#contest 107 - Stroom

Guest
[size=x-large]Blogcontest #107- STROOM
[/size]

meipriusI.jpg

Wederom een nieuwe contest, nummer 107 alweer. We gaan het dit keer hebben over een onderwerp welke op verschillende manieren te interpreteren is Stroom.

volvo%20laden_zpsbh4rjdmt.jpg

18julionderweg3.jpg

Laatst had ik voor het eerst een auto mee met een stekker. Die kon tijdens mijn bezoek bij de klant mooi aan de paal om hem stroom te geven. Op elektriciteit kon ik circa 30 km naar huis rijden. Opladen met de stekker heeft twee kanten, want waar komt de stroom vandaan? Hoe is deze opgewekt? In de stad is het toch ook weer prettig zonder lokale uitstoot te kunnen rijden.
Maar sommige merken hebben al 20 jaar auto’s die gedeeltelijk op stroom rijden, sterker nog…op stroom rijden is al bijna net zo oud als de verbrandingsmotor.

Denk ook aan 'meegaan met de stroom'. Dat doen wel allemaal elke dag als we in de file staan. De vakanties staan ook weer voor de deur. Hoe graag zouden we dit anders willen, toch? Of zijn we berustend hierin?

Voor de nieuwkomers: deze worden hier niet uitbundig en gezellig binnengehaald, maar we zijn altijd in voor nieuw bloed! Laat je dus niet weerhouden. Voor de overige regels verwijs ik eenieder naar het desbetreffende topic

Ik merk door de contesten heen dat de populariteit mee te doen daalt. Zeker ook bij de reguliere deelnemers. Natuurlijk is dat jammer, hopelijk word je toch weer genoeg geprikkeld met dit onderwerp.

[size=large]Inzenden kan tot 28 april 23.00 uur
Stemmen kan tot 5 mei 23.00 uur[/size]

Indien er minder dan drie inzendingen zijn kunnen we verlengen.

Veel succes!

Nico GTR zei:
*zucht* stroom, elektra. Gek word ik ervan! Mechanisch vind ik veel fijner. ;)
Ik niet. Ik vind elektrisch echt een uitkomst. Stille auto's. Het uitstootprobleem is er nog niet mee opgelost (de stroom komt ergens vandaan toch?), maar het grote nadeel van lawaai is dan weg.

Ik woon in een dorp waar geen politiepost is en dat merk je 's nachts. Je hebt altijd idioten die het gas lostrekken midden in de nacht en het kicken vinden om zoveel herrie te maken. Ik woon in een vrij welvarend dorp en ook bij mij in de buurt zijn genoeg Porsches te vinden. En die vinden het blijkbaar noodzakelijk om een half uur hun motor aan moeten laten staan 's avonds. ik vind Porsche een mooie auto, maar sinds ik hier woon heb ik er de pest aan gekregen. Groot voordeel hier wel: het is hier vergeven van de Tesla's.

Nico GTR zei:
*zucht* stroom, elektra. Gek word ik ervan! Mechanisch vind ik veel fijner. ;)

Stroom kan ook mechanisch zijn zoals de flow van gassen of vloeistoffen. Het kan ook de flow van het verkeer zijn en zelfs de flow van jouw gedachten 's morgens onderweg naar het werk.

Dit zou mooi zijn, een echt hans-verhaal uit de prijktijk en we hopen ook op een soloman, vandaar dat de tijd wat opgerekt is. Natuurlijk mooi van de wat jongere deelnemers, de eerste van rhe is al binnen! En misschien nog wel een verhaaltje van Erwin, van Wilco, j.ko, van Idefliks, van M"ns, van Daphne, van Norge, van ..van....

Wij gaan trouwens de caravan ook weer uitproberen binnenkort....naar Duitsland op het vijflandenpunt tussen NL, B, LUX, F en D.

17634583_1288226207951455_4261070030453971983_n.jpg

Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
En misschien nog wel een verhaaltje van Erwin, van Wilco, j.ko, van Idefliks, van M"ns, van Daphne, van Norge, van ..van....

Van Joost! Heb je al ideeën?
Dat is een prima caravan trouwens. Van voren wat rechteropstaand dan veel moderne modellen, of althans, zo ziet het er op de foto uit. Zal niet slecht zijn voor de ruimte binnenin.

afentoe zei:
En misschien nog wel een verhaaltje van Erwin, van Wilco, j.ko, van Idefliks, van M"ns, van Daphne, van Norge, van ..van....

Dat is een prima caravan trouwens. Van voren wat rechteropstaand dan veel moderne modellen, of althans, zo ziet het er op de foto uit. Zal niet slecht zijn voor de ruimte binnenin.

Dank je wel, ik heb nog geen ideeën.

