Renault Talisman (Samsung SM6@pag 12)

Voor de duidelijkheid; als een auto aan een andere auto doet denken wil nog niet zeggen dat het een kopie is. Meer dat er stijlelementen zijn overgenomen of dat een bepaalde vorm aan doet denken. Van de Passat gaat ook niet echt op voor de station als je hem recht van de zijkant ziet. Heeft ook niemand gezegd... de Talisman oogt niet direct als een typische Renault en dus is het niet zo goed dat andere mensen het wat weg vind hebben van andere modellen

ps: ik hoop jullie enthousiasme om een merk te verdedigen ook te zien als het gaat om een Japanse auto waarvan wordt gezegd dat het een kopie is, of dat het ergens op lijkt. En niet zo hypocriet alleen als het over een Frans model gaat (y)

MC W zei:
Euroka! iDS weet het nu zeker; op basis van foto's kan je ieder detail gaan vergelijken en idd tot de conclusie komen dat ze niet op elkaar lijken en dat het geen kopie/plagiaat is :) Nog twee leuke foto's..

mvty981bukxl.jpg

m1ny8ugbwbbu.jpg

Ik heb ook 2 foto's ;)

volkswagen-t5-multivan-vag_mul_09_highline_test_3.jpg

HD-Wallpaper-of-2015-Renault-Espace-.jpg

Vanaf de a-stijl loopt de lijn bij de T5 ongeveer hetzelfde als bij de Espace. De lijn buigt bij de koplamp sterk af naar beneden.
Hetzelfde zie je bij de Talisman en bij de Kia.

In real life doet de T5 me altijd sterk denken aan de Espace. Zo op de foto is de gelijkenis een stuk minder.

Maar nogmaals, op welk moment wordt een Talisman designer geinspireerd door het design van de Passat?

MC W zei:
ps: ik hoop jullie enthousiasme om een merk te verdedigen ook te zien als het gaat om een Japanse auto waarvan wordt gezegd dat het een kopie is, of dat het ergens op lijkt. En niet zo hypocriet alleen als het over een Frans model gaat (y)

Iets waar we t vroeger vaak over hadden ;)

Ik vraag me af, hebben designers sessies waarbij ze de jongste trends bespreken oid? Hoe komt het dat als een design traject meerdere jaren overspant, wagens uiteindelijk op elkaar lijken? Designs worden toch achter gesloten deuren gemaakt? In t geheim? Die laat je toch niet aan concurrenten zien?

Ik zou echt willen weten hoe dat in zn werk gaat.

Maar nogmaals, op welk moment wordt een Talisman designer geinspireerd door het design van de Passat?

Op het moment dat Duits (ogende) auto's goed verkopen en de Laguna III niet ;)

MC W zei:

Op het moment dat Duits (ogende) auto's goed verkopen en de Laguna III niet ;)

Een designer die in 2010/2011 aan een design werkt kan toch niet een Passat die in 2014 wordt geintroduceerd zien?

Ik houd het op mondiaal design, namelijk
- grote wielen
- chromen raamomlijsting
- korte neus ivm voetgangersveiligheid
- D segment = mid size sedan (us) (D segment groeit dus iets. Ik denk dat er ook geen opvolger gaat komen van US- Passat.
- deze Talisman: Franse genen met tikkie Aziatische trekjes. Zou het zelfs goed kunnen doen op US- markt.

Ik geloof dat dit wel een succes gaat worden!

Ami: "Franse genen met tikkie Aziatische trekjes"

Jesse: "Latijnse flair met Duitse trekjes"

Cast your vote! ;)

([size=x-small]winnaar krijgt een gratis overnachting in de kofferruimte v/e TSM - zelf slaapzak meenemen[/size]).

[size=x-large]2016 Renault Talisman Estate Revealed in Full, Brings Racy Styling to Eco Families[/size]

[size=small]Renault finally took the wraps off the Estate version of the Talisman Sedan version that was unveiled back in July. This new model aims to bring more families to the French manufacturer, families looking for more room inside as well as more efficient engines. Well, Renault definitely tried to do that with the new Talisman but they also went a little further.

The company claims that the exterior design of the Estate has racy styling and, to be frank, the car does remind us of the Megane RS we tested not long ago. In terms of absolute size, this version is no bigger than the Sedan and, as a matter of fact, is absolutely identical.

