Opel Astra K / Buick Verano | Nieuw: Astra facelift 2020

Weet iemand hoe ik de verkeersinformatie de nek om kan draaien? Ik krijg nu met regelmaat een stem die verteld dat er vertraging is op een snelweg in de buurt.

En weet iemand hoe of het mogelijk is het openen van de achterklep via de afstandbediening uit te schakelen is? Ik heb nu in 1 week tijd al twee keer gehad dat de achterklep open stond... niet echt wenselijk...

kw_nl zei:
Weet iemand hoe ik de verkeersinformatie de nek om kan draaien? Ik krijg nu met regelmaat een stem die verteld dat er vertraging is op een snelweg in de buurt.

En weet iemand hoe of het mogelijk is het openen van de achterklep via de afstandbediening uit te schakelen is? Ik heb nu in 1 week tijd al twee keer gehad dat de achterklep open stond... niet echt wenselijk...

Dat probleem met de stem heb ik ook als ik bij Groenlo ben bij viaduct dan krijg ik altijd melding van stem werkzaamheden aan de N318. Ben ook al aan kijken geweest of ik die melding kon uitschakelen. Heb het ook nog niet gevonden waar ik dit kon uitschakelen. Misschien dat ik morgen dit wel kan uitschakelen als ik de nieuwe update heb van NAV 900 software heb in me Astra. Me Astra is terug geroepen voor een nieuwe software update van de NAV900. De garage heeft aangegeven dat dit een zeer grote software update is.

kw_nl zei:

Sowieso stem uitzetten, via navigatiescherm+MENU > submenu waarvan ik de naam even niet weet > NAVIGATIE SPRAAK > Gesproken meldingen aan/uit. Daarnaast moet je het vreemd genoeg soms óók nog uitschakelen via het menu tussen de tellers (navigatie > gesproken aanwijzingen).

De filemeldingen an sich kun je ook het beste wat verminderen qua frequentie, een waarschuwing voor iedere scheet is sowieso niet nuttig, en je zult minder meldingen krijgen. Dit doe je via navigatiescherm+MENU > Verkeerssituaties > naar keuze een of meer van de 4 vakjes uitvinken. Ik heb alleen 'verkeersopstoppingen' en 'wegafsluitingen' aangevinkt staan, voor mij werkt dit prima. Daarnaast kun je instellen of het systeem automatisch omleidingen verzint of jou eerst om akkoord moet vragen. Dit zit in menu Fileomleiding, keuzevak 'Mij vragen voor vermijden'.

kw_nl zei:

Ik snap deze klacht niet helemaal. Stond de klep daadwerkelijk open, of was deze ontgrendeld, maw je kreeg 'm open zonder dat je de sleutel bij je had? Ik zie in je profiel dat jij een Innovation-uitvoering hebt; De achterklep zal altijd ontgrendelen als je deze probeert te openen en je de sleutel bij je hebt.

Bij mijn auto is de deurvergrendeling zo ingesteld dat deze automatisch vergrendelt vanaf 10 km/h, en ontgrendelt voor alle portieren zodra ik de motor uitschakel. Dit kun je zelf instellen via beginscherm+Menu > instellingen > voertuig *. Daar kun je bijvoorbeeld ook bepalen of je bij ontgrendelen alleen het bestuurdersportier wilt openen, of alle portieren ineens. Bij Astra's met keyless entry kun je instellen dat de auto automatisch vergrendelt zodra de sleutel een aantal meter bij de auto vandaan is. De achterklep vergrendelt dan ook.

Hoe dan ook, het gaat hier mijns inziens om rtm-achtige zaken, geen software-update (heb ik trouwens ook geen melding van gehad) voor nodig.

* Pin me niet vast op de exacte menubenamingen.

Top, volgens mij ben ik van de filemeldingen af :)

Met de achterklep bedoel ik dus dat die echt openstond. Dus dat iedereen zo de auto in kan... Het komt omdat je vanaf afstand de achterklep kan openen met de sleutel (2 keer drukken). Maar door het grote bereik gebeurd het ook weleens als ik op de bank zit met de sleutel in mijn broekzak.

kw_nl zei:
Met de achterklep bedoel ik dus dat die echt openstond. Dus dat iedereen zo de auto in kan... Het komt omdat je vanaf afstand de achterklep kan openen met de sleutel (2 keer drukken). Maar door het grote bereik gebeurd het ook weleens als ik op de bank zit met de sleutel in mijn broekzak.

Dat zal dan wel een specifieke feature van de ST zijn, icm de elektrische achterklep. Want bij mijn hatchback werkt dat niet. En de sleutel zal er dan ook wel anders uitzien, want bij mijn sleutel is het best lastig om onbedoeld knoppen in te drukken als ik 'm in mijn broekzak heb.

Klopt, elektrische achterklep zit alleen op de ST. Ik lees inmiddels op andere forums dat het vaker gebeurd.

kw_nl zei:
Klopt, elektrische achterklep zit alleen op de ST. Ik lees inmiddels op andere forums dat het vaker gebeurd.

Als je dit niet wilt, dan moet je de knop op de deur van de bestuurderskant op "off" zetten. Je kan de klep dan niet meer automatisch openen.

[D2] zei:
kw_nl zei:

Sowieso stem uitzetten, via navigatiescherm+MENU > submenu waarvan ik de naam even niet weet > NAVIGATIE SPRAAK > Gesproken meldingen aan/uit. Daarnaast moet je het vreemd genoeg soms óók nog uitschakelen via het menu tussen de tellers (navigatie > gesproken aanwijzingen).

