Joel 1987
Wegverkenner
Dag mede autoliefhebbers!
Omdat ik het leuk vind om mijn eigen auto netjes te houden, maken, upgraden enz. heb ik met hier aangemeld.
Ikben was onder dezelfde naam actief op www.teamibiza.nl en www.zoomzoomclub.nl
Eerst maar even mijn autogeschiedenis:
Direct na het halen van mn rijbewijs een witte Nissan Sunny uit 1992 van mijn broer overgenomen. Dit was een 5 deurs hatchback. Prima om mee te beginnen en af en toe een paaltje te kunnen raken bij het parkeren. Met zo'n auto doet dat iets minder pijn.
De Sunny heb ik na een half jaar verkocht en een Seat Ibiza 6k 1.6 GLX uit 1994 gekocht. Hier heb ik een mooi setje velgen onder geschroefd en toen was ik wel tevreden. Deze auto heb ik ongeveer twee jaar met veel plezier gereden tot een klein moment van onbedachtzaamheid en ik opeens tegen een Volkswagen T4 aan stond. Dat betekende voorlopig het einde van de Ibiza, omdat ik als student niet het geld had om m weer op te lappen. Auto heb ik nog wel kunnen verkopen en deze heeft zelfs nog een paar jaar gereden, dus is toch nog gerepareerd.
Tijdens mijn studie had ik niet direct een auto nodig, dus een periode zonder auto was aangebroken.
Uiteindelijk voor het vervoer naar een stage toch weer overstag gegaan. Een Honda Civic 1.5 uit 1995 met 258000 op de klok, gekocht voor 500 euro.
Een heerlijk pittig ding zonder stuurbekrachtiging, hetgeen in combinatie met 215-40-17 banden bij het parkeren behoorlijk zweten was. Hiermee heb ik mezelf een half jaar naar stage gereden. De auto heb ik in die tijd hier en daar wat opgelapt en een beetje liefde gegeven. Verkocht voor 600 euro.
Na mijn studie kon ik direct aan het werk, dus tijd voor een auto waar ik iets langer mee zou gaan rijden.
Dit werd een Seat Ibiza 6k2 1.6 sport uit 2000. Ik was specifiek opzoek naar dit model omdat deze net ff iets meer is dan een standaard 1.4 of 1.6.
Mooie originele zwarte Ibiza gevonden, die ik in de loop der jaren naar m'n eigen smaak aangepast.
- halflederen interieur
- 17 inch OZ superturismo die ik later vervangen heb voor 17 inch new RS4 velgen
- Cupra koplampen (donkerder dan de originele)
- voorkant ongeveer 3 cm verlaagd
Dat zag er ongeveer zo uit:
Die auto heb ik ongeveer 4 jaar gereden, daarna was ik wel toe aan een iets grotere auto dus heb ik de Ibiza verkocht.
De opvolger werd een Mazda 3 2.0 sedan GT-M uit 2006, voorzien van:
- lederen bekleding
- xenon
- cruise control
- licht en regensensor
- climate control
- 17 inch velgen
- key-less entry
- 6 versnellingen
Auto voorzien van Billstein dempers en Eibach veren, goed voor ca. 30mm verlaging en daarbij een setje 18inch RX-8 velgen:
Met ontzettend veel plezier in deze Mazda gereden. Echt een heerlijke auto waarbij ik na het parkeren altijd nog een keer achterom keek. De 2.0 was vlot genoeg en de wegligging was dankzij de Billstein dempers en Eibach veren echt ontzettend lekker!
Begin 2021 toch verkocht (met pijn in m'n hart) omdat we graag wat meer ruimte hadden wegens gezinsuitbreiding.
De vervanger werd een Mazda 6 Sportbreak uit 2014.
Gevonden in Duitsland, zelf deze kant op gehaald en naar de RDW geweest. Ging niet helemaal vanzelf maar daar heb ik weer van geleerd!
Auto is origineel. Wel heb ik de achteras voorzien van 15mm spacers en heb ik een extra set 19inch GT-M velgen gekocht, ditmaal in Gunmetal Grey.
En dan nog de trouwe automobiel van m'n vrouw!
Jarenlang had ze een Seat Ibiza 6L uit 2003. Driedeurs in een soort schaduwgrijs.
Prima auto, maar daar zaten was kosten aan te komen.
De vervanger werd een vijfdeurs Opel Corsa uit 2008!
Helaas kreeg ze hier binnen een maand een ongeluk mee, auto totall-loss dus weer opzoek naar een andere auto.
De vraag was of er geld van de verzekering zou komen, dus voor de opvolger was het budget wat beperkt.
Toen zag ze een Daihatsu Sirion 1.3 Sport op internet, moest haar even overhalen om te gaan kijken maar zodra ze de auto zag staan was ze verkocht!
Auto gekocht in december 2014, en daar hebben we geen moment spijt van gehad!
Betrouwbaar, ziet er stoer uit, vlot en rijdt prima, overzichtelijk en de binnenruimte is geweldig!