The Renault Talisman Estate measures 4.86 meters in length, is 1.87 meters wide and 1.46 meters tall, with a wheelbase of 2.81 meters (191.3/73.5/57.4 inches). The only thing different is the boot, of course, that rises to the roof’s height.

There’s a spoiler at the back, continuing the roofline for a couple of centimeters, setting it apart from its brother. Other than that, the exterior design is basically identical.

Inside the cabin is the same story with the only difference being related to the luggage space in the back that has increased considerably. There’s a power tailgate available that can now be activated by simply waving your foot under the rear bumper, a feature that should come in handy in case your hands are full (pun intended).

Plenty of room inside
573 liters of space are available in the back, up to the parcel shelf while the maximum load length of the car is 1,116 mm. If you’re to fold the seats, that length increases to 2,010 mm while the total volume goes up to 1,700 liters.

The front seats are 14-way adjustable while a massage function should take care of you after those long office hours. There’s even a ventilation feature included for the most excruciating hot summer days. To top everything off, Renault brags with the new ‘Cover Carving Technology’ that has strong, semi-rigid, lightweight shells incorporated in the front seat backs that are freeing up extra space for the rear passengers.

For those looking for the most exquisite materials, you can get the Talisman in Initiale Paris trim that brings Nappa leather to the mix, the exclusive Amethyste Black exterior finish, and improved soundproofing.

Active dampers and the R-Link 2 control center included
Renault fitted the Talisman Estate with the 4Control chassis technology that is just a fancy name for adaptive dampers. According to the French, this is the first time such technology is offered in this segment. Via the Multi-Sense Technology, the driver can now choose various settings for the suspension on to go, from Comfort to Sport, Neutral, and Eco.

The R-Link 2 control center is available now in either a 7-inch landscape format or an 8.7-inch portrait one, allowing you to control important functions of the car like the navigation, climate control or audio. Speaking of which, a Bose sound system is available as an optional feature.

Five engine choices
In terms of powertrains, you have to pick out of five different possibilities. On the petrol front, there are two 1.6-liter 4-cylinder mills on the table, the TCe150, and the TCe200, that are both available only with a seven-speed dual-clutch EDC gearbox. As the names suggest, they make 150 PS and 200 PS respectively.

On the diesel front, you get the usual dCi units with 110, 130 and 160 HP. The first two are available with manual or automatic six-speed gearboxes while the twin-turbo choice, the 160 version, is only available with the six-speed dual-clutch EDC transmission.

Expect the new Talisman Estate to start being delivered to customers later this year, with a world debut at the Frankfurt Auto Show in September.[/size]

https://www.autoevolution.com/news/2016-renault-talisman-estate-revealed-in-full-brings-racy-styling-to-eco-families-photo-gallery-99249.html

Ik vind het best wel een 'vette' auto. Maar helaas, wederom niet echt 'des Renaults'. Al kan ik niet echt duidelijk aangeven waar dat dan aan ligt. Vooralsnog is de Peug 508 berline mijn 'favo' D-segmenter uit Frankrijk.

Erg mooie auto! De lijnen wijken niet veel van die van de concurrenten af, maar de verhoudingen lijken net wat beter gelukt en de auto net wat dikker te ogen. Mooi dat Renault weer op volle kracht terug is in het D-segment.

JP2010 zei:
talisman-estate-galerie-media-06.jpg

Volkswagen-Passat_Variant-2015-800-01.jpg

De naar beneden duikende motorkap is iets wat ze beiden hebben, die gelijkenis zie ik ook.
Voor de rest zie ik weinig overeenkomsten.

Oja, de inkeping in de flank, die hebben ze beiden ook. :)

Zo naast elkaar is die Passat echt een mislukte breedbek-kikker.

Maar lijkt die Talisman nou zo veel groter dan een Laguna, Mondeo, passat en Insignia?
Als ik de foto's zie, lijkt het een beetje formaat A6 te zijn... Klopt dit?

Wat een look-a-likes zeg! Duidelijk dat Renault zich op de Passat richt ipv evolutie toepassen op de vorige Laguna.

Stukje uit de AutoPlus. Zelfs de chauvinisten hebben het over de Passat....

