Omniradius - 1997 Toyota Paseo. Paseo Love.

Voor mij is het simpel, ik zou het vliegtuig pakken en daar een auto huren misschien iets duurder maar je komt wel uitgerust aan, je hebt daar een auto met airco en gewoon 2 dagen extra vakantie. Maar als je de auto nu al niet heel comfortabel vind hoe is dat na 2000km in Italië en je er tegen opziet om het zelfde klere eind weer terug te moeten rijden?

Ik ben het denk ik met Epica eens, het is natuurlijk supertof om met je eigen auto die kant uit te reizen, maar kan uit ervaring spreken dat een auto huren daar ook erg fijn is, want in het Italiaanse verkeer ben je toch met je eigen auto extra op je hoede, laat staan het feit dat je dan een airco hebt mocht het HEEL warm worden.

Enige nadeel wat je wel hebt is dat je niet onderweg nog andere leuke plaatsen kan bezoeken langs de route, maar daar moet je dan ook je reis op instellen. :p

Geloof me, ben met de Seicento naar Napoli geweest, en zelfs met zo'n kleine eigen auto is dat niet grappig. Gewoon wat huren en allrisk verzekeren. Airco in de zomer is daar goud waard.

Argh... ja deze argumenten brengen me weer enorm aan het twijfelen o_O
Ik snap de beredenering er achter helemaal hoor, het is ook gewoon waar dat het zeer spartaans zal worden in de Paseo....

Maar een auto huren en volledig verzekeren plus een 2e bestuurder voor twee weken is echt niet goedkoop! Ik hoorde hier iemand zeggen dat het rond de 300e zou zijn? Dan hoor ik graag bij welke maatschappij, want ik heb er een aantal geprobeerd en ik kwam steevast uit op een bedrag van rond de 600 euro op zijn goedkoopst voor een Fiat Panda of 500. (huurperiode 13 t/m 27 juli)
Reken dan ook op een 150e p.p. voor twee vliegtickets en we zitten toch alweer bijna op 1000 euro totaal.... en dan komt je verblijf en eten/drinken er ook nog bij.

Dat is best pittig, zeker aangezien we dit jaar (wegens sparen voor een andere grotere reis in de toekomst) het echt bescheiden moeten houden kwa budget.

En wat kost 5000km met eigen vervoer als je eerlijk rekent? 6-7 keer tanken, tol, onderhoud, extra verzekering/anwb enz

Persoonlijk zou ik de Paseo pakken.
Het is pakweg 3200 kilometer naar Rome toe, laten we daar alles bij elkaar 3500 van maken als je gedurende jouw vakantie ook nog even ergens heen wil.
Verbruiksmonitor geeft een praktijkverbruik gemiddeld van 1:15 aan, tankinhoud is 45 liter. Zeg dat je 600 kilometer ver komt dan moet je gedurende je complete reis zeg 7 x tanken, hier kost benzine 1,61, dus een volle tank voor de paseo is 72 euro. 72x7 is 500 euro.
Bij RentalCars kost een auto je voor 2 weken een euro of 80, maar dat is exclusief brandstof, volle tank komt daar ook nog eens bij + als je bijvoorbeeld gaat vliegen komen ook je tickets er bij, dus zit je totaal denk ik toch al ruim op 300 euro, misschien wel 400 ook.
Ik zou voor dat kleine beetje verschil - en waarschijnlijk zijn de brandstofprijzen buiten Nederland ook goedkoper - gewoon lekker met de Paseo gaan, koelvin op de sigarettenaansteker en er het beste van maken! You can do it.

R W xxx zei:
En wat kost 5000km met eigen vervoer als je eerlijk rekent? 6-7 keer tanken, tol, onderhoud, extra verzekering/anwb enz

Paseo is vrij zuinig dus benzinekosten zullen redelijk binnen de perken blijven... plus, een huurauto moet ook benzine in he en dat is ook niet bij de prijs inbegrepen. Onderhoud? Mwa, Paseootje heeft recent nog grote beurt gehad, nieuwe voorband, nieuwe radiator nieuwe bougies en vloeistoffen. Die pruttelt voorlopig gewoon door zonder extra kosten is mijn verwachting.
Doorlopende reisverzekering heb ik al en Anwb doe ik niet aan :)

Nee dat gaat écht wel goedkoper zijn dan vliegen plus auto huren, daar ben ik vrij zeker van.