De filemeldingen an sich kun je ook het beste wat verminderen qua frequentie, een waarschuwing voor iedere scheet is sowieso niet nuttig, en je zult minder meldingen krijgen. Dit doe je via navigatiescherm+MENU > Verkeerssituaties > naar keuze een of meer van de 4 vakjes uitvinken. Ik heb alleen 'verkeersopstoppingen' en 'wegafsluitingen' aangevinkt staan, voor mij werkt dit prima. Daarnaast kun je instellen of het systeem automatisch omleidingen verzint of jou eerst om akkoord moet vragen. Dit zit in menu Fileomleiding, keuzevak 'Mij vragen voor vermijden'.

kw_nl zei:

Ik snap deze klacht niet helemaal. Stond de klep daadwerkelijk open, of was deze ontgrendeld, maw je kreeg 'm open zonder dat je de sleutel bij je had? Ik zie in je profiel dat jij een Innovation-uitvoering hebt; De achterklep zal altijd ontgrendelen als je deze probeert te openen en je de sleutel bij je hebt.

Bij mijn auto is de deurvergrendeling zo ingesteld dat deze automatisch vergrendelt vanaf 10 km/h, en ontgrendelt voor alle portieren zodra ik de motor uitschakel. Dit kun je zelf instellen via beginscherm+Menu > instellingen > voertuig *. Daar kun je bijvoorbeeld ook bepalen of je bij ontgrendelen alleen het bestuurdersportier wilt openen, of alle portieren ineens. Bij Astra's met keyless entry kun je instellen dat de auto automatisch vergrendelt zodra de sleutel een aantal meter bij de auto vandaan is. De achterklep vergrendelt dan ook.

Hoe dan ook, het gaat hier mijns inziens om rtm-achtige zaken, geen software-update (heb ik trouwens ook geen melding van gehad) voor nodig.

Heb vandaag de auto terug gekregen. De nieuwe NAV 900 update zit nu in de auto.
Met deze update kun je de kaarten in 3D mode zetten. In me vorige versie van de NAV 900 had ik alleen beschikking over 2D kaarten.

De kaart versie is ook ge-update , heb nu versie 84131960 er inzitten .
Voor de update van de NAV 900 was het kaart versie 23348566.
Heb je opties nu gevonden die je aangaf.
Maar ik zag dat er nieuwe opties bij waren gekomen in de NAV 900 update.
In deze nieuwe versie heb ik beschikking over iconen POI.
De volgende opties kun je aanvinken:

Brandstof & auto benodigdheden
Restaurants & Nachtleven
Reizen
Winkelen & Dienstverlening
Banken & Financieel
Openbare inrichting & Hulpdiensten
Sport & Entertainment
Toerisme & Cultuur
Overige Instellingen
Verkeercamera's

Deze kun je aanvinken en de iconen worden dan aangeven op de 3D kaart.

mvonlobach zei:
[D2] zei:
kw_nl zei:

kw_nl zei:

Met deze update kun je de kaarten in 3D mode zetten. In me vorige versie van de NAV 900 had ik alleen beschikking over 2D kaarten.

Restaurants & Nachtleven
Reizen
Banken & Financieel
Sport & Entertainment
Toerisme & Cultuur
Overige Instellingen
Verkeercamera's

De dingen die jij noemt heb ik volgens mij al vanaf het begin op de navi900 zitten (kaartversie weet ik niet zeker). Heb jij een Astra K of een Astra J?

[D2] zei:
mvonlobach zei:
[D2] zei:
kw_nl zei:

kw_nl zei:

Restaurants & Nachtleven
Reizen
Banken & Financieel
Sport & Entertainment
Toerisme & Cultuur
Overige Instellingen
Verkeercamera's

De dingen die jij noemt heb ik volgens mij al vanaf het begin op de navi900 zitten (kaartversie weet ik niet zeker). Heb jij een Astra K of een Astra J?
Heb een Astra K 5 deurs. De Astra komt uit een van de 1ste levering waar Opel een zeer grote batch Astra K met IntelliLux LED matrix-verlichting heeft uitgeleverd, heb toen zo'n 16 weken vanaf bestelling tot aan kenteken moeten wachten. De NAV 900 is me 2de terug roep actie van Opel voor de Astra K. De 1ste terug roep actie was voor een software update voor de IntelliLux LED matrix-verlichting. Na die update van de IntelliLux LED matrix-verlichting ben ik zeer tevreden over de werking van deze verlichting als je hem op automatisch heb staan, voor deze update was die nog al nerveus in sommige situaties.

Heeft iemand hier al ervaring met internet in the car van Vodafone? Dit is wat Opel aanbiedt als de gratis proefperiode met de wifi in de auto afgelopen is.

Ik wel. Een advies: Doe het niet. Zojuist bericht van Vodafone dat ik mijn geld (15 eurootjes, maar toch...) terugkrijg. Correcte afsluiter na een zeer teleurstellende ervaring, en afgaande op de reactie van de servicedesk (met wie ik het te doen heb, meisje was in tranen) ben ik niet de enige.

Op zich lijkt mij dit een Vodafone-issue, maar aangezien Opel het aanbiedt, raakt het hen ook ben ik bang.

@ mvonlobach, ik heb mijn Astra vorig jaar op 1 juli gekregen en heb al vanaf het begin de door jou genoemde opties. Kaartversie weet ik niet, maar die is nog niet altijd up to date.

@ D2, ik was niet van plan om een extra data abo af te sluiten als de proefperiode voorbij is. Ik gebruik wel gewoon het internet van mijn telefoon zelf.
Heb je meer info over die teleurstellende ervaring?

B-Real zei:
@ D2, ik was niet van plan om een extra data abo af te sluiten als de proefperiode voorbij is. Ik gebruik wel gewoon het internet van mijn telefoon zelf.
Heb je meer info over die teleurstellende ervaring?