We hebben 6 vakanties een Chateau Caratt gehad, die was iets langer met een stapelbed voor de kids maar ook wat minder luxueus. Deze is wat kleiner maar we kunnen wel met de mover spelen (zoals bij 'we zijn er bijna'). En met de zakluifel kunnen we snel ons plekje installeren.

vijflandenpunt tussen NL, B, LUX, F en D

Die kende ik nog niet.
Heb wel veel ervaring tussen LUX en D, trouwens een rotweg tussen Bitburg en het noorden van Luxemburg. Tweebaans. Maar de BIT-kentekens scheuren daar al gekken. Je kunt je nooit echt normaal aan de maximumsnelheid houden, ze duwen je gewoon op. Het sterft er ook van de motoren. Ik ga altijd even aan de kant als ik weer zo'n irritant rijtje in mijn spiegel zie opdoemen.

afentoe zei:

We hebben 6 vakanties een Chateau Caratt gehad, die was iets langer met een stapelbed voor de kids maar ook wat minder luxueus. Deze is wat kleiner maar we kunnen wel met de mover spelen (zoals bij 'we zijn er bijna'). En met de zakluifel kunnen we snel ons plekje installeren.

Wij hebben thuis nooit een caravan gehad dus hoe en wat weet ik niet precies. Ik zie het op campings vaak genoeg, de caravan voor de ouders met een of twee tentjes voor de kinderen erlangs. Jij je rust, zij hun "zelfstandigheid".

Soloman zei:

Die kende ik nog niet.
Heb wel veel ervaring tussen LUX en D, trouwens een rotweg tussen Bitburg en het noorden van Luxemburg. Tweebaans. Maar de BIT-kentekens scheuren daar al gekken. Je kunt je nooit echt normaal aan de maximumsnelheid houden, ze duwen je gewoon op. Het sterft er ook van de motoren. Ik ga altijd even aan de kant als ik weer zo'n irritant rijtje in mijn spiegel zie opdoemen.

Ha gelukkig heb ik hele kleine caravanspiegels en zie ze toch niet.....ik moet nog even kijken wat de beste route is. Vorige jaar zijn we in Wirftal geweest (ook van Landal), dat was voor 4 dagen een leuke start van de vakantie. We hebben intussen door dat op de eerste dag 600 km met de caravan of 1200 km solo niet zo verstandig is.

afentoe zei:
afentoe zei:

Wij hebben thuis nooit een caravan gehad dus hoe en wat weet ik niet precies. Ik zie het op campings vaak genoeg, de caravan voor de ouders met een of twee tentjes voor de kinderen erlangs. Jij je rust, zij hun "zelfstandigheid".

Ja dat klopt. Maar waarschijnlijk wordt het tentje niet gebruikt, of het moet echt lekker weer zijn tijdens de meivakantie.

Soloman zei:

Die kende ik nog niet.

Ha gelukkig heb ik hele kleine caravanspiegels en zie ze toch niet.....ik moet nog even kijken wat de beste route is. Vorige jaar zijn we in Wirftal geweest (ook van Landal), dat was voor 4 dagen een leuke start van de vakantie. We hebben intussen door dat op de eerste dag 600 km met de caravan of 1200 km solo niet zo verstandig is.

Morgenmiddag willen we de camper instappen...Wirftal is een van de mogelijkheden. Even kijken waar het weer redelijk is.

Leuk, de grote sleurhuttenrace is weer begonnen.

Ik ga dit jaar niet met de sleurhut op pad. Het gaat dit jaar een massa-camping worden in een gebied wat nog niet echt toeristisch is.
Mijn werk is (hopelijk tijdelijk) wat onzeker dus ik mag niet rekenen op een auto. Misschien ga ik zelfs op de motor dus ik heb een huisje gehuurd op een camping waar veel Spanjaarden hun vakantie vieren. Ik ben benieuwd.

Boppie zei:
Morgenmiddag willen we de camper instappen...Wirftal is een van de mogelijkheden. Even kijken waar het weer redelijk is.

Ik wil ook graag een camper. Maar m'n meissie wil niet. :cry: We hebben het er een paar keer over gehad, ze wil het zelfs niet proberen.

Boppie zei:
Soloman zei:

Die kende ik nog niet.

Vorige jaar zijn we daar geweest. Best een leuke camping, hij is wel langgerekt, dus je komt gegarandeerd aan je 6.000 passen die op een dag gemaakt moeten worden.....Sonnental is ook leuk, die ligt in een nog wat mooiere omgeving (de Moezel). Daar zijn we in 2012 geweest.
Volgens mij moet je voor het echt lekkere weer wel wat verder naar het zuiden, maar op de camping is het al snel prima. Het grote nadeel van Wirftal vond ik de sompige bodem. Al hebben we nu al lange tijd geen regen gehad, dan zal het wel meevallen.

