Alfa Romeo Stelvio | update 2023 op p. 2

D-C zei:
P. Klieder zei:
Alfa kopieert volledig het BMW gamma. Ze kopiëren ook de marktpositie van BMW. Zelfs de prijzen zijn des BMW's. En voor het gespeelde onderscheid worden de woorden "design" en "karakter" van stal gehaald. Gaaaaaaaaap

Maserati is precies zo. Een diesel, een SUV... Copy/paste Porsche.

Haha, als een Italiaans automerk een auto vergelijkbaar prijst met een Duitse concurrent is dat al een teken van kopieerdrift. Het is duidelijk dat je niet in staat bent de Italiaanse autobouwers op hun merites te beoordelen.

Zo, jij hebt talent! :eek:

Maar blijkbaar niet genoeg om de bedoeling van mijn post te begrijpen. :cry:

Prijs van de First Edition (2.0 met 280 pk en 4WD) in NL wordt 68.450 euro. De goedkoopste Stelvio moet in NL starten onder 55.000 euro.

Ik zie niet in hoe Alfa BMW precies kopieert. Je zou het ook om kunnen draaien. Alfa begon in de jaren 50 met sportieve sedannetjes en coupeetjes, en in de jaren 60 deed BMW hetzelfde.

Alfa heeft te laat ingespeeld op de SUV-gekte en is (mede) daardoor bijna ten ondergegaan. Het is dus goed dat Alfa nu eindelijk met een SUV komt. Dat deze dan gelijkenissen (in positionering) heeft met (een) BMW is dan niet gek.

Ik heb de stelvio mogen bezichtigen in laatste autosalon in Brussel. Zeer mooie verschijning toch! Zeker mooier in het echt dan op de foto's. Laatst ook met dezelfde motorisatie gereden Giulia 280pk. Ik moet zeggen dat ik verkocht ben aan de Stelvio en is een grote kanshebber om te bestellen. (leveringen rond mei voor de first edition en 4 jaar garantie :) )

Idd een supermooie wagen, gisteren gebeld door de dealer voor een introductie begin maart, ben zeer benieuwd. Ik vind de Giulia al een plaatje, ben benieuwd naar de Stelvio First Edition.

Ik had toen de indruk dat de zitruimte achterin (nuttige breedte) groter is dan bij Q5 en GLC enz...
Als ik zeker ben dat deze te vergelijken is met de E of A6, dan twijfel ik niet meer.

Lovende recensie: https://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/stelvio/98685/new-alfa-romeo-stelvio-2017-review

dsc_9793.jpg
alfa-stelvio-web-2017-0489_0.jpg

Stelvio live @ Autosalon van Genève:

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2017-f12b02eaaf2bddfdbc3cd795358c13cc.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2017-0c2ace7c260bf0c9520b27e9f9a589d0.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2017-cb5bbbd960a39344d1dc917b48e8e03b.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2017-79183b65a76d49c9ada9e8e2286b6e5e.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2017-d1f50c054f779da1ad7b267657146ae3.jpg

Alfa Romeo stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2017/stand/1571/alfa-romeo

Ik ga hem straks bestellen. Wel de first edition plus met de rosso comp. kleur en panoramisch schuifdak.
Heeeeel lang zitten twijfelen omwille van het infotainment systeem, daar ik nu gebruik maak van de comand online van mercedes.

Maar lees veel goede commentaren van de wagen, dus...

[size=medium]Alfa Romeo Stelvio nu vanaf 53.950 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 12 mei 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Met de toevoeging van de 150 pk sterke 2.2 dieselmotor zakt de vanafprijs van de Alfa Stelvio naar 53.950 euro. Een achttraps automaat is standaard.

Alfa Romeo start per direct met de verkoop van een nieuwe motoruitvoering van de Stelvio. Het gaat om de 2.2 dieselmotor met 150 pk, een motor die ook verkrijgbaar is met 180 en 210 pk. De vanafprijs daalt door de nieuwe versie naar 53.950 euro, 2.000 euro minder dan de Stelvio met 180 pk dieselmotor kost.

Alfa Romeo geeft voor de 150 pk dieselversie een verbruik op van 4,7 l/100 km (1 op 21,2). Het merk levert de dieselmotor altijd in combinatie met achterwielaandrijving en een achttraps automaat. Sterkere diesel en benzine-Stelvio's zijn ook leverbaar met Q4 vierwielaandrijving.

