07 Subaru Impreza 2.0R

Jamiro

Net ingestapt
Bezit: 02/2016-09/2016, Subaru Legacy 1.8 DL 1994
73054014c1b13bd0ea9b3d6d0132771628470a8c6a0157682c057bf48033ace44ab2eec3.jpg

Bezit: 09/2016-10-2017, Hyundai Accent 1.4 Dynamic 2009
76487922453eb350a9273e3a0b1feb5c8a0417cc3c1bf6020430ddc0d4f0a41ab93db961.jpg

Bezit: 10-2017-Heden, Subaru Impreza 2.0R Sport 2007
615640272fc4eca5b7e71480f79b352f35fc776ad2927d6a6c14781d37b88e31d5f91175.jpg

[Oorspronkelijke Tekst]
Over een half maandje is het zover! Dan heb ik de leeftijd om aleen de weg op te mogen. Als eerste auto heb ik -zeker voor mijn leeftijd- een speciale auto, een Subaru Legacy 1.8 2WD uit 1995. Als fan van Subaru ben ik op mijn wenken bediend en het design is, zeker in het wit, nog lekker fris en robuust.

Schitterende auto, een van mijn favorieten, zeker als 2.0 Turbo :D

Fris als hij zit nog strak in de lak ja, fris als hij oogt nog modern: nee. Maar dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk. Het blijft een aparte en leuke auto.

Wel even je foto's posten op formaat van maximaal 800 breed want anders kunnen we je tekst niet lezen en de hele foto niet zien.

@phaetonw12

:D

@sketcher

De achterkant van de foto is sowieso al afgesneden. Ik ga proberen de foto voor het forum kleiner te maken. Als ik op de weg kan volgen er uiteraard betere foto's.

@bofkont

Jazeker, en geen roest te bekennen!

De deuren zitten te laag tov motorkap en achterste zijruitje...
Maar als beginnend chauffeur kan je het veel slechter treffen.
Veel veilige kilometers.

Erg leuke auto, de eerste generatie Legacy is een leuke, markante verschijning. Ik ben benieuwd naar meer foto's!
Nu sparen voor een Kia Soul? :)

British Racing Green zei:

Dit is toevallig wel een Italiaans ontwerp, Giugiaro heeft het zo gewild!

Echt een hele toffe auto om mee te beginnen! (y) Mooi karakteristiek ontwerp, lekkere boxer-roffel en heerlijk comfortabel. Lekker fris zo in het wit en ook prima velgen voor dit model. Veel plezier ermee.

D-C zei:
Erg leuke auto, de eerste generatie Legacy is een leuke, markante verschijning. Ik ben benieuwd naar meer foto's!
Nu sparen voor een Kia Soul? :)

British Racing Green zei:

Dit is toevallig wel een Italiaans ontwerp, Giugiaro heeft het zo gewild!

Je zat er misschien naast wat betreft Giugiaro, maar misschien is het wel een inspiratie geweest voor Pininfarina toen de Hyundai Matrix ontworpen werd.

Leuke eerste auto. Lekker ruim en betrouwbaar waarschijnlijk. Veel veilige kilometers gewenst.

Rijbewijs is (natuurlijk voor de eerste keer ;)) in de pocket.

Wachttijd is VIJF werkdagen! Volgende week mag ik dus officieel de weg op..!

Leuk ding zeg, die Legacy. Inderdaad bijzondere keuze voor een beginner. Maar wel leuk!
Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Heb je nog geluk ik had 10 werkdagen......en mijn rijbewijs gehaald in 26 uur les verspreid over 2,5 weken.

Maar MCM! Nee mooi!

@omniradius

Laat ik het zo zeggen: sinds ik deze auto heb, heeft geen fiets, bus of trein mij meer van dichtbij gezien!

@Barri

141jfWh.jpg

8YNNcdG.jpg

bLdzlG7.jpg

Goede auto's, heb er zelf 2 gehad en ma ook 1.
Vele rondjes Nurburgring en hij gaf geen krimp!

legacy-ring.jpg

De Subaru Legacy is me echt goed bevallen. Ik heb er in het half jaar waarin ik hem gereden heb, geen een probleem mee opgelopen. Hij rijdt/reed echt heel lekker. De auto is overigens nog steeds bij in bezit, in de familie.

Nog een allerlaatste plaatje:
7b5b4b6d1d.jpg

En dan heb ik nu een nieuwe auto. Wegens veiligheidsredenen moest het iets nieuwers worden, iets met airbags wegens langere afstanden. Omdat ik veel met auto's heb, had ik al snel een short-list. Deze lijst bestond uit de Suzuki Ignis Sport (te onveilig), en de Daihatsu Materia. Verder stonden de Kia Soul, de 2008 Mitsubishi Lancer (Jetfighter) sedan en de 2008 Subaru Impreza hatchback heel hoog op het lijstje, maar daarvoor was het budget net niet toereikend. Het is een auto geworden die ik zelf eerlijk gezegd niet zo snel in mijn hoofd had, maar die ik toch echt heel mooi vond en vind. Het is dus een Hyundai Accent 3-deurs model 2006-2010. Ik heb een bouwjaar 2009, met onder andere Airco, elektrische ramen en stoelverwarming.

