Omniradius - 1997 Toyota Paseo. Paseo Love.

Nog niet eerder gereageerd in je topic maar lees wel al poosje mee, wel jammer want ik wilde een A4 B5 Avant als suggestie erin gooien, dit komt dan wel in de buurt :)
'Vroeger' (jaren '90 begin 00's) was ik echt Audi fan, kwaliteit was goed, design was goed, er zijn bij mijn ouders thuis diverse Audi's uit dat tijdperk gepasseerd tot een A8 D2 facelift aan toe.

Maar wat een gaaf ding zeg die S3 en wat een mooie staat! Met die lekkere en betrouwbare 1.8 20VT, veel plezier ermee! :cool:

Een maat van mij heeft ook een Paseo gehad, ook erg leuke auto's stond leuk naast mijn Ford Probe op een foto.

Van een dikke Lexus naar een bescheiden Paseo en vervolgens naar een potente maar ingetogen Audi. Afgaande op de foto's inderdaad een héél fraai exemplaar gezien de leeftijd!

Audi lijkt erg netjes! Ik had de Paseo erop ingeruild. De vrouw heeft een KIA toch? Hopelijk geen verborgen gebreken.

Wow wat een dik apparaat, jaloers! Gewoon helemaal netjes en origineel houden dan heb je écht een toekomstige klassieker onder je komt :cool: Veel plezier ermee (y)

Leuk!! Die 1.8 is een degelijke motor, geheel in tegenstelling tot de 2.0T die erna kwam. Dus als je deze lekker RON98 te drinken geeft, dan is dit wel een hele leuke auto!

Hoe lang is "even wachten"?

Mooie aankoop! Uit de gloriedagen van Audi, met mooie interieurs en subtiele stijlvolle styling. Dit model en het model erna met de dubbele grill waren echt fijne en chique auto's vergeleken met hun segment-genoten.

uwbuurman zei:
Leuk!! Die 1.8 is een degelijke motor, geheel in tegenstelling tot de 2.0T die erna kwam. Dus als je deze lekker RON98 te drinken geeft, dan is dit wel een hele leuke auto!

Volgens mij staat de 2.0 TFSI uit de Golf V GTI en S3 ook als kwalitatief goed bekend toch? Zeker het S3 blok die nog wat sterker is.

En, naast gestolen geweest ooit.

1k0.jpg

Onlogisch... Ik wil echt de pret niet drukken, maar is je bekend?

Bedankt voor de leuke reacties!! :D

@Monsieur Le Loure
Heheh, tsja, ook Toyota’s gaan kapot als je ze geen liefde geeft. Maar bedankt!

@Barri
De tijd zal het leren! ;) En thanks!

@Probenator
Leuk dat je reageert! Ja ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet heel specifiek Audi fan ben of was maar heb het sowieso altijd gave auto’s gevonden. De moderne Audi’s heb ik wat minder mee persoonlijk, maar een nieuwe A5 vind ik bijvoorbeeld wel weer erg tof.

@Strontvlieg
Goeie alias trouwens :p Ja zoals ik al toegaf, er is bij mij niet echt een pijl op te trekken nee.

@Lexarno
Nou, de verkoper vroeg mij wel wat ik nu reed. Met een lichte gêne zei ik een roze Toyota Paseo. Hij vond het in ieder geval lachen (of hij deed alsof om de situatie niet ongemakkelijk te maken haha) maar hij zei vrijwel meteen dat ie hem liever niet inruilde. Lekker verkopen op marktplaats zei hij, daar vind je echtwel iemand.
Mmmja we’ll see, ik heb nog steeds niets besloten over de Paseo. :cool:

@406c
Dank!

@haarr
Haha, leuk dat ik in ieder geval nog verrassend uit de hoek kan komen. En dank!

@Zadelsnuiver
Ja, dat is ook de bedoeling. Geen gekke uitlaat of verlaging ditmaal in de planning hoor. Enige wat ik misschien op termijn zou overwegen is een stage 1 tuning. Maar dat is iets voor later, niet meteen al.

@Samsung
Hah, nou ik heb serieus stiekem die gedachte ff gehad al (maar niet hardop uitgesproken naar vrouwlief). Maar nee, dat kan ik haar niet aandoen. Ze is aandoenlijk tevreden met haar Kia en bovendien zou ze dit aanbod zeker en vast weigeren.

