Jvc
Net ingestapt
Woensdag 26/07/2017 ging ik naar de keuring (SBAT) in België in Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen, waar ik al ga sinds de aankoop van mijn Volvo S60 in 2014.
Die Volvo had bij mijn aankoop in 2014 een BSR uitlaat. In 2014 ging ie naar diezelfde keuring voor inschrijving, en was ie goedgekeurd.
In 2015 ging ik opnieuw, en was ie goedgekeurd.
In 2016, nog steeds met diezelfde uitlaat, was ie opnieuw goedgekeurd.
Eergisteren was ie afgekeurd, omdat de keurmeester nog nooit van BSR had gehoord.
BSR zou geen 'E certifikaat' waardig zijn... plots. De vraag is dan 'Als die keuring niet consequent is in haar oordeel : wat is dan de waarde van die keuring?!
Ik reed dan gewoon 3 jaar rond met een 'geldig papiertje' die helemaal effectief niet geldig bleek te zijn. Mijn vraag is dan 'kan ik dan niet even een aantal jaar rondrijden met een ongeldig papiertje voor de jaren dat ik met een geldig papiertje rondreed??!
De auto is sinds 2007 voorzien met deze uitlaat, een uitlaat die het 10 jaar uithoudt onder een auto lijkt mij een certificaatwaardig produkt, maar dat is een andere discussie.
Die Volvo had bij mijn aankoop in 2014 een BSR uitlaat. In 2014 ging ie naar diezelfde keuring voor inschrijving, en was ie goedgekeurd.
In 2015 ging ik opnieuw, en was ie goedgekeurd.
In 2016, nog steeds met diezelfde uitlaat, was ie opnieuw goedgekeurd.
Eergisteren was ie afgekeurd, omdat de keurmeester nog nooit van BSR had gehoord.
BSR zou geen 'E certifikaat' waardig zijn... plots. De vraag is dan 'Als die keuring niet consequent is in haar oordeel : wat is dan de waarde van die keuring?!
Ik reed dan gewoon 3 jaar rond met een 'geldig papiertje' die helemaal effectief niet geldig bleek te zijn. Mijn vraag is dan 'kan ik dan niet even een aantal jaar rondrijden met een ongeldig papiertje voor de jaren dat ik met een geldig papiertje rondreed??!
De auto is sinds 2007 voorzien met deze uitlaat, een uitlaat die het 10 jaar uithoudt onder een auto lijkt mij een certificaatwaardig produkt, maar dat is een andere discussie.