Ik had een bundel aangeschaft om in het buitenland ook internet te kunnen gebruiken voor actuele verkeersinfo e.d. Aanvankelijk werkte het gewoon, maar al halverwege de reis ontdekte ik dat de verbinding eruit lag en vervolgens kreeg het met geen mogelijkheid meer werkend. Eerst maar eens mail gestuurd, in het Nederlands. Nooit een reactie op gehad. De servicedesk blijkt alleen in het Engels en Duits te communiceren, zo werd duidelijk toen ik ca 5 dagen later maar eens belde. Voor mij is Engels spreken en schrijven geen probleem, maar je moet wel overweg kunnen met dat razendsnelle Indiaas-Engelse gebrabbel. En dat kan zeker niet iedere klant! Bovendien werd een incident aangemaakt, waar vervolgens geen enkele update meer op kwam, ondanks beloften dit elke 48 uur te doen. Uiteindelijk nog maar eens gebeld, twee keer geprobeerd, in totaal zo'n 10 minuten in de wacht voordat ik iemand te spreken kreeg. Daar ik niks meer aan de bundel had en geen vertrouwen of geduld voor een oplossing, maar gelijk gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen. Dat bleek gelukkig snel geregeld. En passant ving op dat men erg veel teleurgestelde klanten had, specifiek voor Internetinthecar.

Dat een product niet doet wat het belooft kan gebeuren, maar de service maakt het wel een heel schrale ervaring.

Trouwens, als we het toch over 'na de proefperiode' hebben; Werkt bij jou de MyOpel-app nog? Bij mij heeft deze namelijk na de proefperiode nog maandenlang goed gefunctioneerd, tot een paar weken geleden. Nu blijft het ding hangen, om uiteindelijk een wat generieke foutmelding te geven. Het toeval wil dat ik ook sinds een aantal weken Android 7.0 op mijn telefoon heb. Dus ik vraag mij of het daarmee te maken kan hebben, of dat Onstar wat laat besloten heeft mij los te koppelen...

Ik was sowieso al niet van plan om nog een databundel te nemen, ik kan immers ook al met mijn telefoon in heel Europa internetten, maar dit verhaal veranderd de gedachte niet :D

Mijn proefperiode loopt nog twee maandjes dus ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar zal het t.z.t. eens in de gaten houden. (y)

Beste forumleden,

Ik ben even een tijdje minder actief geweest op het forum waardoor ik dus niet alle vragen of antwoorden richting mij heb kunnen beantwoord.
Maar ik zal vanaf nu weer actiever bezig zijn, dus hoop eventuele problemen of vragen die jullie op het forum plaatsen mee te kunnen gaan beantwoorden.

Ik ben helaas ( voor me eigen ) de laatste tijd veel wijzer geworden over de Astra k , omdat ik nogal wat problemen heb gehad met mijn auto.
En het betreft hier helaas geen kleine problemen.
En de problemen zijn ook weer voor een deel opgelost maar voor een aantal problemen loopt de oplossing nog omdat dit tot aan Opel Nederland op gelopen is.
Ik mag toch wel zeggen dat ik een maandag ochtend auto heb gekregen en zelfs nog erger.

Beste D2 en B-real,

Mij is verteld als je de app wil laten werken je alleen een abonnement op OnStar nodig hebt.
Dat abonnement kost als je meteen voor het hele jaar betaald € 99,-.

Bij mij loopt mijn proefperiode van 1 jaar over 2 weken af maar hoe de situatie er nu bij mij voor staat pak ook geen abonnement op OnStar of het WiFi pakket.

Ik kamp al sinds vorig jaar september met WiFi problemen en het zou iedere keer opgelost worden tot heden toe niks.

11 weken geleden nogmaals gebeld de situatie uitgelegd aan OnStar dat de WiFi bijna tot niks doet.
Ik zou binnen 24 uur terug gebeld worden door de technisch dienst nou vergeet het maar.
Ik was er weer klaar mee omdat ik een grote databundel heb op mijn telefoon dacht ik zoek het maar uit.
Toch naar 7 weken weer op de blauwe knop gedrukt en weer de situatie gemeld.
Ik kreeg te horen sorry excuses enzovoort het zou weer opgepakt worden binnen een paar dagen werd ik gebeld en werd me gemeld dat de technische dienst ermee bezig was.
Naar weer 3 weken maar weer zelf gebeld en weer gemeld dat ik nog niet gebeld was en mijn geduld op was.
Kreeg weer te horen dat het opgepakt zou worden.
Naar 1 dag werd ik gebeld en kreeg eindelijke de technische dienst aan de lijn.
Ze melden dat het probleem is gevonden en dat het opgelost zou worden.
Het was te lastig om uit te leggen wat nu het probleem was maar ik zou voor het einde van deze week gebeld worden.
Heb direct aangehaald wat ik als tegemoetkoming zou krijgen naar een half jaar aan ellende met de WiFi.
Kreeg te horen dat Vodafone met het afsluiten van een WiFi abonnement maar iets moesten doen.
Nou uit eindelijk deze week niet gebeld en het probleem is er nog.
Dus echt niet dat ik een abonnement ga afsluiten om een tegemoetkoming te krijgen.
En vindt dat de service vanuit OnStar dus ook zeer slecht is.
Ik snap niet dat naar alles wat ik op dit forum en andere sites heb gelezen Opel/OnStar hier niks mee doet.
Dit geeft ze alleen maar een slechte naam.