Avec 4,85 m de long et 1,87 m de large, respectivement + 15 cm et + 3 cm, la Renault Talisman fait oublier la Laguna en prenant en volume et se rapproche des standards allemands, type Volkswagen Passat, cette dernière étant plus longue d'un petit centimètre seulement. Et si la comparaison avec l’allemande s’impose en termes de gabarit, on peut dire que côté style aussi la française s’est inspirée de sa nouvelle concurrente, notamment de profil. Pour le reste, les designers Renault ont créé une berline au design à la fois affuté et élancé, pour ne pas dire musclé sous certains angles, qui change radicalement des standards de la marque. Et c’est plutôt réussi ! Voir la vidéo de la Renault Talisman.

MC W zei:
Voor de duidelijkheid; als een auto aan een andere auto doet denken wil nog niet zeggen dat het een kopie is. Meer dat er stijlelementen zijn overgenomen of dat een bepaalde vorm aan doet denken. Van de Passat gaat ook niet echt op voor de station als je hem recht van de zijkant ziet. Heeft ook niemand gezegd... de Talisman oogt niet direct als een typische Renault en dus is het niet zo goed dat andere mensen het wat weg vind hebben van andere modellen

Maar dat kan toch nooi?
Men werkt al jaren aan die Talisman, dan opeens komt de Passat uit en gaan ze nog even dingen kopieren?!? Dat kan nooit...

Ik vind de Talissman overigens veel geslaagder dan de rechthoekige Passat. Ik wist niet dat het kon, maar de Passat wordt in één klap een stuk saaier!

De lijnen aan de achterkant hebben ook wel wat weg van een Focus, zie knik onder de achterruit, knikje bij de lampen, bumper beetje zelfde vormen:
IMG_0855.jpg

28hy64ub2qwy.jpg

Dus Talisman lijkt op Focus
Dus Passat lijkt op Focus

Kansloze vergelijkeingen eigenlijk allemaal...

Denk dat de Talisman zo ongeveer de mooiste station van dit moment is.
Ben erg benieuwd naar de prijzen... Ik moet helaas nog 3 jaar met mijn huidige auto...

DaRunna zei:
Maar lijkt die Talisman nou zo veel groter dan een Laguna, Mondeo, passat en Insignia?

Laguna: 4,803 meter
Mondeo: 4,867 meter
Passat: 4,767 meter
Insignia: 4,913 meter
A6: 4,943 meter
Talisman: 4,86 meter

Lijkt me tamelijk gemiddeld dus.

Ik vind de Talisman Estate echt een prachtige auto, maar ik denk dat 'ie gaat lijden aan hetzelfde probleem als een aantal concurrenten (Mazda6, Superb, C5, etc.). In het begin is iedereen lyrisch, maar na anderhalf jaar is iedereen de auto vergeten. Ik hoop het niet, want het zou mijn keuze zijn in dit segment denk ik.

P. Klieder zei:

Avec 4,85 m de long et 1,87 m de large, respectivement + 15 cm et + 3 cm, la Renault Talisman fait oublier la Laguna en prenant en volume et se rapproche des standards allemands, type Volkswagen Passat, cette dernière étant plus longue d'un petit centimètre seulement. Et si la comparaison avec l’allemande s’impose en termes de gabarit, on peut dire que côté style aussi la française s’est inspirée de sa nouvelle concurrente, notamment de profil. Pour le reste, les designers Renault ont créé une berline au design à la fois affuté et élancé, pour ne pas dire musclé sous certains angles, qui change radicalement des standards de la marque. Et c’est plutôt réussi ! Voir la vidéo de la Renault Talisman.

Misschien omdat het een concurrent is?

Als ze zo op elkaar lijken, waarom vind ik de Talisman dan zo gaaf en groot ogen en vind ik de Passat echt een saai vierkant simplistisch hok?

Misschien lijken ze toch niet zo op elkaar... Ja ze hebben natuurlijk beide 4 wielen....

Rob0032 zei:
DaRunna zei:

Ik vind de Talisman Estate echt een prachtige auto, maar ik denk dat 'ie gaat lijden aan hetzelfde probleem als een aantal concurrenten (Mazda6, Superb, C5, etc.). In het begin is iedereen lyrisch, maar na anderhalf jaar is iedereen de auto vergeten. Ik hoop het niet, want het zou mijn keuze zijn in dit segment denk ik.

