Uitlaat

Jvc

Net ingestapt
Woensdag 26/07/2017 ging ik naar de keuring (SBAT) in België in Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen, waar ik al ga sinds de aankoop van mijn Volvo S60 in 2014.
Die Volvo had bij mijn aankoop in 2014 een BSR uitlaat. In 2014 ging ie naar diezelfde keuring voor inschrijving, en was ie goedgekeurd.
In 2015 ging ik opnieuw, en was ie goedgekeurd.
In 2016, nog steeds met diezelfde uitlaat, was ie opnieuw goedgekeurd.
Eergisteren was ie afgekeurd, omdat de keurmeester nog nooit van BSR had gehoord.

BSR zou geen 'E certifikaat' waardig zijn... plots. De vraag is dan 'Als die keuring niet consequent is in haar oordeel : wat is dan de waarde van die keuring?!
Ik reed dan gewoon 3 jaar rond met een 'geldig papiertje' die helemaal effectief niet geldig bleek te zijn. Mijn vraag is dan 'kan ik dan niet even een aantal jaar rondrijden met een ongeldig papiertje voor de jaren dat ik met een geldig papiertje rondreed??!

De auto is sinds 2007 voorzien met deze uitlaat, een uitlaat die het 10 jaar uithoudt onder een auto lijkt mij een certificaatwaardig produkt, maar dat is een andere discussie.

Goedkeuring
De BSR SportFlow uitlaatsystemen dragen geen E-certificaat en niet goedgekeurd voor gebruik op de Belgische openbare wegen. Deze uitlaten worden niet goedgekeurd op de technische controle.

Vorige jaren heb je dus geluk gehad en reed je rond met een uitlaatsysteem die niet is toegestaan voor gebruik op de openbare weg in België.

Nico GTR zei:
Goedkeuring
De BSR SportFlow uitlaatsystemen dragen geen E-certificaat en niet goedgekeurd voor gebruik op de Belgische openbare wegen. Deze uitlaten worden niet goedgekeurd op de technische controle.

Vorige jaren heb je dus geluk gehad en reed je rond met een uitlaatsysteem die niet is toegestaan voor gebruik op de openbare weg in België.

Dat.

Gewoon weer gaan. Sommige keur meesters zijn gewoon macht misbruikers.

Wist je dat ze in belgie 35% moeten afkeuren?? Misschien zat je er net tussen.

Ga je met net afgestelde koplampen naar de keuring word je afgekeurt. Rij je opnieuw voor de keuring word je met de zelfde afstelling goed gekeurt.

Welkom bij de belgische keuring;)

snelle willy zei:
Wist je dat ze in belgie 35% moeten afkeuren??

Ik heb het vermoeden dat hier net zoveel waarheid in schuilt als in het soms door gezakten gebezigde smoesje dat examinatoren een minimaal aantal mensen moeten laten zakken...

Ik heb nu een uitlaat beschikbaar bij Auto 5 voor € 569 ... .
Ik had in die 25 jaar nog nooit een rode kaart. Het van 'ga terug en misschien laat hij je erdoor' is zéér onwaarschijnlijk, daar de nieuwe man die deze keuring zal uitvoeren al ziet dat dit een afgekeurd voertuig zal zijn. Dus ik vrees ervoor.

E- nummers zijn bedrijven die steekpenningen geven aan EU, en dus 'goedgekeurd worden', tja zo gaat dat.

Ik zou op zijn minst moeite doen om wat papieren bij de uitlaat te bekomen. Als het er onder zit en het is jarenlang gekeurd, waarom zitten er dan geen officiele goedkeuringapapieren bij? Daarbij zou een dergelijke modificatie mogelijk ook op je kentekenbewijs moeten staan vermeld.

Terug
Bovenaan