Vandaag slecht nieuws gehad. Jaren was een OPC mijn droom en 5 jaar geleden toen ik mijn Astra GTC 1.6 turbo kocht nam ik mij voor dat de volgende Opel een OPC moest worden. 5 jaar lang gespaard maar steeds hoorde ik van Opel maar niets van een nieuwe OPC. Na verschillende mails naar de dealer en Opel te hebben gestuurd kreeg ik een mail van Opel terug dat ik even geduld moest hebben en dat ze mij zouden bellen. Vandaag om 17.15 uur belden ze terug met de mededeling dat er van de huidige Astra GEEN OPC versie komt. Ik baal nu zo erg. Ik vindt de huidige Astra mooi maar ik wil wel een sportive en snelle uitvoering. Die zijn er dus niet. Moet ik 33 jaar Opel rijden nu overstappen naar een ander merk. Arggggggghhhhhhh.

Corsa D OPC line zei:
Beste forumleden,

Ik ben even een tijdje minder actief geweest op het forum waardoor ik dus niet alle vragen of antwoorden richting mij heb kunnen beantwoord.
Maar ik zal vanaf nu weer actiever bezig zijn, dus hoop eventuele problemen of vragen die jullie op het forum plaatsen mee te kunnen gaan beantwoorden.

Ik ben helaas ( voor me eigen ) de laatste tijd veel wijzer geworden over de Astra k , omdat ik nogal wat problemen heb gehad met mijn auto.
En de problemen zijn ook weer voor een deel opgelost maar voor een aantal problemen loopt de oplossing nog omdat dit tot aan Opel Nederland op gelopen is.
Ik mag toch wel zeggen dat ik een maandag ochtend auto heb gekregen en zelfs nog erger.

Dat klinkt niet best...kun je een tipje van de sluier oplichten wat voor problemen je met je auto hebt?

@ Corsa D OPC line, vervelend verhaal!
Je betaald er grof voor en dus verwacht je dat het werkt of in elk geval netjes en vlot opgelost wordt. Nu vind ik persoonlijk de WiFi een leuke bijkomstigheid dus ik zou wel zonder kunnen, maar zoals gezegd wil je wel waar voor je geld en dus moet het opgelost worden. Voldoet de auto verder wel?

@ Edwin P, ik heb ook nog niets gelezen/gehoord over een OPC. Hoewel ze in Nederland niet heel veel verkocht worden (vergeleken met bijv. een Golf GTI) kan ik me niet voorstellen dat Opel er bij de Astra zomaar van afstapt. Dus wellicht toch nog even geduld hebben?
Of anders een 1.6 Turbo met 200pk, wellicht nog een beter aftermarket onderstel en je hebt toch echt wel een heerlijke hothatch.

En tja, een Golf GTI met DSG is toch ook wel erg prettig natuurlijk :)

B-Real zei:
Je betaald er grof voor en dus verwacht je dat het werkt of in elk geval netjes en vlot opgelost wordt. Nu vind ik persoonlijk de WiFi een leuke bijkomstigheid dus ik zou wel zonder kunnen, maar zoals gezegd wil je wel waar voor je geld en dus moet het opgelost worden. Voldoet de auto verder wel?

@ Edwin P, ik heb ook nog niets gelezen/gehoord over een OPC. Hoewel ze in Nederland niet heel veel verkocht worden (vergeleken met bijv. een Golf GTI) kan ik me niet voorstellen dat Opel er bij de Astra zomaar van afstapt. Dus wellicht toch nog even geduld hebben?
Of anders een 1.6 Turbo met 200pk, wellicht nog een beter aftermarket onderstel en je hebt toch echt wel een heerlijke hothatch.

Ik ben een op en top Opel man dus zo overstappen doe ik niet. Maar als Opel Nederland mij belt met de mededeling dat de OPC niet komt van de huidige Astra dan denk ik niet dat hij later komt hoewel ik hoop dat ik het helemaal fout heb.
Het vervelende is ook dat ik in de Astra lijn ook weinig keus heb als ik een iets sportievere auto wil. Sterkste benzine motor is een 1.6T. en geen sport uitvoering. Ik vindt dit een gemiste kans.

Ed

Edwin_P zei:
Ik ben een op en top Opel man dus zo overstappen doe ik niet. Maar als Opel Nederland mij belt met de mededeling dat de OPC niet komt van de huidige Astra dan denk ik niet dat hij later komt hoewel ik hoop dat ik het helemaal fout heb.
Ed

Sterke band heb jij met Opel dat ze je zelfs zouden bellen om zo'n nieuws te melden :LOL:

@Edwin P. Zou echt niet zo maar meteen er op zeker vanuit gaan dat er geen OPC meer gaat komen van de Astra.
Zou wat mij betreft een hele slechte zet zijn.
En mocht dat toch echt zo zijn dan ben je met de 1.6 200 pk ook niet slecht uit toch.
Anders wellicht een stapje kleiner als de nieuwe Corsa wat formaat betreft voldoet, als die er wel als OPC komt.
Zou heel dom zijn van Opel om het OPC verhaal zomaar te stoppen.

Edwin_P zei:
B-Real zei:

Het vervelende is ook dat ik in de Astra lijn ook weinig keus heb als ik een iets sportievere auto wil. Sterkste benzine motor is een 1.6T. en geen sport uitvoering. Ik vindt dit een gemiste kans.

Ed
Van de Astra H en J waren er toch ook geen OPC versies van de 5 deurs, alleen van de 3 deurs, misschien wacht Opel daar op. Ik zou als ik jou was zeker eens proefrijden in de 1.6 met 200 pk, die lijkt op papier niet heel veel langzamer te zijn dan de Astra J OPC.