Dan lijkt hij alleen maar groter...
Toch vind ik er één auto uit je rijtje uitspringen: de MAzda 6.

Dat is tot de komst van de talisman toch echt de mooiste D- segmenter, alleen de prijs is er ook naar... Hij is redelijk duur.
Daarnaast is MAzda nooit echt meegegaan in 14% en 20% bijtellingsversies

De prijs van de Talisman bepalen zijn succes...

DaRunna zei:
Als ze zo op elkaar lijken, waarom vind ik de Talisman dan zo gaaf en groot ogen en vind ik de Passat echt een saai vierkant simplistisch hok?

Misschien lijken ze toch niet zo op elkaar... Ja ze hebben natuurlijk beide 4 wielen....

Misschien vinden sommige mensen ze wél op elkaar lijken, en sommige anderen niet. Jij behoort kennelijk tot de laatste categorie. Waarom is het überhaupt een discussie waard, meningen verschillen en je hoeft elkaar niet te overtuigen dat de ene mening echt beter is dan de ander, laat iedereen gewoon een eigen mening hebben? :rolleyes:

Phaeton W12 zei:
DaRunna zei:

Misschien vinden sommige mensen ze wél op elkaar lijken, en sommige anderen niet. Jij behoort kennelijk tot de laatste categorie. Waarom is het überhaupt een discussie waard, meningen verschillen en je hoeft elkaar niet te overtuigen dat de ene mening echt beter is dan de ander, laat iedereen gewoon een eigen mening hebben? :rolleyes:

Lees eens even terug met welke stelligheid dit werd genoemd, dat ze zo op elkaar lijken.

Daar reageer ik op...

Ik overtuig niemand, geef gewoon mijn mening. Net als de mensen waar ik op reageerde... Of is mijn mening soms midner waard? ;)

DaRunna zei:
Rob0032 zei:
DaRunna zei:

Dan lijkt hij alleen maar groter...
Toch vind ik er één auto uit je rijtje uitspringen: de MAzda 6.

Dat is tot de komst van de talisman toch echt de mooiste D- segmenter, alleen de prijs is er ook naar... Hij is redelijk duur.
Daarnaast is MAzda nooit echt meegegaan in 14% en 20% bijtellingsversies

De prijs van de Talisman bepalen zijn succes...

Dat mag je vinden natuurlijk. Heel veel mensen vinden 'm mooi, maar toch koopt/least bijna niemand die auto. Ik zeg ook niet dat dat rijtje iets zegt over de kwaliteiten van de auto, maar bij die auto's (Mondeo past er ook prima tussen) is men heel enthousiast bij de introductie, maar ebt de belangstelling heel snel weg. Dat hebben Duitse merken vaak beter voor elkaar.

P. Klieder zei:

Wat probeer je hiermee te melden. Beter, te insinueren?

Leer eerst eens Frans te lezen en plaats dan een kwoot-met-pretenties door.

FYI: o.m. bij hun autokeuze zijn Duitsers grotere chauvinisten dat Fransen.
Das nennt man Patriotismus.

Edit: Da Runna schreef: "De prijs van de Talisman bepalen (= bepaalt) zijn succes..."

Zat er een BMW of BENZ logo op de TSM en was ie 30% duurder, dan verkocht de auto als "warme broodjes"
Ergo: de badge bepaald het succes, niet de prijs.
In dit geval - helaas.

Nee hoor, zelfde prijs ongeveer als zijn concurrenten. Wellicht zelfs nog wat krachtiger en luxer maar dat weet ik niet zeker. De lease is dan weer een ander verhaal..

De Mazda6 vinden toch wel veel mensen erg mooi, hij rijdt fantastisch, goede aandrijving, betrouwbaar imago, ruim, sinds facelift mooi interieur.. en toch.. je ziet ze zelden. Wat klopt hier niet?

MC W zei:

Nee hoor, zelfde prijs ongeveer als zijn concurrenten. Wellicht zelfs nog wat krachtiger en luxer maar dat weet ik niet zeker. De lease is dan weer een ander verhaal..

