Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Denk dat ik aankomende zaterdag toch ga kijken naar de blauwe Xedos 6.
Ben té nieuwsgierig of het wat is of niet.

Bedankt man, het is echt een super ding!...mooier dan ik dacht nu ik hem in het echt heb.

https://www.youtube.com/watch?v=VjvuzyTsTQU

Moet nog een keer betere video's maken.

Wauw, zo in de zon komt die echt tot zijn recht!
Succes met het invoeren nogmaals. Hopelijk nog eventjes nazomer zoals vandaag bijvoorbeeld!

Diante zei:
Wil de Nissan ook binnenkort op NL kenteken zetten en er aankomende zomer een tijdje mee gaan rijden.
Moet ook sparen voor een huis realiseren wat het niet echt makkelijk maakt als er weer iets leuks voorbij komt zoals een blauwe Xedos 6.
Misschien het lot maar laten bepalen.

Die Nissan is echt heel gaaf, ziet er goed uit! Hoe staat het met de vorderingen rondom het huis dan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar, op het sparen na, haha.

Bedankt voor alle leuke reactie's!

Ben vandaag bij de Xedos 6 gaan kijken maar het gaat hem niet worden, schokbrekers moeten vervangen worden, zit een rammel achter, is in gerookt, en veel kleine punten die iets werk nodig hebben, dus ik laat het voorbij gaan....is ook beter voor het financiële plaatje.

Daarna ben ik de voorbumper van de Nissan cabrio gaan proberen af te stellen op de spatborden maar dat gaat helaas niet lukken.
Had al een vermoeden dat er een replica bumper op zat en denk dat ik het juist heb, dus ik ga op zoek naar een originele.
Verder nog de auto opgepoetst, binnenkant achterklep, motorkap en binnenkant deuren + deurstijlen.

Alleen nog de velgen cleanen en de nieuwe banden van de gele Nissan 300ZX TT overzetten op de velgen van de cabrio, aangezien die als nieuw zijn.

Heb afgelopen zomer een nieuwe oprit laten maken door de buurman die een bulldozer heeft.
Tevens de grond om de ruïne laten egaliseren, zodat ik al het een groot oppervlak heb voor het huis (met zwembad later)

En dit moet er uiteindelijk op komen...

Aankomende zomer wil ik kijken of ik een aanvraag voor de bouw kan doen en dat ik een bouwvergunning kan krijgen voor onbepaalde tijd.
Meestal moet je beginnen met bouwen binnen bijvoorbeeld 2 jaar.

Als ik voor onbepaalde tijd kan krijgen, kan ik de ruïne plat gooien en het huis in stappen bouwen.
Eerst de fundering, wellicht één of twee jaar later de eerste verdieping bouwen, etc.

Erg gaaf, bij de eerste foto moest ik denken aan een Modelauto waarbij alles wat open kan open gaat. Waar is mijn collective Ferrari’s?

Heb eigenlijk heel erg weinig op te merken over de staat en lak van de auto, hij glimt je tegemoet en lijkt bijna nieuw.
De kras die bijgewerkt is op het achterste spatbord laat ik het gehele spatbord van overnieuw spuiten samen met een vervangende bumper als ik die gevonden heb. (eentje die wel netjes aansluit op de spatborden)

De knopjes voor de handbediende cabriokap zitten bij de bestuurdersgordel (achter de deur)...

De twee ronde plastic afdekdoppen moet ik vervangen, deze zijn kapot...

De afdekklep van de cabriokap die een poetsbeurt krijgt, donkere gedeelte is gedaan...

En een windscherm die je kunt uitklappen...

Prachtige cabrio! Ben wel benieuwd naar wat het gaat worden in Portugal. Is 2 jaar te kort om alles klaar te krijgen?

Helaas is 2 jaar te kort inderdaad.
Het gaat niet zo snel om iets voor elkaar te krijgen daar, maar tot nu toe zit het mij aardig mee moet ik zeggen.
Maar dat komt ook vanwege de hulp van mijn familie in Portugal en de oude eigenaar van het terrein wat ik gekocht heb, die helpt met alles wat hij kan.

Hij kent weer een architect die bij de gemeente werkt, iemand die bij een bedrijf werkt met het invoeren van een auto, etc., dus dat is echt geweldig!
Mijn doel is na volgend jaar de gewapende betonnen vloer realiseren en het jaar daarop de eerste verdieping, zodat ik die al tot een woonruimte kan maken tijdelijk.

Eigenlijk wil ik ook nog kijken of ik iets goedkoop kan bouwen voor mijn auto's, zodat ik de meeste al naar Portugal kan verhuizen en zo van de grootste kosten van de stalling af ben.
Dat ik alleen de auto's die ik gebruik in Nederland nog laat.

Heb vandaag dit besteld...

https://www.youtube.com/watch?v=FlWfMk_TzGs

Geen idee of het echt werkt maar ik zie het wel, zou mooi zijn als het wel zo is, krijg ik wellicht zelf de vochtvlekken uit de Nissan cabrio en kan ik al mijn andere auto's er ook nog mee doen.

Lijkt me wel dat alles flink nat wordt.
De hemelbekleding spuit je er finaal af, denk ik.
Daar heb je met je ZX geen last van ;¬)
Voor dat geld kun je de gok wel wagen, als je al een compressor hebt.

Heb geen compressor maar mijn vader wel, daar staat de auto nu ook in zijn garage.
Dus kan het daar mooi uitproberen. ;)

Leuk om ook weer een keer een Portugal update te zien, heel benieuwd hoe het gaat verlopen en die Nissan oogt echt heel netjes zo, ben benieuwd of je gelijk hebt qua bumper. (y)

Als ik weer wat nieuwe vorderingen heb in verband met Portugal, zal ik het ook posten.

De bumper hoort recht te zijn bij de aansluiting op de spatborden, dat is hij alles behalve dat.

Geen idee waarom hij zo vervormd is, is wel een rare plek ervoor.

Vreemd dat die inderdaad wat scheef zit. Ophangingspunten allen wel intact? Of mss teruggelijmd wat niet geheel recht is gebeurd.
Zou 'em eerst demonteren en kijken of die toch niet beter te hangen is. Lijkt mij namelijk toch een lastige kleur om te herspuiten zonder kleurverschil.

Heb de bumper al los gehad op de hoek, kon niets ontdekken wat niet goed was aan het spatbord zelf.
Zat daar ook al aan te denken, om de gehele bumper eraf te halen en dan is kijken of ik hem goed krijg op de bestuurderskant eerst.

Op zich zou een goede spuiter zonder kleurverschil moeten kunnen spuiten.
Maar ja, het zou beter zijn als ik de bumper gewoon netjes erop kan krijgen, misschien warm föhnen om hem weer terug in zijn vorm te krijgen, maar het materiaal is niet echt heel flexibel.

Ben vanmiddag even langs de Nissan cabrio geweest, heb foto's en een video gemaakt van de slecht passende voorbumper én...eentje extra, het motorgeluid!
Dus hier komt tie!

https://www.youtube.com/watch?v=Vcn8z4x-1eM&feature=youtu.be

Ik ben zelf niet zo nodig van GAS geven, dus dit is een uitzondering. :)

Het grote probleem met de voorbumper...

Dit is niet goed te krijgen met föhnen of wat dan ook, zal 100% de bumper moeten vervangen helaas om het wel weer goed en netjes te krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=62bbdaWQrLw&t=4s

Even jammer van die bumper, ik zou er denk ik wel mee kunnen leven maar wellicht ook weer een leuk project om het op te lossen :)
Wat is nu je deadline om te beginnen met bouwen in Portugal? Die 2 jaar is die al ingegaan zeg maar?

Heb al een originele bumper gevonden in de US maar nu nog kijken hoe ik die het goedkoopst kan laten overkomen.
Heb het transportbedrijf een mailtje gestuurd of ze hem niet mee kunnen nemen in een container.

Het is een originele bumper voor maar $50,-!

Dus hoop dat ze met goed nieuws komen en de bumper voor een klein prijsje mee willen nemen.