Vandaag om 17.15 uur belden ze terug met de mededeling dat er van de huidige Astra GEEN OPC versie komt. Ik baal nu zo erg. Ik vindt de huidige Astra mooi maar ik wil wel een sportive en snelle uitvoering. Die zijn er dus niet. Moet ik 33 jaar Opel rijden nu overstappen naar een ander merk. Arggggggghhhhhhh.

Ik schat de waarde van die mededeling niet al te hoog. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Opel zich in deze klasse terug trekt uit het sportieve segment. Geloof wel dat er definitief geen 3-deurs variant komt, en dus ook geen 3-deurs OPC. Zou eerder verwachten dat er geen opvolger komt van de Insignia OPC.

Er is nog altijd de (ondertussen) schoonbroer/zus van de Astra: de Peugeot 308 GTI. :D

iDS zei:
Edwin_P zei:
Ed

Sterke band heb jij met Opel dat ze je zelfs zouden bellen om zo'n nieuws te melden :LOL:

Is niet zo heel moeilijk. Ik had een mail gestuurd naar hun. Ik kreeg toen een mail terug of ik mijn Telefoon nummer kon achterlaten zodat ze mij konden bellen. Hebben ze dus gedaan.

Ed

Total Loss zei:
@Edwin P. Zou echt niet zo maar meteen er op zeker vanuit gaan dat er geen OPC meer gaat komen van de Astra.
Zou wat mij betreft een hele slechte zet zijn.
En mocht dat toch echt zo zijn dan ben je met de 1.6 200 pk ook niet slecht uit toch.
Anders wellicht een stapje kleiner als de nieuwe Corsa wat formaat betreft voldoet, als die er wel als OPC komt.
Zou heel dom zijn van Opel om het OPC verhaal zomaar te stoppen.

@Total LOss,

Dat idee had ik dus ook. Ik zou het heel raar vinden als die niet zou komen.
Corsa is mij te klein. Ik heb nu 215PK in mijn huidige GTC en het model spreekt mij erg aan, ik hou van een sportieve look.
Echte sportieve uitvoeringen mis ik op dit moment.

Ed

Astra F zei:
Vandaag om 17.15 uur belden ze terug met de mededeling dat er van de huidige Astra GEEN OPC versie komt. Ik baal nu zo erg. Ik vindt de huidige Astra mooi maar ik wil wel een sportive en snelle uitvoering. Die zijn er dus niet. Moet ik 33 jaar Opel rijden nu overstappen naar een ander merk. Arggggggghhhhhhh.

Ik schat de waarde van die mededeling niet al te hoog. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Opel zich in deze klasse terug trekt uit het sportieve segment. Geloof wel dat er definitief geen 3-deurs variant komt, en dus ook geen 3-deurs OPC. Zou eerder verwachten dat er geen opvolger komt van de Insignia OPC.

Volgens mij is de Insignia OPC al aangekondigd, en die komt ook.
Van de Astra hoor je niet.

Ed

Ook hier een slechte ervaring met Internet in the Car van Vodafone. Na eerst maar eens gebeld te hebben hoe het nu zat met al die slechte ervaringen en te horen hebben gekregen dat hier niets van bekend was. Het enige wat de helpdesk vertelde was dat het soms wel eens misging met het aankopen/aanmelden via Visacard. En je raadt het al: hier ging het mis. Voordat ik de bundel van 15 euro kon aankopen bleef deze hangen en kon ik geen bundel meer aankopen. Weer contact met de helpdesk en te horen gekregen dat ze dit gingen oplossen binnen 24 uur. Dat was afgelopen donderdag en tot op heden niets meer gehoord. Vrijdag en zaterdag naar het buitenland gereden en eigenlijk de wifi onboard niet gemist.
Ik zou zeggen: NIET DOEN!

Astra F zei:

Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen. Het hothatch C-segment is een iconisch segment geworden en daar wil Opel natuurlijk graag bijhoren.

LM. zei:
Astra F zei:

Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen. Het hothatch C-segment is een iconisch segment geworden en daar wil Opel natuurlijk graag bijhoren.

@LM.

Je hebt helemaal gelijk maar het is wel raar dat je van een snellere Astra versie niets hoort terwijl die al meer dan 1 jaar op de markt is. De nieuwe Insignia moet nog komen maar daar is nu al van bekend dat er een OPC komt.

Ed

[D2] zei:
Corsa D OPC line zei:
Beste forumleden,

Dat klinkt niet best...kun je een tipje van de sluier oplichten wat voor problemen je met je auto hebt?

Beste D2,
Ik zal het beknopt aanhalen wat de problemen zijn geweest want als ik dit nu volledig uit moet typen ben ik wel even zoet.
En ik kan mijn vrije dag wel beter besteden vandaag :cool: .
Maar als er behoefte aan is bepaalde punten toe te lichten wil ik dit zeker voor jullie doen maar niet vandaag.
Om dit met elkaar te bespreken kunnen van elkaars situatie leren en het probleem oplossen.

-Naar aflevering de auto nog onder een nevel laag van tectyl.( is opgelost )
-Beschadiging op de achterbumper op de dag van aflevering.( is opgelost )
-Stuur beschadigd. Gezien op de dag van aflevering. ( is opgelost )
-Velg beschadigd. ( is opgelost )
-Pedalenblok vervangen i.v.m. speling op het koppelingspedaal bekend probleem. ( is opgelost )
-Diverse software updates i.v.m. onderhanden achteruitrijcamera en vast lopen van het intellilink systeem ( is opgelost )
-Aanpassing aan de beide achterlichten. Terug roep actie Opel. ( is opgelost )
-Piepende remmen ( is opgelost )
-Binnenkuip (modderkuip)van het achterwiel sluit niet goed aan dus deze is vervangen. ( is opgelost )
-Lakkwaliteit op het achter scherm niet top ( is geclaimd bij Opel en goedgekeurd )
-Wifi in de auto werkt niet naar behoren ( probleem loopt nog steeds )

Dit zijn diverse situatie die ik helaas heb mogen ervaren met deze auto.
Maar heb hierdoor ook met diverse mensen contact gehad hun problemen aan gehoord.
Veel problemen komen overheen met die van mij, maar ook problemen waarvan ik blij ben deze niet gehad te hebben.