De Mazda6 vinden toch wel veel mensen erg mooi, hij rijdt fantastisch, goede aandrijving, betrouwbaar imago, ruim, sinds facelift mooi interieur.. en toch.. je ziet ze zelden. Wat klopt hier niet?

Wat er niet klopt is dat je niets koopt voor een betrouwbaar imago, nog buiten de vraag of dat daadwerkelijk zo is. Mazda heeft best wel een beetje een naam opgebouwd qua roest (met dank aan Ford, zelfde probleem) en ook met het nieuwe model las ik al over roestproblemen...

Ik maakte een optelsom van zijn pluspunten... dat de auto dus weinig tegen zich heeft. Andere merken zijn een stuk onbetrouwbaarder maar dat houdt ook niemand tegen. Die klagen vervolgens op het forum dat ze "nooit meer" een **** kopen

MC W zei:
Ik maakte een optelsom van zijn pluspunten... dat de auto dus weinig tegen zich heeft. Andere merken zijn een stuk onbetrouwbaarder maar dat houdt ook niemand tegen. Die klagen vervolgens op het forum dat ze "nooit meer" een **** kopen

Je maakte vooral een optelsom van jouw pluspunten. En als er van een auto meer verkocht worden, dan zul je ook eerder klagers krijgen op fora.

MC W zei:

Leaseprijs is redelijk duur....
Bijtelling telt daarbij op....

Dus daarom is hij minder populair...

Erg jammer inderdaad

Rob0032 zei:
MC W zei:

Je maakte vooral een optelsom van jouw pluspunten. En als er van een auto meer verkocht worden, dan zul je ook eerder klagers krijgen op fora.

Nee pluspunten van de meningen online en rijtesten van over de hele wereld. Of wil je soms beweren dat hij niet goed rijdt en dat de meeste mensen hem niet mooi vinden?

DaRunna zei:
MC W zei:

Leaseprijs is redelijk duur....
Bijtelling telt daarbij op....

Dus daarom is hij minder populair...

Erg jammer inderdaad

Kopen die mensen dan ook de goedkoopste bank bij IKEA? Nemen ze het goedkoopste hotel van hun vakantiebestemming? Halen ze alleen eten bij de Lidl ? Antwoord is waarschijnlijk nee. Maar als ze een leaseauto mogen kiezen dan moet het allemaal zo goedkoop mogelijk o_O

MC W zei:
Rob0032 zei:
MC W zei:

Nee pluspunten van de meningen online en rijtesten van over de hele wereld. Of wil je soms beweren dat hij niet goed rijdt en dat de meeste mensen hem niet mooi vinden?

Wil jij soms beweren dat de meeste mensen hem wel mooi vinden? Zijn die doelgroepen representatief, of zijn het gewoon digitale roeptoeteraars die er toch geen kunnen/zullen kopen? Lijkt me een stuk relevanter wat de doelgroep ervan vindt, en kennelijk zit die groep niet te wachten op de 6.
En ook 'hij rijdt fantastisch, goede aandrijving, betrouwbaar imago, ruim, sinds facelift mooi interieur' zijn waarderingen die voor de kopersgroep kennelijk totaal niet relevant zijn.

Rob0032 zei:
MC W zei:

Wat er niet klopt is dat je niets koopt voor een betrouwbaar imago, nog buiten de vraag of dat daadwerkelijk zo is. Mazda heeft best wel een beetje een naam opgebouwd qua roest (met dank aan Ford, zelfde probleem) en ook met het nieuwe model las ik al over roestproblemen...

Ik jouw optiek zou VAG dus niet meer moeten verkopen?

Het boeit mij in de lease niet zo veel.

Mijn Skoda was een drama bak, iedere keer zei de dealer weer: we kunnen hier niets mee.

Ja dat is niet mijn probleem, als het je niet lukt bestel je maar een nieuwe! "Ja daar kunnen we echt niet aan beginnen voor een niet werkende airco".

Prima, wanneer kan ik hem langsbrengen? "Meneer, dat heeft geen zin, we hebben er al naar gekeken en kunnen niets vinden"

Ik ben diezelfde dag langs gereden na werk, heb de Skoda daar neergezet en heb een auto gehuurd, toen de leasemaatschappij op de hoogte gesteld dat ik totdat de auto is gemaakt een auto huur en dat de dealer waar hij staat niet wil meewerken.