@Carkiller
Nope, dit wist ik niet. Tsja, tien jaar geleden alweer….wat kan ik hierop zeggen. Jammer. Gelukkig heb ik wel voor de aankoop een (betaalde) schadeverleden check gedaan en hieruit kwam geen WOK melding of andere meldingen van schade in Nederland in ieder geval. Mijn Paseo had ook gejat kunnen zijn ooit, heb ik ook nooit gecheckt oid van tevoren. C’est la vie, terug kan ik nu niet meer o_O

@Ibud
Ja ik vind deze stijl en vormgeving dus ook heel gaaf. Ook het interieur was echt nog heel strak en netjes, ondanks de leeftijd voelde dat niet afgeleefd of overdriven gedateerd.

Zadelsnuiver zei:
Nico GTR zei:
Poh. Dikke investeringen in de paseo en dan verkopen....

Wel alvast fijn voor de jonge tuner girl die het ding overneemt.

Nou nou Nico..

Overigens snap ik de situatie van Omniradius wel hoor, geld stoppen in modificaties aan je auto moet je eigenlijk nooit zien als een investering; maar zelden dat het echt waarde toevoegt. Je moet het meer zien als een hobby en dat kost gewoon geld.

Jammer dat de auto nog niet klaar is, maar geduld is een schone zaak. Wel tof dat je vanavond de onthulling al doet want ik ben wel erg benieuwd :D

Was niet zo bedoeld. Maar oke het staat er iets bot.

Wel heel dikke Audi! Dat is nu echt een om in goede staat te houden inderdaad. Gefeliciteerd Omni

Leuk man, wat een gaaf ding! Verleden zou ik me niet zo druk om maken, NAP rapport kun je opvragen en dat kan ook een hele logische verklaring hebben, misschien een keer een nieuwe teller in gekomen of hij is vastgelopen geweest?

Ja Carkiller is wel aardig op dreef met zijn onderzoek o_O
Ik snap eerlijk gezegd niets van die eventuele onlogische tellerstand want de auto werd mij getoond met NAP rapport en ik heb hier ook een kopie van gekregen. Of dit rapport moet vervalst zijn?? Maar het was een grote dealer met overwegend positieve reviews. Zoiets verwacht je niet... maar het kan I guess.
Geen idee, misschien ze toch maar even hierop gaan aanspreken.

0-25b2cac6-6cbc-4534-8482-45a324715b0a.jpg

Verrassende keuze, en leuk! Prachtige specificatie en het model mag er na 20 (!) jaar ook nog steeds zijn. Zeker als S3, met de subtiel dikkere bumpers.

Dat-ie 10 jaar geleden gestolen is geweest zou mij echt niet uitmaken. Als dat tot problemen had geleid waren die de afgelopen 10 jaar wel naar boven gekomen. Het NAP-rapport checken is nog wel even de moeite waard, want het kan in een klein hoekje zitten. Mijn 407 was bij het proefrijden bijvoorbeeld nog 'logisch' en na ophalen 'onlogisch'. Hadden ze bij het op voorraad nemen 225.000 km opgeschreven en bij de aflever-APK de daadwerkelijke stand van 223.000 km. Dat was eenvoudig te corrigeren.

Wauw wat een ontzettend gave aankoop, nooit verwacht adhv je hint en wat een groot contrast met de paseo en Kia! Ziet eruit als een erg mooi exemplaar en sowieso is het een heerlijke auto (y) Als je via PB jouw e-mail doorgeeft heb ik nog wat extra info mbt de (advertentie)historie ;)

Micha D zei:
Vreemd dat rapport, zou ik zeker een opmerking over maken!

Klopt. Zou ik ook zeker doen. Geschiedenis lijkt raar van de auto.

De S3 is een mooie wagen. Qua uitvoering ook een mooie versie. Interieur ziet er vooral erg mooi uit. Nu ik deze weet ik mijn mening om de Paseo te houden wel sterker geworden.

Jemig, wat een gave aankoop Omniradius ! :eek: (y)

Naast betere foto's verwachten we natuurlijk ook weer een leuke review van je *no pressure

Een Audi S3. Kan je veel van zeggen, maar niet dat 'ie boxy is...
Maar gave keuze. Mooi ingetogen model. Qua rijden komt wel goed later, ik heb ooit een 3-serie zonder proefrit gekocht. Ruilde ik overigens een Hyundai Scoupe op in. Was ook geen vergelijk.

Mijn mening over de Paseo blijft met de keuze voor de S3 ook overeind. De Paseo biedt niets extra's ten opzichte van de S3.

