Dringend hulp gezocht bij gezinsauto tot 6000 euro

Guest
Beste forumleden,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Rodny uit Beverwijk en in het bezit van een wat oudere model Golf 1.6 bouwjaar 1999.
De jaren beginnen momenteel te tellen en er beginnen wat mankementen te ontstaan.
Nu heb ik een vrij slecht verleden met auto's (mijn ford fiesta 1.6 uit 2003 had grote motorproblemen, waardoor ik een groot financieel fiasco heb opgelopen). Mijn VW polo 1.6 uit 2000 was ook al niet veel beter, waardoor ik jullie hulp wil inschakelen.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een betrouwbare auto met niet al te veel km's op de teller, welke voldoende ruimte heeft voor een gezin van 3 personen (ik kan niet in de toekomst kijken maar uitbreiding van het gezin is een mogelijkheid). Als ik dan toch een voorkeur mag uitspreken hij mag wel wat sportief ogen.
Ik rijd dagelijks voor woon-werk circa 70km en tel daarbij de prive uren bij op dan kom je rond de 20.000km per jaar. Zlef heb ik hier een berekening op los gelaten en val dan tussen het grensgebied van benzine en diesel.

Zelf heb ik de afgelopen week veel op internet gelezen en auto's bekeken en hierbij mijn oog laten vallen op de volgende auto's
* Peugeot 207 sw 1.6
* Peugeot 307 sw 1.6
* Peugeot 308 1.6 VTI (is duurder dan budget)
Ik twijfel heel erg over de betrouwbaarheid van de peugeots maar vind ze qua uiterlijk en comfort erg mooi.

* Hyundai i30
* Kia cee'd Sportywagon 1.6
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/m1150089732-kia-cee-d-cee-d-sporty-wagon-1-6-x-clusive-leder.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=5
* Ford Focus (heb wat nachtmerries over een ford)
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1148502453-ford-focus-1-8-16v-futura-flexifuel-bj-2007.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
* Opel Astra wagon
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1151155062-opel-astra-wagon-1-6-cruise-clima-elektr-ramen-voor.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
* Toyota Avensis (valt beetje buiten budget)

Zoals jullie zien ben ik een beetje een leek en ik wil bijna zeggen hopeloos. Ik hoop dat jullie nog adviezen hebben en eventuele tips!

Eisen zijn;
< 150.000 km
> 2006 bouwjaar
Mag best wat power hebben.
Een sportief uiterlijk, waarbij comfort (goede stoelen) belangrijker is dan luxe (navigatie).
Bovengenoemde auto's heb ik in overweging genomen uit een lijst van de anwb met betrouwbare auto's (Hyundai i30, Toyota avensis, kia c'eed). De overige auto's zijn puur op uiterlijk en grote gekozen.
Prioriteit is een betrouwbare auto voor jarenlang rijplezier (plezier is er inmiddels wel af).

Zoiets?

Goede stoelen is persoonlijk, daar kom je alleen achter door een flink stuk te gaan rijden. Power is voor jou dus rond de 125pk, sportief uiterlijk en gewenst model een kleine station? Comfort is ook een automaat bijv? Airco (automatisch?)? Schuifdak? Kortom, verder specificeren, wegstrepen kan altijd nog.

Het is nog wat nieuw voor mij hierbij nogmaals,

Station of MPV met grote kofferbak
B of C segment
- Schakelbak
- vanaf ongeveer 95 pk voorkeur 125 pk.
- We rijden circa 20.000 dus diesels zijn ook te overwegen.
- Sportief uiterlijk (vind peugeot 308 sportief blijft persoonlijk). In ieder geval geen saaie bak.
- niet meer dan 140.000 km op de teller
- zuinig in verbruik
- > 2006 bouwjaar
- enkele opties maar niet echt een pre, klimaatcontrol, cruisecontrol, parkeersensor, regensensor, armsteun, navigatie (vind je toch sneller terug in de peugeots uit mjn lijstje met autos).
- Budget tot circa €6000,-

Ik denk dat, met jouw eisenpakket(je...) de Mitsubishi Lancer Wagon beslist op je lijstje hoort. Waarom? De ANWB occasiontest geeft het antwoord. Even lezen dus: https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/MITSUBISHI/LANCER/2005-07-01/2005-12-01/1349
Conclusie
Als je echt wars bent van moderne fratsen en vooral gaat voor kwaliteit en betrouwbaarheid, dan is een Mitsubishi Lancer als occasion beslist een aanrader. Koop ‘m voor een nette prijs, rij er lekker lang mee door –wat zo’n auto dus prima kan- dan heb je per saldo heel goedkoop gereden. Het is onbegrijpelijk dat niet meer mensen in de gaten hebben hoe goed die auto is.

