BMW 7-serie (G11)

Ik ben niet erg overtuigd. Ik vind de S-Klasse fraaier, bij deze 7 heb ik wat meer een kitsch-gevoel, al is dat eigenlijk onvermijdelijk bij dit type auto's.

Overigens deed de achterkant mij aan de GS-450H (2013-...) denken, die Audi-vergelijking zie ik persoonlijk (ook) niet.

Leuke animatie JP2010 (y)

Wel zijn er korte en lange versies door elkaar gebruikt, zo lijkt het alsof de nieuwe 7 flink langer is dan z'n voorganger terwijl er een F01 met een G12 word vergeleken. Maar wel mooi gedaan zo!

Mooie animatie idd. In die lijn valt de E65 nog steeds uit de toon. En wat is die E38 dan toch tijdloos mooi. Nog steeds een prachtige gelijnde limousine en daarmee wat mij betreft ook nog altijd de mooiste zeven. Maar de nieuwe bevalt me ook wel..

Ik vind ze allemaal prachtig, hoewel de E65 pré-LCI in mindere mate. Al was die in z'n tijd wel veruit de meest bijzondere topklasser met z'n imposante en extravagante uiterlijk en het bijzondere interieur met groot beeldscherm en iDrive. Een W220 viel redelijk in het niet naast een E65.

De configuratie is inmiddels online: https://www.bmw.nl/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces;jsessionid=88531f676eaf83d237c61a172234.1?country=NL&market=NL&productType=1&brand=BM&locale=nl_NL&name=y1m4x4m6#MODEL_ENGINE

Zoiets is wel leuk:

7a1.jpg

7a2.jpg

7a3.jpg

7a4.jpg

Het is een treurig kleurengamma. De enige nieuwe kleuren zijn weer grijstinten en verder de al bekende grijstinten, donkerblauw en donkerbruin
icon_24.gif

Oops :T Van buiten mag het ook wel zwart zijn trouwens.. dan is het een echte concurrentie voor al die zwarte S-klasse taxi's in Amsterdam..

JP2010 zei:
Ik vind m erg mooi! (Tu)

Ben jij dan ff 180 graden bijgedraaid zeg, in het scooptopic deugde er naar jouw mening nog niet veel van. Maar ik vind ook dat ie er uiteindelijk fantastisch uitziet, hij komt nu totaal anders over als die blauwe op die eerste gelekte foto's.

Wat zijn dat voor lichtbanen in het interieur? Had Brabus dat al niet in de W221? Of in de W212? Of was dat alleen in de dorpel? Weet niet meer.

Van de buitenkant vond ik het al niet wat (over 3 generaties zijn de koplampen verdwenen voor de nieren), maar van de binnenkant word ik er helemaal onrustig van. Waar is de lijn? De eenheid?
Het allemaal van een beetje wat, alsof ze geen keuze konden maken.

[size=x-large]BMW 7 Serie ook met viercilinder dieselmotor[/size]
[size=x-small]ma 15 jun 2015, 09:52[/size]

[size=small]De eerste BMW 7 Serie met een viercilinder motor is aangekondigd. De Duitse autobouwer gaat de krachtbron aanbieden in de 740e, waarbij het blok dan wordt gecombineerd met een elektromotor. Daar blijft het echter niet bij. De fabrikant zal ook met een conventionele viercilinderaandrijflijn in het topmodel komen.

BMW 7 Serie
In de 740e past BMW een viercilinder benzinemotor toe, maar op een versie met alleen een viercilinder benzinemotor hoeven we volgens het autoconcern niet te rekenen. ”Uitgesloten”, laat een van de woordvoerders van het merk weten. ”Een viercilinder benzinemotor komt er niet, uitgezonderd de hybride-aandrijflijn." De zegsman benadrukt echter ’benzinemotor’. Komt er dan wel een vierpits dieselmotor? Ja, die heeft BMW wel op de agenda staan. Wanneer BMW met de motorisering komt, is nog niet bekend. De verwachting is dat de versie volgend jaar het leveringsprogramma verrijkt. De benaming van de uitvoering is nog niet bekend. Gezien de huidige typenamen, zal 725d een mogelijkheid zijn.