Moet jij eens opletten hoe die arogante VAG dealers opeens aan de slag gaan als de leasemaatschappij ze dat vertellen!

Prive, zal ik nooit een VAG bak overwegen nee, maar lease is het prima te doen. Het maakt mij namelijk echt niet zo veel uit dat het onder garantie geld kost voor de dealer, sterker nog: graag zelfs. Al helemaal bij VAG, uitknijpen die boeven!

Nu is het alsnog belachelijk dat ik eerst 7! keer langs moet gaan met een kapotte airco en niets gerapareerd wordt... Maar ja, het zijn niet mijn manuren...

Als oud Renault-verkoper kan ik me nog herinneren dat de Laguna werd geïntroduceerd... Man wat een revolutie na de R21.
Was toen als 18 jarig pikkie wel onder de indruk van deze 'luxe'* limousine, en later de Laguna Break. Heb altijd een zwak gehad voor Renault, en met name voor de grotere middenklassers. Ben blij te zien dat ze nu weer met een goed ontworpen auto komen. Net als Rob een paar posten hierboven schrijft, er is een risico aanwezig dat het in het begin storm zal lopen en na een tijdje weer af zal nemen. Jammer genoeg, tel daarbij dat de bijtelling ook een factor zal worden in de 'aanschaf'.
Hoop er veel van op de weg te zien. Ik ben van mening dat Renault de laatste tijd weer zichzelf heeft gevonden qua fris ogende, praktische auto's. Bv de nieuwe Clio, de Twingo, Espace en nu de Talisman. Erg mooi om te zien.
Mocht ik in de markt zijn voor een dergelijk voertuig zou deze op looks alleen al op m'n shortlist komen. Enige waar ik terughoudend over ben zijn de grote schermen. Ik ben geen fan van die moderne grote schermen, geeft vaak in het donker toch een bepaald licht in de auto wat ik als storend ervaar.

* > luxe was toen nog een middenklasser met standaard elektrische ramen vóór, centrale vergrendeling met afstandbediening en hoofdsteunen achter. Maar wel wieldoppen en zwarte bumpers. We verkochten bij de vestiging waar ik werkte (klein dorp) relatief veel RN uitvoeringen, dus als we al eens een luxe verkochten RT, stonden we echt wel met z'n allen de velours bekleding en climate control te bewonderen.

DaRunna zei:
Rob0032 zei:
MC W zei:

Ik jouw optiek zou VAG dus niet meer moeten verkopen?

Het boeit mij in de lease niet zo veel.

Mijn Skoda was een drama bak, iedere keer zei de dealer weer: we kunnen hier niets mee.

Ja dat is niet mijn probleem, als het je niet lukt bestel je maar een nieuwe! "Ja daar kunnen we echt niet aan beginnen voor een niet werkende airco".

Prima, wanneer kan ik hem langsbrengen? "Meneer, dat heeft geen zin, we hebben er al naar gekeken en kunnen niets vinden"

Ik ben diezelfde dag langs gereden na werk, heb de Skoda daar neergezet en heb een auto gehuurd, toen de leasemaatschappij op de hoogte gesteld dat ik totdat de auto is gemaakt een auto huur en dat de dealer waar hij staat niet wil meewerken.

Moet jij eens opletten hoe die arogante VAG dealers opeens aan de slag gaan als de leasemaatschappij ze dat vertellen!

Prive, zal ik nooit een VAG bak overwegen nee, maar lease is het prima te doen. Het maakt mij namelijk echt niet zo veel uit dat het onder garantie geld kost voor de dealer, sterker nog: graag zelfs. Al helemaal bij VAG, uitknijpen die boeven!

Nu is het alsnog belachelijk dat ik eerst 7! keer langs moet gaan met een kapotte airco en niets gerapareerd wordt... Maar ja, het zijn niet mijn manuren...

Dat heb ik niet gezegd nee. Ik denk dat het degelijke (dus niet betrouwbare) imago een relatief kleine rol speelt, en dat zaken als bijtelling, uitstraling, restwaarde en relatief betaalbare opties veel belangrijker zijn.

Maar goed, je hebt je verhaaltje tenminste even kunnen doen. Iedereen blij!

