kw_nl zei:
Weet iemand hoe ik de verkeersinformatie de nek om kan draaien? Ik krijg nu met regelmaat een stem die verteld dat er vertraging is op een snelweg in de buurt.
Sowieso stem uitzetten, via navigatiescherm+MENU > submenu waarvan ik de naam even niet weet > NAVIGATIE SPRAAK > Gesproken meldingen aan/uit. Daarnaast moet je het vreemd genoeg soms óók nog uitschakelen via het menu tussen de tellers (navigatie > gesproken aanwijzingen).
De filemeldingen an sich kun je ook het beste wat verminderen qua frequentie, een waarschuwing voor iedere scheet is sowieso niet nuttig, en je zult minder meldingen krijgen. Dit doe je via navigatiescherm+MENU > Verkeerssituaties > naar keuze een of meer van de 4 vakjes uitvinken. Ik heb alleen 'verkeersopstoppingen' en 'wegafsluitingen' aangevinkt staan, voor mij werkt dit prima. Daarnaast kun je instellen of het systeem automatisch omleidingen verzint of jou eerst om akkoord moet vragen. Dit zit in menu Fileomleiding, keuzevak 'Mij vragen voor vermijden'.
kw_nl zei:
En weet iemand hoe of het mogelijk is het openen van de achterklep via de afstandbediening uit te schakelen is? Ik heb nu in 1 week tijd al twee keer gehad dat de achterklep open stond... niet echt wenselijk...
Ik snap deze klacht niet helemaal. Stond de klep daadwerkelijk open, of was deze ontgrendeld, maw je kreeg 'm open zonder dat je de sleutel bij je had? Ik zie in je profiel dat jij een Innovation-uitvoering hebt; De achterklep zal altijd ontgrendelen als je deze probeert te openen en je de sleutel bij je hebt.
Bij mijn auto is de deurvergrendeling zo ingesteld dat deze automatisch vergrendelt vanaf 10 km/h, en ontgrendelt voor alle portieren zodra ik de motor uitschakel. Dit kun je zelf instellen via beginscherm+Menu > instellingen > voertuig *. Daar kun je bijvoorbeeld ook bepalen of je bij ontgrendelen alleen het bestuurdersportier wilt openen, of alle portieren ineens. Bij Astra's met keyless entry kun je instellen dat de auto automatisch vergrendelt zodra de sleutel een aantal meter bij de auto vandaan is. De achterklep vergrendelt dan ook.
Hoe dan ook, het gaat hier mijns inziens om rtm-achtige zaken, geen software-update (heb ik trouwens ook geen melding van gehad) voor nodig.
* Pin me niet vast op de exacte menubenamingen.