Nogmaals, betrouwbaar? https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/163

Voorbeeldje: https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer-station-wagon/1-6-inform-19525583/details.html

mitsubishi-lancer-station-wagon-1-6-inform-19525583-8.jpg

Nog eentje waar je niet zomaar aan denkt, maar wel betrouwbaar, ruim en ook nog comfortabel: Nissan Primera hatchback of Estate. Het is wel een model dat niet iedereen aanstaat: https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/NISSAN/PRIMERA/2002-03-01/2004-08-01/2501

Voorbeeld (van eerste eigenaar) en deze wel met luxe: https://www.autowereld.nl/nissan/primera/1-8-business-edition-22473880/details.html

nissan-primera-1-8-business-edition-22473880-1.jpg

Ik ben zelf positief over PSA maar de 207/307/1e 308 waren niet echt hoogtepunten qua betrouwbaarheid

belangrijkste vraag: wat is je budget (incl. dan wel excl. inruil) ?

Thanks voor je reactie Jazzik! Deze auto's zijn qua uiterlijk niet geheel mijn ding maar ik zal je niet direct afschuiven.

Het budget is max 7000,- incl. inruil. Het liefst toch 6500,-.

Primera zou ik laten staan: in mijn omgeving meegemaakt dat ie qua kosten en betrouwbaarheid niet bepaald uitblinkt, had bovendien afwijkende bandenmaat (lees: hele dure banden).
Zo'n Lancer is dan wel een oerbetrouwbare keuze, met jouw km's zou ie ook op LPG kunnen zijn.

FW Ta-183 Huckebein I zei:
Primera zou ik laten staan: in mijn omgeving meegemaakt dat ie qua kosten en betrouwbaarheid niet bepaald uitblinkt, had bovendien afwijkende bandenmaat (lees: hele dure banden).

Dit vindt de Wegenwacht
De Primera is als verwacht zéér betrouwbaar. https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/NISSAN/PRIMERA/2002-03-01/2004-08-01/2501

De standaard bandenmaat is 205/60-16. Een normale, ruim verkrijgbare bandenmaat.

Minpunt is wel dat 'ie niet bepaald zuinig genoemd kan worden.
Als ik dit lees:
Rodny zei:
Eigenlijk ben ik op zoek naar een betrouwbare auto met niet al te veel km's op de teller, welke voldoende ruimte heeft voor een gezin van 3 personen (ik kan niet in de toekomst kijken maar uitbreiding van het gezin is een mogelijkheid). Als ik dan toch een voorkeur mag uitspreken hij mag wel wat sportief ogen.

...ga ik er van uit dat betrouwbaarheid, kilometerstand en ruimte de belangrijkste criteria zijn en niet het uiterlijk, maar:

Rodny zei:
Deze auto's zijn qua uiterlijk niet geheel mijn ding maar....

a014.gif

Daar heb je een punt Jazzik:confused: Eerlijkheid gebied mij dan toch te zeggen dat uiterlijk best belangrijk is.

Dus boven de eerder genoemde punten een stoere en sportieve auto gewenst!

Zijn de auto's die ik zelf heb benoemd niets?

Ik zou de 307 laten staan, is toch al een ouder model en je krijgt ze niet jonger dan 2008, ga je voor de Kia dan heb je een 2010. Daarbij zou ik niet perse een nemen met navigatie, die is meestal toch veroudert en duur om te vervangen of niet eens meer nieuw te krijgen.

Thanks! Het is nog maar de vraag of het een Kia wordt ik hoop op wat adviezen;)

Ik ga met Jazzik mee wat betreft de Mitsubishi Lancer, hier nog één:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/lancer/32331693
0-MOR-295661679-thumbnail.jpg

Of deze Toyota (wel boven in het budget):
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/corolla-verso/34331880
0-MOR-612974875-thumbnail.jpg

.

Nou ja: Khumo, Toyo en Hankook voor minder dan 70 euro. Noem ik niet duur.

Als je wat sportiefs zoekt dan kan een Alfa 159 ook. De Alfa 159 komt uit de jaren dat Alfa met Opel samenwerkte, kent geen roestproblemen en is zeer betrouwbaar.

