Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Jay DoubleYou zei:
De nieuwe Bofkont-mobiel? :):cool:

Zo dan echt wel!!!!!
Ik ben dol op dit soort designo uitvoeringen, geweldig!
Je kent me al aardig:)
Kost ook weinig, maar de kmstand is voor mij wel een belemmering.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...e270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=38

$_85.JPG

Geweldige kleur, maar prijsklasse doet me wel vermoeden dat er werk aan zit...

zit heel veel werk aan gelet op de prijs. en de km stand lijkt wel 400.000 gelet op het interieur.

Nou idd, die kmstand geloof ik zeer zeker niet, ook omdat het kenteken is weg gemoffeld.
Interieur is volledig uitgeleefd, achterlichten van een facelift, zit zeer waarschijnlijk een heel bak werk aan.
Maar wel een gave kleur voor een 5 serie.

Mooi origineel ding ook.
Maar ik weet niet of ik 'm zonder spoiler zou willen, los van de esthetische kant. Ik heb met een eerste serie TT gereden en de achterkant werd wel erg licht bij snelwegtempo. Best een listig weggedrag, wat na de plaatsing van ee spoiler helemaal verdwenen was.

Wat een leuke Audi 80! De 75 pk-variant van de 1.8 (er was ook een veel beter verkochte 90 pk 1.8S) zonder rechter buitenspiegel maar met schuifdak. De 75 pk-versie was ook nog leverbaar met vierbak, heb ik maar een keer gezien trouwens,

EDIT: Als ik inzoom op de interieurfoto heeft deze zo te zien ook een vierbak! Je kunt ook een uniek detail zien van de eerste serie, namelijk een vlakke laadvloer omdat het reservewiel onder een houten vloertje ligt. De kritiek op de resulterende kleine kofferbak leidde ertoe dat al na een paar maanden het wiel staand tegen de linkerkant werd gemonteerd en de dubbele vloer verdween.

Wat ik altijd vreemd heb gevonden is dat er zowel een 1.6 als een 1.8 met 75pk was. Ik heb trouwens ook veel vroege exemplaren gezien die wel al de ''grote'' kofferbak hadden, volgens mij zit dat verschil namelijk in de keuze tussen een volwaardig reservewiel en een thuisbrenger.

Deze 80 heeft ook nog het vlakke kofferklepslot, welke ook alleen bij de eerste series zijn gebruikt. Het Audi logo op de klep hoort er origineel niet op (zit ook te hoog).

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m1224424704-nissan-stanza-1985.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=1
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1224658246-volkswagen-passat-2-0-gt-variant-85kw-automaat-nl-auto.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=10
$_85.JPG

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-passat-2-0-85kw-gl-variant-bwjr-09-1990-benzine-zilver-8f51da5d-2be6-4c3b-e053-e250040ab5ff?cldtidx=13
0332586211001.jpg

https://www.autowereld.nl/volkswagen/polo/1-05-classic-26253002/details.html
volkswagen-polo-1-05-classic.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-land-cruiser-90-3-4i-v6-benzine-4wd-3-deurs-unieke-km-stand-benzine-beige-4b37d3b0-c0b4-41da-b745-db232ff11646?cldtidx=3
0332612463002.jpg

Let ook op de zogenaamde prijscheck op autoscout tegenwoordig. Waar bemoeien ze zich mee.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/maserati-224-benzine-groen-fd41ca5d-319c-f42c-e053-e250040a758a?cldtidx=4
0332525556003.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/renault-laguna-met-nog-weinig-km-171716245.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
Oudste Laguna van NL?
171716245_2_big.jpg

Audi80Coupé zei:
Wat ik altijd vreemd heb gevonden is dat er zowel een 1.6 als een 1.8 met 75pk was. Ik heb trouwens ook veel vroege exemplaren gezien die wel al de ''grote'' kofferbak hadden, volgens mij zit dat verschil namelijk in de keuze tussen een volwaardig reservewiel en een thuisbrenger.

Deze 80 heeft ook nog het vlakke kofferklepslot, welke ook alleen bij de eerste series zijn gebruikt. Het Audi logo op de klep hoort er origineel niet op (zit ook te hoog).
De 1.6 volgde de 1.8 met 75 pk op toen deze verdween in 1989.
De verdwenen vlakke kofferbakvloer was een dealermodificatie op verzoek. Dat vlakke kofferbakslot kreeg ook veel kritiek, het was op de tast lastig te vinden en je kreeg er moeilijker 'grip' op. Daarnaast liep het schijnbaar makkelijk vol met regenwater en zou het sneller dichtvriezen.
Mijn eerste productie-80 had inderdaad ook geen Audi-ringen achterop en metalen in plaats van met rubber beklede buitenspiegelvoeten.

De 1.6 (RN) was tegelijkertijd leverbaar met de 1.8 (RU), direct al vanaf het begin in eind 1986. Misschien had dat iets te maken met belasting op bepaalde markten? De metalen spiegelvoeten zijn mij nog nooit opgevallen, hebben deze optisch ook een verschil?

Overigens is het best wel apart hoeveel verschil er kan zitten in de achterkant van een 80 B3, hier twee uitersten uit eigen archief:

800.jpg

800.jpg

Overduidelijk wax. 40 mile is een koopje, maar ook de hoofdprijs. Het is te geef, maar ook ridicuul. Priced to sell, dus!

Nou zo zeldzaam is zoiets nu ook weer niet, en ook zonder of met lage kilometerstand zie je ze vaker. Dit is gewoon een potentieel meubelstuk in een showroom.

Je krijgt er ook geen kenteken meer op denk ik. Hij heeft in het buitenland nog nooit een kenteken gehad, dus hij moet aan de huidige emissienormen voldoen? Het is immers een "nieuwe" auto.

