Suzuki Jimny

Sprint76

Net ingestapt
Hier word ik nou vrolijk van. Simpel en vierkant, fijn dat Suzuki die traditie volhoudt.

suzuki-jimny-001.jpg

suzuki-jimny-002.jpg

suzuki-jimny-003.jpg

suzuki-jimny-005.jpg

suzuki-jimny-004.jpg

img_8963.jpg

Meer info bij auto express.co.uk

*Update* Inmiddels heeft de redactie van AW er een artikel over geplaatst, we werkten blijkbaar langs elkaar heen.

Suzuki-Jimny-3.jpg

Suzuki-Jimny-7.jpg

Suzuki-Jimny-10.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2017/08/suzuki-jimny-replacement-spotted-on.html

Leuk ding! Gewoon een auto waar het voor gemaakt is. Lijkt erg veel op de eerste paar generaties

Jullie hadden natuurlijk ook wel gezien dat het frontje gepikt is van de Renegade. Eigenlijk is dit hetzelfde maar dan wat kleiner en zonder pretenties.

Heel nieuwsgierig naar! Staat een beetje ielig op z’n bandjes. Gecamoufleerde versie met die bredere velgen staat ‘m stukken beter.

Deze week volop genoten van onze huidige, wat een briljant wagentje. Zeker met dit soort weersomstandigheden(y)

Hoop wel op goede afwerking en roestpreventie soms een zwak punt bij Suzuki maar verder een heel leuke wagen lijkt het.

De Jimny zal nog dit jaar worden gepresenteerd. Reken op een debuut op de Mondial de l'Auto in Parijs, of anders later op de Tokyo Auto Salon.

903eba10.jpg

6fae9a10.jpg

58ccc210.jpg

De Schaduw zei:
Ik snap het enthousiasme eigenlijk niet zo goed.

Niet? Suzuki blijft als enige autofabrikant ter wereld investeren in een betaalbare, gefocuste terreinauto zonder poeha.

Dan moet je voor de grap eens de feedback opzoeken over de nwe Vitara, die totaal niet meer simpel en vierkant is. Daar zijn de Vitara fans van het 1e uur totaal niet blij mee gemaakt op moment van lancering.

Die Vitara is dan ook qua design sowieso een vreselijke auto geworden, ook als je hem los ziet van z'n voorgangers.

Deze Jimmy daarentegen is geweldig. Het is de laatste jaren een beetje hit or miss bij Suzuki, maar dit ding en oa ook de Ignis zijn best geslaagd.(y)

Wat een leuk en stoer wagentje is de nieuwe Jimny, helemaal goed!

Op die laatste foto's staat vermoed ik een Aziatische variant, met een duidelijk smallere spoorbreedte (en zonder dikke spatbordverbreders) dan bij ons aanvaardbaar zou zijn. Lijkt een beetje iel zo.

2018-suzuki-jimny-unofficially-revealed-in-japan-looks-very-boxy_1.jpg

2018-suzuki-jimny-unofficially-revealed-in-japan-looks-very-boxy-126132_1.jpg

2018-suzuki-jimny-unofficially-revealed-in-japan-looks-very-boxy_2.jpg

Bron: https://www.autoevolution.com/news/2018-suzuki-jimny-unofficially-revealed-in-japan-looks-very-boxy-126132.html#

Sprint76 zei:
Op die laatste foto's staat vermoed ik een Aziatische variant, met een duidelijk smallere spoorbreedte (en zonder dikke spatbordverbreders) dan bij ons aanvaardbaar zou zijn. Lijkt een beetje iel zo.

Het zal inderdaad wel zo zijn dat dit de kei car uitvoering is.

D-C zei:
Sprint76 zei:

Het zal inderdaad wel zo zijn dat dit de kei car uitvoering is.

Klopt, het Russische News-drom heeft het er ook over:
linkje

Suzuki Motor bereidt zich voor op de première van Jimny SUV, een nieuwe generatie van de vierde generatie. De Japanse media publiceerden de eerste "live" foto van de nieuwe, waarop je de kenmerken van zijn uiterlijk kunt zien.