0-MOR-516327651.jpg

Alfa Romeo 159 SPORTWAGON 1.8 MPI Business, 04/2007, 135dkm, vraagprijs € 6.945
Na onderhandeling (makkelijk) binnen budget.

Ik vind de alfa 159 echt een te gekke bak, maar iets in mij schreeuwt heel hard 'niet doen daar krijg je gelazer mee'! Iemand een andere mening?

En betreft mijn lijstje met autos, nog iets aan te bevelen?

Rodny zei:
Ik vind de alfa 159 echt een te gekke bak, maar iets in mij schreeuwt heel hard 'niet doen daar krijg je gelazer mee'! Iemand een andere mening?

En betreft mijn lijstje met autos, nog iets aan te bevelen?
Lees de autoweek van deze week, daar word een 159 onder de loep genomen, grootste probleem is het gewicht, de 1.8 weegt al 1455 kilo.

Wil je betrouwbaarheid?
Dan zou ik als ik jouw was voor een japanner gaan.
Omdat ze door iedereen saai gevonden worden is de vraag niet heel groot, en dat zie je terug in de prijs.
Ook zou ik toch de keuze benzine maken, ook al zit je op het randje qua km, mede ook door de belasting perikelen die je krijgt in 2019,
Wat zeg je van een toyo avensis.
Ook de mitshu hier boven is leuk.
Mazda 626 dan misschien nog.
Of helemaal anders een volvo v40

Beloon de wagen wel elk jaar even met een grote beurt, welke je ook kiest.

Betrouwbaarheid Alfa Romeo 159:
https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/2
c046.gif

https://www.gebrauchtwagenreport.com/ Fahrzeugklasse: klik Mittelklasse, Modell: zoek Alfa Romeo 159, Fahrleistung: klik Gesamtübersicht en huiver.

Thanks! Betrouwbaarheid staat voor op in deze en neig daarom toch meer naar de hyundai, kia of toyota.

De lancer vind ik persoonlijk niet heel erg mooi (en nee de koreanen en japanner zijn ook niet bijzonder).

Ik heb nog niemand gehoord over een astra, focus, peugeot. Deze maar uit mijn hoofd zetten denk ik zo maar.

De alfa blijft een hele goede outsider!

Rodny zei:
Thanks! Betrouwbaarheid staat voor op...

....De alfa blijft een hele goede outsider!

Maar dat heb je getypt vóórdat je de Reliability Index en het Dekra gebrauchtwagenreport gelezen hebt, toch zeker?
a068.gif

haarr zei:
.

Nou ja: Khumo, Toyo en Hankook voor minder dan 70 euro. Noem ik niet duur.

Mijn kennis had een 2.2 diesel Combi, de standaardvelgen hadden slechts 1 merk dat precies die maat leverde, een band was dus meer dan 200 euro....

Rodny zei:
Thanks! Betrouwbaarheid staat voor op in deze en neig daarom toch meer naar de hyundai, kia of toyota.

De lancer vind ik persoonlijk niet heel erg mooi (en nee de koreanen en japanner zijn ook niet bijzonder).

Ik heb nog niemand gehoord over een astra, focus, peugeot. Deze maar uit mijn hoofd zetten denk ik zo maar.

De alfa blijft een hele goede outsider!

Voor 6000 euro kun je ook een mooie Focus halen.

Hoi Haarr, nog tips voor een focus? Ik lees ook hier wel wisselende verhalen over.

Binnen dit budget kun je een prima Kia Ceed of Hyundai I30 vinden. Een Peugeot 308 1.4 VTI (niet snel maar best goed) of een goede onderhouden 1.6 VTI kan best een goede keus zijn, de auto bied best veel voor weinig geld, de eerste generatie 1.6 THP is geen goede keus. De Kia en Hyundai zijn wel betrouwbaarder volgens de statistieken.

Honda Accord raad ik aan. Zelf rijd ik een Accord uit 2006. Al 460.000 km probleemloos.

Jazzik zei:
Rodny zei:
Thanks! Betrouwbaarheid staat voor op...

....De alfa blijft een hele goede outsider!

Maar dat heb je getypt vóórdat je de Reliability Index en het Dekra gebrauchtwagenreport gelezen hebt, toch zeker?
a068.gif

Hou toch eens op, zelfs de buying guide komt niet verder dan 'even goed checken' bij aankoop en dat geldt voor iedere aankoop. Alles van tevoren uitsluiten gaat niet en bij auto's van ong 10jr oud, hangt het gewoon van het exemplaar en zijn verleden af.

