Nissan Micra | Nieuw: update 2021

Klopt, maar aangezien de Sandero net gefacelift is, en Dacia NL toen heeft besloten de motor niet in NL aan te bieden kan je vast wel invullen of ze die hier nog mee gaan uitrusten;)
 
Heb er nog maar één zien rijden, een grijze maar man wat oogt dat ding groot! Zeker van achter.
 
Nissan vangt modeljaar 2019 voor de Micra aan met een nieuw motorenaanbod. Momenteel zijn er twee benzinemotoren: een 1.0 met 71 pk en een 0.9 IG-T met 90 pk. Die laatste is nu vervangen door een nieuwe krachtbron: de driecilinder 1.0 IG-T met 100 pk, bovendien is er eindelijk een krachtigere variant, de 1.0 DIG-T met 117 pk. Deze nieuwe motor is een doorontwikkeling van de 0.9 IG-T motor afgeleid van de viercilinder 1.3 liter Turbo benzinemotor die onder meer in de Qashqai, Renault Megane en Mercedes-Benz A-klasse wordt geleverd. Ook de andere modellen van Renault, Nissan, Dacia en op termijn wellicht Mitsubishi zullen geleidelijk aan deze nieuwe motor krijgen. De nieuwe motor, met een cilinderinhoud van 999 cm[sup]3[/sup] is er dus in twee smaken: 100 pk en 117 pk, het maximum koppel stijgt naar 160 Nm respectievelijk 180 Nm, de topsnelheid is 184 km/h en 195 km/h en de acceleratie van 0-100 km/h verkoopt in 10,9 respectievelijk 9,9 seconde. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot is vastgesteld op 103 g/km respectievelijk 115 g/km.

Bron: https://www.largus.fr/actualite-automobile/nissan-micra-nouveaux-moteurs-a-essence-de-100-et-117-ch-9528394.html
 
Volgens de Franse link is deze nieuwe motor juist geen doorontwikkeling van de 0.9 liter, maar is er gewoon een cilinder van de nieuwe 1.3 liter afgehaald.
 
knakker zei:
Volgens de Franse link is deze nieuwe motor juist geen doorontwikkeling van de 0.9 liter, maar is er gewoon een cilinder van de nieuwe 1.3 liter afgehaald.

Bedankt voor de correctie! Heb het aangepast.
 
Hele leuke auto, en met al die verkrijgbare opties is die wel heerlijk naar eigen wens te maken,
ik blijf het alleen jammer vinden dat er tegenwoordig bijna standaard een motor van een grasmachine in komt.
Zou leuk zijn als er bijv een 150 pk uitvoering van te krijgen zou zijn.
Blijft nu ondanks zijn frisse uiterlijk toch beetje een bejaarden auto.
 
Prijzen bekend van de nieuwe motor: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nissan-lepelt-nieuwe-motor-in-micra/

38nyhcibq5gd_800.jpg


x2myev2bbac4_800.jpg


0qjy20wbkubl_800.jpg


6pmy4s8bshm0_800.jpg


3jxykozb2sz5_800.jpg


biaycr0bfnz3_800.jpg


Nissan heeft afscheid genomen van de oude turboloze één pitter en 0,9-liter 90 pk sterke I-GT 90 voor de Micra. De Nederlandse prijslijst krijgt daar nu één nieuwe motor voor in ruil terug. In de Nederlandse configurator vinden we gelijk de prijzen voor op onze markt.

Aan de vooravond van de onthulling van de geheel nieuwe Renault Clio, krijgt zijn technisch verwante broer uit Azië een nieuwe motor. In de Nederlandse prijslijst staat voortaan alleen de I-GT 100. Een geheel nieuw ontwikkeld benzineblok met turbo die voortaan met 100 pk de weg op mag. Een handgeschakelde vijfbak neemt de transmissie voor zijn rekening. Binnen 10,9 seconden accelereert de Micra vanuit stilstand naar de 100, de topsnelheid ligt op 184 km/h. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de nieuwe Renault Clio ook van deze motor voorzien.

De Micra staat in vijf smaakjes in de Nederlandse configurator. Instappen kan met Visia voor € 18.990. Daarmee is de vanafprijs voor de Micra flink gestegen, want met de oude turboloze 1,0-liter benzinemotor lag de vanafprijs op € 15.790. Een nieuwe naam in de prijslijst is het 'N-Sport-pakket' die de Micra optisch sportiever moet maken (zie foto's). De Nederlandse versie doet dat vanaf € 21.840.

Op de Europese prijslijst staat nog een nieuwe andere motor: de DIG-T 117. Deze sterkere variant komt echter, net als de 90 pk sterke 1,5-liter dCi-dieselmotor, niet naar de Nederlandse showrooms.

o_O
 
Dus de Micra is nog maar met één motor leverbaar? Ach ja, in de jaren tachtig was hij daar ook jarenlang succesvol mee...
 
Verkopen van de clio 120pk zijn ook nihil, dus ik begrijp de keuze voor alleen de 100pk wel. Instapprijs van 19k vind ik wel erg stevig.
 
Update voor de Micra, met onder meer standaard een zwarte achtergrond voor de koplampen en een nieuwe set velgen. Om aan de strengere emissienormen te voldoen is ook hier de motor aangepast: de 1.0 I-GT benzinemotor levert nu nog maar 92 in plaats van 100 pk. De 117 pk sterke variant lijkt alweer van het toneel te zijn verdwenen, maar die was hier net als de nu eveneens geschrapte dieselmotor toch al niet in Nederland leverbaar.

nissan-micra-my21-9-source.jpg


nissan-micra-my21-1-source.jpg


nissan-micra-my21-2-source.jpg


nissan-micra-my21-5-source.jpg


Bron: https://www.largus.fr/actualite-automobile/nissan-micra-2021-evolutions-de-gamme-et-de-tarifs-pour-la-citadine-10466393.html
 
De neus vind ik te zwaar en totaal niet in verhouding met de rest. Maar zeker schuinachter is het echt een plaatje. Jammer dat ie maar met één motor beschikbaar is
 
Terug
Bovenaan