Foto's uit de oude doos

Zou de huidige Rover-eigenaar weten dat 'ie een heuse filmster in bezit heeft?;)

929V6 zei:
Een aardbeving zou dan idd goed kunnen, de gevel links heeft schade en rechts is de zaak beneden dichtgespijkerd.

Ik zou zeggen dat de hoogtijdagen van de vinnenrage zich juist in de jaren 1956-1960 afspeelden, althans in Amerika. Vanaf 1960 werden ze geleidelijk kleiner, of verdwenen ze in één keer helemaal. Het scheelde ook per merk, de in 1960 geïntroduceerde Ford Falcon bijvoorbeeld had geen vinnen, de rechtstreeks daarvan afgeleide Comet (later uitgebracht als Mercury) had ze weer wel. Cadillac heeft er pas eind negentiger jaren voorgoed afscheid van kunnen nemen.

De vin begon met de '48er Cadillac, van Steve Earl (welke ik overigens pas nog zag rijden). Hoogtepunt was de 59 Eldorado. Het model had in 1960 al weer kleinere vinnen. Ik zeg, hoogtij dagen van 1959 tot en met 1959 idd

Dennis_zw zei:
Ik denk ook Audi 80 GT. De Santana had een ander zijprofiel (een beetje het profiel van een hatchback met een mislukt aangeplakte kofferbak).

pas80gt.jpg

lonsdesaunier800.jpg

Helemaal gelijk!
Heb me vergist.

Enzo Dizono zei:
De vin begon met de '48er Cadillac, van Steve Earl (welke ik overigens pas nog zag rijden). Hoogtepunt was de 59 Eldorado. Het model had in 1960 al weer kleinere vinnen. Ik zeg, hoogtij dagen van 1959 tot en met 1959 idd
Is het niet Harley Earl?

diesneuf zei:
1957, plek onbekend

Lijkt mij een overslaghaven aangezien er Citroens en Simca's broederlijk naast elkaar staan en je rechts een havenkraan ziet.

Franse export naar overzee?!

Thom

Waarom hebben die Simca's geen koplampen? Omdat ze naar Amerika gaan, waar "sealed beam" lampen worden ingebouwd? Omdat ze vaak onderweg gestolen worden? Omdat ze snel kapot gaan en pas na het transport worden ingebouwd?

Volgens mij zijn deze simca's niet naar de US gegaan.
De foto doet mij heel nederlands aan.

Stif zei:
Volgens mij zijn deze simca's niet naar de US gegaan.
De foto doet mij heel nederlands aan.

Als je naar de betonnen lantaarnpalen links kijkt die zijn toch echt 100% Frans... Je ziet ze nu nog in de Franse binnenlanden.. Ik gok dus op een Franse haven.

Simca arondes zijn trouwens zeker wel naar de USA geexporteerd

Thom

Misschien zijn de banden met witte zijvlakken daarvoor ook wel een aanwijzing. Ik heb trouwens nog best veel moeite om alle auto's van de Prisma autogids thuis te brengen.

@D. Elzinga
Wat een waanzinnige kleurenfotocollectie heb je, hoe heb je de bij elkaar verzameld?
Echt super!

929V6 zei:
Ik heb trouwens nog best veel moeite om alle auto's van de Prisma autogids thuis te brengen.

Volgens mij zie ik in ieder geval Fiat 500, Jagst, Autobianchi Quattroposti, Fiat 600, Fiat 600 vouwdak, Renault 4, Citroën 2CV, NSU Prinz, Fiat 850, Austin/Morris 850, Daf 33, Volkswagen 1200, Ford Anglia, Simca 1000, Citroën Ami, Austin/Morris 1000, Skoda 1100, Volkswagen 1300, Adria Neckar, Mosckovitz, Wartburg, Fiat 1100, MG Midget?, Morris Minor 1000, Volkswagen Karmann, Opel Kadett, Renault 10 Major, NSU 1000, Daf 44

Is die Jagst niet een Yalta 965?