Deze is in maart 2025 ingeruild voor onderstaande Mazda CX-3.
Omdat ik het leuk vind om mijn eigen auto netjes te houden, maken, upgraden enz. heb ik met hier aangemeld.
Ik
Eerst maar even mijn autogeschiedenis:
Direct na het halen van mn rijbewijs een witte Nissan Sunny uit 1992 van mijn broer overgenomen. Dit was een 5 deurs hatchback. Prima om mee te beginnen en af en toe een paaltje te kunnen raken bij het parkeren. Met zo'n auto doet dat iets minder pijn.
De Sunny heb ik na een half jaar verkocht en een Seat Ibiza 6k 1.6 GLX uit 1994 gekocht. Hier heb ik een mooi setje velgen onder geschroefd en toen was ik wel tevreden. Deze auto heb ik ongeveer twee jaar met veel plezier gereden tot een klein moment van onbedachtzaamheid en ik opeens tegen een Volkswagen T4 aan stond. Dat betekende voorlopig het einde van de Ibiza, omdat ik als student niet het geld had om m weer op te lappen. Auto heb ik nog wel kunnen verkopen en deze heeft zelfs nog een paar jaar gereden, dus is toch nog gerepareerd.
Tijdens mijn studie had ik niet direct een auto nodig, dus een periode zonder auto was aangebroken.
Uiteindelijk voor het vervoer naar een stage toch weer overstag gegaan. Een Honda Civic 1.5 uit 1995 met 258000 op de klok, gekocht voor 500 euro.
Een heerlijk pittig ding zonder stuurbekrachtiging, hetgeen in combinatie met 215-40-17 banden bij het parkeren behoorlijk zweten was. Hiermee heb ik mezelf een half jaar naar stage gereden. De auto heb ik in die tijd hier en daar wat opgelapt en een beetje liefde gegeven. Verkocht voor 600 euro.
Na mijn studie kon ik direct aan het werk, dus tijd voor een auto waar ik iets langer mee zou gaan rijden.
Dit werd een Seat Ibiza 6k2 1.6 sport uit 2000. Ik was specifiek opzoek naar dit model omdat deze net ff iets meer is dan een standaard 1.4 of 1.6.
Mooie originele zwarte Ibiza gevonden, die ik in de loop der jaren naar m'n eigen smaak aangepast.
- halflederen interieur
- 17 inch OZ superturismo die ik later vervangen heb voor 17 inch new RS4 velgen
- Cupra koplampen (donkerder dan de originele)
- voorkant ongeveer 3 cm verlaagd
Dat zag er ongeveer zo uit:
Die auto heb ik ongeveer 4 jaar gereden, daarna was ik wel toe aan een iets grotere auto dus heb ik de Ibiza verkocht.
De opvolger werd een Mazda 3 2.0 sedan GT-M uit 2006, voorzien van:
- lederen bekleding
- xenon
- cruise control
- licht en regensensor
- climate control
- 17 inch velgen
- key-less entry
- 6 versnellingen
Auto voorzien van Billstein dempers en Eibach veren, goed voor ca. 30mm verlaging en daarbij een setje 18inch RX-8 velgen:
Met ontzettend veel plezier in deze Mazda gereden. Echt een heerlijke auto waarbij ik na het parkeren altijd nog een keer achterom keek. De 2.0 was vlot genoeg en de wegligging was dankzij de Billstein dempers en Eibach veren echt ontzettend lekker!
Begin 2021 toch verkocht (met pijn in m'n hart) omdat we graag wat meer ruimte hadden wegens gezinsuitbreiding.
De vervanger werd een Mazda 6 Sportbreak uit 2014.
Gevonden in Duitsland, zelf deze kant op gehaald en naar de RDW geweest. Ging niet helemaal vanzelf maar daar heb ik weer van geleerd!
Auto is origineel. Wel heb ik de achteras voorzien van 15mm spacers en heb ik een extra set 19inch GT-M velgen gekocht, ditmaal in Gunmetal Grey.
En dan nog de trouwe automobiel van m'n vrouw!
Jarenlang had ze een Seat Ibiza 6L uit 2003. Driedeurs in een soort schaduwgrijs.
Prima auto, maar daar zaten was kosten aan te komen.
De vervanger werd een vijfdeurs Opel Corsa uit 2008!
Helaas kreeg ze hier binnen een maand een ongeluk mee, auto totall-loss dus weer opzoek naar een andere auto.
De vraag was of er geld van de verzekering zou komen, dus voor de opvolger was het budget wat beperkt.
Toen zag ze een Daihatsu Sirion 1.3 Sport op internet, moest haar even overhalen om te gaan kijken maar zodra ze de auto zag staan was ze verkocht!
Auto gekocht in december 2014, en daar hebben we geen moment spijt van gehad!
Betrouwbaar, ziet er stoer uit, vlot en rijdt prima, overzichtelijk en de binnenruimte is geweldig!
Deze is in maart 2025 ingeruild voor onderstaande Mazda CX-3.
Laatst bewerkt: