 185/60/15. Ze slijten niet hard maar door het productiejaar (2012) en het feit dat er nu nog maar tussen de 2 tot 3 mm profiel op zit willen de banden wel wat grip verliezen als ik vlot een rotonde pak.

Maar als je zelf al weet dat je de auto binnenkort gaat inruilen zou ik geen al te dure banden meer gaan monteren. Het idee van een goede tweedehands band kan ik mij wel in vinden. Zelf zou ik het niet snel doen maar het is wel een optie.

Ik zou er maar een paar tests op gaan naslaan ipv bovenstaande 'de mijne zijn de beste' adviezen op te volgen...

@R-W: ik zeg zeker niet dat mijn banden het beste zijn. Het is echter ook hoe de persoon de auto gebruikt. Veel mensen gebruiken hun auto als een gebruiksvoorwerp en rijden er niet mee op het scherpst van de snede. Een band die net onder de grote merken als Dunlop, Goodyear, Michelin en Pirelli zit kan dan uitstekend voldoen.

Voorbeeldje: Het Oostenrijkse merk Semperit komt steevast heel hoog uit met hun winterbanden in allerlei tests. Mede door die goede resultaten heb ik ook een setje aangeschaft en hoewel de vorige winter nauwelijks sneeuw of andere gladheid gaf ben ik wel zeer tevreden over mijn keuze. Toen er een keertje wel sneeuw lag heb ik geprobeerd hoeveel grip ik had: ik was positief verbaasd!

Vwb je Kumho's, kijk eens hier bijv:https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Kumho/Ecowing-ES01-KH27.htm
Niet meteen een aanradertje imo.

Afhankelijk van welke smaak Semperit je hebt, kan dat idd wel een prima band zijn.

@nicogtr, die Crossclimates zou gezien de plannen zeker wel eens een van de beste keuzes kunnen zijn.

Nico GTR zei:
Blackadder the 5th zei:
Nico GTR zei:
Wat is dat toch met die 4 seizoenen banden....troep is dat! Koop gewoon een goede set zomerbanden.

Ietsje minder heftig kan ook nog ... :(

Niet de beste keuze. ;)

Dat is maar net hoe je het bekijkt. TS geeft aan de auto nog een jaar te gebruiken (winter & zomer) en niet teveel
aan banden te willen uitgeven. Met een All season band kun je zowel in de zomer als in een winter met sneeuw/ijs doorrijden.
De volgende eigenaar van de auto kan (als hij/zij in een jaar weinig rijdt) doorrijden op de All Seasons,
of als er op jaarbasis veel km's worden gemaakt een setje zomerbanden & wielen aanschaffen voor de zomer en
(met dank aan @R-W) de All Seasons in de winter gebruiken.

plaats eens een foto van de oude banden, als banden leeg zijn gelaten hoeven ze nog niet vervangen te worden.
Als je zegt dat je elke week de banden controleert moet je hebben gezien als het profiel minimaal aan het worden is.

Nico GTR zei:
Helemaal 100% mee eens. Waarom worden die banden tegenwoordig toch zo vaak aangeraden?
Ik geloof meteen dat ze beter zijn geworden als vroeger, maar het blijft een compromis. In de zomer heb je altijd minder grip als een zomerband, en in de winter minder grip als een winterband.
Prijsbesparing is ook nihil. Een extra setje velgen is eigenlijk het enige verschil. Slijtage blijft ongeveer hetzelfde, alleen verdeel je het met een 4 seizoenenband niet meer over 2 banden.

Hoe veel is je veiligheid je waard? Ik geef wel 1 keer 200 euro meer uit aan een setje velgen, en dan rijd je gewoon het hele jaar door op goede banden, die overal goede grip geven.

Nissan GTR R34 zei:
Nico GTR zei:
Helemaal 100% mee eens. Waarom worden die banden tegenwoordig toch zo vaak aangeraden?
Ik geloof meteen dat ze beter zijn geworden als vroeger, maar het blijft een compromis. In de zomer heb je altijd minder grip als een zomerband, en in de winter minder grip als een winterband.
Prijsbesparing is ook nihil. Een extra setje velgen is eigenlijk het enige verschil. Slijtage blijft ongeveer hetzelfde, alleen verdeel je het met een 4 seizoenenband niet meer over 2 banden.

Hoe veel is je veiligheid je waard? Ik geef wel 1 keer 200 euro meer uit aan een setje velgen, en dan rijd je gewoon het hele jaar door op goede banden, die overal goede grip geven.

Als je weinig rijdt (minder dan 10000km/jaar) verdeel je de veroudering ook over 2 sets banden.
Met het gevolg dat je na 6 tot 8 jaar beide half versleten setjes weg kunt doen wegens droogtescheurtjes ... ;)

Nissan GTR R34 zei:
Nico GTR zei:

Dat is onzin.
Je hebt ook banden die beter op natte weg zijn en banden die beter zijn op droge weg. Ook maar een speciaal setje voor aanschaffen dan?
Om altijd de optimale grip te hebben?

De meeste automobilisten hebben die optimale grip nooit nodig, omdat ze helemaal niet bezig zijn om het uiterste uit hun auto te halen.

stoterstangen90 zei:
Dat is onzin.
Je hebt ook banden die beter op natte weg zijn en banden die beter zijn op droge weg. Ook maar een speciaal setje voor aanschaffen dan?
Om altijd de optimale grip te hebben?

De meeste automobilisten hebben die optimale grip nooit nodig, omdat ze helemaal niet bezig zijn om het uiterste uit hun auto te halen.
Nat en droog verhaal is natuurlijk weer het andere uiterste. Maar wat was er nou precies onzin?

Je kan niet het uiterste uit je auto halen, maar bij een gevaarlijke situatie wil je toch zo veel mogelijk grip hebben.

Het is bijna onmogelijk om dat voor elkaar te krijgen. Ook als je in november en maart de banden wisselt.

Koop gewoon een paar Vredestein, Michelin, Bridgestone of Goodyear band dan ben je al het voordeligst uit.

Ik heb ook wel eens tweedehandse banden gekocht en dat lijkt me in jouw geval het beste.
Ik was voor de maat 205-55-16 met twee hagelnieuwe maar wel gebruikte Michelin Energy Saver totaal €100 kwijt inclusief montage

Terwijl ze nieuw 2x zo duur zijn.
En er maar 1mm vanaf was.

Dus in jouw geval bel een bandenboer op en vraag of ze demo-banden hebben, of goeie tweedehandse banden met ruim voldoende profiel die ook niet al te oud zijn. Is beter als een nieuwe in jouw geval met de gedachte ik verkoop 'm over een jaar.

Mijn schoonvader rijdt een oud barrel, en als de banden aan vervanging toe zijn, gaat hij naar de plaatselijke sloop. Voor 40 euro incl montage voor 2 stuks is hij dan weer helemaal de man met een setje goede gebruikte conti's of michelins.

Dat gebruikte banden not done zijn, kan ik bestrijden. Leasemaatschappijen doen niet anders...

Nissan GTR R34 zei:

Dat zou werken als we een land hebben dat zich daar naar aanpast. Medeforummer Grensrijder besloot voor zijn Jaguar het ook eens goed aan te pakken met winterbanden en zomerbanden apart. Op mijn verjaardag klaagde hij dat hij zijn winterbanden hoorde slijten met 14 graden buiten. Dat was op 28 december....

In NL hebben we tegenwoordig vorst in het voorjaar en 15 graden tussen kerst en sinterklaas.

Zelf rijd ik al 4 jaar op vier seizoenen banden en zo'n 75.000km. Quatrak 3 op de Xantia en nu de 5 op de C5. Aangeraden overigens door mijn monteur die weet dat ik normaal gesproken niet zo snel een compromis doe. Mijn vrouw is ook over op CrossClimate op de nieuwe Cactus. Toegegeven, we rijden veel snelweg, wonen niet buitenaf en hoeven geen karren e.d. te trekken. In echte winterse omstandigheden geloof ik direct dat winterbanden beter zijn. Wintersport > winterbanden zou ik zeggen. Maar ik denk dat voor het gros van de mensen de huidige kwaliteit en generatie van vier seizoenen banden voldoende is.

WOF :)

En dan nog heb je het probleem dat winterbanden bij een natte weg boven 7-8 gr. een veel langere remweg hebben dan zomerbanden. Dus ik monteer nu ook alleen winterbanden als ik op wintersport ga of als een langere periode sneeuw/vorst wordt verwacht.

Ik vind het grappig dat de termen 'zomerband' en 'winterband' zo ingeburgerd zijn. Technisch gezien hebben we het naar mijn idee over regen- en sneeuwbanden. Als het in de winter veel regent en niet vriest, heb je nog steeds meer aan een zomerband dan aan een winterband. Verwarrende benamingen dus.

Mechanix zei:
Ik vind het grappig dat de termen 'zomerband' en 'winterband' zo ingeburgerd zijn. Technisch gezien hebben we het naar mijn idee over regen- en sneeuwbanden. Als het in de winter veel regent en niet vriest, heb je nog steeds meer aan een zomerband dan aan een winterband. Verwarrende benamingen dus.

Technisch gezien heb je gelijk, commercieel gezien is de term "zomerband" en "winterband"
veel handiger in het gebruik bij klanten die weinig/geen verstand van auto's hebben.
Want wat moet je rijden als het wegdek droog is in de zomer of in de winter? Een het-wegdek-is-droog-band?
[size=x-small]In de racerij wordt dat type band "slicks" genoemd ...[/size] ;)

Terug
Bovenaan