Diefstal van 10 jaar geleden zou ik me ook geen zorgen over maken.

omniradius zei:
Ja Carkiller is wel aardig op dreef met zijn onderzoek o_O
Ik snap eerlijk gezegd niets van die eventuele onlogische tellerstand want de auto werd mij getoond met NAP rapport en ik heb hier ook een kopie van gekregen. Of dit rapport moet vervalst zijn?? Maar het was een grote dealer met overwegend positieve reviews. Zoiets verwacht je niet... maar het kan I guess.
Geen idee, misschien ze toch maar even hierop gaan aanspreken.

0-25b2cac6-6cbc-4534-8482-45a324715b0a.jpg

Ik denk invoerfout bij de huidige verkoper. Ergens in de afgelopen maanden mis gegaan.
En ik check kenteken, meer doe ik niet.:eek:

Leuke keus! Deze is nog van de tijd dat de S-modellen meer wolven in schaapskleren waren. Een kenner ziet het gelijk, de rest laat zich verassen.

Toe maar! Wel even wat anders dat een Paseo. Ik dacht dat je daar nog wel even mee door zou rijden gezien de recente aanpassingen. Maar een leuke auto, die S3!(y)

Haha ach, wolf in schaapskleren valt mee denk ik. In de huidige maatstaven is het gewoon een leuke hot hatch, maar zeker geen strepentrekker. Dat is de Paseo al :D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Nu heb ik niet veel met Duitse autofabrikanten, maar wel met de tijdsperiode (eind jaren '90-begin jaren '00) waaruit je S3 dateert. Ook naar mijn mening een goed gelukte, strakke designtaal die tot op heden niet gedateerd lijkt en waarnaar Audi beter zou teruggrijpen...

Ik volg arosa trouwens: spiegelkapjes in geborsteld aluminium zouden zeker niet misstaan!

In ieder geval heel veel succes en veilige km's gewenst!

arosa zei:
MatthijsL zei:
Leuke keus! Deze is nog van de tijd dat de S-modellen meer wolven in schaapskleren waren. Een kenner ziet het gelijk, de rest laat zich verassen.
verassen? Liever niet.

Oeps nee inderdaad..

Het wolf in schaapskleren was natuurlijk vooral in die tijd. Tegenwoordig is sowieso alles anders, stoplichtsprintjes is een beetje iets van vroeger aan t worden met al het elektrisch geweld.

Ik lees inderdaad graag een review. En of de Paseo wel of niet blijft, ach je merkt vanzelf of hij nog toegevoegde waarde heeft. Verkopen kan altijd nog.

Kleine update betreft de nap kwestie. Inmiddels bericht vd verkoper gehad:
Goedemiddag. De auto heeft zeker weten een kloppende nap. die hadden wij ook bij de foto’s staan. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt bij het invoeren van de km stand bij ons of bij de garage voor de apk. Wij gaan dit maandag direct voor u oplossen

Heb even kort bedankt en gezegd dat ik er maandag nog wel even terugkoppeling over wil. Lijkt dus wel in orde te zijn allemaal.

omniradius zei:
Kleine update betreft de nap kwestie. Inmiddels bericht vd verkoper gehad:
Goedemiddag. De auto heeft zeker weten een kloppende nap. die hadden wij ook bij de foto’s staan. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt bij het invoeren van de km stand bij ons of bij de garage voor de apk. Wij gaan dit maandag direct voor u oplossen

Heb even kort bedankt en gezegd dat ik er maandag nog wel even terugkoppeling over wil. Lijkt dus wel in orde te zijn allemaal.

Ja, dacht ik al. Gewoon foutje bij het afmelden en dat is zo recht gezet.(y)
Geen zorgen meer maken Omni, lekker genieten straks.:T

Van een roze Paseo naar een dikke Audi, toch een beetje reparatie van imago nodig in je nieuwe buurt? ;)

Geintje natuurlijk, als dat je zou boeien had je nooit zo'n Paseo gehad. Heel onverwacht wel, deze keuze. Maar ook voor mij, als niet-Duitse-auto-liefhebber, snap ik deze dan weer wel. Deze A3 klopte gewoon, en het zal aan alle kanten 'zoals het hoort' aanvoelen. Waar andere merken zeker na een aantal jaren die kwaliteit al verliezen... Geniet ervan!