B-Real zei:

Beste B-Real,

Ik ben eerder deze week eindelijk door Onstar terug gebeld en wilde me weer opnieuw iets laten uitproberen om de wifi snelheid uit te proberen.
Ze wilde dat ik met mijn auto ging rijden en youtube wilde opstarten en te kijken dat dit nu wel snel wilde laden.
Als dit niet het geval was moest ik opdat moment met hun contact opnemen en zouden ze direct meekijken.
Dit heb ik reeds eerder moeten doen en helaas ben ik er toen ook niks wijzer van geworden.
Dus je snapt wel dat ik weer zo iets had van het zal wel en dan weer niks terug horen.
Nu heb ik dit geprobeerd maar naar 12 minuten nog niks en omdat er iets tussen kwam was ik helaas niet in de gelegenheid om met hun contact op te nemen.
Later die avond krijg ik een mail van Onstar met de melding dat deze binnen 3 dag zou aflopen en ook kreeg ik een mailtje dat de wifi proefperiode binnen 1 dag zou aflopen.

Onstar zou mij het volgende gaan kosten:

€9,95 per maand

Of

€99,50 per jaar

De wifi is een apart abonnement en zou het volgende gaan kosten:

Maandelijks 3 GB €15,- en voor 10 GB voor € 25,-.

En dan wel voor Vodafone’s snelle 4G netwerk . Nou dat 4G laat dat maar weg dat haalt het in de verste verte niet.

Omdat ik er hard over nadenk een andere auto te gaan kopen heb ik geen actie meer ondernomen en gezien de problemen met de wifi geen geld uit geef voor een wifi verbinding in mijn auto die toch niet werkt.

Maan11 zei:
Ook hier een slechte ervaring met Internet in the Car van Vodafone. Na eerst maar eens gebeld te hebben hoe het nu zat met al die slechte ervaringen en te horen hebben gekregen dat hier niets van bekend was. Het enige wat de helpdesk vertelde was dat het soms wel eens misging met het aankopen/aanmelden via Visacard. En je raadt het al: hier ging het mis. Voordat ik de bundel van 15 euro kon aankopen bleef deze hangen en kon ik geen bundel meer aankopen. Weer contact met de helpdesk en te horen gekregen dat ze dit gingen oplossen binnen 24 uur. Dat was afgelopen donderdag en tot op heden niets meer gehoord. Vrijdag en zaterdag naar het buitenland gereden en eigenlijk de wifi onboard niet gemist.

Beste Maan11,

Ik ben het volledig met u eens.

Maar ik ben benieuwd welke problemen u precies heeft met de wifi

Corsa D OPC line zei:
Maan11 zei:

Beste Maan11,

Ik ben het volledig met u eens.

Maar ik ben benieuwd welke problemen u precies heeft met de wifi

Beste Corsa D OPC line,

Niet zo zeer een probleem met WIFI maar met het aanmelden bij het account. Totdat ik mijn creditcardgegevens in moest geven ging het goed. Daarna liep de aankoop van de bundel vast. Vervolgens contact opgenomen met Vodafone. Zij zouden dit gaan verhelpen maar niets meer gehoord. Nu is mijn account geblokkeerd en kan ik hier verder niets mee.

Toch nog ff een update m.b.t. de wifi van Vodafone. Gisteren na bijna 2 weken kreeg ik een email. Probleem opgelost en account hersteld.
Kreeg ook nog een gratis bundel van 1G voor een maand. Account opnieuw ingesteld en het werkt tot op heden goed.

Hoi allen.
Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Astra K hatchback 1.6 diesel 110, Innovation uitvoering.

Geen grote minpunten, behalve wat irritaties en aandachtspunten (sommigen zijn hier al voorbijgekomen) in volgorde van klein naar groot:
1. Volgens de dealer zou de navigatie flitspaalmeldingen bevatten. Ik heb ze ingeschakeld in het POI-menu, ze verschijnen wel op de kaart maar ik er is geen melding te horen. Enig idee of dit mogelijk is?

2. Luidruchtige toon achterste parkeersensoren.

3. Koffer is belachelijk klein als je voor het thuiskomertje opteert. Ik vraag me af waar ze die 370l vandaan halen. De officiele cijfers voor kofferinhoud zijn net zo betrouwbaar als de verbruikscijfers. De constructeurs zouden duidelijker moeten communiceren wat de kofferinhoud is met of zonder reservewiel. Uiteindelijk was dit voor mij geen deal-breaker om voor de Astra 5-deurs te kiezen.

4. Automatische (LED) lichten schakelen laat aan in tunnels. Ik vertrouw overdag sowieso niet op automatische lichten, maar het zou wel handig geweest zijn als ze was sneller zouden reageren in tunnels.

5. Smartphone houder is waardeloos. Het lukt mij niet om de telefoon op te laden. Ik moet enorm hard de klem aanduwen tegen de metalen strip voordat er stroom naar de telefoon gaat. En bij de minste aanraking schiet het ding los. Zijn er anderen dit dit voorhebben? Ik ben van plan bij de dealer een vervanging te vragen, of die ik iets verkeerd?
Dit is duidelijk een slecht ontworpen afterthought van Opel. Ik had hier liever gewoon een opbergvak met USB-aansluiting gezien, zoals in een Golf, Focus of 308.