In mijn ogen is een Alfa 159 een zwaar ondergewaardeerde auto. Het is misschien niet de allerbeste en zeker niet ruimste auto, maar in mijn ogen wel zeker een van de mooiste auto's in zijn klasse.

Een goed onderhouden Alfa 159 is verder best een betrouwbare auto, en je rijdt toch in iets bijzonders. Je kunt binnen dit budget ook een leuke Renault Laguna 3 kopen dit is een goede maar zeer ondergewaardeerde auto. Ze zitten wel boven in je budget, de 2e is misschien wel wat duur maar een betrekkelijk jonge en nette auto gewoon bij de Renault dealer.

https://www.autotrader.nl/auto/renault-laguna/2007/harderwijk/87r9h/renault-laguna-20-t-dynamique-aut-zeer-mooi/

Of gewoon bij de Renault dealer:

https://www.autotrader.nl/auto/renault-laguna/2008/alblasserdam/7ftkz/renault-laguna-20-16v-140-dynamique/

136415067-medium.jpg

115600227-large.jpg

Maar als je sportief ogend en betrouwbaar zoekt dan mag de Fiat Bravo zeker niet op je lijstje ontbreken, dit een zeer onderschatte auto maar erg goed.

https://www.autotrader.nl/auto/fiat-bravo/2008/utrecht/88a8c/fiat-bravo-14-t-jet-16v-120-dynamic-met-navigatie/

136979492-large.jpg

Kijk leuke reacties! Alleen word de keuze nu alleen maar moeilijker.
De laguna ziet er erg mooi uit alleen wel prijzig. Over de Bravo twijfel ik of deze voldoende ruimte heeft, maar ook deze ziet er erg mooi uit.
Even samengevat, een lancer is voor mij uitgesloten ik vind deze gewoon niet mooi (merk dat dit toch wel erg hoog op het lijstje staat).
Een laguna en bravo spreken mij erg aan maar twijfel over hun betrouwbaarheid.
Een focus en astra ben ik nog niet van overtuigd ook weinig tot geen reacties.
Een peugeot vind ik ook een mooi complete auto maar ook niet van overtuigd.
De Koreanen en Japanner krijgen zeer goede recensies maar zijn wat saaier.

Lasssstig.

Mijn eigen ervaring is dat de Laguna 3 zeer betrouwbaar is, de auto is uit 2009 en bezit de auto sinds 2011. Zowel bij mij als de vorige eigenaar heeft de auto geen enkele elektrische storing gehad, je komt alleen voor de standaard beurten in de garage en anders nooit, het meest spannend is 1 gebroken achterveer. Inmiddels is er 145000 kilometer mee gereden. Kijk ook eens op het aankoopadvies van Autoblog.

De Fiat Bravo is ook een goede auto zie Anwb aankoopadvies.

De Fiat Bravo is hier nooit een succes geworden (iedereen bleef Golfjes, Astra's en Focus kopen) maar dat is niet omdat het geen goede auto is. Hij is behoorlijk ruim tov de concurrentie. Juist omdat de auto minder gewild is liggen de prijzen lager.

De Laguna 2 was een grote ramp op wielen in de begin jaren. Renault is echter heel hard aan de slag gegaan om van dat stigma af te komen, de Laguna 3 is een zeer betrouwbare auto zonder echt zwakke punten. Prijzen van de Laguna 3 liggen laag vanwege het stigma wat is blijven hangen. Het zijn zeer fijn rijde auto's met een rijke uitrusting voor de prijs.

Rodny zei:
Een focus en astra ben ik nog niet van overtuigd ook weinig tot geen reacties.
Dat komt omdat het een voor de hand liggende keuze is. Ben je opzoek naar een betrouwbare Duitser met een lagere kilometerstand en een betere uitrusting dan een gelijk geprijsde Golf dan kom je 9/10 keer bij de Astra of de Focus uit. Deze occasions zijn net iets duurder dan de 'ondergewaardeerde alternatieven' maar ook zeker het overwegen waard als je een mooi en goed onderhouden exemplaar tegenkomt die je aanspreekt.
De betrouwbaarheid haalt het net niet bij een Japanner maar daar staat dan weer tegenover dat de onderhoudskosten iets lager liggen.

De 1.6 THP komt je ook tegen in een aantal Peugeot's die je noemde. Befaamde en beruchte motor, zijn veel problemen mee.
Los van deze motor zijn de Peugeot's doorgaans gemiddeld qua betrouwbaarheid. Ik zou het bij Peugeot Leeuwekeur houden.

