Volkswagen Golf GTE Edition

Guest
Sinds eind 2014 rijd ik mijn Volkswagen Golf GTE. Destijds was ik één van de eerste in NL met de auto en trok het wel wat bekijks. Inmiddels rijd 1/3 deel van Nederland in een GTE (lijkt wel). Dus ik wilde mij iets meer gaan onderscheiden en heb ik enkele aanpassingen gedaan. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Toen ik m kreeg was hij zo:
GolfGTE.png


Nu ziet hij er zo uit:
GTE_Edition12.png

GTE_Edition03.png

GTE_Edition01.png

GTE_Edition05.png

GTE_Edition04.png


& Aangepaste knipperlichten

--UPDATE--
Donkerdere achterlichten
SjB5jKa2.jpg


Gril groter gemaakt dmv zwarte wrap folie
S0zeugpe.jpg


Binnekant spiegel een zwarte streep met t GTE logo, als detail voor de inzittenden (en mezelf!)
TO2RDFex.jpg
 
Sorry ik zie de verschillen niet. Velgen?

Hoe herken je een GTE? Is dat met die grote ledstrips?
 
V0RQ zei:
Sorry ik zie de verschillen niet. Velgen?

Hoe herken je een GTE? Is dat met die grote ledstrips?

Ik moest ook veertien keer kijken, maar zo te zien zijn er wat stickers op geplakt, andere velgen gemonteerd, is het stripje in de grille niet meer blauw, is het logo achterop nu volgens mij zwart (zie filmpje) en de knipperlichten zijn nu (legaal?) anders.

Voor een Golf best een aardig ding zo, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar je ervaringen na twee jaar elektrisch Golven.
 
Hoeveel pk's heb je erbij gekregen door de stickers? haha. Maar een mooie bak alleen jammer dat ik niet zo in golfjes bent aangezien ik er 1000 zie dagelijks :LOL:
 
lekkere wagen met mooie techniek, rijdt volgens mij geweldig.
Die sticker had voor mij niet zo gehoeven, ben niet zo van de sticker tuning.
 
Kwa ervaring met de auto ben ik ook wel benieuwd, het is een relatief vrij nieuw product van VAG, veel problemen gehad?
En wat is het praktijk verbruik.
 
Netoj zei:
Hoeveel pk's heb je erbij gekregen door de stickers? haha. Maar een mooie bak alleen jammer dat ik niet zo in golfjes bent aangezien ik er 1000 zie dagelijks :LOL:

Zegt iemand met een Astra... :D
 
Sorry, vind 'm nog steeds niet opvallen tussen de andere Golfjes. Nette auto, maar niet meer dan dat.
 
De wijzigingen zijn inderdaad niet groot, maar wil ook geen "plastic fantastic" auto worden. Er zitten nu zwarte strepen op de zijkant met het logo erop, deze inspiratie komt van de Golf GTI Clubsport. Het dak is helemaal zwart gewrapt van voor tot helemaal achteren. 19 inch brescia velgen en de knipperlichten zijn nu Golvend ipv statisch aan/uit.

Lees veel vraag over de ervaring van de auto zelf:
De auto rijd super, echt heelijk. Heel comfortabel stil, maar wanneer je hem in de GTE stand zet dan werken de elektromotor en benzine motor op volle kracht samen en heeft die genoeg vermogen. Ik heb niet zo veel problemen gehad eigenlijk, kleine dingetjes als een schakelbak die hard schakelt, maar was snel opgelost met een update. In praktijk red ik op stukken van 70 KM 1 op 50. Korte stukken red ik volledig elektrisch. Echt lange stukken komt neer op 1 op 30.
 
Maar wat is het gemiddelde verbruik over de gebruiksperiode?
 
Ik ben niet zo van de golfjes maar dit ziet er toch prima uit (y)

ik vind de stickers ook best geinig, dit kan nog nét. :) Zwart dak kan de auto ook prima hebben.

Alleen die knipperlichten zou ik echt vreselijk vinden. Ook omdat ze niet eens dynamisch verlopen maar de buitenste helft gewoon iets vertraagd aan gaan. Daardoor krijg je erg het idee, ik wil een wanna be audi zijn (die overigens niet eens de eerste was met die dynamische knippers) maar het is allemaal net niet gelukt waardoor het nu net lijkt alsof je een elektrisch probleem hebt met de verlichting.