AutoFred zei:
Bij RentalCars kost een auto je voor 2 weken een euro of 80, maar dat is exclusief brandstof, volle tank komt daar ook nog eens bij + als je bijvoorbeeld gaat vliegen komen ook je tickets er bij, dus zit je totaal denk ik toch al ruim op 300 euro, misschien wel 400 ook.

Wait, what? 80 euro om een auto twee weken te huren?? :eek:
Ik weet niet hoe jij kijkt/zoekt maar dat is écht niet waar ik op uitkwam bij o.a. rental cars. Twee weken plus extra dekking en 2e bestuurder kwam ik op ongeveer 600 euro huur uit...
Of doe ik iets enorm verkeerd?

https://www.rentalcars.com/DriverExtras.do?showdeexp=1
Kom inclusief extra bestuurder uit op net geen 200 euro.

Volgens mij is er ergens wat misgegaan, Fred.

Mocht je trouwens toch voor een huurauto gaan, dan kan ik www.doyouitaly.com van harte aanbevelen (kies wel een van de bekende verhuurbedrijven).

omniradius zei:
R W xxx zei:

Paseo is vrij zuinig dus benzinekosten zullen redelijk binnen de perken blijven... plus, een huurauto moet ook benzine in he en dat is ook niet bij de prijs inbegrepen. Onderhoud? Mwa, Paseootje heeft recent nog grote beurt gehad, nieuwe voorband, nieuwe radiator nieuwe bougies en vloeistoffen. Die pruttelt voorlopig gewoon door zonder extra kosten is mijn verwachting.
Doorlopende reisverzekering heb ik al en Anwb doe ik niet aan :)

Nee dat gaat écht wel goedkoper zijn dan vliegen plus auto huren, daar ben ik vrij zeker van.

Juist... Paseo dan maar doen toch?

Met de eigen auto is het leukst. En als je tot de 80kmu rijdt, dan kunnen de ramen lekker open. Winddeflectors monteren, hierboven genoemd, is heel geen gek plan!

omniradius zei:
(..)

Dat is best pittig, zeker aangezien we dit jaar (wegens sparen voor een andere grotere reis in de toekomst) het echt bescheiden moeten houden kwa budget.

Oh, als dát eigenlijk het doel is: ga gewoon niet naar Italië. Voor de temperatuur hoef je het waarschijnlijk niet te doen ;).
Maak je gewoon een klein roadtripje in de omgeving van NL en jullie houden een hoop geld in de zak voor een nog bijzonderder reis in toekomst. (y)

Durashift zei:
omniradius zei:
(..)

Oh, als dát eigenlijk het doel is: ga gewoon niet naar Italië. Voor de temperatuur hoef je het waarschijnlijk niet te doen ;).
Maak je gewoon een klein roadtripje in de omgeving van NL en jullie houden een hoop geld in de zak voor een nog bijzonderder reis in toekomst. (y)

Haha ja je hebt een punt. Al heb ik vaak pech met het weer in eigen land dus als ik hier blijf reken dan maar op een extreem regenachtige koele zomer :p

R W xxx zei:
Napels (en verder) is best een stukje rijden, die 2 dagen ga je (minimaal) nodig hebben en dus ook weer 2 terug, houd je nog 10 dagen over. Die 4 dagen gaan bij een redelijk basic auto afzien worden, daarnaast zal je ook daar nog wat kilometers gaan maken. Mijn advies: of meer tijd nemen en rustig IT afzakken, korte(-re) stukken en niet iedere dag is misschien nog net leuk in zo'n auto of vliegen op bijv Rome en vanaf daar rondje rijden. Comfort is niet overschat, bij een rit van 5000+km in 2 weken is dat broodnodig om niet knettergaar terug te komen.

Overigens, als 'afvinken en weer door' je plan is dan kan je net zo goed niet gaan; Italië is bij uitstek een land om te ondergaan.

Hen 3 jaar terug Kopenhagen Gothenberg , Oslo , Stockholm , Helsinki, Talinn, Vilnius, Warschau en Krakau gedaan in 14 dagen.
Met een Passat 1,6tdi met airco, had het liever met een Paseo gedaan :p

Heb je enig idee hoe mooi de Waddeneilanden zijn??

Maar ik zou zeker de paseo nemen. Leuk man. En airco, tja, dan niet. Vliegen binnen Europa is een regelrecht milieudelict, wat mij betreft. Al met al, de paseo.

