Guest
Goedendag,
Ik heb, dankzij zeer goede tips op dit forum de opvolger van mijn 206 1.4 16v gekocht.
Niet echt verrassend maar het is de 207 geworden. De 1.6 16v XS Pack om precies te zijn.
Nu waren we laats in Duitsland en ja, dan ga je de topsnelheid testen. Ik ging er logischerwijs vanuit een stuk rapper te zijn
dan de 206 1.4. Met de 206 heb ik een topsnelheid op een recht stuk asfalt gehaald van 194/5 km/pu. En dit was niet één keer maar
meerdere keren.
Nu is mijn 207 echt krachtiger dan de 206. Ik voel dit vooral met inhalen, met invoegen etc. De auto trekt gewoon sneller. Ik
weet nog goed de de 206 bergopwaarts niet was vooruit te braden. Met de 207 heb ik hier geen enkel probleem mee gehad.
Maar nu komt het, met mijn 207 was mijn top, top topsnelheid 'maar 180'.. Ik moest vals spelen met een wegdek dat afliep om de
195 aan te tikken.
Natuurlijk ik vind dit helemaal niet erg aangezien je dit soort snelheden in Nederland niet rijdt (althans, ik niet
). Maar toch
vind ik het vreemd. Komt dit doordat de auto zwaarder is? En hoe kan het dat de auto echt in de tussenstukken vele malen
vlotter is? Ik vind het nogal een verschil. Daarnaast heb ik ook het gevoel of de motor meer toeren maakt als je bijvoorbeeld 150 p/u rijdt.
Ik ben benieuwd of iemand hier meer over kan zeggen.
Bij voorbaat dank!
Ik heb, dankzij zeer goede tips op dit forum de opvolger van mijn 206 1.4 16v gekocht.
Niet echt verrassend maar het is de 207 geworden. De 1.6 16v XS Pack om precies te zijn.
Nu waren we laats in Duitsland en ja, dan ga je de topsnelheid testen. Ik ging er logischerwijs vanuit een stuk rapper te zijn
dan de 206 1.4. Met de 206 heb ik een topsnelheid op een recht stuk asfalt gehaald van 194/5 km/pu. En dit was niet één keer maar
meerdere keren.
Nu is mijn 207 echt krachtiger dan de 206. Ik voel dit vooral met inhalen, met invoegen etc. De auto trekt gewoon sneller. Ik
weet nog goed de de 206 bergopwaarts niet was vooruit te braden. Met de 207 heb ik hier geen enkel probleem mee gehad.
Maar nu komt het, met mijn 207 was mijn top, top topsnelheid 'maar 180'.. Ik moest vals spelen met een wegdek dat afliep om de
195 aan te tikken.
Natuurlijk ik vind dit helemaal niet erg aangezien je dit soort snelheden in Nederland niet rijdt (althans, ik niet
vind ik het vreemd. Komt dit doordat de auto zwaarder is? En hoe kan het dat de auto echt in de tussenstukken vele malen
vlotter is? Ik vind het nogal een verschil. Daarnaast heb ik ook het gevoel of de motor meer toeren maakt als je bijvoorbeeld 150 p/u rijdt.
Ik ben benieuwd of iemand hier meer over kan zeggen.
Bij voorbaat dank!