De Schaduw zei:
Boppie zei:

Ik wil ook graag een camper. Maar m'n meissie wil niet. :cry: We hebben het er een paar keer over gehad, ze wil het zelfs niet proberen.

Is het soeiwso geen campingmeisje?

rke zei:
Leuk, de grote sleurhuttenrace is weer begonnen.

Ik ga dit jaar niet met de sleurhut op pad. Het gaat dit jaar een massa-camping worden in een gebied wat nog niet echt toeristisch is.
Mijn werk is (hopelijk tijdelijk) wat onzeker dus ik mag niet rekenen op een auto. Misschien ga ik zelfs op de motor dus ik heb een huisje gehuurd op een camping waar veel Spanjaarden hun vakantie vieren. Ik ben benieuwd.

Hopelijk heb je snel weer meer zekerheid, veel plezier alvast!

Nee, ze houdt sowieso niet van kamperen, dus het verbaast me op zich niet. Het is een echt luxe-meisje, zogezegd.
We kennen Wirfttal overigens ook, maar wij zaten uiteraard in een huisje. :D We hebben inmiddels al aardig wat Landalletjes gehad, bevalt ons altijd prima. Mooie plekjes vaak, en relatief rustig.

Je moet ervan houden, in de regen is kamperen ook echt kreperen, zeker in een tentje. Met kinderen is een camping wel het leukst, zoveel vrijheid, zovaak buiten, heerlijk.
Wij stonden eens met de vouwwagen (toen we dat ding nog hadden) in Drenthe. Er was niets te beleven, alleen een zandbak en een beetje water. De kids vonden het geweldig. Nu zijn het tieners en vinden ze een dorpje bezoeken ook leuk, want drie weken zwembad is ook niet alles....

De Schaduw zei:
Boppie zei:

Weet waar je aan begint.....wij hebben een oud beestje van 25 jaar gekocht. Voor het goedkope hoef je het niet te doen zeg maar...je gaat wel heel gemakkelijk even een nachtje in het weekend op pad.

Boppie zei:
De Schaduw zei:
Boppie zei:

Weet waar je aan begint.....wij hebben een oud beestje van 25 jaar gekocht. Voor het goedkope hoef je het niet te doen zeg maar...je gaat wel heel gemakkelijk even een nachtje in het weekend op pad.

Is een caravan niet een stuk goedkoper? En je hoeft niet met je hele hebben en houwen de camping af als je een dorpje bezoekt.

Het gaat mij inderdaad ook niet om het goedkope maar om de enorme flexibiliteit die je dan hebt. Wil ook geen grote, integendeel, het liefst zou ik een VW-busje o.i.d met hefdakje willen.

Bad Bertrich is ook erg mooi, omgeving van Bernkastel-keus. Ook aan de Moezel, en goede wijn daar. ;)

Juist die flexibiliteit trekt ons ook aan. Gewoon toeren en zien waar je strand in bijvoorbeeld Italië of Spanje. Nu twee keer weggeweest. Nachtje Landal, nachtje camperplek op een jachthaven...gewoon eruit. De kleine vind het geweldig.

Bijkomend voordeel is dat hij nu als tweede auto ingezet wordt, het is een Transit buscamper, mag gewoon op de parkeerplaats staan zodat ik hem kan pakken wanneer ik wil. Alleen in de winter wil ik hem stallen, vooral om roesten e.d. uit te stellen.

Hefdakjes hebben we naar gekeken, kosten rustig 10.000 euro voor een 1992 T4 en dan zit er nog veel werk aan. Transit gaat nog naar de 6000 euro en dan zit er een oud doek in naast alle roestperikelen e.d. Nu hebben we een hoog dakje erop met bed voor de kleine. Zit ook nog veel werk aan, maar uiteindelijk is het maar geld.

Fietsen gaan mee, dat deden we met de tent ook al. Lekker een plek opzoeken dicht bij een stadje en dan lekker met de fiets rond gaan. Kan Boppie ook eens een Nastro Azzurro pakken.

Boppie zei:

Is een caravan niet een stuk goedkoper? En je hoeft niet met je hele hebben en houwen de camping af als je een dorpje bezoekt.

De meeste moderne busjes worden gemaakt voor zo'n vijf jaar en twee ton op de teller. Wil je meer dan dat zal je echt maatregelen moeten nemen zoals roestpreventie en vaker onderhoud plegen.
Een caravan gaat veel langer mee, twintig jaar is heel normaal.

rke zei:
Boppie zei:

De meeste moderne busjes worden gemaakt voor zo'n vijf jaar en twee ton op de teller. Wil je meer dan dat zal je echt maatregelen moeten nemen zoals roestpreventie en vaker onderhoud plegen.