De standaarduitrusting van de Stelvio bestaat uit onder andere een multimediasysteem met 6,5 inch kleurenscherm, cruise control, licht-, regen- en parkeersensoren, airconditioning met automatische klimaatregeling, 17 inch lichtmetalen wielen, xenonverlichting, D.N.A-rijstandenschakelaar en diverse actieve rijhulpsystemen.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/mei/42930-alfa-romeo-stelvio-nu-vanaf-53-950-euro

Als je plaatjes ziet, staat ie op 20" velgen. Moeilijk om 'm op standaard 17" velgen te zien. Hier is er één:

d6f3a20a268b40628f870bb80b966287.jpg

Serieus verlaagd (waardoor het meer een soort stationwagon / grote hatchback wordt)...

stelvio%2B1.jpg

straatos zei:
Serieus verlaagd (waardoor het meer een soort stationwagon / grote hatchback wordt)...

stelvio%2B1.jpg

Staat strak en zoveel lager zal het niet (merkbaar) zijn. De wagen is 165cm hoog. Met zeg, 5cm verlaging, nog steeds 160cm hoog. Ik teken ervoor :) Alfa heeft zelf al te kennen gegeven dat er geen Giulia stationwagen komt omdat de Stelvio al in het gamma zit.

Mee eens. Je kunt volstaan met RDW (is ook lichter), en met minder strakke veren en een langer zwaartepunt kunnen zowaar zowel comfort als stabiliteit in bochten toenemen. Hier het origineel trouwens:

z21263033Q,Alfa-Romeo-Stelvio-First-Edition.jpg

Zijn er hier al mensen die in het bezit zijn van een Stelvio en daar al problemen mee hebben gehad (Slot niet meer automatisch vergrendelen/ontgrendelen via handvat, buitenspiegel half uitklappen, Nieuwe verlichting moeten plaatsen,...)

Kwestie van te weten of ik weer de enigste ben!

De combinatie van "enigste" gebruiken in een zin, en een auto kunnen kopen van pak em beet 70 mille, maakt mij enigzins wantrouwend.

gamma81 zei:
De combinatie van "enigste" gebruiken in een zin, en een auto kunnen kopen van pak em beet 70 mille, maakt mij enigzins wantrouwend.

De combinatie van 'enigzins' en 'em' gebruiken in een zin, en dan een ander wijzen op slecht taalgebruik, maakt mij enigszins wantrouwend. ;)

[size=medium]Zó snel is de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 2 november 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo begint nog dit jaar met de verkoop van de Stelvio Quadrifoglio in Nederland. Ben je benieuwd hóe snel de krachtigste Stelvio is? Alfa Romeo geeft antwoord.

En de antwoorden zijn bevredigend. De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio accelereert in slechts 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 283 km/u. Die laatste waarde ligt door de hogere koets lager dan die van zijn sedanbroertje Giulia Quadrifoglio, maar een stoplichtsprintje wordt nipt gewonnen door de SUV. Dat komt omdat die in tegenstelling tot de sedan is voorzien van vierwielaandrijving, waardoor de krachten beter verdeeld kunnen worden. In normale omstandigheden stuurt het Q4-systeem het volledige koppel naar de achterwielen, maximaal 50 procent van de kracht kan indien nodig naar de voorwielen worden overgebracht.

De 2.9 V6 biturbomotor in de Stelvio Quadrifoglio produceert een vermogen van 510 pk en een koppel van 600 Nm. De snelle SUV is standaard voorzien van een systeem dat effectief het koppel verdeelt in de bocht, actieve vering die je zelf kunt instellen en een rijstandenschakelaar met racestand. Op de optielijst staan daarnaast nog diverse interessante extra’s, zoals koolstof-keramische remschijven.

Alfa Romeo start nog dit jaar met de verkoop van de Stelvio Quadrifoglio in Nederland, de prijzen worden binnenkort bekend gemaakt.

alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-291861-800.jpg

alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-291862-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/november/43843-zo-snel-is-de-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio

AutoCar lyrisch over de QV:
https://youtu.be/KQwCgHDt6HI

straatos zei:
AutoCar lyrisch over de QV:
https://youtu.be/KQwCgHDt6HI

Idd, en wie zijn dit ook niet. Geweldige wagens de stelvio en giulia. Nederlandse pers moet dan ook weer aan het dashboard rukken om aan te geven dat de bouwkwaliteit nog niet Duits is, wat een klinklare onzin.