Wil in 2021 de fundering laten maken, denk wel dat ik dat red...heb alleen tot op heden nog geen idee wat een gewapende betonvloer kost.
Het jaar daarop dan de eerste verdieping bouwen. (proberen elk jaar één)

Oei ja die bumper sluit niet conform origineel aan nee. Zou mooi zijn als je die 'nieuwe' op de kop kan tikken! (y)

Heb net een berichtje terug van het transportbedrijf, ze gaan even een offerte maken voor het meenemen van de bumper en sturen spoedig de offerte naar mij toe.
Ben benieuwd wat ze ervoor gaan rekenen.

De bumper die er nu op zit komt van Amazon of een andere shop, is een hele slechte kopie van het origineel.
Zelfs de deellijnen van de mal staan er nog op.

Heb het reinigingsapparaatje binnen en vandaag uitgeprobeerd.

Moet alleen nog weten wat voor middel ze er precies voor gebruiken dus heb nu wat anders gebruikt maar het heeft al wel wat positief resultaat opgeleverd...

(bekleding was nog nat dus moet nog lichter optrekken)

De deurpaneel heb ik twee keer gedaan, voornamelijk eerst de grote vlek onderaan.
Moet er uiteraard volledig uit, maar ben niet ontevreden met het eerste resultaat.

Heb de Nissan 300ZX cabrio inmiddels naar de stalling gebracht.
Heb de spatlappen eraf gehaald, vind het een stuk mooier staan moet ik zeggen...

Heb even foto's zitten kijken, maar die bumper is overgespoten in elk geval. Net als de voorkant. Je ziet ook dat bepaalde plekken plamuur bevatten. En ik ben trouwens maar een leek. Maar dat zie je zo wel. Succes met de nieuwe bumper!

De hele auto is denk ik overgespoten, want hij ziet er veel te netjes / goed uit voor zijn leeftijd ('94).
Het is wel heel netjes gedaan, ik zie geen plamuur of rare plekken zitten, alleen een paar kleine pikkeltjes op de motorkap maar die zijn te verwaarlozen.

Als ik een bumper gevonden heb en deze laat spuiten wil ik meteen de auto ook hier en daar laten bijspuiten, zodat hij 100% netjes is.
Zit één lichte kras / beschadiging op de auto....op het achterste spatbord bestuurderskant... (is wat moeilijk te zien denk ik op de foto)

Verder alleen nog bij enkele binnenste stijlen, bestuurderskant...

Onder de afdekplaat van de cabriokap...

En de binnenste randen bovenaan de voorste spatborden...

Al met al, valt het wel mee wat eraan moet gebeuren.

Zeker overgespoten inderdaad. Maar dat is ook niet erg. Er is wel geplamuurd ook. Dat zie ik hier:

DSC01660.jpg

Maar wat wil je voor een auto van 26 jaar! Beter zo dan dat ze alles gewoon hadden laten zitten, want dan had ie nu waarschijnlijk niet meer rond gereden.

Zit geen dikke laag plamuur op, denk alleen een dun laagje.
Maar geeft niet, hij is niet perfect en hoeft het ook niet te zijn.

Het is weer tijd voor een leuke update!

Twee dingetjes, heb besloten om de gele Nissan 300ZX twin turbo toch te gaan verkopen, niet alleen vanwege het feit ik nu een cabrio heb maar ook omdat ik mij toch wat meer wil richten op filmauto's. (+ wat geld vrij maken voor een huis te bouwen)
Mocht iemand serieuze belangstelling ervoor hebben, dan hoor ik het graag.

Afgelopen maandag heb ik tevens weer wat moois op de kop kunnen tikken in de US. :)

Fraai model nog zo'n 300ZX! In die tijd waren er weinig bread and butter autofabrikanten die dergelijke kanonnen aanboden.

Ja, is inderdaad een filmauto geworden.
Een 1983 GMC Vandura 2500 G20 met een 305 V8 AUT, helemaal identiek aan de originele A-team bus, wat het gaat worden uiteindelijk.