760i
De nieuwe 7 Serie komt in oktober 2015 op de markt. De fabrikant start met de benzine-uitvoeringen 740i en 750i. Daarnaast komt een 730d. De plug-in hybrid, door BMW 740egedoopt, staat voor juli 2016 op de agenda. In diezelfde maand voegt de autobouwer ook de 760i aan het leveringsprogramma toe. Het topmodel krijgt een aangepaste versie van de V12-motor onder de kap. In de basis is het blok gelijk aan de krachtbron uit de laatste 7 Serie. Volgens een woordvoerder van de fabrikant vragen met name de Verenigde Staten en China om het V12-topmodel. Andere belangrijke markten zullen het Midden-Oosten, Japan en Rusland zijn.[/size]
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/bmw/24157156/__BMW_7_Serie_ook_met_viercilinder_dieselmotor__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Van de buitenkant vond ik het al niet wat (over 3 generaties zijn de koplampen verdwenen voor de nieren), maar van de binnenkant word ik er helemaal onrustig van. Waar is de lijn? De eenheid?
Buitenzijde gaat nog al vind ik de voorzijde geen verbetering t.o.v. de vorige generatie.
In het interieur gaat BMW wel de Duitse concurrentie achterna en lijken ze helemaal losgeslagen met chroomrandjes allerhande. De lederen bekleding is nét wat minder protserig dan in de A8 of S-klasse.
Waarschijnlijk wordt al die drukdoenerij in het Midden-Oosten en China wel gewaardeerd en is het daarom een 'begrijpelijke' keuze.
Maar hoe je écht een luxe-interieur ontwerpt, daarvoor kunnen de Duitse drie nog wat leren van Rolls Royce, Maserati, Jaguar of zelfs Range Rover bv.

iDS zei:
Buitenzijde gaat nog al vind ik de voorzijde geen verbetering t.o.v. de vorige generatie.
In het interieur gaat BMW wel de Duitse concurrentie achterna en lijken ze helemaal losgeslagen met chroomrandjes allerhande. De lederen bekleding is nét wat minder protserig dan in de A8 of S-klasse.
Waarschijnlijk wordt al die drukdoenerij in het Midden-Oosten en China wel gewaardeerd en is het daarom een 'begrijpelijke' keuze.
Maar hoe je écht een luxe-interieur ontwerpt, daarvoor kunnen de Duitse drie nog wat leren van Rolls Royce, Maserati, Jaguar of zelfs Range Rover bv.

Inderdaad. Kijk eens naar de rust van het dashboard van een Quattroporte... Heerlijke luxe simpliciteit. Dit? Man wat een knopjes chaos.

Op de eerste foto van deze pagina vind ik het een erg mooie auto geworden, maar vanuit sommige andere hoeken juist weer niet: te grote nieren, te bolle en te hoge achterkant, M-pakket gruwelijk lelijk, verlengde versie ziet er ook erg verlengd uit (lees: uit verhouding) en de metalen middenconsole oogt op de foto's simpel en door de kleur lelijk.

Al met al RL-foto's maar eens afwachten voor een definitief oordeel.

Inderdaad. Kijk eens naar de rust van het dashboard van een Quattroporte... Heerlijke luxe simpliciteit. Dit? Man wat een knopjes chaos.

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_38.jpg

Dat vind ik reuze meevallen, ik zie gewoon een heel strak dash met zeker niet teveel knoppen.

Wat vooral opvalt is dat niet één element waar men een chroomrand om kon trekken vergeten is (als ze konden, er zouden zelfs chroomstrips in het leder verwerkt zijn :) ). Haal de helft van die accenten weg en je hebt een veel rustiger, samenhangend geheel.
Ook dat metalen vlak in het stuurwiel maakt de boek zooo massief. Op dat vlak hebben ze goed naar de S-klasse gekeken (maar gelukkig hebben ze het met het stuur niet zo bruin gebakken als MB )

Ach, als ze de knoppen zwart hadden gemaakt en geen chroomranden hadden toegepast dan had iedereen hier geroepen dat het te simpel was en dat het net een 3-Serie was. Het is ook nooit goed ;)

Viel me trouwens op dat BMW bij veel modellen niet eens chroom gebruikt(e) maar zilververf. Maar nooit iemand die daar over heeft geklaagd.. zelf vind ik overal een chromen stripje en randje zoals bij VAG juist weer overdreven

Wat realistischere foto's dan die witte met M-pakket met weet ik veel hoeveel glimmers en filters..

20247375342078414.jpg

92653366849118305.jpg

21376604321158452929.jpg

21095073881642780520.jpg

R W D zei:
Ach, als ze de knoppen zwart hadden gemaakt en geen chroomranden hadden toegepast dan had iedereen hier geroepen dat het te simpel was en dat het net een 3-Serie was. Het is ook nooit goed ;)
1. Ik ben niet iedereen: iedereen-1 dus
2. Ik heb het ook al bij andere wagens gemeld waar het me stoorde. A4/A5 bv. waar ook elk element wordt afgebiest met een metaalaccent waardoor het dashboard lijkt uiteen te vallen in allerlei losse elementjes i.p.v. een geheel te vormen.
Een evenwicht vinden is waarschijnlijk niet gemakkelijk, maar de Italianen blijken er alleszins wél in te slagen. Ook een Jaguar XE bv. : voor velen een té eenvoudig ontwerp, maar als je het nauwkeurig bekijkt, vind ik het een erg mooi en evenwichtig geheel. Mooie materialen en goed gemonteerd. Zo hoort het.

iDS zei:
Ook een Jaguar XE bv. : voor velen een té eenvoudig ontwerp, maar als je het nauwkeurig bekijkt, vind ik het een erg mooi en evenwichtig geheel. Mooie materialen en goed gemonteerd. Zo hoort het.