Ik denk dat een Paseo niet echt een goede auto is om zo’n lange roadtrip mee te rijden. Naast het gebrek aan airco, heb je ook geen cruise control, de stoelen zijn niet echt comfortabel (korte zitting) en ik denk zomaar dat een Paseo niet echt goed geisoleerd is. Ik heb meerdere lange ritten met m’n Renault Safrane gemaakt; dat gaat qua comfort net. Een moderne auto, zelfs een uit het B-segment, is comfortabeler dan een relatief luxe jaren ‘90 auto, laat staan een spartaanse Paseo. Ik denk dat je het gebrek aan comfort met zo’n autootje onderschat.

Ik vind het wel prettiger om met een eigen auto in Italie rond te rijden, want ik heb geen zin in kosten achteraf en gezemel met autoverhuurders over schade (hoe zuidelijker dat je in Italie komt, des te meer men als volslagen idioten rijdt).

Daarnaast vind ik het een mooie beleving om met een eigen auto op vakantie te gaan.

Blijft leuk de verdeeldheid in meningen hier :) (y)

De waddeneilanden? Hmm ja zijn vast mooi maar ik ben een bourgondiër. Ik houd van zuidelijke invloeden, heuvel en berg rijke landschappen en kleine kronkelende bergwegen. Platte weilanden word ik niet zo enthousiast van. Maar ik respecteer dat smaken verschillen :)

Ja de Paseo is spartaans, maar vergeet niet, we hebben er al twee keer een redelijk stuk mee gereden (toevallig 2X Frankrijk).
De rit naar Antrain was vanaf Utrecht ongeveer 775 kilometer en dit hebben we in een keer gedaan met de 'Seo!
Toegegeven, het was December, dus airco was uberhaupt niet nodig... Maar de afstand ging prima.
Ja in een Bmw of Lexus was het vast comfortabeler geweest, maar hoe dan ook ben je na 775 km rijden het zat en ben je blij als je er bent, no matter what car you're driving ;)

Napels is de enige stad ter wereld waar ik ooit ben geweest en oprecht bang was. Verruit het meest criminele gat waar ik ooit ben geweest. Kan het niemand aanraden. De omgeving heeft zoveel meer te bieden dan de kans op een vroegtijdige dood. Een leven is gewoon niet veel waard in Napels en dat merk je aan alles.

DAarnaast zou ik niet zo'n eind zonder airco willen rijden. Rondom Napels zit je aan de kust en valt het wel mee maar onderweg naar Sicily heb ik meermaals de 43 graden voorbij zien komen in de up!, dat was met airco al afzien dus laat staan zonder airco.

Het antwoord op deze vraag zou ik mede laten afhangen van je reisgezellin. Als jij wel tegen aircoloze hitte kan, kan zij dat ook? Het succes van jullie vakantie ligt voor een groot deel aan het humeur en de stemming en die zijn weer afhankelijk van de verdraagzaamheid van de temperaturen. Zelf kan ik wel tegen hitte en met vrienden ben ik wel in klassieke Renaults uit de jaren zeventig en tachtig naar Frankrijk en Spanje geweest, bloedheet maar geen probleem. Maar mijn vriendin zou absoluut niet mee willen in die auto's, ook niet in m'n '96 corolla zonder airco. Hoe staat mw Omniradius er tegenover?

Napels is briljant maar rauw, dat merk je. 775km pd en dan ben je het sowieso zat? Wat ga je die laatste 300km doen dan? Ben net in IT gearriveerd, 900km in de zon gereden, zelfs nu is airco 'nodig'.

@ R W

"Nodig" is ook maar een state of mind. Je hebt een stuk minder nodig dan je denkt. En we gaan niet in een ruk van hier naar Italië rijden, zelfs in een luxere auto had ik dat niet gedaan. Een overnachting halverwege in zuid Duitsland en de volgende dag door naar Milaan was het initïele plan.

@ Fuego

Ja goeie vraag. Zij is geen klaagtypje, sterker nog, ik denk dat ik eerder klaag dan haar. :p Denk dus dat ze het wel kan handelen, maar er zullen zeker momenten gaan zijn het ook voor haar oncomfortabel zal zijn.

