Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Damianw26 zei:Fantastisch geregeld! Weinig dingen lijken langer te duren dan wachten op een nieuwe auto, succes nog even
Total Loss zei:Damianw26 zei:Fantastisch geregeld! Weinig dingen lijken langer te duren dan wachten op een nieuwe auto, succes nog even
Onzin, koop maar eens een nieuw huis vanaf de tekening, dat duurt pas lang!![]()
adinsx zei:Wauw, wat staat ie er lekker bij. Kentekenhouder zonder reclame, luxe platen. Prettig dat soort details
Geniet van de inrijkilometers en daarna het volle potentieel gebruiken. En ja, een vermogensoverschot rijdt zóveel lekkerder.
P. Klieder zei:@sprinkgbok; mij is bij ontvangst juist gezegd dat inrijden niet meer nodig is. Warmrijden is voldoende.
adinsx zei:Wauw, wat staat ie er lekker bij. Kentekenhouder zonder reclame, luxe platen. Prettig dat soort details![]()
Kristian zei:Gaaf zeg! Mooi samengesteld zo. En met zo'n dikke (helaas geen 6 in lijn) motor moet dat toch wel echt Freude am Fahren zijn.
Is dit nu een compleet andere rijbeleving als met de 316i of nog wel redelijk vergelijkbaar?
uwbuurman zei:Schitterend apparaat heb je daar! Veel plezier met je uiteindelijke keuze, een BMW! En wat voor 1. Is die deal op de 316i uiteindelijk nog definitief geworden?
adinsx zei:Automaat met 200+ pk is zó fijn. Ik ben er ook al erg aan gewend. En dan heb je in de BMW ook nog eens een héle goede. (Ook dubbel koppeling toch?)
Veel plezier nog met inrijden![]()
Vind het opzich nog niet zo'n probleem als op de kentekenplaathouder ook de juiste dealer van het merk staat. Dus een BMW met een BMW dealer achterop vind ik nog niet zo'n probleem. Wat me wel stoort zijn de tweedehands auto's die bij een universele garage zijn gekocht of bij een dealer van een ander merk. Dus dat je met een BMW rondrijdt met een Volkswagen dealer achterop.adinsx zei:Wauw, wat staat ie er lekker bij. Kentekenhouder zonder reclame, luxe platen. Prettig dat soort details
Geniet van de inrijkilometers en daarna het volle potentieel gebruiken. En ja, een vermogensoverschot rijdt zóveel lekkerder.
Springbok zei:adinsx zei:Automaat met 200+ pk is zó fijn. Ik ben er ook al erg aan gewend. En dan heb je in de BMW ook nog eens een héle goede. (Ook dubbel koppeling toch?)
Veel plezier nog met inrijden![]()
De ZF in BMW's is een traditionele automaat met koppelomvormer. Maar razendsnel en vooral zeer soepel. Ik vind dit persoonlijk een veel fijnere automaat dan de S-tronic of DSG waar ik ook mee gereden heb. Vooral in file en druk stadsverkeer rijdt dit gewoon compleet schokvrij weg waar je bij een dubbele koppeling vaak (altijd) het aangrijpmoment voelt. Ik snap wel waarom deze automaat zo geroemd wordt, echt een pareltje! En zoals Roy zei in het filmpje van de 5 vs A6 van de week: de ZF in de BMW is zo nauwkeurig te doseren dat je altijd exact aanvoelt hoeveel gas je moet geven (om wel, dan wel niet terug te schakelen).
Wat ik mij kan herinneren bij de introductie van de B38/48/58 motoren dat BMW aangaf dat het blok een betere thermische isolatie had en dus minder warmte af zou geven aan de omgeving. In ieder geval niet vanuit het motorblok zelf. En misschien zit er een watergekoelde oliekoeler op in plaats van een radiator gekoelde olie koeler. Dan warmt de olie vrijwel even snel op als het koelwater.Springbok zei:Genieten lukt vooralsnog wel! Ben hard aan het aftellen tot die 2.000km grens. Zit na vandaag op 700, dus het schiet al op.
Gisteravond rond uur of 8 nog even een half uurtje rondje gereden. Even serieus gas gegeven toen de boel goed warm was. Het is gewoon echt leuk om met deze auto te rijden - maar ook wel gevaarlijk, want je rijdt heel makkelijk te snel heb ik gemerkt.
Wat trouwens opvallend is dat de olie volgende olietemp meter echt supersnel warm is vergeleken met de 316i. Alsof het koelwater temperatuur is. Maar volgens boekje is het olietemp.
Springbok zei:Wel afgelopen twee dagen een dingetje geconstateerd, namelijk dat de deurrubbers kraken bij drempels. Dit is blijkbaar een BMW ding, alhoewel mijn vorige F31 hier geen last van had. Kan verschillende oorzaken hebben, bijv ook door de gebruikte wax/autowasmiddel. Ik ga het even aankijken of het weer weggaat en zo niet dan ga ik even langs de dealer.
Kristian zei:Het trekken van een caravan is overigens ook niet bevorderlijk voor de carrosserie.
Bij de Mazda geen last van krakende geluiden gelukkig. Ik kan daar heel slecht tegen. Een reden waarom de verlagingsveren weer onder de Up! weg gaan.
Springbok zei:Als je erop gaat zoeken hebben heel veel BMW’s er last van. Nog steeds. Toch wel bijzonder dat ze dat na al die jaren nog steeds niet helemaal onder de knie hebben.
Dit is overigens wel de eerste 3 waar ik het zelf ervaar.
Springbok zei:@BENZine: volgens mij is BMW ook niet echt de meest kraakvrije Duitser. Alhoewel ik mijn W176 zelfs heb weg moeten doen door alle kraakjes en piepjes. Dat werd me echt teveel.
Springbok zei:Toch voor elkaar gekregen de 3 op 1.750km te krijgen. Vandaag gaat mn vriendin 200km rijden om met vriendin te shoppen in Breda, dus vanaf morgen hoef ik eindelijk niet meer zo op te letten zodra de boel eenmaal warm is.![]()