Top mensen voor jullie reacties en adviezen! Ik heb inmiddels een bod gedaan op de zwarte laguna welke hierboven als advertentie werd getipt.

Mijn bod van 5800 werd direct beantwoord als akkoord wat bij wat argwaan op wekt (van 6900 naar 5800 is wel heel ruim). Ik ben bezig met wat onderzoek naar het kenteken.
De Civic vind ik wel een stoere auto maar is deze ruimer dan een golf? Hetzelfde geld voor de Bravo deze acht ik ook niet ruimer dan mijn huidige golf.
De Laguna staat voor nu op 1 gevolgd door een Civic (toch maar even een proefrit maken) met als back up een Hyundai i30 en Kia ceed (is weinig over geschreven maar krijgen goede recensies)

Rodny zei:
Top mensen voor jullie reacties en adviezen! Ik heb inmiddels een bod gedaan op de zwarte laguna welke hierboven als advertentie werd getipt.

Mijn bod van 5800 werd direct beantwoord als akkoord wat bij wat argwaan op wekt (van 6900 naar 5800 is wel heel ruim). Ik ben bezig met wat onderzoek naar het kenteken.
De Civic vind ik wel een stoere auto maar is deze ruimer dan een golf? Hetzelfde geld voor de Bravo deze acht ik ook niet ruimer dan mijn huidige golf.
De Laguna staat voor nu op 1 gevolgd door een Civic (toch maar even een proefrit maken) met als back up een Hyundai i30 en Kia ceed (is weinig over geschreven maar krijgen goede recensies)
Dat is wel een heel ruim verschil, zeker omdat ze de auto nog niet eens heel lang op naam hebben staan, maar betaal iets meer met een nieuwe apk er op als het moet, de huidige is nog maar tot augustus geldig, voor de rest niks bijzonders te vinden ziet er netjes uit, je had ook gezien dat het een automaat is? Vergeet niet een proefrit te maken.

Als je kentekent wilt nakijken kan ik je Zomoto(.nl) aanraden. Of Autotrader. Beide websites bieden ook de eigenaargeschiedenis aan.

Den historie:

Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 8
Datum eerste toelating NL: 27 oktober 2007
APK verloopdatum: 18 aug 2017
Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 23 maart 2017
Dagen Eigenaar: 15
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 7
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 03 oktober 2013
Dagen Eigenaar: 1267
Eigenaar tot: 23 maart 2017
Eigenaar 6
Eigenaar van: 18 september 2013
Dagen Eigenaar: 15
Eigenaar tot: 03 oktober 2013
Eigenaar 5
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 20 augustus 2011
Dagen Eigenaar: 760
Eigenaar tot: 18 september 2013
Eigenaar 4
Eigenaar van: 30 juni 2011
Dagen Eigenaar: 51
Eigenaar tot: 20 augustus 2011
Eigenaar 3
Eigenaar van: 27 juni 2011
Dagen Eigenaar: 3
Eigenaar tot: 30 juni 2011
Eigenaar 2
Eigenaar van: 29 april 2011
Dagen Eigenaar: 59
Eigenaar tot: 27 juni 2011
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 27 oktober 2007
Dagen Eigenaar: 1280
Eigenaar tot: 29 april 2011

3 dus, bedrijfsauto geweest en daarna 2 particulieren. Geen schokkend korte periodes van eigendom.

Thanks voor de historie! Lange reeks met eigenaren wat niet heel erg helpt bij de keuze en nu meer neig om e.e.a. de cancellen!
Zoektocht gaat verder..

Rodny zei:
Thanks voor de historie! Lange reeks met eigenaren wat niet heel erg helpt bij de keuze en nu meer neig om e.e.a. de cancellen!
Zoektocht gaat verder..

Waar je naar moet kijken is het aantal particuliere eigenaren en hoe lang de laatste particuliere eigenaar de auto in bezit heeft gehad. Dat helpt wel om een schifting te maken. Zeker bij incourante auto's (auto's die lang te koop staan) zie je dat die auto's veel van handelaar naar handelaar worden verkocht. Die periodes van eigendom zijn niet heel erg spannend.