6. De 110 pk-versie heeft ander stop/start systeem dan de overige versies. Deze komt vrij aggresief tussenbeide. Hij slaat al af wanneer je tegelijk ontkoppelt en remt bij snelheden onder 20 km/h. In de praktijk betekent dit dat het bijna onmogelijk is om schokvrij af te remmen en terug schakelen naar 2 voor een rotonde, of rood licht dat net groen wordt. Stapvoets fileverkeer is helemaal niet te doen met dit systeem, dan schakel ik het gewoon uit. Het start/stop-systeem doet op zich discreet z'n werk, maar het probleem is dat deze altijd ongelegen tussenbeide komt en de auto vaak ter plaatse staat te trappelen.

Verder heb ik de parkeerassistent nog niet aan de praat gekregen. Ik heb hem 2x getest voor parallel parkeren, maar hij detecteerde een duidelijk zichtbaar vrije plaats niet. Ik heb hem daarna zelf ingeparkeerd en in beide gevallen paste de Astra er ruim in.
Ik met wel zeggen dat ik het systeem pas ingeschakeld had op het moment dat ik naast de achterste auto stond, misschien moet het eerder ingeschakeld worden voordat de plaats gedetecteerd word? Volgende keer nog eens proberen...

Wat betreft het automatisch inparkeren, uit mijn hoofd gezegd heeft hij een geheugen van 6 meter. Dus als je hem inschakelt dan kan hij nog tot 6 meter terug bepalen dat daar een parkeerplek was. Kijkt de auto wel naar de goede kant? Standaard kijkt hij aan de rechterkant. Met je richtingaanwijzer kan je hem dwingen naar links te kijken.

Verder vind ik het stop/start systeem ook niet fijn werken. Veel te agressief. Bij mij lukt automatisch inparkeren vaak niet omdat het stop/start systeem zichzelf inschakelt op het moment dat ik even stil sta om te gaan schakelen. Doordat de motor dan stopt, stop het automatisch inparkeren dan ook. Verder slaat de motor ook weleens helemaal af omdat hij tussen het opnieuw willen laten opkomen van z'n eerste versnelling en het stil staan de motor stopt. Kortom, daar zou eigenlijk iets mee gedaan moeten worden.

@ Hondhaai, een aantal punten herken ik sommige ook niet

1) Ik heb de meldingen ook aan staan en zie ze op mijn scherm. Of je ook een waarschuwingstoon krijg weet ik niet, ik heb standaard het geluid uit staan van mijn navigatiesysteem.
2) Klopt! Bijzonder irritant en er is nog geen oplossing voor helaas.
3) Kofferbak gebruik ik nauwelijks :D
4) Is mij ook al vaker opgevallen dat de automatische verlichting bij andere merken veel eerder aan gaat.
5) Heb ik niet, vooral ook omdat deze ouder dan weer niet samenwerkt met Apple Carplay. Daarvoor moet je de aansluiting in de armsteun gebruiken. Daar heb ik dus een kabeltje in en de telefoon in de bekerhouder.
6) Wat gek dat dat systeem dan zo afwijkt van de 150pk versie. Die van mij doet het namelijk redelijk verfijnd en slaat pas af als de auto in zijn vrij staat en de koppeling omhoog is.

Automatisch inparkeren is even uitproberen. Gebruik het niet zo heel veel, maar je moet het systeem redelijk op tijd aan zetten. Qua inparkeren werkt het wel écht goed hoor, in 1x op plekjes die ik zelf soms voorbij zou rijden :D

Standaard kijkt hij aan de rechterkant. Met je richtingaanwijzer kan je hem dwingen naar links te kijken.

Dat laatste wist ik niet, ga ik eens uitproberen (y)
Werkt dat allleen bij file parkeren of ook voor normale parkeervakken?

Wat het stop/start systeem betreft: dit staat zo in de handleiding:
"Alle benzinemotoren en dieselmotoren, behalve B16DTU, beschikken alleen over de conventionele Autostop"

Bij conventionele autostop wordt de motor stilgelegd wanneer de transmissie in neutraal gezet wordt, dus zoals het bij de meeste merken het geval is.

Het systeem dat ik beschreef wordt in de handleiding heel onhandig "Oude autostop genoemd" (mss verkeerd vertaald van het Duits, ik denk dat hier "late" autostop bedoeld wordt). De bedoeling is dat het systeem zo vroeg mogelijk de motor stillegt en zo laat mogelijk de motor terug start. Daardoor scoort de 110 pk versie wat CO2 grammetjes minder. In de praktijk is de winst onmeetbaar, behalve dan de lagere CO2-tax (in België).

Maar ik neem aan dat je de auto ook gekozen hebt om zijn zuinigheid. Dan is dat 'minpunt' toch juist een pluspunt? Zonder deze werking had jij niet zo goedkoop kunnen rijden...

^^
Dat is een afweging die je maakt (kosten/rijcomfort).
Een 308 BlueHDI haalt hetzelfde normverbruik met een conventioneel stop/startsysteem, maar wel met een lager gewicht. Ondanks de gewichtsreductie blijft de Astra K zwaarder dan de meeste concurrenten. Anders waren dergelijke kunstgrepen niet eens nodig.

Hondhaai zei:
3. Koffer is belachelijk klein als je voor het thuiskomertje opteert. Ik vraag me af waar ze die 370l vandaan halen. De officiele cijfers voor kofferinhoud zijn net zo betrouwbaar als de verbruikscijfers. De constructeurs zouden duidelijker moeten communiceren wat de kofferinhoud is met of zonder reservewiel. Uiteindelijk was dit voor mij geen deal-breaker om voor de Astra 5-deurs te kiezen.