Ja dat klopt, die van ons is van 2005, zou je niet zeggen als je de foto hierboven ziet. Ook van binnen ziet de caravan er als nieuw uit. De meeste caravans staan natuurlijk 48 weken in de stalling en worden een paar weken gebruikt. En zijn van aluminum. Bij sommige Chateau's werden de schroeven aan de voorzijde voor de beplating niet voorgeboord. Op den duur gaan ze daar op scheuren. Gelukkig is de onze van na die datum. Uiteraard moet je regelmatig het vocht meten en zo nodig herstellen. En op tijd een nieuwe gasslang en bandjes. En de CO/roookmelder gaat ook mee van huis.

Oude busjes rotten ook behoorlijk, ik heb nu e.e.a. laten lassen, andere plekken moet ik binnenkort eens behandelen.

rke zei:
Boppie zei:

Ja dat klopt, die van ons is van 2005, zou je niet zeggen als je de foto hierboven ziet. Ook van binnen ziet de caravan er als nieuw uit. De meeste caravans staan natuurlijk 48 weken in de stalling en worden een paar weken gebruikt. En zijn van aluminum. Bij sommige Chateau's werden de schroeven aan de voorzijde voor de beplating niet voorgeboord. Op den duur gaan ze daar op scheuren. Gelukkig is de onze van na die datum. Uiteraard moet je regelmatig het vocht meten en zo nodig herstellen. En op tijd een nieuwe gasslang en bandjes. En de CO/roookmelder gaat ook mee van huis.

Mijn sleurhut is van 1991. Ik heb wel de afdichting tussen zijplaten en dakplaat opnieuw moeten kitten en het onderstel is gereviseerd. Maar hij rolt nog steeds prima achter mijn auto.
Eigenlijk doe ik er weinig aan. Af en toe laat ik wat gebruikte autobanden om de caravan leggen (750 kg max, dus ik kan gewone personenautobanden gebruiken), ik geef de dissel wat vet en stel de remmerij. Verder zijn de wielen gebalanceerd en zit er een anti-slinger koppeling op die hij origineel niet had.
Hij heeft binnenkort wel een nieuwe tractieaccu nodig en ik moet de gasslangen weer eens vervangen. Dat laatste is eigenlijk niet eens nodig, als ik op vakantie ben, kook ik met de barbeque en skottelbraai.

Ik ga toch niet in de spruitjeslucht slapen...

Spruitjes...oef...

Wirftal is van de baan....te koud. St Valerie en Caux ziet er redelijk uit. Heel vroeger eens geweest.

Heb er wel zin in, dit is de eerste wat langere reis met de camper...mooie test voor de zomer.

Boppie zei:
Spruitjes...oef...

Wirftal is van de baan....te koud. St Valerie en Caux ziet er redelijk uit. Heel vroeger eens geweest.

Heb er wel zin in, dit is de eerste wat langere reis met de camper...mooie test voor de zomer.

Klinkt goed! Heb je een fotootje van de camper voor de beeldvorming?

Leuk campertje. Tenminste niet zo'n onhandig log ding die je toeristen onhandig ziet rondsturen in Duitse steden.
Deze is nog te doen. Als er een bed in zit, een magentron en een keukentafeltje heb je genoeg lijkt me om mee rond te touren.

Wat was het weer geweldig he? The Passion. Hoe een 2000 jaar oud verhaal nog steeds tot de verbeelding kan spreken. Gelukkig geen vreemde dingen gebeurd in Leeuwarden.

Soloman zei:
Leuk campertje. Tenminste niet zo'n onhandig log ding die je toeristen onhandig ziet rondsturen in Duitse steden.
Deze is nog te doen. Als er een bed in zit, een magentron en een keukentafeltje heb je genoeg lijkt me om mee rond te touren.

https://www.autoweek.nl/myweblog/4101/vriendschap

Deze gaat ook wel.....

Dank je, was voor ons de insteek. Wij zetten hem bij de deur neer, kunnen we hem zo meepakken. Bedden, keuken en koelkast zitten erin.

Frankrijk is het niet geworden, Zeeland zijn we blijven steken.....

Boppie zei:
Dank je, was voor ons de insteek. Wij zetten hem bij de deur neer, kunnen we hem zo meepakken. Bedden, keuken en koelkast zitten erin.

Frankrijk is het niet geworden, Zeeland zijn we blijven steken.....
Zeeland, want in Frankrijk is het koud.

Vrouwenlogica?

Wat was het weer geweldig he? The Passion. Hoe een 2000 jaar oud verhaal nog steeds tot de verbeelding kan spreken. Gelukkig geen vreemde dingen gebeurd in Leeuwarden.

Ik heb een stukje gezien, ook dit jaar sprak het mij zoals iedere keer niet aan. Dat is van mens tot mens dus verschillend.

JCS uit de jaren '70 vind ik daarentegen wel erg mooi.

Terug
Bovenaan