Je hebt zo te horen niet veel gekke dingen gehad, een collega van mij rijd een zwarte en was het eerste jaar veel ellende mee, laatste jaar heb ik hem niet meer over gehoord en doet hij het volgens mij best aardig, technisch gezien. :)
 
Je wilt jezelf onderscheiden van de andere automobilisten in Nederland en dan kies je voor een witte VW Golf? :D

De wijzigingen zijn ook nog eens zo subtiel dat het hier al bijna niemand opvalt.
De auto ziet er netjes uit en de velgen passen er mooi bij.
De zwarte streep lijkt origineel en past mooi bij het geheel.
Ik vindt de knipperlichten geen verbetering, maar als jij het mooi vindt, prima toch.
 
Stoere velgen joh! Wit is inderdaad niet de mooiste kleur voor een Golf in mijn mening, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Zo'n GTE lijkt me wel een gave uitvoering.
 
RobEU zei:
Netoj zei:
Hoeveel pk's heb je erbij gekregen door de stickers? haha. Maar een mooie bak alleen jammer dat ik niet zo in golfjes bent aangezien ik er 1000 zie dagelijks :LOL:

Zegt iemand met een Astra... :D

Ik zie meer golfjes rijden als astra. Maar wellicht moet ik dan maar ook voor een golf gaan om het leuk te gaan vinden :D
 
Ben zelf een liefhebber van de golf's gti, maar die gte lijkt me ook zeker snel genoeg, en met die lage bijtelling he... Je ziet ze tegenwoordig alleen al net zo vaak als de vw up rijden, gelukkig heb je er een persoonlijk tintje aan gegeven. Vind de velgen mooi en de knipperlichten best leuk!
 
revolution-nl zei:
Maar wat is het gemiddelde verbruik over de gebruiksperiode?

Het zou aardig zijn als er op AW door GTE rijders inzicht gegeven zou worden in het verbruik. Helaas, ook de verbruiksmonitor geeft dat inzicht niet. Waarschijnlijk is het euvel dat de GTE in Nederland voor het overgrote deel, zo niet allemaal worden bereden door mensen die niet de eigenaar zijn en een tankpas achter de zonneklep hebben zitten...
Maar goed. Het verbruik is natuurlijk zeer afhankelijk van rechtervoet, gebruik en stekkeren. Een indicatie van het benzineverbruik geeft Spritmonitor. Gemeten werkelijk gemiddeld verbruik over minimaal 15000 km.:
Volkswagen GTE, 25 auto's: 4,05 l/100 km. = 1:24,7 https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&minkm=15000&exactmodel=GTE&powerunit=2

Ter vergelijking maar even 2 andere populaire (?) stekkerauto's:
Mitsubishi Outlander PHEV, 60 auto's: 4,18 l/100 km. = 1:23,9 https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/280-Outlander.html?fueltype=6&minkm=15000&powerunit=2
Toyota Prius Plug-in, 68 auto's: 3,43 l/100 km. = 1:29,2 https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&minkm=15000&powerunit=2

Travelcard Werkelijk verbruik https://www.werkelijkverbruik.nl/default.aspx geeft duidelijk ongunstiger verbruikscijfers (reden: leaserijders met tankpas van de baas?):
Golf GTE: 5,44 l/100 km. = 1:18,4
Mitsubishi Outlander PHEV: 6,21 l/100 km. = 1:16,1
Toyota Prius Plug-in: 4,36 l/100 km. = 1:22,9

Overigens is ook niet bekend en dus ook niet berekend hoeveel €€ aan kilowatts nodig waren om deze benzineverbruikscijfers te halen....

Frappant: Travelcard geeft voor de Prius Hybrid (die zonder stekker...) als praktijkverbruik 5,01 l/100 km. = 1:20 (Aspiration) en 5,29 l/100 km. = 1:18,9 voor de andere uitvoeringen. De "gewone" stekkerloze Prius 1.8 HSD is dus zelfs zuiniger dan de Golf GTE (en Mitsubishi Outlander PHEV) met stekker....
 
Een hybride auto is niet zuiniger dan een conventionele benzine auto.
Het rendement van een benzinemotor is 25 procent en van een elektrische motor 90 procent.
Het rendement wordt niet hoger door deze twee samen te voegen.

De energie die je terugwint via ‘regeneratief remmen’ kan dit niet compenseren.
Je moet immers ook veel extra gewicht verplaatsen en je maakt ook nog verlies op het rendement van de accu's.
Dat de Prius zuinig rijd komt doordat Toyota gebruikt maakt van een Arkinson motor, met een rendement van 34 procent.
Deze benzinemotor is bijna net zo zuinig als een dieselmotor. ( 35 procent)
 
spyderweb zei:
Een hybride auto is niet zuiniger dan een conventionele benzine auto.
Het rendement van een benzinemotor is 25 procent en van een elektrische motor 90 procent.
Het rendement wordt niet hoger door deze twee samen te voegen.

