Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Ik zie trouwens nu pas dat de advertentie wel aardig misleidend is. Op de eerste foto zie je nog de Madeno wielen en Evo voorbumper, maar die zitten er dus niet meer op/onder (n)

https://www.autowereld.nl/volkswagen/corrado/1-8-g60-160pk-oettinger-nl-auto-2e-eigenaar-schuif-kanteldak-elek-pakket-15inch-lm-15026-36200588/details.html

volkswagen-corrado-1-8-160pk-g60-oettinger-nl-auto-2e-eigenaar-schuif-kanteldak-elek-pakket-15inch-lm-15026.jpg[img]

https://www.autowereld.nl/peugeot/406/coupe-2-0-16v-youngtimer-1e-eigenaar-136-000km-35918245/foto.html#foto-534097066

peugeot-406-coupe-2-0-16v-youngtimer-1e-eigenaar-136-000km.jpg[img]

^^ Valt mij nu zo eens op.. maar ik vind slechts de clignoteur op het voorscherm van de 406 niet zo mooi. Het hoort wel zo, al waren het bij fase 1 oranje glaasjes.
Dat Pininfarina niet gekozen heeft voor een sierlijst op de voorschermen.. het is nu een beetje een blote billen gezicht vind ik.

Die Corrado is een heerlijke tijdscapsule en met de Oettinger onderdelen/uitvoering stiekem eigenlijk nog leuker! o_O

PascalD zei:
D Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1801593360-daihatsu-cuore-850-ts-type-2-automaat-zeldzaam-oldtimer-32-j

$_86.JPG

Wat is er momenteel aan de hand met vraagprijzen joh?o_O En belastingvrij is hij ook niet itt wat de verkoper beweert...

Hij is al 1000 euro gezakt in de vraagprijs. Heb hem vanwege de belachelijk hoge vraagprijs in mijn favorieten gezet en kreeg daar van de week melding van de daling.Ja, hij vroeg eerst 3.999 euro...o_O

Ben Daihatsu liefhebber (niet voor niks heb ik er 175 modelwagens van), maar ik verwacht niet dat er iemand is die dit gaat betalen. Denk dat met nog een verlaging van 1000 euro het al lastig gaat worden.

En inmiddels is er van de € 3.999 nog maar € 1.450 over. Daar gaat de grote winst. Maar wellicht dat jij hij nu bij een liefhebber komt.

Edit: een werkende link naar de Cuore

Absoluut. Maar als je bedenkt dat hij eerst 4k wilde hebben....hij zal er denk ik nog even mee zitten.

Als er weer een echte Daihatsu komt in mijn garage dan neig ik eerder naar een Copen, Charmant of GTti in plaats van een Cuore.

De advertentie van die Jetta, schiet direct in m'n allergie ervan. Stikleuke auto dat wel maar dat verhaal en die prijs..

De beste man heeft echter ook een hele knappe Golf 5 GTI te koop:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volkswagen/m1823198106-volkswagen-golf-gti-2-0-tfsi-2004-lc4u-paars-eenmalig-5-deur

Screenshot-20220323-212831-Samsung-Internet.jpg

Klassiekerrijder zei:
Jetta coupé? Daarvan gaan mijn tenen krom staan...

Sommige Friezen denken alles te weten en overal verstand van te hebben. :) (Ja, ik woon vanaf mijn geboorte in Friesland, maar mijn familie is import. :p)

Jay DoubleYou zei:
Klassiekerrijder zei:

Sommige Friezen denken alles te weten en overal verstand van te hebben. :) (Ja, ik woon vanaf mijn geboorte in Friesland, maar mijn familie is import. :p)

Tja dat vind ik dan ook weer een uitspraak die niet hoort(3 laatiedereen lekker in zijn waarde) en nee...ik woon in Noord-Holland.

De jeugd,of mensen onder de 30 zien dit waarschijnlijk wel als een coupe, het is immers een twee deurs sedan....
Gelukkig weten wij wel beter.
Je hoort het ook vaak bij de BMW e30, en onlangs nog bij een ckadetto_O

Stif zei:
Jay DoubleYou zei:
Klassiekerrijder zei:

Tja dat vind ik dan ook weer een uitspraak die niet hoort(3 laatiedereen lekker in zijn waarde) en nee...ik woon in Noord-Holland.

Natuurlijk zijn niet alle Friezen zo. Dat zal ik ook nooit zeggen dat dat voor allemaal geldt. ;)

Vind die 205 GTI nog best flink geld. Dan is die Xantia leuker geprijsd voor wat je krijgt. Totaal andere auto natuurlijk, maar goed.

Gaaf, die Innocenti Mille! Wel meer een project denk ik, want aan de kentekenplaten te zien al bijna 25 jaar niet meer de weg op geweest. Ook al "rijdt en schakelt" hij nog zo goed.

929V6 zei:
Gaaf, die Innocenti Mille! Wel meer een project denk ik, want aan de kentekenplaten te zien al bijna 25 jaar niet meer de weg op geweest. Ook al "rijdt en schakelt" hij nog zo goed.
Ik denk het ook. Maar wát een gaaf ding! (y)

D Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1821547324-volkswagen-sp2-bj-1975

$_86.JPG

Heel gaaf, voor de helft van de prijs.. Volgens mij stond die een paar weken terug voor nog meer te koop, richting de 40k.

Die Innocenti, wat een schatje! :D

Wouter82 zei:
Die eerste Forester is nooit echt begrepen maar ik vind hem wel wat hebben.

Een S-Turbo lijkt me eigenlijk best leuk. Er zijn ook mensen die er een Impreza-blok in hebben gesleuteld. Lijkt me ook niet verkeerd.

Leuke Volga, zou hem best willen hebben maar ja de ruimte heb ik helaas niet. In de jaren 90 zag ik dit fenomeen wel vaker in Israël. Veel Russische immigranten kwamen of met het vliegtuig ( tientallen toestellen per week) of met auto's busjes en vrachtwagens. Heb daar nog wel foto's van. In tegenstelling tot Nederland kent Israël een waanzinnig goed werkend immigratieprogramma. Men kende daar geen acuut woningnood, alle immigranten werden daar gehuisvest in stacaravans, voetbal velden vol en binnen 2 jaar begeleid naar werk en huisvesting.

Klassiekerrijder zei:
Gaaf, die SP2. Brazilianen zeggen alleen dat de kwaliteit behoorlijk te wensen overlaat.

Die kwaliteitsproblemen zullen er na 50 jaar bij de meeste exemplaren toch wel uit zijn gerestaureerd, lijkt me.

Het schijnt hem meer te zitten in dingen die je er met een restauratie niet makkelijk uit kunt krijgen, fundamentele problemen in het ontwerp. De passing schijnt ook erg slecht te zijn, daardoor krijg je waterlekkages en uitlaatgassen in het interieur.

rzasa zei:
Zo'n Maxima kon je een paar jaar terug nog voor 1950,- ophalen.

Inderdaad zeg. Ongeveer 2 jaar geleden nog concreet gekeken voor dergelijke Nissan Maxima's (en Camry's, Sonata's, Magentis' enz). en die kocht je inderdaad voor een grijpstuiver. Ongeveer exact een vergelijkbare gezien destijds voor rond de 2000 euro, niet eens bij louche handelaren overigens.

Terug
Bovenaan