Dus omdat jij dat prefereert, hoort het zo?

Rob0032 zei:
iDS zei:
Ook een Jaguar XE bv. : voor velen een té eenvoudig ontwerp, maar als je het nauwkeurig bekijkt, vind ik het een erg mooi en evenwichtig geheel. Mooie materialen en goed gemonteerd. Zo hoort het.

Dus omdat jij een andere mening hebt dan iDS, vind je dat iDS dit niet zo mag zeggen? Dat het, zeg maar, niet hoort wat hij zegt?

Het is vrij duidelijk dat iDS zijn eigen mening verkondigt en dat hij niet voor iedereen spreekt. Niks mis mee.

Rob0032 zei:

Komt die weer eens zeuren o_O.
Iedereen die al wat ervaring heeft met een forum weet dat een deelnemer uit eigen naam spreekt, dus uiteraard subjectief. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn (lijkt mij, maar misschien is dat maar een mening :T )
Als je een paar reacties hoger had gelezen, had je gemerkt dat het mijn overtuiging is dat dit op enkele belangrijke markten (Midden-Oosten en China) wel geapprecieerd wordt.
In (Westerse) kringen die met design bezig zijn, valt het gemiddeld minder in de smaak.
Zo hopelijk is dit voor alle forumdeelnemers duidelijk :rolleyes:

Forrest Gump zei:
That's all I have to say about that

Phaeton W12 zei:
Rob0032 zei:
iDS zei:

Dus omdat jij een andere mening hebt dan iDS, vind je dat iDS dit niet zo mag zeggen? Dat het, zeg maar, niet hoort wat hij zegt?

Het is vrij duidelijk dat iDS zijn eigen mening verkondigt en dat hij niet voor iedereen spreekt. Niks mis mee.

Waar zeg ik dat iDS dat niet mag zeggen?

Hij zegt dat iets 'zo hoort', ofwel een norm die gegeneraliseerd zou moeten worden. Even voorbij gaand aan het gegeven dat twee derde van de markt dit kennelijk wel kan waarderen. Maar vanuit zijn eigen superioriteit 'hoor het wel' zo.

@iDS,
Als je moeite hebt met tegengas dan moet je niet op een openbaar discussieforum zitten. Ik snap dat het pijnlijk is dat je niet overal gelijk in krijgt, maar dat is nou eenmaal de kern van een forum. So deal with it and stop crying.

Rob0032 zei:
Phaeton W12 zei:
Rob0032 zei:
iDS zei:

Hij zegt dat iets 'zo hoort', ofwel een norm die gegeneraliseerd zou moeten worden. Even voorbij gaand aan het gegeven dat twee derde van de markt dit kennelijk wel kan waarderen. Maar vanuit zijn eigen superioriteit 'hoor het wel' zo.

Helemaal geen norm die gegeneraliseerd wordt, het is gewoon een manier om je persoonlijke mening naar voren te brengen. Enige superioriteit kan ik er totaal niet in lezen. Ik lees het als een gewone mening. Niks mis mee.

2 filmpjes:

https://www.youtube.com/embed/k6C7xMIsy1A

https://www.youtube.com/embed/X8Bf1ObHio8

Phaeton W12 zei:
Rob0032 zei:
Phaeton W12 zei:
Rob0032 zei:
iDS zei:

Helemaal geen norm die gegeneraliseerd wordt, het is gewoon een manier om je persoonlijke mening naar voren te brengen. Enige superioriteit kan ik er totaal niet in lezen. Ik lees het als een gewone mening. Niks mis mee.

Dus nu is jouw tekortkoming de standaard als het gaat om de interpretatie van berichten?

Het lijkt mij beter om de nieuwe 7-serie aan te wijzen als de nieuwe standaard, dan forummers aan te vallen op hun formulering terwijl zij slechts een mening verkondigen. Ik snap dat het pijnlijk is dat je niet overal gelijk in krijgt, maar dat is nou eenmaal de kern van een forum. So deal with it and stop crying.

Terug
Bovenaan