De energie die je terugwint via ‘regeneratief remmen’ kan dit niet compenseren.
Je moet immers ook veel extra gewicht verplaatsen en je maakt ook nog verlies op het rendement van de accu's.
Dat de Prius zuinig rijd komt doordat Toyota gebruikt maakt van een Artkinson motor, met een rendement van 34 procent.
Deze benzinemotor is bijna net zo zuinig als een dieselmotor. ( 35 procent)

Tjonge, wat een sufferds daar bij Toyota!
a042.gif
Zonder al die rompslomp van electromotoren en accu's was de Prius met de 1.8 volgens spyderweb gewoon net zo zuinig geweest. Stuur even een mailtje naar Tokyo dat ze dom bezig zijn, zou ik zeggen...
a048.gif
 
Het doel was niet om de zuinigste auto te maken.
De Prius is een groot succes geworden, omdat deze in aanmerking kwam voor allerlei subsidies.

Kom eens met een inhoudelijke onderbouwing, waarin je kunt aantonen dat ik het mis heb.
 
Ah daarom dat je ze zo vaak in het buitenland ziet rijden; door alle subsidies daar...
 
Een plugin-hybride (mijn GTE) vind ik echt wel zuinig. Als ik naar Amersfoort rijd (59km) dan rijd ik ± 1 op 30 tijdens die rit. Wel moet ik zeggen dat mijn GTE zuinig is als ik van oplaadpunt naar oplaadpunt rijd, dan kan ik mijn accu volledig leeg rijden. Als ik naar een stad wil en ik kan niet laden en dan moet ik weer terug rijden, dan rijd het qua verbruik idd als een normale benzine auto. Alleen dan is nog het verschil dat de elektromotor ontzettend veel koppel levert en dan zeer fijn rijd.

Een vraagje...
Wat vinden jullie hier van;
(Ik wil op de rand onder mijn kofferbak klep een zwarte rand aan laten brengen en misschien met het "GTE Edition" logo er weer op. Leuk of word het dan te veel stickers?)

DUyQDSdU.jpeg

ZG17mdrh.jpeg
 
Ja over het randje, niet doen. Vooral niet omdat het logo ook al zwart is. In mijn ogen net over de grens van smaakvol.
 
1 op 30 :D

Als je het stroomverbruik niet meetelt, dan krijg je natuurlijk geen realistisch beeld van het werkelijke verbruik.
Volgens de ANWB haalt de Prius dat niet eens

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/TOYOTA/PRIUS/2009-04-01/2011-11-01/1933
 
Het blijft jouw auto, natuurlijk, maar ook ik vind dat niet heel erg smaakvol. Het clasht eigenlijk heel erg met je witte lak.
Ik vind het wat anders op een auto die bijvoorbeeld in een antraciet/gunmetal gray is uitgevoerd, die kan zwarte accenten zoals deze héél goed hebben:

tyKppyE.jpg
 
Aah okee, dank voor jullie mening! Dan laat ik dit idee fieren..
De reden dat ik er mee kwam was omdat ik nog iets zwart matchend wilde hebben aan het zwarte logo, jullie een idee of vinden jullie dat überhaupt niet nodig?


spyderweb zei:
1 op 30 :D

Als je het stroomverbruik niet meetelt, dan krijg je natuurlijk geen realistisch beeld van het werkelijke verbruik.
Volgens de ANWB haalt de Prius dat niet eens

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/TOYOTA/PRIUS/2009-04-01/2011-11-01/1933

Klopt, maar dat is sowieso heel moeilijk te bekijken. Want wanneer de stroom op is, dan begin de auto heel enthousiast weerstand te geven aan de motor om zo de accu's weer op te laden en dan krijg je dus een heel onzuinig beeld want het is net alsof de auto de hele tijd een berg op rijd.
 
Paulll zei:
De reden dat ik er mee kwam was omdat ik nog iets zwart matchend wilde hebben aan het zwarte logo, jullie een idee of vinden jullie dat überhaupt niet nodig?