Zal ook eens een poging doen om zo ver mogelijk te komen, van voor naar achter en van links naar rechts:
Fiat 500, Yalta 965, Autobianchi Quattroposti
Fiat 600, NSU Jagst (of andersom, weet niet welke parkeerlampjes had en welke niet), Renault 4, Citroën 2CV
NSU Prinz 4, Fiat 850, Austin Seven, Daf Daffodil 32, VW Kever, Ford Anglia, Simca 1000
Citroën Ami 6, Austin Seven, Ford Cortina 1200, VW Kever, Fiat-Neckar 850, Scaldia 1400, Wartburg 1000, Fiat 1100 R, Reliant Regal?
???, Morris Minor, NSU Sportprinz, Opel Kadett, Renault 10 Major, Vauxhall Viva, NSU 1000 C, Ford 12M, Neckar 1100?
Daf 44, de rest kan ik niet thuisbrengen, die middelste witte zou nog een Glas 1204 kunnen zijn.

929V6 zei:
Is die Jagst niet een Yalta 965?

Inderdaad, ik bedoelde ook Yalta, maar typte Jagst. Stom. De Fiat 600 staat links, die had midden jaren zestig clignoteurs/stadslichten onder de koplampen. De Jagst had dat ook, maar misschien niet meteen in hetzelfde jaar. Volgens mij staat tussen de Morris Minor en de Opel Kadett toch echt een VW Karmann Ghia.

Een Topolino (serie C) Belvedere (uit mijn hoofd, kan ook iets afwijken van de waarheid...)

Fiat Topolino Belvedere.
Jup.

Ho eens, een beetje off topic, maar
https://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.com/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DFiat+topolino+belvedere%26btnG%3DZoeken%26lr%3D&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/oldtimers/258050873-2x-fiat-topolino-belvedere-stationcar-1951-italie-import.html%3Fxref%3D1
Heeft overigens nog meer leuke wagens±
https://www.continentalcars.nl/

Grappig, die Simca 1100 links heeft wieldoppen die in het begin van de jaren '70 erg populair waren, gemaakt van blik en ze moesten lijken op de Fuchs-wielen van de Porsche 911. Je ziet ze nergens meer.

Die wieldoppen vielen mij ook al op. Ze lijken ook sprekend op de wieldoppen van de Toyota Corolla KE30/35, 1ste serie. Maar ik denk dat deze foto voor 1974 genomen is.

De Corolla doppen:

toyota_corolla_ke30_1978_hubcaps_most_ugly.jpg

Lijken er inderdaad een beetje op. De doppen op de 1100 zijn alleen universeel en waren tot het midden van de jaren '70 in elke behoorlijke autoshop te krijgen.

Gek, die wieldoppen zou ik los niet eens herkennen als zijnde van een Corolla, anderzijds zou het me waarschijnlijk ook weer opvallen als er andere wieldoppen op zo'n Corolla zouden zitten...

Gek, die wieldoppen zou ik los niet eens herkennen als zijnde van een Corolla, anderzijds zou het me waarschijnlijk ook weer opvallen als er andere wieldoppen op zo'n Corolla zouden zitten...

Misschien heeft dat maken met het feit dat er echt héél weinig Corolla KE30/35's van de éérste serie zijn overgebleven. Vrijwel alle exemplaren zijn van 77 of later. Op beeldbanken zijn ze veelvuldig te zien met deze doppen. Ik sprak iemand met een paar van deze auto's op de JCS, die verklaarde dat het kleine aantal waarschijnlijk te verklaren is door het ontbreken van binnenschermen waardoor de balken onder de voorschermen sneller rot waren dan de latere exemplaren. Mocht er een vroege KE30 voorbijkomen op marktplaats dan moet ik me beheersen... Serie's vóór de facelift hebben net iets meer charme, zo ook met 120Y's ( Parkeerterreinen topic 25-07 / 12:08, 2 Corolla's op de parkeerplaats, beide met deze doppen)

Die universele doppen zoals op die Simca ken ik idd nog wel, die zaten ook op mijn Constructam caravan van 1973. ;)

Dattoman zei:
Misschien heeft dat maken met het feit dat er echt héél weinig Corolla KE30/35's van de éérste serie zijn overgebleven. Vrijwel alle exemplaren zijn van 77 of later. Mocht er een vroege KE30 voorbijkomen op marktplaats dan moet ik me beheersen... Serie's vóór de facelift hebben net iets meer charme, zo ook met 120Y's

Dattoman, Weet nog een mooie Corolla te staan, de 50-EK-23, 1975, met ca 085.000 op de teller. Heeft van 1991 tot 2008 in de showroom gestaan van de Toyotadealer die 'm nieuw verkocht heeft (met af en toe een ritje). Maar het is nog een KE20. Komt mogelijk te koop. Zal ik 'm in de gaten houden voor je?

