@ R W
"Nodig" is ook maar een state of mind. Je hebt een stuk minder nodig dan je denkt. En we gaan niet in een ruk van hier naar Italië rijden, zelfs in een luxere auto had ik dat niet gedaan. Een overnachting halverwege in zuid Duitsland en de volgende dag door naar Milaan was het initïele plan.
@ Fuego
Ja goeie vraag. Zij is geen klaagtypje, sterker nog, ik denk dat ik eerder klaag dan haar.

Denk dus dat ze het wel kan handelen, maar er zullen zeker momenten gaan zijn het ook voor haar oncomfortabel zal zijn.
Toch speel ik ook nog steeds met de gedachte om de Paseo de deur uit te doen en gewoon een wat luxere auto te kopen met o.a. airco.
Ik heb er wel wat spaarcentjes voor dus ja, het kan theoretisch... Maar wil ik het?? Dat vind ik nog erg lastig

De Paseo is gewoon (buiten dus lange vakantieritten in warme oorden) een ideale auto voor ons.
-Betrouwbaar.
-Vrij zuinig en toch nog aanvaardbare prestaties.
-Leuk om te zien (vind ik dan).
-Goedkoop in vaste lasten en onderhoud.
Dusveel voordelen en weinig nadelen... Tja, wat ga ik dan ervoor in de plaats nemen?
Ik heb erg weinig met Aygo'tjes, Polootjes, Corsa'tjes, Kia'tjes Peugeot'jes. etc. Sorry. Ik moet wel een klik hebben met mn auto, en met dat soort modellen heb ik dat simpelweg niet.
Ga ik shoppen in grotere segmenten dan gaan de vaste lasten en het gebruik in de meeste gevallen significant omhoog. Niet dat ik dat niet
kan betalen... maar of ik er zin heb is een tweede. Deze gozer heeft namelijk voor zijn werk geen auto nodig (pakt meestal ov) dus een dikke grote auto hebben is, hoewel leuk, vrij onnodig in mijn geval.
Dus ja... dilemmas dilemmas

Ik ben een lastige klant, ik weet het.