Autoradio werkt niet

Opelastra2000

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb een Pioneer autoradio en ik wil die gebruiken ik mijn Fiat Doblo, maar het wilt niet werken.
Mijn Fiat heeft origineel een ISO connector en die past perfect in de stekkers van de Pioneer autoradio.
Het probleem is dat de radio geen stroom krijgt en dus niet werkt.
Het ligt aan de stekkers en connector, want de kabels komen niet overeen.

Iemand enig idee hoe ik de autoradio kan laten werken?

De foto's zullen het duidelijker maken:
357osvq.jpg

2n81gl.jpg

23mo2sh.jpg

20zs1hw.jpg

Je kan met een fitting schroevendraaier heel voorzichtig de pinnetjes uit de iso stekker wrikken en ze op een andere locatie er weer in klikken. In de handleiding van de radio staat meestal welke draad waar moet. Overigens zie ik dat er wat draden geknipt en getaped zijn, wellicht eerst die controleren?

Bij Fiat kennen ze het verhaal accessoire stand niet de Gele en de Rode bij elkaar zetten en het werkt. Betekend wel dat de radio niet over contact geschakeld word en dus altijd uitgezet moet worden. Dus even met een 12 volt spanningzoeker even kijken welke de stroomdraad is en daar rood en geel op zetten. Ik zie ook extra achter speakers Grijs en Groen. Betekend dat de Fader altijd op voor moet staan.

Zou eerst eens kijken of je originele kabels nog wel goed zitten qua positie. Ik zie er diverse die getaped lijken te zijn en dus niet origineel zitten?

https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/445223/connecteurs_iso_520_jpg9_.jpg

Nog even het schema.

Pobresh zei:
Zou eerst eens kijken of je originele kabels nog wel goed zitten qua positie. Ik zie er diverse die getaped lijken te zijn en dus niet origineel zitten?

Alle draden zitten origineel.
2 draden waren eerst verwisseld en dan heb ik ze terug origineel gezet. Met de originele autoradio moet ik hem ook telkens handmatig aan en uit zetten, ik hoopte dat ik dat met deze radio niet moest doen...

Ik vraag me af welke van de 2 niet goed bedraad zit.

Veel aan de foto's heb ik niet. Daar zijn ze veel te klein voor en de belangrijkste kabels zijn bij beide foto's aan de verkeerde kant. Beide foto's heb je de speakerkabels vooraan in beeld. Waar je dus weinig aan hebt.

Ik vind de draadkleuren van de isostekker van de auto sowieso wat vreemd.

Ik kwam net een filmpje tegen dat fiat schijnbaar canbus datakabels op de isostekker heeft zitten bij nieuwere modellen. Nou gaat het filmpje over een punto, maar ik kan me voorstellen dat de doblo ook dit kan hebben. Wellicht heb je er iets aan:
https://www.youtube.com/watch?v=g6L-wUDbihw

Dit kon niet simpeler, gewoon rode met gele draad verwisseld en alles werkt normaal.
Radio onthoudt alles en gaat aan/uit via het contact.
Bedankt voor de snelle reacties!

Terug
Bovenaan