Toch speel ik ook nog steeds met de gedachte om de Paseo de deur uit te doen en gewoon een wat luxere auto te kopen met o.a. airco.
Ik heb er wel wat spaarcentjes voor dus ja, het kan theoretisch... Maar wil ik het?? Dat vind ik nog erg lastig :confused:
De Paseo is gewoon (buiten dus lange vakantieritten in warme oorden) een ideale auto voor ons.
-Betrouwbaar.
-Vrij zuinig en toch nog aanvaardbare prestaties.
-Leuk om te zien (vind ik dan).
-Goedkoop in vaste lasten en onderhoud.

Dusveel voordelen en weinig nadelen... Tja, wat ga ik dan ervoor in de plaats nemen?
Ik heb erg weinig met Aygo'tjes, Polootjes, Corsa'tjes, Kia'tjes Peugeot'jes. etc. Sorry. Ik moet wel een klik hebben met mn auto, en met dat soort modellen heb ik dat simpelweg niet.
Ga ik shoppen in grotere segmenten dan gaan de vaste lasten en het gebruik in de meeste gevallen significant omhoog. Niet dat ik dat niet kan betalen... maar of ik er zin heb is een tweede. Deze gozer heeft namelijk voor zijn werk geen auto nodig (pakt meestal ov) dus een dikke grote auto hebben is, hoewel leuk, vrij onnodig in mijn geval.
Dus ja... dilemmas dilemmas o_O
Ik ben een lastige klant, ik weet het.

Lancia Ypsilon ofzo? Super luxe van binnen, rijdt echt goed, betrouwbaar, eigenzinnig en de vaste lasten van een koekblik.

Zadelsnuiver zei:
Lancia Ypsilon ofzo? Super luxe van binnen, rijdt echt goed, betrouwbaar, eigenzinnig en de vaste lasten van een koekblik.

Zoiets bedoel je? Klik

Op zich wel eigenzinnig ja... Al heb ik kwa betrouwbaarheid ook andere geluiden over Lancia gehoord. Plus, deze wagen is trager dan de 'Seo en dat vind ik ook een beetje jammer :p

Toch speel ik ook nog steeds met de gedachte om de Paseo de deur uit te doen en gewoon een wat luxere auto te kopen met o.a. airco.
Ik heb er wel wat spaarcentjes voor dus ja, het kan theoretisch... Maar wil ik het?? Dat vind ik nog erg lastig

Zoiets als bijvoorbeeld een eh... Lexus IS?:T Of moet het ook een budgetknaller worden?

Ik zou doorrijden met de Paseo. Het is een betrouwbaar ding, een vrij bijzonder ding, en dat er niet alle luxe in zit lijkt me niet problematisch voor een auto die je toch niet voor dagelijks woon/werkverkeer gebruikt.

Ga nou niet voor de korte termijn bevrediging door een auto met airco te kopen.... houdt het einddoel van die verre reis nou in gedachten.. dán wordt me dat toch een hele grote belevenis waar je nog jaren plezier/herinneringen van kan hebben.. rijdend in de Paseo. :p

Ah joh, het ongerief van het ontbreken van cruisecontrol en airco.... kan ik zeggen dat we dat vroeger ook niet hadden. Is wel zo, maar vroeger komt niet terug en maar goed ook. Maar ook in mijn auto van 1978 ben ik afgelopen zo.er naar het zuiden gereden. Prima te doen. Warmer dan mensen met airco? Klopt. Te warm? Ach ja, wat is te warm. Stap ik uit mijn goed gekoelde f30, dan krijg ik ook een klap van de warmte en zweet ik me rot als ik even 10 meter buiten de auto moet zijn.

Ik zeg: grijp het avontuur en neem de Paseo mooi mee.

Wij zijn in de elise in 1 keer naar zwitserland gereden en dat was prima te doen. Dan moet het met een paseo toch ook wel lukken. Het maakt due reis ook wat avontuurlijker/leuker.

Je kan in iedere (min of meer) betrouwbare auto naar Italie rijden. Er zijn zelfs mensen die naar Italie fietsen of lopen vanuit Nederland.

Nou!

Ik zou heerlijk met de Toyota die reis doen hoor!
Betrouwbaardere techniek is er haast niet en zal vast een mooi avontuur worden!

En ach, die luxe.... Dat is iets wat wij luxepaardjes denken nodig te hebben...
Beetje warm? Ach, veel drinken mee, geregeld stoppen en lekker binnendoor rijden.
Geniet van dat avontuur zolang het nog kan, grijp die kans zou ik zeggen!

R W xxx zei:
Napels is briljant maar rauw, dat merk je. 775km pd en dan ben je het sowieso zat? Wat ga je die laatste 300km doen dan? Ben net in IT gearriveerd, 900km in de zon gereden, zelfs nu is airco 'nodig'.

Wrijf het er maar in....waar zit je?

Boppie zei:
R W xxx zei:

Wrijf het er maar in....waar zit je?

Sűd Tirol, skiën bij 25gr ;)

Haha wederom bedankt voor de leuke reacties! (y)

Vandaag was eigenlijk wel een perfecte "test" dag om met de Paseo te cruisen en de 'warmte' een beetje te ervaren alvast. :p
Buiten een krappe 18 graden, wat kwa zomerbegrippen nog bar weinig voorstelt natuurlijk, maar.... wel een al vrij sterke zon die de hele tijd ongehinderd op de 'Seo kon schijnen.
Nou ik kan vertellen, het was nu al best wel warm haha! :T
Ik zat in mijn t-shirt en had de blazers aan maar alsnog i.c.m de zon die op mij stond was het al merkbaar benauwd in de auto.

Maar ach, zolang je inderdaad niet op het heetste moment vd dag rijdt, een koelbox achterin hebt met wat koude flesjes water moet het echt wel goedkomen :)
Bovendien vind ik mn Paseo ook gewoon echt leuk!
Zijn simpelheid geeft me ook veel peace of mind.
Je weet gewoon dat er weinig aan kapot kan en dat de kans dat ie gekke storingen of mankementen gaat vertonen verdomd klein is. Heerlijk!

Ohja en ik heb net een enorme investering nog gedaan bij top-merk dealer Aliexpress. Dus zou zonde zijn als ik dat voor niks heb gedaan. :p Kijk maar:

Screenshot-2019-03-30-17-28-03-305-com-google-android-apps-photo.jpg

Die sticker is fantastisch, en wat mensen hier ook zeggen! Hou gewoon lekker die Paseo. Ik heb'm recent in het echt mogen zien en vond het een sympathiek net autootje, jammer dan dat het wagentje geen airco heeft en misschien wat rumoerig is op de snelweg boven de 100-110, zolang 'ie je van A > B brengt en doet wat 'ie moet doen is dat prima toch? Ik zou het 100x sneller aandurven om in een Paseo naar Italie te rijden dan met een Ypsilon naar Duitsland :D

Hebben ze die sticker ook een meter breed? Zou mooi op de Panda passen :T.

En natuurlijk lekker met de Paseo! Ik ben afgelopen zomer met de Pony naar de Eiffel gereden, natuurlijk niets vergeleken met Italië, maar dat was echt heerlijk, ook zonder enige vorm van luxe :)!

Biermagnaat zei:
Napels is de enige stad ter wereld waar ik ooit ben geweest en oprecht bang was. Verruit het meest criminele gat waar ik ooit ben geweest. Kan het niemand aanraden. De omgeving heeft zoveel meer te bieden dan de kans op een vroegtijdige dood. Een leven is gewoon niet veel waard in Napels en dat merk je aan alles.

Apart! Dat heb ik dus ook gehad in Napels. Eerst werd ik op een plein langzaam omsingeld door jongetjes en ben snel naar een groep toeristen gelopen. Daarna kwamen wij in een verkeerd straatje terecht (parallel aan een hoofdweg) waar je de foute sfeer voelde. Snel doorgestoken naar een drukkere weg. Heb ik geen enkele andere stad gehad.

Meeuw zei:
Biermagnaat zei:

Apart! Dat heb ik dus ook gehad in Napels. Eerst werd ik op een plein langzaam omsingeld door jongetjes en ben snel naar een groep toeristen gelopen. Daarna kwamen wij in een verkeerd straatje terecht (parallel aan een hoofdweg) waar je de foute sfeer voelde. Snel doorgestoken naar een drukkere weg. Heb ik geen enkele andere stad gehad.

Een vriend van mij is oorspronkelijk uit Napels en zegt dat het fantastisch is, mits je weet welke buurten te vermijden. Doe je dat niet, dan kan het wel eens heel vervelend worden. In ieder geval geen stad waar ik zonder (iemand met) lokale kennis heen zou gaan.

Ga maar eens een stukje rijden, en zet de verwarming en blower op 100%.
Zonder airco wordt je veel sneller moe, en geïrriteerd. Niet de beste combo tijdens een vakantie waar je veel wilt gaan zien.