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-14.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-4.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-2.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-18.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-13.jpg

Both models get a new 8.8-inch touchscreen for the upgraded infotainment system which now offers a Wi-Fi hotspot, over-the-air software upgrades, integrated emergency call function, and call assistant function. In addition, the multimedia system offers new functions available via the smartphone such as remote control lock, unlock and light flash, determination of a stolen vehicle’s location, and more. Also new are the leather-wrapped multifunction steering wheel and gear lever, as well as dashboard materials which are apparently nicer to look at and touch. Bron: https://www.carscoops.com/2019/11/revised-2020-alfa-giulia-and-stelvio-make-surprise-debut-in-china-with-improved-interiors/

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Alle foto's: https://www.km77.com/coches/alfa-romeo/stelvio/2020/estandar/imagenes

1-alfa-romeo-stelvio-ti-2019-fd-hero-front.jpg

2-alfa-romeo-stelvio-ti-2019-fd-hero-side.jpg

3-alfa-romeo-stelvio-ti-2019-fd-hero-rear.jpg

5-alfa-romeo-stelvio-ti-2019-fd-cabin.jpg

AutoCar 3,5 / 5

Ultimately, the interior improvements help keep the Stelvio relevant, though they don’t go far enough to make it the default choice over the equivalent Audi, BMW X3 or Mercedes GLC. All three still best it for interior presence, though the gap is nowhere near as big as it once was.

But at the same time, none of those rivals have made any major gains in terms of handling dexterity - making the Stelvio a prime choice for those in search of such involvement.

AutoExpress 4,5 / 5

The Alfa Romeo Stelvio has received a mild revamp visually and is basically the same car dynamically as before. But beneath the skin it now contains a lot more technology. It’s also better styled and feels like a much higher-quality product inside, while its connectivity and overall specification have also improved. A good SUV made even better.

AE is enthousiast over de nieuweling: 4,5 *
https://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/stelvio/108445/new-alfa-romeo-stelvio-2020-review
Optische retouches zijn welkom.

amb_3820.jpg

amb_3734.jpg

Bizar hoe duur dit apparaat hier is om vervolgens een jaar later al de helft minder waard te zijn.

straatos zei:
https://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/stelvio/108445/new-alfa-romeo-stelvio-2020-review

Dat staat in het bericht boven je al...

Rutger DC zei:
straatos zei:

Dat staat in het bericht boven je al...

huh?

In het bericht boven je staat die test al inclusief de beoordeling, was in het Giulia-topic ook al het geval. Daarom vroeg ik me af of je wel de berichten van anderen leest.

Rutger DC zei:
In het bericht boven je staat die test al inclusief de beoordeling, was in het Giulia-topic ook al het geval. Daarom vroeg ik me af of je wel de berichten van anderen leest.
Er wel eens over nagedacht dat iemand misschien iets over het hoofd kan zien. Wees blij dat mensen reageren in je topic. Het is ook de toon die de muziek maakt.

Jij gaat het over de toon hebben? Oké... Straatos moet lekker zijn gang gaan en ik zie dit niet als mijn topic, ondanks dat ik de topicstarter ben, het viel me alleen op dat hij meer dan eens informatie of foto's plaatst die een paar reacties terug ook al zijn geplaatst. Niet het einde van de wereld, wel opvallend.

En muggenzifterige RutgerCD zit mijn test uit autocar opnieuw op te dissen... Zie verderop hierboven.

Dude, af en toe plaats je iets ontzettend random of plaats je iets gewoon nog een keer. Laat het lekker voor wat het is

[size=medium]Prijzen Alfa Romeo Giulia en Stelvio 2020-model bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 17 februari 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo heeft de prijslijsten van de vernieuwde Giulia en Stelvio samengesteld. Beide modellen zijn bereikbaar geworden.

Alfa Romeo start binnenkort met de levering van de vernieuwde Giulia en Stelvio. De twee modellen hebben een nieuw infomediasysteem, een vernieuwd dashboard met mooiere materialen en nieuwe, semi-autonome rijhulpsystemen. De vanafprijs van de Giulia bedraagt 41.980 euro, de Stelvio is er vanaf 57.260 euro.