500 E zei:
Overduidelijk wax. 40 mile is een koopje, maar ook de hoofdprijs. Het is te geef, maar ook ridicuul. Priced to sell, dus!

Er is dus geen bodemrestauratie van enkele duizenden euro's nodig, dat scheelt ook weer :T

Audi80Coupé zei:
De 1.6 (RN) was tegelijkertijd leverbaar met de 1.8 (RU), direct al vanaf het begin in eind 1986. Misschien had dat iets te maken met belasting op bepaalde markten? De metalen spiegelvoeten zijn mij nog nooit opgevallen, hebben deze optisch ook een verschil?

Overigens is het best wel apart hoeveel verschil er kan zitten in de achterkant van een 80 B3, hier twee uitersten uit eigen archief:

800.jpg

800.jpg

De B3 was er in drie uitrustingsniveaus: Serret, Crayon en Kodiak. (in Duitsland was er ook een extra Pirell uitvoering)
Alle uit te breiden met sportpakketten
Er kan dus veel verschil zijn tussen de modellen.

Henk Kramer zei:
De B3 was er in drie uitrustingsniveaus: Serret, Crayon en Kodiak. (in Duitsland was er ook een extra Pirell uitvoering)

Dat zijn niet de uitrustingsniveaus maar de benamingen van de bekledingssoorten. De pakketten zoals deze bij de B2 bekend waren (CC, CS, CD) vervielen bij de 80 B3.

Het verschil tussen de spiegekvoeten is inderdaad zichtbaar, maar vakt niet zo erg op. De rubberen voet loopt iets verder uit over de deur.

Audi80Coupé zei:

Wat bedoelen jullie nu met dat vlakke kofferbakslot? In ieder geval, deze foto is van begin september 1988 toen deze Audi slechts een paar weken oud was, en behalve de autoradio en wielen was er geen enkele modificatie. Ik zie hier wel ringen ... het was de tijd dat je in Frankrijk een boekje nodig had om loodvrije benzine te vinden ;)

CasBor030 by Marc Noordink, on Flickr

72grande zei:
Wat bedoelen jullie nu met dat vlakke kofferbakslot? In ieder geval, deze foto is van begin september 1988 toen deze Audi slechts een paar weken oud was, en behalve de autoradio en wielen was er geen enkele modificatie. Ik zie hier wel ringen ... het was de tijd dat je in Frankrijk een boekje nodig had om loodvrije benzine te vinden ;)

Erg mooi plaatje! In het wit vind ik een B3 erg mooi. Ik heb twee plaatjes voor je opgezocht, de eerste met het vlakke slot en de tweede met het latere slot.

540.jpg

540.jpg

EDIT:
@Klassiekerrijder: Ik heb nog eens gekeken naar de spiegels en inderdaad, de vroege exemplaren hebben een rubberen voet die breder is. Nooit geweten! (y)

Die Paarse SLK 320 in designo trim is vrij schaars, 023 varicolor II grau-violett metallic
Ben dol op zulke uitvoeringen :cool:

Heerlijk dat audi gemijmer(y)
De laatste foto met turbo D, die sla ik even op, heb namelijk ook ooit die letters op zo'n audi gehad. (1990 80 pk!)

Bij ons om de hoek staat een rode VW Polo uit 1986 voor € 250 met een jaar APK. Lijkt op het oog nog in prima staat.

Iemand die zoiets zoekt? Maak ik er een keer een goede foto van...

Rob

Ik vind er dan weer echt geen fluit aan, spreekt me op geen enkele manier aan en in mijn ogen een van de saaiste auto's uit die tijd. Maar de informatie en kennis die hierboven wordt tentoongespreid vind ik buitengewoon interessant. Mij zijn die ringen bijvoorbeeld nooit opgevallen achterop, laat staan zo'n slotje. Hulde aan de deelnemers dus. (y)

Audi80Coupé zei:
Henk Kramer zei:

Dat zijn niet de uitrustingsniveaus maar de benamingen van de bekledingssoorten. De pakketten zoals deze bij de B2 bekend waren (CC, CS, CD) vervielen bij de 80 B3.

De Serret en Kodiak hadden standaard geïntegreerde hoofdsteunen op de achterbank en het sportpakket had o.a. een achterspoiler.
De onderste foto is dus een Serret met velours bekleding en open hoofdsteunen voor (de Kodiak had leer) en sportpakket.

Rob GT zei:
Bij ons om de hoek staat een rode VW Polo uit 1986 voor € 250 met een jaar APK. Lijkt op het oog nog in prima staat.
Iemand die zoiets zoekt? Maak ik er een keer een goede foto van...
Rob

Niet voor mezelf (helaas onlangs moeten inkrimpen), maar ik kan eventueel doorlinken naar de liefhebbers

Misschien wordt het eens tijd voor een apart topic, want hier spammen we de boel een beetje vol ;)

Stif zei:
Heerlijk dat audi gemijmer(y)
De laatste foto met turbo D, die sla ik even op, heb namelijk ook ooit die letters op zo'n audi gehad. (1990 80 pk!)

Vind ik altijd een fijne motor, kan zo'n 80 prima mee uit de voeten.

minor zei:
De Serret en Kodiak hadden standaard geïntegreerde hoofdsteunen op de achterbank en het sportpakket had o.a. een achterspoiler.
De onderste foto is dus een Serret met velours bekleding en open hoofdsteunen voor (de Kodiak had leer) en sportpakket.

Klopt helemaal! Wat bedoel je precies met het sportpakket? Ook de extra metertjes e.d.? Deze had namelijk enkel de spoiler en de sportstoelen.

Godsamme, ik word hebberig van zo'n Taunus, ook als 'ie uit België kompt en geen motor heeft.

Terug
Bovenaan