DagDromer zei:
Was toen als 18 jarig pikkie wel onder de indruk van deze 'luxe'* limousine, en later de Laguna Break. Heb altijd een zwak gehad voor Renault, en met name voor de grotere middenklassers. Ben blij te zien dat ze nu weer met een goed ontworpen auto komen. Net als Rob een paar posten hierboven schrijft, er is een risico aanwezig dat het in het begin storm zal lopen en na een tijdje weer af zal nemen. Jammer genoeg, tel daarbij dat de bijtelling ook een factor zal worden in de 'aanschaf'.

De Laguna was dan ook echt een (in mijn ogen) heel erg mooie auto met een zeer houdbaar uiterlijk. Zelfs nu zou je 'm niet 22 jaar geven. Ik vraag me af/Ben heel benieuwd naar hoe houdbaar de Talisman gaat zijn. Ik vind dat de huidige auto's best snel verouderen. De Passat vond ik heel mooi, maar die mening moet ik steeds meer bijstellen en nu is het 'gewoon een auto' in plaats van 'een mooie verschijning'. Hetzelfde geldt voor de Superb. De 6 daarentegen houdt die schoonheid wat meer bij zich, hoewel ik altijd erg goed moet nadenken hoe de auto er ook alweer uitzag. Ik vergeet 'm heel snel, net als de vorige 6 overigens.

Eens.

Veel producten worden veilig ontworpen. Met een styling of kleurgebruik wat erg 'nu' is. Het onderscheidende vermogen is snel weg, mede omdat het geen duidelijke stap is qua design. Daarbij zijn er maar weinig moderne ontwerpen die lang houdbaar zijn, tijdloos zo je wilt.

P. Klieder zei:

De Fransen schrijven gewoon: we vinden de Passat een snertwagen en zijn blij dat er eindelijk een mooi alternatief voor is...en als je dat niet gelooft maak ik er wel wat anders van :)

Het enige wat er staat is dat de afmetingen die van de Duitse standaard, type Volkswagen Passat overnemen.
Daarnaast beweert de journalist dat er in profiel een gelijkenis is tussen beide, waarmee hij meteen aantoont dat ook autojournalisten niet noodzakelijk inzicht hebben in vormgeving, maar meestal autoliefhebbers zijn die hun hobby als beroep mogen uitoefenen.

FYI:
op Franstalige sites wordt naar AutoPlus (Auto+) nogal eens verwezen als AutoMoins (Auto-) omwille van de betrouwbaarheid van hun informatie...uit hetzelfde groepje als AutoBild en AutoWeek, dus je weet vanwaar de wind waait

Vind het best een mooie auto, dat de achterlichten niet de vorm van de 'spoiler' volgen stoort mij wel een beetje in het ontwerp.

Phaeton W12 zei:
Audi A6 revisited :rolleyes:
Zo zie je maar weer: de A6 had ook een mooie wagen kunnen worden :D

Als ik alle teutoonse reacties naast elkaar leg, moet de Talisman op zowat elke Duitse wagen lijken: wat een eenheidsworst die Duitse autoindustrie :)

MCW: "Bij diens voorbeeld"

??

Hoe weet jij dat een stokoude Passat HET voorbeeld voor Laurens & crew was??
Heeft hij je dat gezegd?
Verbluffend veelzijdig en goed geinformeerde forumgasten zijn hier. (y)

Jesse Van Es zei:

??

Heeft hij je dat gezegd?

En snel op de tenen getrapte forumgasten.. heb je aandelen in Renault? Ben je bevriend met Laurens? Heet je vriendin Renault? Nee? Neem het dan niet zo persoonlijk :)

MC W zei:
Jesse Van Es zei:

??

Heeft hij je dat gezegd?

En snel op de tenen getrapte forumgasten.. heb je aandelen in Renault? Ben je bevriend met Laurens? Heet je vriendin Renault? Nee? Neem het dan niet zo persoonlijk :)

Je bent met jezelf in gesprek? Het wordt met de dag een bonter gezelschap hier.

Een Talisman die we nooit op de weg zullen zien:

https://www.caradisiac.com/Voici-la-Renault-Talisman-Coupe-que-vous-ne-verrez-jamais-sur-la-route-103676.htm

A5 had er een aardige concurrent bij.

Terug
Bovenaan