Hoewel de vanafprijzen iets lager zijn dan voorheen, is de standaarduitrusting uitgebreid. Cruise control, airconditioning met twee klimaatzones, een achttraps automaat, licht- en regensensoren, lichtmetalen wielen, een infomediasysteem met 8,8 inch aanraakscherm en een deels digitaal instrumentenpaneel zijn altijd aanwezig. Een stapje hoger in het vernieuwde aanbod staat de Super-uitvoering, met als belangrijkste extra’s een navigatiesysteem, grotere lichtmetalen wielen, xenonverlichting en parkeersensoren. De nieuwe Sprint-uitvoering biedt daarnaast een achteruitrijcamera, automatisch grootlicht, cruise control met afstandsradar, een pakket actieve rijhulpsystemen, half-leren bekleding en automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels. De sportieve TI-uitvoering heeft elektrisch verstelbare stoelen, stuur- en stoelverwarming, leren bekleding en specifieke interieuraankleding. Het (voorlopige) topmodel Veloce is aangekleed met diverse sportieve elementen.

Het motoraanbod van de Giulia en Stelvio is overzichtelijk, voor beide modellen zijn er twee benzine- en twee dieselsmaken. Later dit jaar voegt Alfa Romeo meer keuzes toe, waaronder de snelle Quadrifoglio-uitvoering.

Stelvio prijslijst:
2.0 200 pk € 57.260
2.0 200 pk Super € 61.260
2.0 200 pk Sprint € 64.760
2.0 200 pk TI € 66.760
2.0 280 pk Veloce € 69.260
2.2 JTD 190 pk Super € 62.260
2.2 JTD 190 pk Sprint € 65.760
2.2 JTD 190 pk TI € 67.760
2.2 JTD 210 pk Veloce € 73.260

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/februari/47075-prijzen-alfa-romeo-giulia-en-stelvio-2020-model-bekend

Wat is er toch eigenlijk een belachelijk prijsverschil tussen de Giulia en Stelvio. 16.000 euro, ik vind het nogal wat...

Worden ze eigenlijk nog een beetje verkocht? Net na de introductie zag ik ze geregeld, maar inmiddels zie ik ze niet zo veel meer

Rutger DC zei:
Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/februari/47075-prijzen-alfa-romeo-giulia-en-stelvio-2020-model-bekend

Wat is er toch eigenlijk een belachelijk prijsverschil tussen de Giulia en Stelvio. 16.000 euro, ik vind het nogal wat...

Zo gek is dat niet, SUV's zijn groter en zwaarder en CW waarder van een baksteen. Ze verbruiken meer ergo hogere CO2 uitstoot ergo hogere BPM.

In Nederland niet best:
1/2020: 7 (19 in 1/2019)
2019: 155
2018: 245
2017: 236

In heel Europa niet meer dan redelijk:
2019: 26.866
2018: 30.099
2017: 17.159

In de VS is er veel te snel een daling ingezet.
2019: 9.444
2018: 12.043
2017: 2.721

(cijfers van carsalesbase.com; RDC)

Prijzen Alfa Romeo Stelvio
2.0 benzine, 280 pk, AWD, AT8 Sprint €79.300
2.0 benzine, 280 pk, AWD, AT8 Ti €81.800
2.0 benzine, 280 pk, AWD, AT8 Veloce €84.300
2.0 benzine, 280 pk, AWD, AT8 Competizione €90.300
2.2 diesel, 210 pk, AWD, AT8 Ti €76.150
2.2 diesel, 210 pk, AWD, AT8 Veloce €78.650

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-vernieuwde-alfa-romeo-giula-en-stelvio-bekend/

Wat een geld.

CD9LOP zei:
Mooiste in zijn klasse.

De beste ook. Wat is vooral de Stelvio Q briljant goed. Met afstand de beste auto die ik ooit gereden heb. De range tussen comfort en tegelijkertijd de dynamische mogelijkheden zijn zo uit elkaar liggend dat het soms verbijsterend is. En dat niet met allerlei settings in een menu, maar met 1 simpele draaiknop (DNA). Waanzinnige auto! Iedere BMW liefhebber is bij mij in de auto in 1 keer om.

Terug
Bovenaan