Eerst maar alvast wat foto's, geen kwalitatief hoogwaardige foto's, maar ze schetsen al een mooi beeld:
7b252d1300.jpg

7b3fd2468a.jpg

Hij rijdt best lekker met zijn 1.4 liter en 94 pk. Lekker scheurijzer met 120000 km op de teller en hij komt origineel uit Duitsland. Het enige nadeel is dat de voorkant nogal 'bokt'(bij slecht wegdek). Vorige eigenaar kon het probleem niet vinden en heeft al het eea vervangen. Dit probleem zal hopelijk binnenkort op worden gelost. Hij rijdt 1 op 15 ongeveer, terwijl ik aardig door heb getrapt. Een zuinige verbruik is dus zeker haalbaar. Al met al is de eerste indruk top en het uiterlijk vind ik zelf ook erg aanspreken. Ik ben er trouwens wel van geschrokken van hoe weinig je dit model eigenlijk ziet. Ik ben er nog geen een tegengekomen sinds ik deze auto rijd of sinds ik hem uberhaupt op het oog had.

Inderdaad een fraai model! Veel plezier ermee (y).

Weet je ook waarom de eigenaar hem heeft geïmporteerd en toen vrij snel weer verkocht?

Wat leuk!
Ik ben het met je eens, je ziet ze echt nooit, ik vind het best een leuke auto, en zo te horen heb je een lekkere dikke uitvoering, stoelverwarming!

Ik heb een tijdje geleden mijn Getz met zijn halfbroertje op de foto gezet. Dan is jouw kleur toch wel mooier vind ik.

Veel veilige en probleemloze kilometers ermee!(y)

@Micha D

Dankje!
Met die vraag zaten wij ook al in ons achterhoofd. De auto diende als bedrijfsauto en privéauto voor een werknemer voor het desbetreffende (kleine) bedrijf waar ik de auto gekocht heb. Wat ik weet is dat het bedrijf onder meer auto's uit Duitsland haalt en vervolgens hier in Nederland doorverkoopt. Al lijkt het mij dat dit niet zo snel gedaan zou worden met een onrendabel model als de Hyundai Accent. Degene die de auto reed had echter een nieuwe auto gevonden. De reden van aanschaf/doorverkoop vonden we ook enigzins duister, maar de auto is door ons nog technisch gecheckt zonder enige grote problemen.

@Pjotr

Dat levert inderdaad mooie plaatjes op, bedankt!

Deze desbetreffende Accent komt overigens uit Duitsland. Er zitten onder meer stoelverwarming en zijairbags op de Dynamic-uitrusting. Zijn deze dingen ook geleverd op de Nederlandse accent? Ik kan hier namelijk niks van terugvinden op het internet en bij advertenties van andere Accents staat er niks van deze opties bij.

Ik weet dat op de Dynamic-uitvoering van de Getz ook zij-airbags zitten, al dan niet als optie. Van die stoelverwarming weet ik niet. Ik zal eens in een jaarboek van me kijken, misschien kan ik daar wat in vinden!

Misschien een opmerkelijke vraag, maar wat verwachten jullie dat hier de vraagprijs ongeveer van was? (Km-stand klopt)
Naar mijn mening heb ik namelijk een koopje als er geen grote problemen aankomen.

Leuke aanschaf, prima kleur. Exclusief rijden (gezien verkoopaantallen). (y) Veel plezier ermee.

Jamiro zei:
Misschien een opmerkelijke vraag, maar wat verwachten jullie dat hier de vraagprijs ongeveer van was? (Km-stand klopt)
Naar mijn mening heb ik namelijk een koopje als er geen grote problemen aankomen.

Vraagprijs kan iets anders zijn dan dat wat jij ervoor betaald hebt..;)
Welk bedrag moeten wij raden?

Vraagprijs € 4.250,00

???

Hoewel ik zo'n Accent best een geinig karretje vind, vind ik het vooral zonde van de Legacy. Dat was zo'n gaaf ding! Mag ik vragen wat die 'veiligheidsredenen' dan waren? Misschien iets minder doortrappen. ;)
Verder is het gewoon een leuk autootje. Beetje kraak noch smaak, maar wel duidelijk anders. En dat waardeer ik altijd wel heel erg. Goede uitvoering heb je ook te pakken. (y)

RobEU zei:
Hoewel ik zo'n Accent best een geinig karretje vind, vind ik het vooral zonde van de Legacy. Dat was zo'n gaaf ding! Mag ik vragen wat die 'veiligheidsredenen' dan waren? Misschien iets minder doortrappen. ;)
Verder is het gewoon een leuk autootje. Beetje kraak noch smaak, maar wel duidelijk anders. En dat waardeer ik altijd wel heel erg. Goede uitvoering heb je ook te pakken. (y)

Haha dankjewel! Ik ben een vrij keurige rijder voor mijn leeftijd opzich hoor ;) .