Logo weer chroom maken. ;)
 
Paulll zei:
spyderweb zei:
1 op 30 :D

Als je het stroomverbruik niet meetelt, dan krijg je natuurlijk geen realistisch beeld van het werkelijke verbruik.
Volgens de ANWB haalt de Prius dat niet eens

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/TOYOTA/PRIUS/2009-04-01/2011-11-01/1933

Klopt, maar dat is sowieso heel moeilijk te bekijken. Want wanneer de stroom op is, dan begin de auto heel enthousiast weerstand te geven aan de motor om zo de accu's weer op te laden en dan krijg je dus een heel onzuinig beeld want het is net alsof de auto de hele tijd een berg op rijd.

Dat is helemaal niet moeilijk te bekijken. Je opent een account op Spritmonitor en... je houdt zowel benzine- als elektriciteitsverbruik bij, zoals bijvoorbeeld: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/696649.html of https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/698965.html en https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/560986.html
 
RobEU zei:
Paulll zei:
De reden dat ik er mee kwam was omdat ik nog iets zwart matchend wilde hebben aan het zwarte logo, jullie een idee of vinden jullie dat überhaupt niet nodig?

Logo weer chroom maken. ;)
Ja dit hier zelf ook over te twijfelen om weer te toen, had t in een opwelling zwart gedaan. Maar weet niet of ik t nou beter vind.
 
Had "flippers" besteld die ik kan plakken op mijn eigen flipper-knoppen op mijn stuur, vond t resultaat best geinig. Eerst zag je niet eens dat ik flippers had en vind ze nu toch wel leuk aanwezig:
I66lKo8p.jpg
 
Tja, best te pruimen aanpassingen maar het blijft een witte Golf met symbolische stekker.

AsconaGT zei:
ik wil een wanna be audi zijn (die overigens niet eens de eerste was met die dynamische knippers)

Volgens mij was Chrysler-Imperial de eerste in 1969, toen bestond Audi nog niet eens :D
 
Bofkont zei:
Kwa ervaring met de auto ben ik ook wel benieuwd, het is een relatief vrij nieuw product van VAG, veel problemen gehad?
En wat is het praktijk verbruik.

Dit is mijn verbruik van mijn golf gte rij hem van november 2014 tot nu Gem. verbruik 3,72 l/100km 33.548 km en 1.247 l staat ook bij verbruiksmonitor van autoweek
 
revolution-nl zei:
Maar wat is het gemiddelde verbruik over de gebruiksperiode?

Dit is mijn verbruik van de gte ik heb hem van november 2014 tot nu Gem. verbruik 3,72 l/100km 33.548 km en 1.247 l auto wordt iedere avond thuis opgeladen.
 
Even een kleine update, ik heb weer wat wrap dingetjes toegepast. Wat vinden jullie?

Donkerdere achterlichten
SjB5jKa2.jpg


Gril groter gemaakt dmv zwarte wrap folie
S0zeugpe.jpg


Binnekant spiegel een zwarte streep met t GTE logo, als detail voor de inzittenden (en mezelf!)
TO2RDFex.jpg
 
Wel leuk dat je 'm een beetje eigen maakt. Op m'n werk staan er wel 15 of 20 GTE's voor de deur, echt iedereen rijdt er eentje.
Jij hebt inderdaad een heel vroeg exemplaar!
 
Barri zei:
Wel leuk dat je 'm een beetje eigen maakt. Op m'n werk staan er wel 15 of 20 GTE's voor de deur, echt iedereen rijdt er eentje.
Jij hebt inderdaad een heel vroeg exemplaar!
In BE zeldzamer dan een GTI, als je er een ziet hangen er gele platen op :LOL:
 
Nico GTR zei:
Binnenkantje spiegel...

Inderdaad grill en spiegel zijn leuk/ een verbetering. Het houtaccent bij het ventilatierooster is naar mijn mening “wat gezocht/net te veel”.
:)
 
Altai zei:
Nico GTR zei:
Binnenkantje spiegel...

Inderdaad grill en spiegel zijn leuk/ een verbetering. Het houtaccent bij het ventilatierooster is naar mijn mening “wat gezocht/net te veel”.
:)
Dat is een luchtverfrisser van rituals, die heb ik er gewoon op geklikt puur voor de reuk. hahah
 
Wat een aanpassingen op een lease wagen, zal wel niet heel veel gebeuren. Zijn de donkerdere achterlichten van de golf R? Ik heb vorige maand met een technisch gelijke A3 e tron gereden en het voelt allemaal snel aan door de elektromotor en de1.4t die gewoon schakelt met een dsg ipv een cvt, groots voordeel m.i!
 
Terug
Bovenaan