Superleuke auto! Die had ik niet zien aankomen :D Ziet er op de foto's nog erg netjes uit (y)

Misschien had je er wel aan gedacht/over gehad met de garage, maar 1 dingetje wat me opvalt:
Volgens mij is het officieel niet toegestaan om het cijfertje geel te maken. Begrijp wel dat het niet echt mooi staat, maar je zou de garage kunnen vragen om er nieuwe (geldige) platen op te doen. Anders moet je die zelf nog gaan kopen als je het risico op een bekeuring/waarschuwing niet wilt lopen ;)

Wederom bedankt voor de leuke reacties.

Haha tja imago boeit mij idd vrij weinig. Ik weet waar ik voor sta en dat ik mensen met respect behandel zolang ze dat ook richting mij doen. Ik hoef me niet anders voor te doen dan dat ik ben.
Ik heb nu 3 jaar in een roze Paseo rondgereden. :p Met plezier, oprecht. Maar het is natuurlijk een ontzettend eenvoudige auto en ik ken hem inmiddels van binnen en buiten. Op een gegeven moment wil je eens iets met wat meer potentie. Afijn, dat moment is dus aangebroken.
Sterker nog, vanmiddag belletje gekregen, hij was klaar en kon morgen opgehaald worden. Helaas staat morgen helemaal volgepland met kluswerkzaamheden hier in huis. Dus het wordt overmorgen (woensdag) Zin in! :)

Geniet ervan , heel wat anders als zo’n toyota, jammer dat t weer niet echt uitnodigt om blokjes om te maken .

Spiegelkappen zijn origineel ?

NVE87 zei:
Geniet ervan , heel wat anders als zo’n toyota, jammer dat t weer niet echt uitnodigt om blokjes om te maken .

Spiegelkappen zijn origineel ?

Zijn volgens de site van Carkiller door de eigenaar 10 jaar geleden gewrapt

Zo'n 'ouwerwetse' Jap uit de jaren '90 blijft geweldig, als je zo als ik in de jaren '80 begonnen bent met autorijden, hebt leren rijden in een Jap, en je 1e nieuwe auto (1992) was een Jap, dan blijft dat in je systeem zitten. Kan de meeste dashboards blindelings bedienen, allemaal dezelfde schuifjes en knopjes in allemaal hetzelfde grijze plastic. Wordt nogal eens denigrerend over gedaan maar bij bv VW was het plastic net zo hard alleen was het daar zwart :).
En dan dat mes-door-de-boter schakelen, en het heerlijke gevoel dat je je nooit druk maakte of hoefde te maken over zoiets banaals als pech of iets dat kapot ging: sleutel omdraaien = motor start en dan stationair trillingsvrij :)
Jammer dat ze meer en meer uit het beeld verdwijnen...
Ik hoop dat je nieuwe bolide je net zoveel voldoeningz al geven ! :)

Gister was het zover, ik ging de S3 ophalen. Echter omdat het gister werkelijk hondeweer was de hele dag zijn leuke foto's er niet van gekomen. Vandaag was het weer iets vriendelijker dus, picture time :)
En omdat ik de Paseo ook al een tijdje niet mooi op de foto had gezet, ben ik naderhand met de Paseo naar exact dezelfde spot gereden en daar ook nog even wat leuke foto's van de good 'ol Seo gemaakt. Maar, allereerst, de S3:

Audi-2.jpg

Audi-1.jpg

Audi-5.jpg

Audi-3.jpg

Audi-4.jpg

Audi-6.jpg

Audi-7.jpg

En ook wat liefde voor de Paseo:

Paseo-2.jpg

Paseo-3.jpg

Paseo-4.jpg

Paseo-1.jpg

Paseo-6.jpg

Paseo is al een tijdje niet schoongemaakt :p en daar had ik nu zo voor de foto's even geen tijd/zin voor haha.
De S3 is wel behoorlijk schoon afgeleverd, maar ja met dit zeiknatte modderige weer hou je hem natuurlijk nauwelijks brandschoon, tenzij je er niet mee rijdt, of elke dag gaat poetsen. Maar zo'n "bofkont" ben ik niet :p

Oh en natuurlijk, prettige feestdagen allemaal! ;) Ik vergat bijna in al mijn enthousiasme dat het praktisch kerst is.
Misschien bij deze ook maar vermelden dat kerst mij persoonlijk niet heel veel doet, ik ben vooral blij dat de dagen weer langzaam gaan lengen vanaf nu :LOL:

Damianw26 zei:
Leuke foto's, maar hoe rijdt die S3 nou;):)

Owja, ook wel leuk om te vermelden :rolleyes:

Nou echt ontzettend lekker om eerlijk te zijn. Haha mag ook wel want anders had ik hem natuurlijk ook niet gekocht. Ik weet dat het verre van een 'nieuwe' auto is, maar wat rijdt dat ding nog strak en degelijk zeg.
Fun fact, deze S3 is de enige en eerste Audi waar ik ooit in gereden heb hahaha! Yep, ik heb nog nooit in een andere Audi (proef)gereden. Dus vergelijkingsmateriaal in het merk Audi had/heb ik niet. Suf eigenlijk he? Maar ja anderzijds, moet dat? Niks moet haha. De wegligging en algemene rijbeleving vond ik vrijwel direct van een zeer hoog en geweldig niveau. Nu zullen sommigen hier denken, ja maar kerel, je kwam van een Paseo uit 1997. Nogal wiedes dat je snel onder de indruk bent.
Niet persé. Ik heb namelijk ook ruim een jaar in een Lexus gereden en ik heb bijv voor werk ook regelmatig in een gloednieuwe elektrische Renault Zoe gereden. Daarnaast uiteraard de nodige nieuwe huurauto's gereden op vakanties. Ik weet dus wel hoe een nieuwe/moderne auto voelt en rijdt. En ik heb modernere auto's onder mijn kont gehad die ik stukken minder degelijk en strak vond rijden dan deze S3.
Het verbruik kan ik nog niet veel over zeggen maar het zal erg van de rijstijl ook afhangen natuurlijk. Zuinig zal ie denk ik niet zijn haha maar als je beschaafd rijdt denk ik dat het verbruik best redelijk kan zijn.

omniradius zei:
En ik heb modernere auto's onder mijn kont gehad die ik stukken minder degelijk en strak vond rijden dan deze S3.

Vloeken natuurlijk maar de S3 was in die dagen een hele dure, premium auto. En dat voel en zie je ook na jaren. Het rijdt ook naar de huidige tijd gewoon goed. Ik vind hem erg geslaagd, mooi subtiel dik.

Heerlijke plaatjes, uiteraard van de S3 maar de Paseo blijft ook gewoon een lekker frisse verschijning. Zou ook wel humor zijn als je die sticker van de Paseo ook op de Audi zou plakken :D

Ik herinner me nu trouwens dat ik voordat ik de 1-serie kocht ook een S3 op de shortlist had staan, maar dat exemplaar had al ruim 250 dkm gelopen, iets teveel van het goede misschien.

Al met al heb je echt een gele goede keuze gemaakt om deze Audi aan te schaffen, prachtig dik ding vind ik het. Over Bofkont gesproken; hij heeft er ook eentje gehad, misschien heeft 'ie nog praktische tips voor je (y)

Mooi dat het gelukt is, auto ziet er prima uit.(y)

Ik bedenk trouwens wat, heb nog een set winterbanden op lichtmetaal voor mijn Yaris over. Mooie Michelin banden.
Misschien passen die op de Paseo... Ik doe zelf niet aan winterbanden maar kreeg ze erbij.

Ik zal straks even een foto maken, zijn wel groot. 16 inch. Mocht je interesse hebben.

1k0.jpg

1k0.jpg

Laat ik het er dan maar op houden dat ik vooral de S3 erg mooi vind!(y):) Maar ik begrijp dat de Paseo dus ook gewoon blijft?

Ja de Paseo heeft een hoge gun-factor merk ik. En terecht hoor, ik heb zelf ook nog steeds een grote zwakke plek voor dat roze Japannertje haha. Hij blijft gewoon no-nonsense leuk en aaibaar (weet niet of dat een passend woord is, maar ik vind hem aaibaar haha). Denk dat ik wel wat commentaar van mensen ga krijgen als ik hem weg doe :p
Voorlopig blijft hij. Zoals ik eerder aangaf, de maandelijkse kosten zijn het probleem niet bij de Paseo en ik ben er emotioneel ook nog niet klaar voor om hem weg te doen :cry:

Ohja en zonet weer een stuk met de S3 gereden en ja, dik genieten! Ook gewoon heel fijn om er rustig mee te rijden. Als je gas geeft merk je dat ie best pit heeft, maar het hoeft niet. Ook als je rustig en heel beschaafd er mee rijdt is het net zo leuk en rijdt ie net zo lekker.

Ik had een Seat Ibiza met die motor, wel met kleinere turbo maar 1:15 was prima haalbaar.
Subaru doet de helft daarvan maar niet erg.:T

Ik heb nog even wat opgezocht, winterbanden en velgen passen niet op je Paseo dus snel klaar.

Terug
Bovenaan