Met de Legacy reed ik eigenlijk vooral 'rond de kerk'. Voor snelweggebruik vinden mijn ouders (altijd leuk om naar te verwijzen) 'm te onveilig. Zeker nu ik wat langere afstanden ga rijden. Zelf vond ik het ook jammer om er niet meer mee te rijden, iedereen wist namelijk dat ik in dat ding reed, hij paste bij me. De Legacy staat trouwens nog geschorst in de garage, dus ik kan er nog bij! Hij gaat sowieso ook niet weg.

Verder is zo'n Accent natuurlijk ook goedkoper in de omgang, hij is wat dat betreft praktischer.

Jamiro zei:
@Durashift

Dankje!

Ik wilde overigens graag een wat hoger ingeschatte vraagprijs zien, dat is altijd leuk natuurlijk!
Ik heb er 2750€ voor betaald, wat overigens ook de vraagprijs was. Hij is in korte tijd dus aardig afgeschreven.

Zo, dat is wel scherp.. Meeneemprijs, denk ik?

Ja, ik zat wel aan de bovenkant.. deed ff snelle blik hier op de occassion portal.. Iets onder de 4 had ik wel verwacht. NL exemplaren doen tegen de 5, met ongeveer 80 duizend kilometer, qua vraagprijs, zag ik.

Durashift zei:
Jamiro zei:
@Durashift

Dankje!

Ik wilde overigens graag een wat hoger ingeschatte vraagprijs zien, dat is altijd leuk natuurlijk!
Ik heb er 2750€ voor betaald, wat overigens ook de vraagprijs was. Hij is in korte tijd dus aardig afgeschreven.

Zo, dat is wel scherp.. Meeneemprijs, denk ik?

Ja, ik zat wel aan de bovenkant.. deed ff snelle blik hier op de occassion portal.. Iets onder de 4 had ik wel verwacht. NL exemplaren doen tegen de 5, met ongeveer 80 duizend kilometer, qua vraagprijs, zag ik.

Ja inderdaad. Wat mij overigens opvalt is de gigantisch trage omloop van dit model. Hij staat voor veel mensen waarschijnlijk gewoon niet op het lijstje, hij wordt over het hoofd gezien. Bijna het gehele aanbod is meer dan een maand oud. Dezelfde auto's staan er op die er al op stonden toen ik voor het eerst voor een Accent keek.

Hij lijkt wel een beetje naar voren te hangen. Verder leuk ding! Jammer van de Legacy wat toch best een veilige auto was? Maar ja....soms moet je zelfs als volwassene naar je ouders luisteren. ;)

Eerste paar duizend kilometer ermee gereden en hij doet t goed!

Om het interieur wat op te vrolijken heb ik het interieurpaneel geplastidipt en liggen er donkerblauwe matten in. Toch een mooi resultaat al zeg ik het zelf:
863d655867.jpg

Verder zijn er plannen om deze mooie velgen eronder gaan zitten met van die -veelstegrote- rode spatlappen:
57692b9633f31.jpg

@Nico GT-R
Bedankt, ik denk dat 'ie op de foto's wat naar voren hing omdat 'ie misschien op een klein heuveltje stond, of het zal optisch bedrog zijn:
8650b23eae.jpg

Na vijf maanden en rond de 8000 kilometer zijn er welgeteld 0 mankementen naar voren gekomen, helaas nog wel dat gebonk waar geen reden voor lijkt te zijn. Voorheen zoop ie nog bovengemiddeld veel koelvloeistof, maar dit probleem is aanzienlijk minder geworden in de loop der tijd.

Hij wordt over iets meer dan een maandje ingezet voor een roadtrip naar omgeving Nice met nog een andere auto. Dat wordt een grote taak voor de Accent, volbepakt en volgezeten, maar ik heb er volle vertrouwen in.

Hier nog een leuke foto met keuze nummer 2, als het de Accent niet geworden was.

bELP3ookGYGSTpv32qdRmh-ER2-XPgATLcNakGiZN2lG-Qhvb6EUaYZ9nIzmrIpBHqzrxFacrSlPEMI=w1367-h637-rw

Dit weekend de Accent ingeruild en de trotse eigenaar van deze Subaru Impreza 2.0 R Sport met 150pk!

615640272fc4eca5b7e71480f79b352f35fc776ad2927d6a6c14781d37b88e31d5f91175.jpg

875789652cfcbadb16b0f7153cb7402605c863dc3be3de855b9fa839f6d5be16547dde53.jpg

Meer info volgt

Aah hij viel mij al op achter de audi in de middagpauze door de kleur en 'zeldzaamheid', zou m graag eens in het echt bewonderen(y)

@speedtouch @sketcher

Jaa, dankjulliewel!

@damianw26

Hahaha, dat is nog eens toevallig! Zat jij in die Q2 of?
Je mag hem zeker eens een keer in de pauze komen bekijken! Zet ik m naast de Up haha

@jamiro, een zwarte q3 was het, gewoon de op weg van school af om precies te zijn. Neem ik morgen de up weer mee, kan dan niet missen! Grote pauze duurt toch veel te lang, ik zie hem wel staan morgen!

Terug
Bovenaan