Bij deze Laguna is afgaande op de door Damiamw26 geplaatste historie, de laatste particuliere eigenaar er een die de auto ongeveer 4 jaar in bezit heeft gehad. Dat is wat mij betreft een indicatie dat het waarschijnlijk een prima auto is, maar dat er onderhoud aan zat te komen waar die eigenaar geen zin meer in had. Denk daarbij aan de distributie of banden. Ik zou die auto dus niet bij voorbaat afschrijven. Gewoon gaan kijken, goede proefrit maken, goed nakijken (of na laten kijken) en alle elektronica goed uitproberen.

Dus jij doet (als leek) een bod op een auto die je nog nooit gezien hebt? Bijzondere manier van aanpak..
Ga eerst eens kijken.

Lijst met eigenaren vind ik niks geks aan; (waarschijnlijk) ex-leaser, die vervolgens in resp. 2 en 3,5 jaar in het bezig is geweest van twee particulieren.

Inderdaad is de historie niet gek

1 Rechtspersoon dus een lease bak 4 jaar bezit
2 particulier 2 jaar bezit
3 particulier 4 jaar bezit

De historie lijkt me helemaal niet verkeerd, al dat geschuif tussen bedrijven zegt niet veel, zeker niet omdat ie niet jaren te koop staat bij de bedrijven. de 2.0 turbo in deze renault is sterk en de km stand is niet echt hoog. Tuurlijk gewoon erheen en de auto inspecteren, dat zou ik altijd als absoluut minimum doen.

Rodny zei:
Zoektocht gaat verder..

Je hebt de auto niet eens gezien? Waaruit concludeer je dat het al bij voorbaat een slecht onderhouden auto is?

Soms kan een auto ook gekocht worden met inbegrip van een onderhoudsbeurt, mocht de eigenaar de auto weer verkopen na een jaar voor het onderhoud er weer aan komt, auto word aan enkele bedrijven verkocht en die eigenaar koopt de auto ook weer met onderhoudsbeurt heeft die gewoon altijd netjes onderhoud gehad. Linksom of rechtsom betaal je dat als vorige eigenaar toch wel.

Dus het is even kijken welke beurtjes die moet hebben en aangezien ze akkoord gaan met 5800 wat voor een Laguna 3 ondertussen echt al neigt naar een idioot incourante auto kun je voor de vraagprijs vast wel de volledige beurt, nieuwe APK en nog wat dingen meenemen. Denk aan 2 banden of wat dan ook.

Ook hier, vorige eigenaar heeft een goede periode van bezit gehad en dus zal er zoals PauseBreak zegt vast wel iets aankomen wat bij de onderhandeling goed meegenomen kan worden en direct afgevinkt voor het eerste jaar onbezorgd autorijden.

En mensen zijn bang voor de naam Laguna, dat maakt het een incourante auto wat voor de Laguna 3 volkomen onterecht is, maar tevens de reden is dat de auto nu Talisman heet.
Maar als je een auto wil die altijd perfect onderhouden is en gaat worden moet je een nieuwe kopen of naar Private lease kijken, ik weet wel dat een Laguna 3 waarschijnlijk veel goedkoper is.
Mocht je nu meer onderzoek willen doen, loop bij een Renault dealer naar binnen en geef het kenteken op, zij kunnen direct zien hoelang de auto is onderhouden bij de dealer en wat er allemaal is vervangen.

Oke oke, wellicht niet de handigste reactie en een te snelle aanname van mijn kant. Zover begrijp ik dat de historie allemaal niet zo heel spannend is en dat het niets afdoet aan de betrouwbaarheid van de auto. Ik heb inmiddels een afspraak voor zaterdag om een proefrit te maken en tevens nog een afspraak voor een andere laguna bij een Renault garage (ik ga vragen of ze het kenteken willen checken).
Gezien auto 1 in de buurt staat van een kennis (is automonteur) heb ik al laten weten een aankoopkeuring er op los te willen laten. De garage is hiermee akkoord.
Tot zover de Laguna (waar ik nu echt mijn pijlen op heb gericht en terecht de opmerking dat er mensen bang voor zijn, want dat ben ik namelijk ook wel).
Verder staat er een afspraak om een ritje te maken in een Kia Çee'd en een Hyundai I30.
Qua geheel en zeker het interieur hoop ik dat de Laguna wat word en dat het niet uit loopt op een domper!

Wat ik wel prijzenswaardig vind is dat je naar de beste auto zoekt in je budget. ;) Ik hoop ook dat het een mooi exemplaar betreft maar hij ziet er in ieder geval erg netjes uit en een Dynamique das ook wel mooi.

Terug
Bovenaan