Bedankt voor de spot! Maar ik sla deze ff over.. ;-) Een KE20 is iets makkelijker te vinden dan een vroege KE30. Hier in de buurt staat overigens een oranje KE25 in de Showroom van de Toyota dealer, echt een plaatje.

Dafpoetser zei:
Bouwjaar 1970 hierzo...ik ken die uitschuiftafel ook nog....en onze haartjes werden geknipt door de huiskapster (lees: moeder) dus je liep altijd zwaar voor löl.

Die groene transformator, met grote rode draaipijl kan ik me ook nog heel goed herinneren, wij hadden slagboompjes, en een mega-neptunnel in ons "traject" overigens!...de jaren 70....werelds!
Uitschuiftafel staat hier nog wel. Die transformator van Fleischmann ligt hier ook met vast treintraject vastgelijmd op een groot bord hardboard. Werkt allemaal nog wel.

Bij die Bucklertruck kreeg ik gelijk een herinnering aan de Stender Bierballon van begin jaren 90, toen ik nog in Hengelo woonde en het eind augustus was. Dan kon ik vanuit mijn achtertuin de ballonnen van Twente Ballooning zien mits de wind goed stond..

phgst1.jpg

LOL @ foto Eelco! Dat is hier nog geen 5 kilometer vandaan! De Geveltjes in 's Heerenhoek ziet er nog steeds vrijwel hetzelfde uit.:D

Daar staat een echte holy grail voor Opel-freaks op! Een Kadett Coupe 1.9E GT/E 1000-serie (of een lookalike)!(y)

300ZX Z31 zei:
Daar staat een echte holy grail voor Opel-freaks op! Een Kadett Coupe 1.9E GT/E 1000-serie (of een lookalike)!(y)

Een Opel Kadett GT/E 1000 serie is een Kadett C2 in de kleur Wit / Geel en niet alle wit/gele GT/E 's waren een 1000 serie .

De Kadett op de foto is inderdaad een 1.9 E GT/E en zo te zien is dit een oude foto en zal het dus wel een echte zijn.

Samochód zei:
300ZX Z31 zei:

Een Opel Kadett GT/E 1000 serie is een Kadett C2 in de kleur Wit / Geel en niet alle wit/gele GT/E 's waren een 1000 serie .

De Kadett op de foto is inderdaad een 1.9 E GT/E en zo te zien is dit een oude foto en zal het dus wel een echte zijn.

Tnx voor de info! Ik leefde in de veronderstelling dat alle 1.9E GT/E onder de 1000-serie vielen, wist niet dat dat alleen voor de wit/gele gold. Die 1000 stond toch voor 1000 stuks gelimiteerd als ik me niet vergis? Dan eigenlijk wel logisch, want dan zou de survivalrate vrij hoog zijn gezien het aantal dat er nu nog in NL zijn (al zitten daar natuurlijk nogal wat fakes tussen).

Nu ik de foto nog even beter bekijk denk ik dat de meest zeldzame nu de Opel Rekord D Caravan is, met een survivalrate van bijna nul...

Volgens mij komt deze foto uit de film "The Open Road" van Claude Freese-Greene. Een kleurenfilm uit 1926 waarin de maker door de UK reist in zijn Vauxhall 30/98 en dit op film vastlegt. Is een paar jaar terug ook op de BBC uitgezonden.
Nog een stukje

Daar lijkt het idd wel op. Als je op YouTube goed zoekt kun je veel meer kleurenfilms uit die tijd vinden, waaronder enkele van het verkeer in Londen in 1920 en Hollywood in 1928 (met een hoop dure wagens:D)

Geen DAF Kalmar, maar een Volkswagen "Fridolin", speciaal gemaakt voor de posterijen

Terug
Bovenaan