Het is geen perfect uitziende bus en hoeft dat ook niet te zijn aangezien hij toch volledig gespoten moet worden binnen en buitenkant.
Het interieur ziet er niet uit, moet een andere achterbumper op maar verder ziet hij er niet verkeerd uit.

Belangrijkste is dat hij rijdt, en de zijkanten dicht zijn, de schuifdeur is eenvoudig te vervangen door een dichte versie.
Dit scheelt een hoop laswerk en onnodige kosten.
Een andere reden dat ik hem gekocht heb is, ik was bezig A-team onderdelen te maken (zonneklep, spoiler, etc.) en die kan ik niet afmaken zonder een bus te hebben.
Krijg er veel vraag naar, dus bleef weinig anders over dan weer een bus te kopen.

Om te kunnen compenseren met de kosten die het met zich meebrengt moet ik de gele Nissan 300ZX twin turbo opgeven.
Vind het uiteraard extreem jammer, maar het is niet anders.

Ik ben nu even nieuwsgierig, maar wat kost verschepen naar Nederland (ongeveer) ?

Volgens mij heb ik een ander idee bij "hij ziet er niet verkeerd uit" , maar dat zal aan mij liggen.

Succes met de verkoop van de 300 ZX, jammer dat die moet verdwijnen!

Ik kijk naar de dingen die belangrijk zijn om hem om te bouwen tot een A-team bus, dat de binnenkant een zootje is geeft niet, alles gaat er toch uit en wordt vervangen. :)

Heb een goed adres gevonden voor het verschepen, 1280,- euro all in (Vanaf New York) + nog 9% van de inkoopwaarde.
Tevens komt er alleen in dit geval voor de bus nog ongeveer 150,- euro bij vanwege de grootte.

Ja, ik vind het ook heel jammer dat ik de Nissan ga verkopen, is toch wel mijn favoriete van alle.
Maar zie op dit moment helaas geen andere mogelijkheid.

Is op kenteken zetten van een busje niet moeilijker dan een personenwagen?, ik hoorde onlangs daar een verhaal over.

peter, die Nissan is we wat voor jou.

Heb geen idee, heb daar nog niet geïnformeerd, maar volgens mij krijg de bus dezelfde behandeling als een auto, hij krijgt dan een zeer uitgebreide APK keuring.
Denk ook niet dat ik de bus op kenteken ga zetten, dan zit ik vast aan een jaarlijkse schorsing.
Ben niet van plan ermee te gaan rijden eigenlijk, in eerste instantie ga ik eerst de onderdelen afmaken waar ik mee bezig was, daarna de bus ombouwen.
Als hij klaar is wil ik hem onder andere gebruiken voor evenementen en shows waar hij alleen maar ter tentoonstelling komt te staan.

Als het goed is wordt dinsdag de GMC bus opgehaald bij de verkoper en gaat hij naar een klant van mij in de US en blijft daar een tijdje staan, zodat ik nog onderdelen kan zoeken en aanschaffen en dan samen met de bus naar NL kan laten transporteren.
Mijn klant maakt nieuwe foto's en een video van de bus, dus spoedig heb ik meer en betere foto's.

Tevens heb ik iemand gevonden die in de zomer de Ierse Xedos 6 gaat ophalen in noord Ierland en hem bij een klant neerzet in Londen.
Daar kan hij mooi droog staan en zolang het nodig is.
Wil hem later direct van Londen naar Portugal transporteren.

De bus is eindelijk opgehaald bij de verkoper!

Foto's die hij gemaakt heeft zijn niet al te groot en best van kwaliteit helaas.

De GMC bus heeft nog zijn originele eerste lak, maar dat is ook wel te zien, de grijze ondergrond laag is hier en daar zichtbaar.
Vind ik persoonlijk alleen maar een voordeel, want dan weet je meteen dat hij geen grote schades heeft opgelopen.

De bus is goed onderhouden technisch, is lang in bezit geweest van Bedford Co.
De Carfax was ook positief. :)

Zit een 305 V8 AUT in.
Staat 148.000 miles (238.182 km) op de teller, niet slecht voor een '83er.

Nieuwe bedrading, bougies, distributie kap, luchtfilter en benzinefilter.

Terug
Bovenaan