Het SUV-ontwerp is gemaakt in een retro design en met afzonderlijke elementen, bijvoorbeeld, herinnert de configuratie van de radiatorgrille en de locatie van de voorste optisch aan Jimny van de eerste generatie (LJ10), geproduceerd in 1970-1981.

Een exemplaar op de foto staat in de specificatie strikt voor de Japanse markt. Hij heeft een motor van 660 kubieke meter onder de motorkap, waardoor hij in de klasse van Keicars past.

Op het interieur kan alleen op eerder gepubliceerde foto's worden beoordeeld , nieuw is nog niet verschenen.

Naast de versie met een 660 cc-motor zijn er aanpassingen met grotere benzinemotoren gepland - ze hebben het over een 1,0-liter turbo en een atmosferisch voertuig met een capaciteit van 1,2 of 1,3 liter.

Denk eraan, een paar dagen geleden waren er foto's van de parkeerplaats van de kant-en-klare auto's van de Suzuki-fabriek met tientallen nieuwe Jimny - dit geeft aan dat de seriële productie van het model al is begonnen.

Suzuki Jimny de derde generatie werd uitgegeven sinds 1998. In februari 2018 werd hij uit productie genomen .

Meer fotomateriaal van de Jimny en Jimny Sierra:

1183fb10.jpg

915ccf10.jpg

213.jpg

214.jpg

216.jpg

215.jpg

218.jpg

219.jpg

34070690_2078045595558705_1311482944031817728_n.jpg

33327512_514212035661942_46481042315411456_n.jpg

De Jimny Sierra is in Japan traditiegetrouw de variant die gelijk is aan de Europese uitvoering: dus met brede wielkasten en 1.0 BoosterJet en 1.2 benzinemotoren. De nieuwe Jimny debuteert op 5 juli in Japan.

De Jimny is toch echt wel het slechts bewaarde geheim van 2018 :)

Eigenlijk wisten we tien maanden geleden al precies hoe de auto eruit ging zien. Toch wordt het een van de leukste nieuwkomers van het jaar wat mij betreft :)

D-C zei:
Eigenlijk wisten we tien maanden geleden al precies hoe de auto eruit ging zien. Toch wordt het een van de leukste nieuwkomers van het jaar wat mij betreft :)

Helemaal mee eens, een verademing tussen al die soft roaders.

Smalle en brede versies, best bijzonder! Zou ie smal genoeg zijn voor een Kei car dan?
Die bredere versie is wel héél leuk!

Barri zei:
Smalle en brede versies, best bijzonder! Zou ie smal genoeg zijn voor een Kei car dan?
Die bredere versie is wel héél leuk!

De smalle is de kei car, dus 1475 mm breed en met 660 cc blokjes. De brede is de uitvoering die ook voor export bedoeld is, dus te breed en met te grote motoren voor kei car-regels door uitgebouwde wielkasten en extra spoorbreedte en 1.2 en 1.0T motoren.

Jimny Wagon, wellicht de 5-deurs:

fsiy5owb908y_800.jpg

tv7yrj9bdis6_800.jpg

vm8y9jibo3s1_800.jpg

ehhy9r8b4txd_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/langere-suzuki-jimny-betrapt/

Barri zei:
He dat is leuk! Maar zo te zien geen vijfdeurs, daarvoor is het voorportier te groot.

Misschien met kleine achterportiertjes? Bovendien hoeven die extra deuren niet groot te zijn, zo bewees de eerste generatie Land Rover Discovery al. :) Volgens mij hadden de 3- en 5-deurs daar dezelfde voorportieren.

@ MCW: Hier staan actuele spionagefoto's ergens in de Europese sneeuw: https://www.cochespias.net/GENERAL/topic/suzuki-jimny-long-wheel-base-facelift/
Die zijn daar met een Instagram plug-in gedeeld, die dit forum niet heeft. Het duurde me te lang om de foto urls te achterhalen en de betere foto's op AutoWeek van maart waren hier nog niet gedeeld. :)

Terug
Bovenaan