Bij mij was dit bekend toen ik de Astra bestelde, stond volgens mij in de prijslijst/specs vermeld. De inhoud bij een reservewiel is dan ook niet 370l, maar ca 330l. En dit komt bij andere merken ook voor, bijvoorbeeld bij de Volvo V40.

5. Smartphone houder is waardeloos. Het lukt mij niet om de telefoon op te laden. Ik moet enorm hard de klem aanduwen tegen de metalen strip voordat er stroom naar de telefoon gaat. En bij de minste aanraking schiet het ding los. Zijn er anderen dit dit voorhebben? Ik ben van plan bij de dealer een vervanging te vragen, of die ik iets verkeerd?
Dit is duidelijk een slecht ontworpen afterthought van Opel. Ik had hier liever gewoon een opbergvak met USB-aansluiting gezien, zoals in een Golf, Focus of 308.

Dit zou niet moeten. Bij mij zit ie keurig vast en lukt het opladen altijd. Ik zou dus even teruggaan naar de dealer. Maar mocht je aan jezelf twijfelen, hier nog een instructievideootje:
https://www.youtube.com/watch?v=d5_Pm-LwxLQ

Je moet dus wel zorgen dat de houder vergrendeld op de powerflexbar zit. Te zien vanaf 00:35.

Verder heb ik de parkeerassistent nog niet aan de praat gekregen. Ik heb hem 2x getest voor parallel parkeren, maar hij detecteerde een duidelijk zichtbaar vrije plaats niet. Ik heb hem daarna zelf ingeparkeerd en in beide gevallen paste de Astra er ruim in.
Ik met wel zeggen dat ik het systeem pas ingeschakeld had op het moment dat ik naast de achterste auto stond, misschien moet het eerder ingeschakeld worden voordat de plaats gedetecteerd word? Volgende keer nog eens proberen...

Volgens mij werk automatisch inparkeren sowieso alleen met een ingeschakelde richtingaanwijzer, en bij een lage snelheid (< 10 km/h, dus in z'n I met stationair toerental)

Overigens, dat de automatische verlichting laat aan gaat zit ik niet zo mee, noch dat 'ie ook laat weer uitgaat, maar wat mij mateloos irriteert is dat het instrumentarium ook al die tijd gedimd blijft. Volle zon in je bakkes, en niks meer kunnen zien tussen de tellers omdat opeltje denkt dat het donker is.

Ook de regensensor is traag trouwens, op het gevaarlijke af.

Toch wel gek dat het schijnbaar zo per auto kan verschillen. Nu heb jij volgens mij een hatchbak en ik een station. Maar hier nergens last van.

Maan11 zei:
Toch nog ff een update m.b.t. de wifi van Vodafone. Gisteren na bijna 2 weken kreeg ik een email. Probleem opgelost en account hersteld.
Kreeg ook nog een gratis bundel van 1G voor een maand. Account opnieuw ingesteld en het werkt tot op heden goed.

Ik ben blij voor dat het bij jou nu goed is gekomen en goed werkt

Beste Forumleden,

Ik heb naar veel wikken en wegen de beslissing genomen om mijn huidige Opel Astra K in te gaan ruilen.
Dit om het doodsimpele feit dat ik gewoon niet meer happy was met deze auto.
De problemen zijn op dag 1 begonnen bij aflevering en dit is zo door blijven gaan.
De situaties zijn iedere keer wel opgelost, maar de tijd dat je ermee bezig bent en irritaties die je ervan krijgt zijn behoorlijk.
Gezien alle problemen die er geweest zijn is dit bij Opel Nederland weg gelegd en die zouden de zaak in behandeling nemen.
Naar een tijdje wat heen en weer gebeld te hebben wordt er gezegd naar een oplossing te kijken.
Maar afgelopen week krijg ik dan eindelijk een antwoord van mijn Opel dealer en wat teleurstellend was dat zeg.
Opel Nederland had gewoon lekker kort door de bocht gezegd, we gaan niets doen, want alles is toch opgelost.
Er wordt totaal niet gekeken naar wat ik zelf aan kosten / tijd en ontevredenheid heb gehad.
Als ze nu überhaupt maar een kleine tegemoetkoming hadden gedaan was het te minste iets. Nu gewoon niks.
Dus bij deze Opel Nederland goed bezig, lekker je klanten in de kou laten staan.

Het is dat mijn oude Opel dealer en mij nieuwe Opel dealer met goede voorstellen zijn gekomen anders had ik Opel vergoed vaarwel gezegd.
En dit dan naar 18 jaar Opel rijden en 10 auto’s verder te zijn.
Sowieso, probeer eens een wagen van net geen jaar oud is bij een vreemd merkdealer in te ruilen dat is om te huilen.

Ik ben blij dat ik nu een andere auto heb waarmee ik een nieuwe start kan maken.
Het is ook voor een groot deel een gevoel wat je met een auto hebt en dit was bij mijn oude Astra K voor mij weg.
Degene die nu mijn oude Astra koopt zal ook zeker hier een goede auto aan hebben, omdat nu alle kinderziektes/problemen eruit zijn gehaald.

Ik kan mij het gevoel wel voorstellen. Je verwacht bij een nieuwe auto probleemloos rond te kunnen rijden, als de problemen (groot of klein) zich dan opstapelen dan gaat het snel irriteren en neemt het vertrouwen af. Vervelend!

Wat is er uiteindelijk voor terug gekomen?

Terug
Bovenaan