Reken wel op een wat hoger benzine verbruik voor je paseo dan in plat NL: ramen open, en berg op etc. Daarnaast nog een tolvignet voor Zwitserland 40 euro, en diverse tolwegen (waarschijnlijk 100 euro voor retour naar rome) en een extra hotel overnachting.

Als het een wat goedkopere vakantie moet zijn, kun je ook altijd nog kijken naar zuid duitsland. Ook erg fraaie (natuur) gebieden en steden, en goed eten. En al met al wat goedkoper daan doorrijden naar IT

In augustus 2007 ben ik naar (o.a.) Zuid-Spanje gereden in een 323F uit 1990 zonder airco. Met een hoop omwegen in totaal 10.000 km gereden in 3 weken. Ik leef nog steeds ;)
Waarom moet het trouwens midden in de zomer gebeuren? Waarom niet nu, bijvoorbeeld? Of eind september?

@ Gullwing, wij gaan op de motoren altijd tolvrij (mijden) door Oostenrijk. Prachtige wegen met leuke bergpassen, óók met zo’n sportief coupeetje als de Paseo. Trouwens, ook mét tol kun je beter door Oostenrijk gaan.
@ PM xxx 10000km in 3 weken.....respect (y)

Dank je :) Nog rustig aan gedaan, het jaar ervoor was 8000 km in 2 weken :p
Dat was alleen wel een huurauto, maar toen waren we met z'n 5en. Vivaro. Met airco.

Dat Napels gevaarlijk is zeggen ze ook over Chicago, New York, Amsterdam, Parijs, Madrid, Moskou, het hoord er nu eenmaal bij. Zeg tegen jezelf dat je niet word overvallen en er zal niets gebeuren, loop met Utrechtse bravoure, komt helemaal goed. Er is geen negatief reisadvies, en laat de angst niet winnen.

Heb 2 jaar terug in 5 weken tijd in een Corsa B zorgen airco enz 7000km door Europa geblazen. 45 graden in Bosnië was niet geweldig maar je wend er wel aan. Gewoon gaan en lol hebben!

Nou inmiddels dan maar een kleine update.

De Paseo is verkocht!!!

.... nee geintje :p Maar! De eerste airbnb is inmiddels wel geboekt, en wel in...... Friedrichshafen! Plan is om hier in een keer naartoe te rijden. Een ruime 700km dus is een aardig stuk, maar moet net te doen zijn vinden we.
We zijn nog nooit bij de obersee/bodensee geweest dus dit leek ons wel een mooie eerste bestemming. :)
Hier gaan we 4 nachten verblijven.

En daarna? Dat is nog even onbeslist...
Echt naar zuid Italië helemaal doorrijden gaan we waarschijnlijk toch maar niet doen. Echter, de noordelijke adriatische kust bij Trieste is wel redelijk binnen handbereik en dat is ook een erg mooie bestemming vinden we. Dus wie weet dat we daar iets moois gaan zoeken om te verblijven.
Als men nog tips heeft wbt deze route, voel je vrij om het hier te spammen! :)

Bodensee is zeker mooi. Meerdere keren geweest op doortocht. Ook weleens met snikheet weer trouwens maar dan is er genoeg verkoeling nabij. Ook een hoop te zien en doen in de omgeving. Wij hebben daar wel altijd de grote steden vermeden.

Via de Oostenrijkse kant dan doorsteken?

Als je richting Trieste gaat... aan de kust en een stukje voorbij Venetië is er Pizza Brian. Even zo uit mijn hoofd dus de spelling kan anders zijn. Dat is in een gehucht wat dacht ik ook Brian heet. Men spreekt er eigenlijk alleen Italiaans maar de pizza bakker daar doet al 15 jaar mee aan wereldwijd kampioenschap pizza bakken en is de halve wereld al overgeweest. Meestal wint hij ook. En zo is er in de middle of nowhere een pizzeria met 8 tafeltjes waar de beste pizza's ter wereld worden geserveerd.

Och, als mensen met een (motor)vouwwagen en brommobiel naar Frankrijk (1300 km enkele reis) op vakantie rijden, kunnen jullie dat ook wel naar Italië. :p

https://www.youtube.com/watch?v=P-2L5DNU7uo&list=PLkYG57sclYoxPyjV5TIgIcrn5lrwBsYAH&index=2

Vanaf minuut 1 ongeveer.

Terug
Bovenaan